نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی در واقع یکی از روش های ترمیم و بازسازی ظاهر دندان ها است و کشیدن دندان در سال های نوجوانی، دندان های کج و رشد نادرست صورت را برطرف نمی‌ کند، از ارتودنسی همراه با بریس برای دهه ‌های اول نوجوانی که تمام دندان ‌های دائمی رشد کردند برای صاف کردن دندان استفاده می شود؛ اگر چه در اجبار دندان ‌ها برای تراز بندی مستقیم موثر هستند؛ اما تشخیص اینکه عیب وجود دارد یا خیر مهم است.

بیشتر بخوانید... تاثیر ارتودنسی بر عمل بینی

آیا ارتودنسی عوارض دارد؟

ارتودنسی همراه با تمام مزایایی که برای افراد ارائه می دهد، خطرات و محدودیت های دیگری از جمله جراحی، آسیب مینای دندان و ریشه و همچنین عود مجدد را دارد، مگر اینکه شما از لوازم نگهدارنده ثابت و متحرک بعد از تمام شدن درمان تان استفاده کنید. در ادامه به خطرات و محدودیت های درمان با ارتودنسی می پردازیم.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی ثابت

 عوارض ارتودنسی

  • عود مجدد

عود مجدد و بازگشت دنان ها به حالت قبل خود، یک مشکل رایج در روش‌ های درمان ارتودنسی است، مگر اینکه دندان ها به طور دائمی با استفاده از نگهدارنده های پس از درمان حفظ شوند.

آسیب به مینای دندان

مینای دندان در واقع یک پوشش سخت و معدنی است که از دندان در برابر پوسیدگی محافظت می کند، وقتی که ارتودنسی  روی دندان نصب می شود، سطح مینای دندان به دلیل اینکه تمیز کردن قسمت هایی که بریس روی آن قرار گرفته شده دشوار است، می تواند باعث شود که در اطراف بریس ها پوسیدگی اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید... متخصص ارتودنسی دندان

  • آسیب به ریشه

تحقیقات ثابت کرده است که حرکت ارتودنسی دندان ها از طریق نیروی ثابت بریس ها، باعث آسیب به ریشه دندان می شود.

  • احتباس دائمی

نگهدارنده وسیله ای است که برای جلوگیری از حرکت دندان پس از برداشتن بریس ها استفاده می شود. با توجه به اینکه درمان متداول با دلایل کج شدن دندان ها بطور کامل از بین می رود، تنها راه برای اطمینان از ثابت ماندن دندان ‌ها در جای جدید خودشان، نصب یک نگهدارنده ثابت است.

  • درد

در واقع ارتودنسی عوارض زیادی ندارد، بیشتر عوارض به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی اتفاق می‌افتد. درد هم می ‌تواند یکی از عوارض باشد.

  • درد مخاط دهان

اکثر بیمارانی که تحت درمان با وسایل ثابت ارتودنسی هستند، در بعضی مواقع درد مخاط دهان را تجربه می‌کنند.

  • درد پریودنتال

نیروهای ارتودنسی در برابر دندان می توانند با فشرده سازی و روبات پریودنتال و در نتیجه التهاب بافت های پالپ و پریودنتال باعث درد شوند.

منبع: دانستنی های ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

امروزه بسیاری از افراد هستند که لثه آنها به دلیل اینکه دچار پیشروی یا پسروی شده است، لبخندشان دچار مشکل شده و دیگر اعتماد به نفس ندارند، اما خوشبختانه امروزه این شکل قابل حل می باشد و با استفاده از روشی به نام لیفت لثه یا ژنژیوکتومی می توان این مشکل را به راحتی حل کرد. این روش کاربرد بسیار خوبی دارد و افرادی که اعتماد به نفسشان به دلیل اینکه لثه آنها دچار مشکل است به هم خورده و نمی توانند در جمع ها بخندند. حال می خواهیم ببینیم که لیفت لثه چیست؟ و به چه صورت انجام می شود؟ لیفت لثه به دو روش انجام میگیرد که یکی از آنها جراحی می باشد و روش دیگر که ساده تر و راحت تر است و به کمک تکنولوژی انجام می شود روش لیفت لثه با لیزر است. با استفاده از این روش در کلینیک های معتبر دندانپزشکی می توانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید و نگران از دست رفتن زیبایی خود نباشید.

بیشتر بخوانید ... بلیچینگ چیست

چرا باید لیفت لثه انجام دهیم؟

در بسیاری از موارد مصرف داروها و عوامل ژنتیکی یا حتی یک اتفاق میتواند لثه ی افراد را به روی دندان ها بیاورد به این معنی که لثه قسمت زیادی از دندان ها را می پوشاند و آنها را کوچک تر نشان می دهد، در این صورت نیاز به لیفت لثه وجود دارد و بر عکس این موضوع هم ممکن است و در مواقعی لثه افراد به قدری کوتاه است که وجهه ناخوشایندی را به وجود می آورد.

در این موارد می توانید لیفت لثه را انجام دهید و با استفاده از روش های نوینی که وجود دارد زیبایی را به لبخند خود بازگردانید.

بیشتر بخوانید ... لمینت دندان

مزایا لیفت لثه

  1. زیبایی لبخند
  2. بالا رفتن اعتماد به نفس به دلیل زیبایی لبخند
  3. لیفت لثه دائمی می باشد و به هیچ عنوان باز نمی گردد
  4. این کار باعث می شود تا لثه ها متقارن شوند
  5. با استفاده از این کار ظاهر دندان ها نیز زیباتر می شوند
  6. بیماری هایی که مربوط به لثه می باشند با این کار از بین می روند

معایب لیفت لثه

  1. در بعضی موارد فرد ممکن است به بی حسی حساسیت داشته باشد و اگر این مورد وجود داشته باشد می بایست از روش لیفت با لیزر استفاده کرد.
  2. در بعضی افراد ممکن است که حالت لثه ها به حالت اول باز گردد.

منبع: دانستنی های ترمیم و زیبایی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

آپارتمان‌ها به دو دسته ساخته شده و در حال ساخت تقسیم میشوند.برای ساختمان‌های در حال ساخت در انتخاب سیستم هوشمند محدودیتی وجود ندارد (هوشمند سازی ساختمان).اما مالکان ساختمان‌های که تاسیسات برقی‌ آنها به پایان رسیده همیشه نگران تخریب‌های ناشی‌ از سیم کشی‌ هستند،یا حتی کسانی‌ که دارای منازل قدیمی‌ هستند همیشه از انتخاب سیستم کنترل هوشمند فراری هستند،زیرا تصور همه بر این موضوع است که بدون تخریب و سیم کشی‌ این امر امکان پذیر نیست.

اما  ovioاین امکان را میدهد که از سیستم بی‌ سیم برای ساختمان‌های قدیمی‌ استفاده شود،زیرا این سیستم نیاز به تغییر در سیم کشی یا حتی تعویض کلید‌های سنتی نیست.سیستم بی‌ سیم ovio حتی این امکان را میدهد که کلید‌های سنتی‌ را به کلید‌های هوشمند تبدیل کرده و هم از طریق کلید سنتی‌ و هم اپلیکیشن روشنایی مورد نظرکنترل شود.

برای خانه‌های بزرگتر و ویلایی سیستم با سیم توصیه میشود، زیرا این سیستم توانایی کنترل بخش سوم تجهیزات یعنی‌ دوربینها،تجهیزات آشپزخانه و… را دارد.

بیشتر بخوانید... ریموت کنترل

حال این سوال مطرح میشود که با اویو در یک منزل مسکونی بر روی کدام قسمت ها میتوان کنترل داشت؟

سیستم های چند رسانه ای: امکان پخش موزیک از یک نقطه در سر تا سر ساختمان.

سیستم امنیتی: امکان کنترل تردد، هشدار سرقت بر روی تلفن همراه به وسیله پیامک و بر روی اپلیکیشن (سیستم امنیتی هوشمند).

کنترل روشنایی: تنظیم شدت روشنایی به مقدار مورد نظر و همچنین ایجاد سناریو ‌های روشنایی برای هر مناسبت.

سوییچ ها: روشن و خاموش کردن وسایلی که به پریز متصل هستند،نمایش میزان جریان مصرفی در لحظه و روز و ماه و سال.

پرده های برقی و کرکره ها: کنترل پرده ها،سایبان ها . توانایی سناریو پذری باز و بسته شدن پرده ها با توجه به میزان روشنایی محیط و آب و هوا.

سیستم تهویه مطبوع: تنظیم کردن دمای هر اتاق با استفاده از یک سناریو خاص که توسط کاربر تعریف میشود و اجازه شخصی‌ سازی به کاربر را میدهد.

سیستم درب باز کن: ovio توانایی کنترل درب باز کن های تحت شبکه را نیز به شما میدهد و حتی با دادن سناریو های خاص کاربر نیز می توان درب های ورودی را کنترل کرد.

بیشتر بخوانید... اینترنت اشیا



:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

با وجود اینکه با ابداع روش کامپوزیت دندان، داشتن دندان‌هایی سالم و زیبا برای همه امکان‌پذیر وقابل دسترس شده است اما کوتاهتر بودن طول عمر کامپوزیت دندان نسبت به لمینت، تردیدهای زیادی را بوجود اورده که آیا اصلاح طرح لبخند با این روش مقرون به صرفه است یا خیر.

بیشتر بخوانید... ترمیم و زیبایی دندان چیست؟

مواد استفاده شده در کامپوزیت دندان

مواد استفاده شده در کامپوزیت‌های دندان، شبیه همان موادی هستند که در پرکردن دندان‌ها استفاده می‌شوند. این مواد به صورت یک لایه‌ی خمیری هستند. یک لایه‌ بسیار نازک از این مواد بر روی دندان‌های فرد قرار می‌گیرد. این لایه‌ نازک فرم دندان‌ها را به خود می‌گیرد. پس از اینکه این مواد به قالب‌ دندان‌ها درآمدند، دندانپزشک برای فرم‌دهی بیشتر، با استفاده از نورآبی، آن‌ها را تثبیت می‌کند. نورآبی یک نورمرئی است. این نور، اثرنامطلوبی بر روی دندان های فرد مراجعه کننده ندارد. تابش این نور بر روی دندان‌ها باعث می‌شود که واکنش‌های شیمیایی در مواد داخل دندان رخ دهد. درپی این واکنش‌های شیمیایی، مواد استفاده شده در دندان‌ها سفت و محکم می‌شوند.

پولیش کامپوزیت دندان

پولیش کامپوزیت‌های دندان، بسیاری از مشکلات را پس از انجام عمل کامپوزیت، برطرف می‌کند. اگر پولیش به صورت کامل و درست انجام گیرد، مشکلاتی مانند سوزش لثه و پوسیدگی‌های مکرر به کمترین مقدار خود می‌رسد. همچنین دوام و طول عمر کامپوزیت‌ها نیز افزایش می‌یابد. درپولیش کامپوزیت، مشکلات کامپوزیت‌های قبلی فرد مراجعه کننده برطرف می‌شود. برای انجام این کار، به جهت شستشوی دندان از اسیدفسفریک به مدت 30ثانیه استفاده می‌شود. سپس با استفاده از ابزار بخصوصی فرم دهی کامپوزیت مجددا تکرار می‌شود.

طول عمر کامپوزیت ‌ها

طول عمر کامپوزیت ‌های دندان بستگی به عوامل و شرایط بسیاری دارد. یکی از مهم‌ترین شرایط، مراجعه به دندانپزشک ماهرو حاذقی است که بتواند با مهارت کامپوزیت‌ها را در دهان شما قراردهد. تجربه کاری دندان پزشک شما، باید اولین گزینه شما برای انتخاب وی باشد. وقتی شما از کامپوزیت برای دندان‌های خود استفاده می‌کنید، باید مراقب تغذیه خود باشید. مواد غذایی سفت و نوشیدنی‌های رنگی، طول عمر کامپوزیت‌ها را کاهش می‌دهد. خوشبختانه اگر کامپوزیت‌ها در اثر حادثه‌ای، دچار شکستگی شوند، ترمیم و بازسازی مجدد آنان به راحتی انجام می‌گیرد. باتوجه به شرایط ذکرشده، ماندگاری کامپوزیت‌ها به صورت نسبی و متوسط است و اگر فرد شرایط را به خوبی رعایت کند، می‌تواند طول عمر کامپوزیت را افزایش دهد. بیشتر کارشناسان و متخصصان این امر، طول عمر کامپوزیت‌ها را در حدود7 تا10 سال ذکر کرده‌اند.

در رابطه با ارتودنسی ثابت در این مطلب بخوانید.

منبع: دانستنی های دندانپزشکی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر دندان هایی کاملا صاف، مرتب و بی عیب و نقص دارید، شما انسان بسیار خوش شانسی هستید؛ زیرا بیشتر مردم جامعه مشکلاتی در دندان های خود دارند. از آنجایی که دندان ها تاثیر قابل توجهی روی زیبایی چهره افراد و نیز اعتماد به نفس آنها دارند.

علم دندان پزشکی درمان های زیادی برای اصلاح مشکلات فک و دندان ها ارائه می کند. یکی از بهترین و پرطرفدارترین این درمان ها، انجام ارتودنسی دندان است که به کمک آن می توان حجم زیادی از مشکلات فک و دندان ها را برطرف کرد.

بیشتر بخوانید... تاثیر ارتودنسی بر عمل بینی

ارتودنسی دندان چیست؟

واژه ارتودنسی از دو کلمه لاتین مشتق شده است، واژه لاتین ارتو به معنی صاف و مستقیم و ادوس به معنی دندان. همان طور که می دانید هدف از انجام ارتودنسی دندان، صاف و مستقیم کردن دندان های بهم ریخته و نامرتب است. همچنین از دستگاه های ارتودنسی برای پیشگیری و اصلاح مشکلات فک هم می توان استفاده کرد. دستگاه های ارتودنسی در یک طبقه بندی کلی به دو دسته دستگاه های ارتودنسی ثابت و متحرک تقسیم بندی می شوند.

مشکلات فک و دندان ها هم از نظر زیبایی به بیمار لطمه وارد می کند و به این طریق اعتماد به نفس آنها را تحت تاثیر قرار می دهد، هم از نظر سلامتی برای او مشکلاتی را به وجود می آورد. چنین بیمارانی ممکن است در جویدن مواد غذایی یا صحبت کردن دچار اختلال شوند، پس درمان ارتودنسی فواید زیادی از نظر زیبایی و سلامتی برای افراد دارد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک چیست؟

آیا ارتودنسی دندان ضرری دارد؟

ارتودنسی دندان یک روش درمانی نسبتا قدیمی و قابل اطمینان است که در اصل هدف آن اصلاح مشکلات بیمار و ارتقای سلامتی او است؛ به این معنی که خود درمان ارتودنسی دندان به خودی خود آسیبی برای فک و دندان ها ندارد. البته باید به این نکته توجه کرد که در صورتی که این روش به صورت صحیح و اصولی انجام نشود، یعنی نیروها به صورت کنترل شده به دندان ها وارد نشوند، ممکن است نه تنها دندان ها اصلاح نشوند؛ بلکه مشکلات دیگری هم پیدا کنند.

همچنین در زمینه ارتودنسی دندان، باید به نقش بیمار توجه ویژه ای شود، بیمار باید حداکثر همکاری را با متخصص ارتودنسی دندان داشته باشد؛ از دستورالعمل های او کاملا پیروی کند و در جلسات ملاقات تعیین شده از سوی دندان پزشک، سر وقت و مرتب حضور یابد؛ در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی برای او به وجود آید.

منبع: مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

همیشه تصور ما از جراحی زیبایی بینی یک تصور مثبت است. البته تقریبا همیشه حق با ما است. اما یادمان باشد که هیچ عمل جراحی بدون عوارض نیست. و احتمال دارد حین یا بعد از عمل عارضه یا عوارضی را تجربه کنیم.

بافت اسکار چیست؟

هنگامی که به هر دلیلی یکپارچگی پوست به خطر می افتد و دچار بریدگی شود، پوست برای اینکه خودش را ترمیم کند یک فرآیند پیچیده را آغاز می کند. پوست تا آنجا که ممکن است خودش را به صورتی ترمیم می کند که مشابه قبل شود، اما در این میان خیلی کم پیش می آید جای زخم کاملا برطرف شود و در اغلب موارد برای همیشه این جای زخم که به آن اسکار نیز گفته می شود وجود خواهد داشت.

بنابراین هرچند که ترمیم زخم و به جا ماندن مقداری اسکار یا زخم کاملا طبیعی  و غیر قابل اجتناب است، اما برجای ماندن گسترده جای یک زخم و تبدیل شدن آن به یک ضایعه می تواند زیبایی و عملکرد پوست در ناحیه دچار آسیب را با مشکل مواجه کند.

آیا وجود اسکار یا جای بخیه بعد از عمل بینی طبیعی است؟

در هر دو روش جراحی رینوپلاستی (به صورت باز و بسته) برش هایی روی بینی زده می شود. این برش ها هرچند که بیشتر در فضای داخلی سوراخ های بینی  زده می شوند، اما بریدگی ایجاد کرده و برای ترمیم این بریدگی ها نیاز به تشکیل زخم است.

در اغلب اوقات یک جای بخیه بسیار جزئی که به هیچ عنوان قابل مشاهده نیست ایجاد می شود. تقریبا 90 درصد افرادی که عمل رینوپلاستی انجام داده اند اسکار و جای بخیه بعد از عمل بینی را تجربه نمی کنند.

اما از بد شانسی ممکن است 10 درصد این افراد متوجه شوند اسکار قابل توجهی در محل برش ایجاد شده. این اسکارها ممکن است در پایین کلوملا، در بخش پره های بینی و یا بخش داخلی سوراخ های بینی ایجاد شود.

مشاهده کنید... عکس عمل بینی

چه عواملی جای بخیه عمل بینی را بدتر می کند؟

  • عفونت
  • آفتاب و نور خورشید
  • استعمال دخانیات
  • آسیب پوستی یا نوع پوست
  • افزایش سن
  • واکنش های آلرژیک احتمالی

چگونه می توان اسکارهای جراحی زیبایی بینی را به حداقل رساند؟

  • ترک مصرف سیگار و الکل
  • ممانعت از اعمال فشار به بینی
  • تمیز کردن محل برش ها
  • کاهش سطح فعالیت پس از عمل
  • کاهش مدت زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • کنترل ورم بینی بعد از عمل
  • عمل به تمام دستورالعمل ها و توصیه های جراح بینی
  • انتخاب یک جراح بینی خوب

منبع: دکتر شمس - بهترین جراح بینی در تهران

 



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کامپوزیت را می توان روشی دانست که در آن عیوب ظاهری دندان ها پوشانده می شود و با استفاده از مواد خاصی دندان هایی صاف و یک دست برای فرد ساخته می شود. کامپوزیت دندان خرگوشی یکی از روش هایی است که بسیاری از افراد برای انجام آن اقدام می کنند. کامپوزیت دندان خرگوشی می تواند روی دندان های یکدست و صاف و یا دندان هایی که خودشان شکل خرگوشی دارند انجام شود. در این حالت در فک بالای فرد دندان های نیش جلوتر از فک بیمار قرار دارند. مدل کامپوزیت خرگوشی به دو صورت انجام می شود. در حالت اول از کامپوزیت برای برطرف نمودن حالت خرگوشی دندان استفاده می شود، حالت دوم نوعی از کامپوزیت است که با سلیقه افراد، کامپوزیت به صورت خرگوشی روی دندان ها کار می شود به گونه ای که این روش یکی از روش های پرطرفدار اصلاح طرح لبخند است.

مزیت های کامپوزیت دندان خرگوشی

  • اغلب دندان ها نیازی به تراش خوردن نخواهند داشت.
  • اگر پس از انجام کامپوزیت دندان خرگوشی، کامپوزیت دچار مشکل شود می توان به راحتی آن را ترمیم کرد.
  • تغییری در چهره فرد ایجاد نخواهد کرد و فرد شکل طبیعی خود را حفظ خواهد نمود.
  • روشی بسیار سریع تر و بهتر از لمینت و یا ارتودنسی دانست.
  • هزینه بالایی ندارد و افراد می توانند به راحتی برای انجام آن اقدام کنند.
  • کامپوزیت سرامیکی که برای دندان های خرگوشی استفاده می شود، اغلب دارای براقیت بالا و شکلی طبیعی است. استحکام و دوام این نوع از کامپوزیت بسیار بالا است.
  • در اصطلاح طرح لبخند، کامپوزیت دندان های خرگوشی نسبت به لمینت کردن آن اولویت دارد زیرا در این طرح تراش خوردگی دندان به حداقل خواهد رسید.

بیشتر بخوانید... هزینه کامپوزیت

کامپوزیت دندان خرگوشی بهتر است یا ارتودنسی دندان خرگوشی

بهترین زمان برای برطرف نمودن حالت خرگوشی دندان با استفاده از ارتودنسی در سنین پایین است. در این سنین انعطاف پذیری لثه و دندان در بالاترین حد ممکن خود قرار دارد و بعد از مدت کوتاهی می توان این عیب را برطرف نمود. روش ارتودنسی به دلیل زمان بر بودن و کاشت براکت های فلزی برای مدت طولانی بر روی دندان برای بسیاری از افراد امکان پذیر نخواهد بود، به همین دلیل یکی از بهترین گزینه های ممکن برای برطرف نمودن این عیب استفاده از کامپوزیت می باشد.
منبع: https://www.tajdentalclinic.com/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

مشکل تجمع چربی در صورت، به ویژه در ناحیه گونه، یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از زنان و مردان به طور یکسان از آن رنج می برند و از آنجا که صورت هر فرد یکی از مهمترین نقاط زیبایی او است و اولین بیانگر شرایط روانی، بهداشتی و جسمی او است. اخیراً علاقه به جستجوی روش ها و راه حل های موثر برای خلاص شدن از شر این موارد افزایش یافته است.

مهمترین راه برای به دست آوردن گونه های برجسته صورت مطابق با استانداردهای بین المللی زیبایی، جراحی زیبا سازی و از بین بردن چربی از گونه ها است.

بیشتر بخوانید... جراحی لاغری

دلایل تجمع چربی در صورت چیست؟

  • افزایش وزن بدن
  • کم آبی
  • تزریق ناموفق
  • عوامل ژنتیکی
  • خوردن آدامس به صورت عادی

 روند لاغری گونه چگونه است؟

روند لاغری گونه ها در گروه جراحی های پلاستیک طبقه بندی می شود. هدف از این جراحی برداشتن چربی در ناحیه گونه یا چیزی است که از نظر پزشکی به عنوان برداشتن پد گونه یا از بین بردن چربی باکال شناخته می شود تا استخوان های صورت و گونه ها را نشان دهد و ظاهر آنها را برجسته تر و واضح تر نشان دهد.

بیشتر بخوانید... عمل اسلیو

چه کسانی کاندید این جراحی هستند؟

  • افرادی با ساختار صورت گرد که به صورت آزار دهنده از ظاهر گونه های کامل رنج می برند ، یا در اثر چاقی و عدم تعادل در توزیع چربی در بدن و یا در نتیجه عوامل ژنتیکی  از یکی یا هر دو والدین.
  • افرادی که به طور کلی سالم هستند و از علائم یا بیماری دیگری رنج نمی برند.
  • افرادی که تمام رژیم های غذایی ، تمرینات و دستورالعمل های خانگی را برای از بین بردن چربی ها به ویژه چربی های ناحیه صورت بدون هیچ گونه فایده ای امتحان کرده اند.
  • افرادی که مرحله اولیه بیست سالگی را گذرانده اند و در آنجا پس از این سن کمی کاهش طبیعی چربی گونه وجود دارد ، بنابراین بهتر است قبل از انجام جراحی صبر کنید تا این مرحله سنی را پشت سر بگذارید.
  • افرادی که از گونه گرد رنج می برند (نه فقط متوسط) زیرا در موارد گونه های چرب متوسط ​، توصیه می شود در مقایسه با دوره جراحی، مسیرهای دیگر را با خطرات و پیچیدگی کمتر دنبال کنید.

در رابطه با رژیم غذایی بدون کالری در این مطلب بخوانید.

منبع

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بسیاری از اعضای بدن انسان با تقارن دو طرفه تحت تکامل قرار می‌ گیرند، این بدان معنی است که دو طرف راست و چپ را می ‌توان با تصاویر آینه بصورت یکسان تقسیم کرد؛ با این حال به دلیل عوامل بیولوژیکی، ذاتی، فرآیندهای توسعه و همچنین اختلالات محیطی، تقارن کامل دو جانبه در افراد به ندرت یافت می شود. صورت اغلب با درجه عدم تقارن خفیف ظاهر می شود. با این وجود عدم تقارن جزئی که به عنوان تقارن نسبی، عدم تقارن تحت بالینی یا عدم تقارن طبیعی نیز شناخته می شود که توسط همه افراد درک نمی شود.

این امر از این واقعیت ناشی می‌شود که سطح زیرین و میانی از برآیند های بینی و جانبی بینی و همچنین برآیند های فک بالا و فک پایین ایجاد می ‌شود و علی‌رغم هماهنگی ذاتی، این ساختار ممکن است ایجاد شود. شما با گرفتن یک عکس و نگاه کردن به چهره تان می توانید متوجه شوید که آیا هر دو طرف راست و چپ صورت شما با هم تقارن دارند و یا اختلاف مشاهده می کنید.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک چیست؟

مشکلات عدم تقارن در صورت فرد

  • شلوغ بودن بیش از حد دندان ها
  • روی هم قرار گرفتن دندان ها
  • جلو بودن و یا عقب بودن دندان های فک پایین نسبت به دندان های فک بالا
  • جلو یا عقب بودن دندان های فک بالا نسبت به دندان‌ های فک پایین
  • اوربایت
  • کراس بایت
  • اوپن بایت 

راحل درمان عدم تقارن صورت

راه حل درمان  مشکلات عدم تقارن صورت هم وجود دارد، یکی از مشکلاتی که بیشتر افراد با آن مواجه می شوند عقب بودن بیش از حد فک بالا می باشد که این مشکل با استفاده از روش درمانی ارتودنسی عقب بودن فک بالا قابل درمان  است، شما با استفاده از این روش درمانی که توسط متخصصان ارتودنسی صورت می گیرد، می توانید این مشکل را حل کنید.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی عقب بودن فک بالا 

ارتودنسی معمولا به تغییر در جهات عمودی و افقی دندان و فک می پردازد؛ بنابراین می ‌تواند مشکلاتی نظیر عدم تقارن صورت که ناشی از مشکلات و ناهنجاری‌ های دندانی هستند را برطرف کند.

ارتودنسی و جراحی فک

اگر مشکل فرد به حدی باشد که نیاز به جابجایی فک داشته باشد، باید در کنار ارتودنسی عقب بودن فک بالا جراحی برای فک بالایی اش هم انجام دهد.

 منبع: دانستنی های ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

درمان ارتودنسی با استفاده از بریس ها برای بزرگسالان و کودکان که می ‌خواهند لبخند خود را کامل کنند یک انتخاب محبوب است، لبخند کامل به جویدن موثر هم کمک می کند ارتودنسی از پوسیدگی دندان‌ ها جلوگیری می‌کند و خطر آسیب دیدگی دندان را کاهش می دهد. مهاربندهای فلزی از سال ها پیش تا کنون پایه اصلی درمان‌ های ارتودنسی بودند، حتی با وجود سیستم‌های تراز کننده واضحی مانند اینویزیلاین باز هم جزو اصلی ترین و بالاترین اولویت ها برای درمان به حساب می آیند، اگر شما برای حل مشکل دندان خود به اتودنتیست مراجعه کردید، باید از مسائل رایج ارتودنسی که مهم ترین آن ها نصب ‌بریس می‌تواند باشد مطلع باشید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی و عمل بینی

بریس ها چگونه کار می کنند؟

بریس ها فواید زیادی دارد که یکی از آن ها این است که می توانید با استفاده از آن دندان های خود را منظم و ردیف کنید و یک لبخند کامل تحویل بگیرید، وقتی دندان های شما در موقعیت نامناسبی قرار دارد، ممکن است هنگام نیش زدن، دندان ها به درستی جمع نشوند و باعث ایجاد مشکل در هنگام جویدن، صحبت کردن و حتی خوابیدن شود، با استفاده از از درمان ارتودنسی این موارد می تواند برطرف شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی عقب بودن فک پایین

مشکل عقب بودن فک پایین یکی از مشکلاتی است که برخی از افراد درگیر آن هستند، این مشکل با استفاده از ارتودنسی عقب بودن فک پایین می تواند برطرف شود؛ در واقع مشکلاتی که به درمان ارتودنسی برای فک ها استفاده می شوند عبارت اند از:

  • فک نامرتب

 

  • اوربایت

این مشکل زمانی اتفاق می ‌افتد که دندان‌ های فوقانی عقب تر از دندان های پایین قرار بگیرند.

  • زیر بایت

اگر دندان های پایین شما خیلی جلوتر هستند یا دندان های بالایی تان خیلی عقب هستند به احتمال زیاد از زیر بایت رنج می برید.

  • کراس بایت

کراس بایت زمانی اتفاق می‌ افتد که فقط برخی از دندان های بالایی شما روی دندان های پایین تر قرار می‌ گیرند.

  • اپن بایت

هنگامی که دندان های جلویی بالا و پایین به سمت بیرون مایل هستند، یک بایت باز اتفاق می‌افتد.

اورجت بیش از حد

اورجت مشکلی است که در صورت وجود همپوشانی افقی دندان ‌های مرکزی فک بالا با دندان‌های مرکزی فک پایین به وجود می ‌آید.

اختلالات گیجگاهی فکی

در واقع یک بیماری است که مفصل گیجگاهی فکی را که فکتان را به جمجمه متصل می کند، تحت تاثیر قرار می دهد.

منبع: دانستنی های دندانپزشکی زیبایی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

انواع مختلفی از ایمپلنت های دندانی وجود دارد که می تواند به افرادی که دندان های خود را از دست داده اند، کمک کند تا لبخند بزنند یا با اعتماد به نفس صحبت کنند. علاوه براین، مشکل در جویدن غذا، اغلب منجر به بروز مشکلات بیشتری در سلامتی شما می شود. بنابراین، اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده اید، انواع ایمپلنت های دندانی گزینه ایده آلی برای ترمیم دندان های از دست رفته شما هستند.

ایمپلنت های دندانی فقط پروتز نیستند، بلکه جایگزین کاملی برای دندان ها ایجاد می کنند به طوریکه می توانند به عنوان یک ریشه مصنوعی در استخوان فک جای بگیرند تا عملکرد کامل دندان را حفظ کرده و از تحلیل استخوان فک جلوگیری کنند.

با جایگزین شدن ریشه های از دست رفته دندان، با انوع ایمپلنت های دندانی، هیچ گونه مشکلی در جویدن و صحبت کردن نخواهید داشت آنها قدرت و ثبات لازم را برای خوردن تمام غذاهای مورد علاقه تان فراهم می کنند. علاوه بر این، کاشت ایمپلنت دندان به تحریک و رشد استخوان فک، جلوگیری از تحلیل رفتن آن و حفظ تناسب چهره و صورت شما کمک می کند.

بیشتر بخوانید... لمینت دندان چیست؟

انواع مختلف ایمپلنت دندان

انواع مختلفی از ایمپلنت دندان با جنس، نوع اتصال و سایزهای گوناگون وجود دارد که باید توسط ایمپلنتولوژیست و جراح فک و دهان مناسب ترین نوع بر اساس نیاز شما انتخاب شود. انواع ایمپلنت های دندانی معمولاً به یکی از دو روش زیر در استخوان فک کاشته می شود:

ایمپلنت اندوستال

اندوستال رایج ترین نوع ایمپلنت است. از آنها بعضاً به عنوان جایگزین بریج یا پروتز متحرک استفاده می شود.

ایمپلنت های اندوستئال کاملا در استخوان فک پایدار هستند و به دوام طولانی و ایجاد احساس طبیعی بسیار مشهور اند.

بیشتر بخوانید... کامپوزیت دندان

ایمپلنت ساب پریوستئال

کاشت ایمپلنت اندوستال با پیچاندن ایمپلنت در استخوان فک انجام می گیرد، که این امر به سلامت و تراکم استخوان فک نیاز دارد. اگر به طور طبیعی برجستگی باریکی در استخوان فک داشته باشید یا به دلیل ضربه یا بیماری، استخوان فک شما کوتاه یا باریک شده یا تحلیل رفته باشد، ممکن است استخوان مورد نیاز برای پشتیبانی صحیح از ایمپلنت اندوستال را نداشته باشید. در این حالت، کاشت ایمپلنت ساب پریوستئال ممکن است گزینه ایده آلی باشد.

امروزه بندرت از انواع ایمپلنت های دندانی ساب پریوستئال استفاده می شود.

ایمپلنت های ساب پریوستال از ثبات کافی به اندازه انواع ایمپلنت پریوستال، برخوردار نیستند.

در رابطه با ارتودنسی دندان کودکان در این مطلب بخوانید.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ماکروفیل ها :

اولین کامپوزیت دندان معرفی شده به بازار بودند. ماکروفیل ها دارای ذرات در اندازه های 10 تا 50 میکرومتر هستند. این ذرات بزرگ دارای استحکام عالی هستند، اما زیبایی ضعیفی دارند و پالیش و پرداخت آنها دشوار است  مسئله پرداخت به دلیل اندازه بزرگ ذرات بود چون این ذرات، که بعضی از آنها به اندازه کافی بزرگ به نظر می رسد با چشم غیر مسلح دیده شوند از ماتریکس رزین میشوند . در حالیکه امروزه کامپوزیتهای ماکروفیل به طور گسترده ای استفاده نمیشوند، ممکن است  برخی از ترمیم های قدیمی که با آنها انجام شده است، به مطب شما آیند.

بیشتر بخوانید... ترمیم دندان

Microfills:

 برای اولین بار این را در اواخر 1970  دیده شد . ذرات زیر 100 نانومتر هستند. در حالی که در میکروفیل ها  قابلیت پالیش شدن و افزایش زیبایی داریم که در ماکروفیل ها مشکل بود اما میکروفیل ها ضعیف هستند. میکروفیل ها به اندازه کافی قوی نیستند تا بتواننددر برابر نیروهای فشاری در دندان های خلفی مقاومت کنند. دو نمونه از میکروفیل ها در بازار امروز، نسخه های مختلف Heliomolar از Ivoclar Vivadent و Renamel از Cosmedent است.

هیبرید، میکروهیبرید و نانوهیبرید:

این کامپوزیتها با هم ترکیب قدرت ماکروفیل ها و قابلیت پالیش شدن میکروفیل ها را دارند. آنها حاوی مخلوطی از ذرات بین 10 و 50 میکرومتر و نیز ذرات 40 نانومتر هستند. نمونه هایی از نانو هیبرید ها در بازار امروز Tetric EvoCeram و IPS Empress Direct از Ivoclar Vivadent همراه با Herculite Ultra از Kerr می باشد.

بیشتر بخوانید... هزینه کامپوزیت

نانوکامپوزیت ها:

جدیدترین نسل کامپوزیت ها توسط 3M ESPE معرفی شد. Filtek Supreme Ultra Universal یک نانوکامپوزیت حاوی ذرات 20 نانومتر است. آنچه در مورد نانوکامپوزیت ها منحصر به فرد است، این است که ذرات به صورت نانوکلاستر(نانوخوشه) تشکیل می شوند. این اجازه می دهد ذرات کوچکتر به هم متصل شوند و به عنوان ذرات بزرگتر عمل کنند، در نتیجه افزایش قدرت، مقاومت در برابر سایش و قابلیت پالش شدن را باهم خواهیم داشت.

منبع: کلینیک دندانپرشکی در جنت آباد

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

دانستنی های ارتودنسی و بارداری چیست؟ برخی از خانم ها ممکن است فکر کنند که باید بین ارتودنسی و بارداری یکی را انتخاب کنند. آنها می گویند ما کارهای زیادی داریم که می خواهیم انجام دهیم و هنوز زمان مناسبی برای تشکیل خانواده وجود ندارد؛ حتی اگر این یک کار خارق العاده و جادویی باشد. بچه دار شدن 9 ماه طول می کشد و به طور متوسط ​​5-9 ماه طول می کشد که دندان های صاف را با ترازکننده های نامرئی طی کنید.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی دندان کودکان

ارتودنسی و بارداری، قبل از اینکه بفهمید باردار هستید

در مقایسه با سایر روش های زیبایی و درمانی برگشت ناپذیر که به داروهای خوراکی یا داخل وریدی نیاز دارند، صاف کردن دندان ها با بریس یا ردیف های متحرک بر بقیه بدن شما تأثیر نمی گذارد. بنابراین اگر می خواهید باردار شوید، هیچ چیز ترسناک نیست و می توان همزمان با ارتودنسی شروع کرد. اولین چیزی که در مورد ارتودنسی و بارداری وجود دارد، این است که مطمئن شوید از سلامت دندان برخوردار هستید؛ بنابراین معاینات دندانپزشکی خود را انجام داده اید و هر گونه روش درمانی بهداشتی یا پرکردگی مورد نیاز خود را انجام داده اید. پس از سلامت دندان شما می توانید هر نوع درمان صاف کننده دندان، مانند بریس های ثابت یا ردیف کننده ها را شروع کنید.

بنابراین اگر قبلا فرآیند دندان های صاف یا در اواسط درمان ارتودنسی را شروع کرده اید، می توانید این روند را ادامه دهید، بدون اینکه بر کودک متولد شده تأثیر بگذارید.

جهت آشنایی کامل با ارتودنسی کودکان کلیک کنید.

3 اثر دهانی که باید از آن آگاه باشید

بارداری 3 اثر بر دهان و دندان دارد:

1.افزایش التهاب لثه: ناشی از تغییرات هورمون

2. فرسایش اسیدی دندانها: ناشی از تهوع صبح و استفراغ

3. افزایش خطر پوسیدگی: ناشی از خشکی دهان 

بیماری صبحگاهی و فرسایش اسیدی دندان: برای محافظت از سلامت دهان و دندان خود چه کاری باید انجام دهید

بیماری صبحگاهی به خوبی شناخته شده است. این یک پدیده ناراحت کننده است و زنان مختلف سطح مختلفی از آن را تجربه می کنند. در اصل هر چیزی که با اسیدیته تماس پیدا کند، با دندان شما تماس می گیرد و باعث فرسایش (نازک شدن) دندان می شود.

بنابراین بعد از یک قسمت از حالت تهوع صبحگاهی، بهترین کار این است که دهان خود را آبرسانی کنید/خنثی کنید. نباید دندان های خود را مستقیم مسواک بزنید؛ زیرا لایه مینای نرم شده را از بین می برد. در عوض باید دهان خود را با آب/بی کربنات بشویید.

بیشتر بخوانید... ترمیم و زیبایی دندانها

 منبع

 

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی و کشیدن دندان چگونه هستند؟ والدین اغلب از ما می پرسند که آیا فرزندشان به عنوان بخشی از برنامه کلی درمان ارتودنسی، به کشیدن دندان نیاز دارد. این سوال بسیار مهمی است؛ اما هرگز پاسخی "یک اندازه متناسب با همه" وجود ندارد. هر بیماری که وارد مطب متخصص ارتودنسی می شود، به خاطر ژنتیک و بسیار از عوامل خارجی تاثیرگذار در رشد دندان، ویژگی های دندانی خاص خود را دارد. همه ما رشد دندان و صورت را به طرق مختلف تجربه می کنیم و کسانی که نیاز به ارتودنسی اصلاحی دارند، به درمانی احتیاج دارند که کاملا متناسب با نیازهای فردی آنها تنظیم شده باشد. هنگام برنامه ریزی برای این روش درمانی، هرگز توصیه برای کشیدن دندان کم نمی شود و همیشه درصد کمی از مواردی است که کشیدن دندان در ارتودنسی برای دستیابی به بهترین نتیجه ضروری است.

با این حال، برای اکثر اقدامات ارتودنسی، تعداد بیمارانی که نیاز به کشیدن دندان دارند، به طور کلی بسیار کم است.

کشیدن دندان چیست؟

کشیدن دندان عمل برداشتن دندان دائمی یا شیری توسط دندانپزشک عمومی یا جراح دهان است. به طور کلی، وقتی دندان شیری کودک به طور طبیعی از بین می رود یا کشیده می شود، در نهایت یک دندان دائمی در جای خود قرار می گیرد تا جانشین دائمی آن شود. با این حال، هنگامی که دندان بالغ کشیده می شود، جانشین دیگری وجود ندارد و با بیرون آمدن هیچ چیز برای پر کردن شکاف، فضایی از دندان خارج می شود.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک دندان

چه زمانی در ارتودنسی کشیدن دندان توصیه می شود؟

رایج ترین دلیل توصیه دندان پزشک عمومی برای برداشتن دندان بزرگسالان به دلیل بیماری های دندان برگشت ناپذیر و پیشرفته مانند پوسیدگی دندان یا بیماری پریودنتال است. از طرف دیگر، یک متخصص ارتودنسی ممکن است در صورت ازدحام شدید دندان ها، بیرون زدگی دندان های جلویی یا به منظور اصلاح گزش، کشیدن انتخابی دندان های سالم را توصیه کند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست؟

چه زمانی کشیدن دندان برای بریس ضروری است؟

اگر در دهان دندان کافی برای تمام دندان های بزرگسال نباشد، لبخند کج یا بد گزش ایجاد می شود. اگر کمبود فضا در دهان وجود داشته باشد، بسته به جایی که این دندان ها می توانند فضایی پیدا کنند، ممکن است چاره ای جز رویش در موقعیت های نامنظم نداشته باشند. در برخی موارد، کشیدن یک یا چند دندان به آزادسازی فضا کمک می کند و در نتیجه با انجام درمان ارتودنسی با بریس یا ترازوی واضح، دندان ها و فک های باقی مانده به طور صحیح تراز می شوند.

جهت مطالعه بهترین مجله تخصصی ارتودنسی دندان کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ممکن است علت نیاز به روکش کردن دندان پوسیدگی گسترده و یا ترک‌های عمیق دندان باشد. در اینجا به کاربردهای مختلف روکش دندان در دندانپزشکی می‌پردازیم.

جهت مطالعه بهترین مجله ترمیم و زیبایی دندان کلیک کنید.

پوسیدگی گسترده

در صورتی که دندان دچار پوسیدگی شود و پوسیدگی به حدی باشد که بیش از نیمی از پهنای دندان را درگیر نماید، نمی‌توان با روش معمولی پر کردن دندان، آن را ترمیم نمود.

عصب‌ کشی

معمولاً بلافاصله پس از عصب ‌کشی، روکش بر روی آن قرار می‌گیرد تا یکپارچگی دندان حفظ شده و زیبایی و عملکرد به دندان باز گردد و از شکستن آن جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید... بلیچینگ

سندرم ترک دندان

در این وضعیت دندان دچار ترک‌ خوردگی یا شکستگی می‌شود که ممکن است بدون علامت و بدون درد باشد . گاهی اوقات دندانی که ترک خورده است در هنگام جویدن و فشار وارد کردن، درد می‌گیرد. جویدن فشار زیادی بر خطوط شکستگی دندان ایجاد می‌کند و باعث جدا شدن قطعات آن می‌شود.

شکستگی برجستگی‌ها (کاسپ) ی دندان

شکستگی کاسپ تمام غالباً در اثر ضربه و جراحت و گاهی اوقات در اثر بزرگ بودن پرشدگی دندان اتفاق می‌افتد. 

ساییدگی شدید

افرادی که عادت دندان قروچه دارند یا دندان‌های خود را به هم فشار می‌دهند، به مرور زمان دندان‌هایشان کوتاه‌تر می‌شود.

نامطلوب بودن شکل و رنگ دندان

گاهی اوقات هدف از روکش کردن دندان، زیبایی دندان‌ها و لبخند است. ممکن است فردی به علت بدرنگی شدید دندان‌ها که با درمان‌هایی مانند بلیچینگ یا لمینت قابل اصلاح نیستند، اقدام به روکش کردن نماید. گاهی اوقات نیز برای اصلاح شکل، ابعاد، بدشکلی لبه‌ها، بدشکلی یا ناهمواری سطح دندان و یا بستن فاصله بین دندان‌ها، روکش انجام میشود. لمینت دندان اگر چه روشی محافظه کارانه و بسیار موثر در زیبایی دندانهاست اما در برخی شرایط عیب دندان به حدی شدید است که با لمینت نمیتوان آن را اصلاح کرده و زیبا نمود.

ایمپلنت

هنگامی که میخواهید یک یا چند دندان از دست رفته خود را با ایمپلنت جایگزین کنید، پایه پیچی شکل ایمپلنت در داخل استخوان فک کاشته میشود و بر روی ان یک روکش دندان نصب میشود تا جای خالی تاج دندان را در دهان پر کند.

بریج دندان

بریج یکی دیگر از روشهای پر کردن جای خالی دندانهاست. در این روش از یک دندان مصنوعی در وسط (که قرار است جای خالی دندان را پر کند و دو روکش دندان در طرفین که قرار است به عنوان پایه این پل و نگهدارنده دندان مصنوعی عمل کنند، استفاده میشود.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

به طور کلی قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب برای پوست شما مضر است. آسیب ناشی از  اشعه ماورا بنفش خورشید می تواند منجر به بروز لکه های پوستی، عمیق شدن خطوط روی پوست و تغییر رنگ شده و خطر ابتلاء به سرطان پوست را افزایش دهد. برای بیمارانی که به تازگی عمل بینی انجام داده اند این موضوع بیشتر اهیمت دارد. زیرا تاثیر آفتاب و نور خورشید بر عمل بینی می تواند قابل توجه باشد.

قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب خطر بروز عوارض بعد از عمل بینی را افزایش می دهد و می تواند منجر به بدتر شدن عوارض جانبی و طولانی شدن زمان بهبودی شود. به همین دلیل جراحان بینی همیشه توصیه می کنند برای کاهش تاثیر نور آفتاب بر بینی عمل شده حتما تا 6 ماه کمتر در معرض آفتاب قرار بگیرید.

بیشتر بخوانید... چسب بینی

مشکلات و تاثیرات آفتاب بر عمل  بینی چیست؟

تورم بیش از حد

قرار گرفتن در معرض گرما پس از جراحی رینوپلاستی می تواند منجر به افزایش تورم یا ورم بینی پس از عمل شود.

به جای ماندن جای زخم

هنگامی که بافت اسکار (زخم) در معرض آفتاب قرار بگیرد، می تواند به صورت چشمگیری بدتر شود.

به هم خوردن نتیجه نهایی عمل

بینی پس از جراحی رینوپلاستی بسیار ظریف است ، به این معنی که هرگونه عارضه یا عوارض جانبی جدی می تواند بر روی شکل نهایی بینی تأثیر منفی بگذارد.

پس از عمل بینی چه مدت از نور خورشید دور بمانیم؟

  • جراح بینی توصیه می کنند که به مدت دست کم در طول 2 هفته بعد از عمل بینی کمتر در معرض نور آفتاب و فضای باز باشید. دور ماندن از نور خورشید باعث می شود که روند بهبودی بینی شما تسریع پیدا کند و نتایج مطلوب تری به دست بیاید. اینکار باعث کاهش عوارض بعد از عمل ببینی خواهد شد.
  • همچنین بعد از دو هفته نیز باید شش ماه تا یک سال آینده از بینی و صورت خود در برابر آفتاب محافظت کنید. این کار اطمینان حاصل می کند که بینی کاملاً بهبود یافته است ، جای زخم بدتر نمی شود و نتیجه نهایی جراحی تحت تأثیر عوارض آفتاب قرار نمی گیرد.

جهت مشاهده عکس قبل و بعد عمل بینی کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی فاصله دندان جلو بهترین روش برای رفع فاصله دندان هاست. این روش برای بیمارانی که بین دندان هایشان فاصله وجود دارد، مفید و سودمند است. با بالا رفتن سن این فاصله بیشتر شده و روی چهره تأثیر منفی می گذارد. البته مشکلات دیگری نیز برای فرد به وجود می آید که از جمله آن ها اختلال در تکلم و گفتار فرد است؛ از اینرو بهتر است هر چه زودتر نسبت به رفع آن اقدام کرد.

رفع فاصله دندان جلو به طرق مختلف قابل انجام است که یکی از آن ها استفاده از ارتودنسی فاصله دندان جلو است.

جهت مطالعه بهترین مجله دندانپزشکی کلیک کنید.

رفع فاصله دندان جلو با استفاده از ارتودنسی

بهترین روش برای رفع فاصله دندان جلو استفاده از ارتودنسی است. با ارتودنسی می توان فاصله موجود میان دندان ها را بست. وقتی از ارتودنسی برای رفع این مشکل استفاده می شود فاصله میان دندان ها به صورت دو به دو از بین رفته و فضای اضافی و خالی به قسمت پایانی فک منتقل می شود.

با ارتودنسی چیزی به دهان اضافه نمی شود بلکه فضا بسته شده و بیمار دندان های خود را دارد. از ماده پرکردگی به این منظور استفاده نمی شود. از این رو دستخوش تغییر رنگ نشده و باعث بروز مشکلات لثه نمی شود. از همه مهم تر اینکه دوباره بین دندان ها فاصله ایجاد نمی شود. ارتودنسی زمانی پاسخگوست که فاصله بین دندان ها زیاد نباشد. برخی اوقات فاصله به حدی است که نمی توان با ارتودنسی مشکل را رفع کرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست؟

مدت زمان درمان فاصله دندان جلو

ارتودنتیست ها معتقدند رفع فاصله دندان جلو با استفاده از ارتودنسی به چیزی حدود دو سال وقت نیاز دارد. در ارتودنسی برای اصلاح تمام ناهنجاری های دندان و صاف و مرتب کردن آن ها تنها می توان در ماه یک میلی متر دندان ها را جابه جا کرد. افزایش این مقدار مجاز نیست.

اگر حرکت دندان ها از یک میلی متر افزایش یابد قطعاً برای لثه و ریشه دندان بیمار مشکلاتی به وجود خواهد آمد.  

اهمیت ارتودنسی فاصله دندان جلو

دلایل زیر اهمیت ارتودنسی فاصله دندان جلو را پررنگ تر می کند:

  • رفع مشکلات ظاهری بیمار
  • زیباسازی طرح لبخند
  • اصلاح و درمان عملکرد نادرست دندان ها
  • پیشگیری از مشکلات ناشی از فاصله دندان ها به ویژه مشکلات مربوط به لثه

روش های مناسب برای رفع فاصله دندان جلو

  • ارتودنسی
  • لمینت
  • ونیر
  • روکش
  • باندینگ

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

گاهی اوقات مشکلی که برای شما پیش می آید ابتدا با یک مشکل ساده شروع می شود. داشتن چند کیلوگرم اضافی یا تجمع چربی در شکم یا باسن، با داشتن یک سبک زندگی ناسالم که تقریباً خالی از ورزش و حرکات جسمی است، خصوصاً با توجه به پیشرفت تکنولوژی که ما را دائماً به سمت تنبلی جلوی صفحه های الکترونیکی سوق می دهد.

گاهی اوقات مشکل بیشتر از این است و فرد از برخی اختلالات هورمونی (مانند کمبود هورمون تیروئید یا افزایش هورمون های غده فوق کلیه) رنج می برد یا بیماری هایی است که بازگشت به سبک زندگی سالم را برای او دشوار می کند بنابراین طعمه بیماری های ناشی از چاقی می شود.

آیا چاقی بیماری است و چه زمانی جراحی چاقی به گزینه درمانی مناسب برای شما تبدیل می شود؟ آیا هرکسی که از تجمع مقداری چربی رنج می برد می تواند به این جراحی ها متوسل شود؟ این همان چیزی است که ما در این مقاله با هم خواهیم آموخت.

در هنگام مراجعه به پزشک اغلب به شما نخواهند گفت که انجام عمل جراحی لاغری تنها روش درمانی برای شما است . در صورتی که شاخص بدن شما بالاتر از شاخص  35 کیلوگرم باشد یعنی شما دچار، چاقی درجه دو باشید و دارای بیماریهایی مانند دیابت نوع دوم، کلسترول خون بالا، فشار، آپنه خواب، آرتروز و سایر بیماری های ناشی از چاقی باشید، عمل جراحی چاقی برای شما مناسب است.

عمل لاغری تمام بدن چیست؟

جراحی های کاهش وزن روش هایی هستند که منجر به کاهش وزن می شوند از طریق:

  1. اندازه معده را کاهش میدهند تا بتوانید فقط مقدار بسیار کمی از مواد مغذی را بخورید.
  2. کاهش جذب مواد مغذی از معده و روده
  3. ترکیبی از این دو روش

معمولاً، جراحی کاهش وزن منجر به تغییر هورمونی در بدن نیز می شود. اخیراً، تمام جراحی های کاهش وزن به روش لاپاراسکوپیانجام می شود.

بیشتر بخوانید... رژیم غذایی کم کالری

محبوب ترین عمل لاغری تمام بدن امروز شامل موارد زیر است:

  • جراحی بای پس معده
  • گاسترکتومی یا اسلیو معده
  • جراحی های قابل تنظیم باند معده
  • انحراف بیلیوپانکراس با دوازدهه
  • بادکنک یا بالون معده
  • جراحی های اصلی مانند جراحی گاستروپلاستی VBG باند عمودی و جراحی بای پس معده Roux-en-Y.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ونیر یا لمینت خیلی نازک در واقع یک پوسته سرامیکی بسیار نازک است که سطح جلوی دندان را می‌پوشاند. لمینت خیلی نازک علی‌رغم قطر بسیار کم، استحکام بسیار خوبی دارد.

مهم‌ترین مزیت لمینت خیلی نازک، عدم نیاز به تراشیدن دندان و یا تراشیدن حداقلی آن است. به این معنی که تا حد ممکن ساختار سالم و طبیعی دندان حفظ می‌شود بنابراین این روش کم تهاجمی‌تر از لمینت معمولی است چرا که ساختار دندان را تضعیف نمی‌کند و سلامت دندان را به خطر نمی‌اندازد . در عین حال از نظر زیبایی نتایج مطلوبی دارد. قطر پوسته لمینت خیلی نازک 0.2 تا 0.4 میلی‌متر است. از این رو این نوع درمان دندانپزشکی زیبایی حساس بوده و باید توسط متخصص بسیار مجرب و ماهر انجام شود.

بیشتر بخوانید... ترمیم و زیبایی دندانها

فواید لمینت خیلی نازک

  • عدم تضعیف ساختار دندان و محافظت از سلامت آن

برای استفاده از لمینت خیلی نازک، تنها بخش بسیار کمی از مینای دندان تراشیده می‌شود، ساختار دندان تضعیف نمی‌شود و تقریباً دست نخورده می‌ماند.

  • عدم نیاز به دریل دندانپزشکی

در بسیاری از موارد هیچ نیازی به تراشیدن و دریل کاری دندان وجود ندارد بنابراین بیمار راحت تر است.

  • اتصال محکم به دندان

از آنجایی که پیوند بین لمینت خیلی نازک و دندان در سطح لایه مینا انجام شود، پیوند بسیار محکمی بین دندان و لمینت خیلی نازک ایجاد می‌شود و نتیجه دوام و طول عمر آن بسیار بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید... ونیر کامپوزیت دندان

  • زیبا سازی جامع دندان‌ها

با استفاده از لمینت خیلی نازک می‌توان بسیاری از ویژگیهای زیبایی دندان را در نظر گرفته و اصلاح کرد.

  • ارتودنسی فوری

در مواردی که مشکلات ارتودنسی شدیدی ندارید، می‌توانید تنها با لمینت کردن دندان‌ها مشکلات ناهمراستایی و کجی دندان‌ها را برطرف کنید.

  • بستن فاصله بین دندان‌ها

در مواردی که می‌خواهید فاصله بین دندان‌ها را ببندید، بدون نیاز به درمان‌های پیچیده و تنها با لمینت خیلی نازک می‌توانید این کار را انجام دهید.

  • عدم نیاز به بی ‌حسی

ازآنجا که در بسیاری از موارد نیازی به تراشیدن دندان‌ها نیست یا این کار در حد بسیار کم انجام می‌شود، معمولاً نیازی به بی‌ حسی وجود ندارد.

  • کاهش احتمال حساسیت دندان

در لمینت خیلی نازک از آنجایی ‌که بخش بسیار کمی از دندان تراشیده می‌شود، معمولا حساسیت دندان اتفاق نمی‌افتد.

  • سفید کردن دندان‌هایی که با بلیچینگ سفید نمی‌شوند

گاهی اوقات لکه های دندان به گونه ‌ای است که با درمان‌های سفید کننده دندان، پاک نمی‌شود. در چنین شرایطی کم  تهاجمی‌ترین روش سفید کردن دندان‌ها، لمینت خیلی نازک است.

  • ترمیم لب پر شدگی و شکستگی دندان
  • مقاوم در مقابل لکه و تغییر رنگ

جهت مطالعه بهترین مجله دندانپزشکی کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی طبیعی دندان مناسب چه کسانی است؟ اگر شما یک فرد بزرگسال هستید و قصد درمان ارتودنسی دارید، احتمالا به یاد می آورید که ارتودنسی به معنی دهان پر از فلز است. براکت های فلزی سنتی به دلیل هزینه کمتر نسبت به سایر روش ها، امروزه همچنان یک گزینه معمول هستند؛ با این حال، گزینه های جدید زیادی با عنوان ارتودنسی طبیعی وجود دارد که دندان های شما را عادی نشان می دهد. هیچ چیز نباید شما یا فرزندتان را از داشتن لبخند کامل و لقمه سالم منصرف کند.

جهت مطالعه دانستنی های ارتودنسی دندان کلیک کنید.

گزینه های جایگزین با استفاده از براکت در ارتودنسی طبیعی

سرامیک

بریس های سرامیکی از نظر طراحی شبیه بریس های سنتی هستند. آنها از براکت و سیم تشکیل شده اند؛ اما مواد مورد استفاده برای ساخت آنها کاملا متفاوت است. بریس ها به جای فلز از سرامیک شفاف ساخته شده اند. سرامیک دندان رنگ در پنهان کردن بریس های شما - به ویژه از فاصله دور - بسیار موثر است.

پرانتزهای زبانی

اگر هدف شما یک ارتودنسی طبیعی و نامحسوس است، پس بریس های زبانی به همان میزانی که به نظر می رسد، خوب هستند.

مهاربندهای متحرک

ترازکننده ها با استفاده از یک سری وسایل قابل جابه جایی و سفارشی متشکل از یک ماده ترموپلاستیک که شبیه سینی های سفیدکننده یا محافظ شبانه سفارشی است که مطب دندانپزشکی ایجاد می کند، لبخند شما را صاف می کنند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک چیست؟

گزینه های آرایشی

اگر از نظر ساختاری از ناحیه استخوان فک و گزش خود مشکلی ندارید؛ اما می توانید از لبخند صاف تری بهره مند شوید. ارتودنسی در مقیاس کامل ممکن است همیشه ضروری نباشد. دو گزینه آرایشی - روکش های دندانی و باندینگ دندان - تقریبا در هر زمانی می توانند نتایج مشابه بریس را برای شما فراهم کنند.

روکش

روکش های دندان با هدف درمان دندان های شکسته، فرسوده یا بد رنگ شده طراحی شده اند. با این حال، راحتی آنها را به گزینه ای محبوب برای درمان ارتودنسی تبدیل کرده است.

اتصال دندان

اتصال دندان استفاده از رزین به رنگ دندان (ماده ای پلاستیکی با دوام) بر روی دندان، با استفاده از مواد چسبنده و نور با شدت زیاد است. این ماده که روی دندان زده می شود، باعث بهبود ظاهر و فاصله دندان می شود و در برخی موارد می تواند جایگزینی برای درمان ارتودنسی سنتی باشد.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر قصد انجام ارتودنسی دندان با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت را دارید یه روش مناسب برایتان سراغ داریم. اینویزیلاین یکی از روش های محبوب برای صاف کردن دندان هیی با ناهنجاری کم است.

اینویزیلاین یا همان ارتودنسی بی رنگ است که روشی آسان برای درمان ارتودنسی است که یکی از مزیت های آن بی رنگ و مرئی بودن آن است و کسی متوجه نمی شود که شما از ارتودنسی استفاده می کنید و اینویزیلاین از جنس پلاستیک با کیفیت بسیار بالا و شفاف است. ویژگی متحرک بودن آن از اهمیت خوبی برخوردار است.

بیشتر بخوانید... متخصص ارتودنسی خوب

ارتودنسی دندان با کیت های صاف‌

یکی دیگر از روش های کم هزینه برای ارتودنسی دندان ها کیت های صاف کننده دندان هستند که فرد می تواند از آن ها در خانه از آن استفاده کند؛ و نیازی به مراجعه به دندانپزشک ندارد؛ اما این روش برای ناهنجاری های ملایم و خفیف کاربرد دارد و برای شرایط شدید کارایی ندارد. کیت های ارتودنسی خانگی که هزینه کمی دارند از معایبی برخوردارند:‌

یکی از اصلی ترین معایب این است که بیمار نمی تواند از شدت ناهنجاری مطلع بشود و از مشاوره و برسی های دندانپزشک استفاده کند.‌گاهی کیت های خانگی به درستی کار نمی کنند و منجر به بدخیم تر شدن وضعیت ناهنجاری بیمار بینجامد.

کانتورینگ و باندینگ‌

یکی دیگر از روش های کم هزینه ارتودنسی استفاده از کانتورینگ و باندینگ است. در این روش به بیمار کمک می کند که بدون تغییر وضعیت دندان ها در لثه دندان ها را در انظار صاف کند که جنس کانتورینگ و باندینگ از مواد کامپوزیتی است. این روش درمان برای دندان هایی که فاصله دار هستند به کار برده می شود.‌

صاف کردن دندان ها مزایای زیادی دارند باعث داشتن لثه سالم، بهبود تکلم گفتاری، تمیز کردن راحت دندان ها و از همه مهم تر ایجاد اعتماد به نفش بیشتر است.‌

جهت مطالعه بهترین مجله ارتودنسی دندان کلیک کنید.

پرانتز های زبانی‌

برای درمان دندان های جلویی پایین و بالا قالبا از پرانتز های زبانی استفاده می شود که به براکت های فلزی می چسبند و در پشت دندان ها قرار می گیرند و نسبت به روش سنتی تر آن که ارتودنسی ثابت است کمتر جلوه ظاهری دارد. امکان برداشتن آن ها از داخل دهان به صورت متحرک امکان پزیر نیست و عموما بازه زمانی کمتری دارند.‌

عوامل تاثیر در تعیین هزینه نهایی

  • بازه زمان درمان ارتودنسی
  • شدت ناهنجاری دندان ها‌
  • شدت ناهنجاری فک بالا و پایین‌
  • نیاز به کشیدن دندان های اضافه‌
  • نیاز به جراحی فک ها‌

بیشتر بخوانید... ارتودنسی دندان ثابت

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

لبخند یکی از بارزترین مشخصه ظاهری در هر فرد است. لبخند زیبا و متناسب ،شخصیتی درخشان و با اعتماد به نفس را از شما به نمایش میگذارد و تاثیر مثبتی را در برقراری ارتباط با اطرافیان ایجاد میکند.

بافت لثه براي دندان يك پرده درست مي كند و دندان را فرم مي دهد،آيا ارتفاع و كنگره هاي لثه قرينه و مناسب هستند؟بالانس و قرينگي دو جزء مهم در لبخندي جذاب هستند
خط لثه در دندان لترال پایین تر از دندان سانترال مي باشد؟این خط در لترال باید كمي پایین تر از سانترال و كانین باشد

بیشتر بخوانید...  بلیچینگ دندان

دیاستم به فاصله ي بین دندان ها گفته مي شود،آیا بین دندان هاي قدامییتان فاصله وجود دارد؟

يعني هنگاميكه بافت زيادي از لثه هنگام  لبخند زدن ديده مي شود.به طور ايده ال  بايد مقدار ١-٣ميليمتر از لثه هنگام لبخند ديده شود.
محل بالاترين ارتفاع لثه در هر دندان كجاست؟اين ارتفاع در هر دندان متفاوت از دندان ديگر مي باشد و بايد در مركز. هر لترال و بايد  ٢/٣ هر سانترال و كانين را بپوشاند

ايا خط لبخند شما از خط لب پايين شما پيروي مي كند؟ سطح انسيزال يا سطح جونده ي دندان هاي بالايي بايد موازي كانتور لب پايين در حالت استراحت يا لبخند باشد.

بیشتربخوانید:

آيا دندان شما در خط موازي با چشم ها يا زمين مي باشد؟چپ يا راست صفحه ي جونده ي دهان بايد موازي  با زمين باشد،همچنين بايد موازي خطي باشد كه بين چشم ها كشيده مي شود

ايا لثه هاي شما وقتي مسواك مي زنيد يا نخ مي كشيد خونريزي مي كند؟ ايا ملتهب يا قرمز مي باشد ؟لثه سالم خونريزي نمي كند و به رنگ صورتي روشن مي باشد و مثل پوست پرتقال داراي فرورفتگي مي باشد،بيماري لثه مي تواند با بماري قلبي مرتبط باشد و مي تواند بسيار نا خوشايند و بد بو باشد.باكتري هاي دهان باعث پوسيدگي، بيماري لثه و بوي بد دهان مي شوند.هر برنامه اي براي جذاب تر شدن لبخند بايد شامل بهداشت مناسب دهان هم باشد

منبع: بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

قدم اول برای داشتن لاغری پا ها این است که دلایل چاقی پاها را بدانیم. در زنان برای مراقبت از اندان‌های تحتانی و پایینی بدن چربی‌هایی در این قسمت ذخیره می‌شود .

این چربی‌ها موجب می‌شود که خانم‌ها تناسب اندام خود را از دست بدهند و به اصطلاح دچار چاقی گلابی شوند. این چاقی در بیشتر خانم‌ها موجب می‌شود که خانم‌ها اعتماد به نفس خود را از دست بدهند.

دلیل دیگری که برای چاقی پا ها وجود دارد ژنتیک هست. چاقی ران‌ها هم مثل اسکلت و ساختار بدن به صورت ژنتیک انتقال پیدا می‌کند.

اگر در خانواده شما خانم‌ها دارای ران‌های چاقی هستند به احتمال زیاد اگر شما رعایت نکنید ران‌های شما هم چاق‌ها شد یا همین الان چاق شده است.

اما دلیل اصلی چاقی پا ها در ابتدا نداشتن رژیم غذایی است و ورزش نکردن مناسب است. ما باید بدانیم مصرف چه غذاها و انجام چه کاری موجب می‌شود که پاهای ما لاغر شود. پس شما دو پیشنهاد برای لاغری پا ها دارید. شما باید رژیم غذایی را رعایت کنید یا ورزش‌های مخصوص لاغری پاها را انجام دهید.

جهت مطالعه مجله ورزش سلامتی و رژیم غذایی کلیک کنید.

  • رژیم غذایی

بهترین رژیم لاغری سریع برای لاغری پاها و تناسب اندام پایین تنه رژیم غذایی است که اصولی پروتئین و کم‌چربی داشته باشید. شما باید از رژیم غذایی اصولی استفاده کنید استفاده نکردن از رژیم غذایی اشتباه خسارت‌های جبران ناپذیری به بدن شما وارد می‌کند.

  • ورزش های مخصوص

همچنین شما باید از ورزش‌هایی استفاده کنید که ماهیچه‌های شما را درگیر کند. شما با داشتن یک رژیم غذایی اصولی و انجام فعالیت بدنی مناسب بعد از مدتی می‌توانید لاغری پا های خود را داشته باشید و از زیبایی اندام خودتان لذت ببرید و اعتماد به نفس بالایی داشته باشید .

بیشتر بخوانید... محاسبه bmi

بهترین رژیم غذایی برای لاغری پا ها

شما باید در ابتدا این موضوع را بدانید که با رژیم غذایی نمی توانید بخشی خاصی از بدنتان را لاغر کنید. بلکه زمانی که شما می‌خواهید با رژیم غذایی لاغر شوید تمام اندام بدن متناسب لاغر می‌شوند و سایز کم می‌کنند.

شما با داشتن یک رژیم غذایی اصولی می‌توانید ران‌های خود را کوچک کنید ولی این امر یک روزه و یک شبه به دست نمی آید و شما باید اراده و صبر داشته باشید تا بتوانید به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید.

یک رژیم غذایی اصولی رژیم غذایی است که در آن مقادیر زیادی میوه و سبزی و کربوهیدرات‌های پیچیده وجود داشته باشد و مقدار چربی آن کم باشد و نیاز پروتئین بدن را تأمین کند.

منبع:  بهترین جراح لاغری در تهران

 



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی یک شاخه از علم دندانپزشکی است که برای اصلاح و صاف کردن دندان های ناهنجار و گاهی دندان های اضافه و فک است. در ادامه با بهترین متخصص ارتودنسی کرج همراه باشید.

کاربرد های ارتودنسی دندان

  • کرادوینگ:‌

در حالت طبیعی دندان های فک بالا و پایین همدیگر را هم پوشانی می کنند؛ اما اگر از نظر شکل و اندازه تناسب طبیعی را نداشته باشند باعث ازدحام یا شلوغ شدن دندان ها می شود که به کرادوینگ شناخته شده است.‌

  • فاصله بین دندان ها:‌

در حالت عدم هماهنگی بین دندان ها و فک امکان ایجاد فاصله در میان دندان ها وجود دارد که برای درمان از ارتودنسی استفاده می شود.

  • جلوزدگی فک بالا:

در حالت طبیعی دندان های فک بالا و پایین همدیگر را هم پوشانی می کنند و فک بالا چند میلی متر از فک پایین جلو تر است که اگر این فاصله بیشتر از حالت معمول باشد بیمار دچار جلوزدگی فک بالا یا همان اوربایت شده است.‌

بیشتر بخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست؟

  • آندربایت:‌

در حالت طبیعی دندان های فک بالا و پایین همدیگر را هم پوشانی می کنند و فک بالا چند میلی متر از فک پایین جلو تر است که اگر دندان های فک پایین جلو تر از دندان های فک یالا باشد بیمار دچار عقب رفتگی فک بالا یا همان آندربایت شده است.‌

  • اورجت‌:‌

این حالت شبیه به حالت اوربایت است که تفاوت آن این است که اوربایت یک نوع مشکل عمودی است در حالتی که مشکل اورجت یک نوع مشکل افقی است که علاوه بر جلوزدگی دندان های فک بالا را دارد؛ بلکه حتی در دندان های جلویی فک بالا و پایین فاصله وجود دارد.‌

  • اپن بایت:‌

در این حالت اگر دندان های فک بالا و پایین هم پوشانی را داشته باشند؛ اما اگدفرد هنگام بستن دندان های خود دندان های پیشین باز بمانند و درمیان آن ها فاصله وجود داشته باشد دچار مشکل اپن بایت است.

  • کراس بایت:‌

در این حالت هر گاه دندان های فک بالا به شکل افقی پشت دندان های فک پایین قرار بگیرند فرد دچار کراس بایت است.‌

  • دندان از دست رفته:‌

دلایل مختلفی وجود دارد که فرد یک یا چند دندان خود را از دست بدهد و با افزایش سن دندان ها به سمت مکان خالی دندان حرکت می کنند که باعث کج شدن دندان ها اطراف آن می شود.

  • دندان نهفته:‌

در عموم موارد دندان های نیشو دندان های عقل دچار نهفتگی می شوند که با ارتودنسی دندان امکان برطرف کردن مشکل وجود دارد.‌

بیشتر بخوانید…   هزینه ارتودنسی

 

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی برای درمان ناهنجاری های فک و دندان به کار می رود که با مرتب کردن دندان ها و شکل فک می تواند بر میزان زیبایی چهره افراد، اثر بسیار مناسبی بگذارد. از شروط اساسی برای انجام ارتودنسی، داشتن لثه ها و استخوان های سالم است و به طور کلی برای انجام ارتودنسی، هیچ‌گونه محدودیت سنی وجود ندارد. ارتودنسی سرامیکی به عنوان یک جایگزین زیبا برای ارتودنسی فلزی به کار می رود. براکت های به کار رفته در این نوع ارتودنسی از جنس پلاستیک یا سرامیک هستند که همرنگ دندان ها، شفاف و بدون رنگ به نظر می رسند.

افرادی که رنگ دندان هایشان روشن است می توانند از براکت روشن و شیشه ای استفاده کنند و افرادی که رنگ دندان هایشان تیره رنگ است می توانند از براکت های همرنگ دندان هایشان استفاده کنند. براکت های سرامیکی برای آن دسته افرادی که نمی خواهند براکت هایشان دیده شود، گزینه بسیار مناسبی است. این ارتودنسی به خاطر دیده نشدن آن، در دسته بندی «ارتودنسی نامرئی» نیز قرار می گیرد که در صورت تمایل بیمار می توان از سیم های سفید نیز برای درمان استفاده کرد تا میزان قابل دید بودن این دستگاه را کاهش داد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی دندان متحرک

تفاوت ارتودنسی سرامیکی با دیگر ارتودنسی ها

  • ارتودنسی سرامیکی برای نصب روی دندان ها نیاز به دقت، مهارت و مدت زمان بیشتری دارد و همچنین بیمار باید برای تعمیر و معاینه مدت زمان بیشتری را در نظر بگیرد. به دلیل اینکه ارتودنسی سرامیکی هزینه بالایی دارد ارتودنتیست ها معمولاً به بیمار پیشنهاد می کنند که فقط دندان های جلو را ارتودنسی سرامیکی کند و برای دندان های عقبی از ارتودنسی فلزی  استفاده کند.
  • امکان درد در روزهای اولیه ارتودنسی سرامیکی وجود دارد که افراد می توانند برای کاهش میزان درد، زیر نظر ارتودنتیست خود از یک مسکن استفاده کنند.
  • طول دوره درمانی با این سیستم ارتودنسی می تواند حدود یک سال و نیم تا دو سال و نیم باشد که نسبت به ارتودنسی فلزی کندتر و طولانی تر است.
  • بعد از پایان دوره درمانی با ارتودنسی سرامیکی، استفاده از نگه دارنده برای ثابت ماندن ارتودنسی لازم است که بیمار می تواند ۶ الی ۲۴ ماه از نگه دارنده ثابت یا متحرک استفاده کند.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

برای خنده زیبا با دندان های مرتب شده در طول زندگی راه های مانند کشیدن دندان و جایگزین کردن دندان ها با دندان های مصنوعی است؛ اما کدام درمان مناسب تر است؟ می توانید از ارتودنسی طرح لبخند استفاده کنید. برای انتخاب یک شیوه مناسب برای اصلاح ناهنجاری های دندان ها باید به یک متخصص ارتودنسی در تهران یا دندان پزشک زیبایی مراجعه کرد. تا مناسب ترین شیوه بعد از بررسی لازم با توجه به شیوه قرار گیری دندان های شما انجام شود. با استفاده تمامی این روش ها می توان یک لبخند زیبا ایجاد کرد.

عوامل زیبایی لبخند

  • فرم یا نسبت طول و عرض دندان‌ها

زیبایی امری نسبی است از فردی به فرد دیگر متفاوت است و نتیجه هماهنگی چند جانبی دندان ها به صورت تک به تک و نسبت به یکدیگر به وجود می آید. فرم و اندازه دندان ها نیز از این امر جدا نیست. برای داشتن زیباترین لبخند باید با در نظر گرفتن محدودیت های موجود به درستی رعایت شود.

  • توازن خطوط لثه

خطوط لثه باید قرینه و هماهنگی با یکدیگر باشد و برای داشتن لبخندی زیبا یک اصل اساسی محسوب می شود. لبخند لثه ای یا لبخندی که در آن لثه بیش از حد دیده می شود یا متناسب نبودن لثه دور دندان ها یکی از مشکلاتی است که امکان یک لبخند زیبا را از بسیاری از افراد می گیرد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی دندان چگونه انجام میشود؟

  • نامنظمی دندان

زیبایی لبخند نیازمند تقارن آن است. به هم ‌ریختگی یا بد شکلی و کج بودن دندان مشکل رایجی است که در بسیاری از افراد دیده می شود. بجز ایجاد مشکلات زیبایی، نامرتب بودن دندان می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی شود که بسته به میزان ناهنجاری هزینه های ارتودنسی متغیر است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت دندان

  • حذف فاصله بین دندان ها

بروز این مسئله دلایل متفاوتی دارد. از علل ارثی تا کوچک بودن دندان ها نسبت به فک یا خالی بودن برخی دندان ها به علت کشیدن وجود فاصله بین دندان ها و یا چسبنده لثه می‌تواند اثرگذار باشد. به هر حال این فواصل به ویژه اگر در دندان های قدامی دیده شود به لبخند فرد ظاهری نامطبوعی می‌دهد؛ که بعد باید بر اساس تعرفه های ارتودنسی با توجه به میزان و شدت فاصله دندان ها در فرآیند تصحیح طرح لبخند مورد رسیدگی و درمان قرار بگیرد.

  • عدم تقارن و قرارگیری صحیح دندان ها

این ناهنجاری می‌تواند ناشی از تفاوت اندازه دندان و نحوه قرارگیری آن ها در کنار هم یا حتی به دلیلی پریدگی های ناشی از دندان قروچه و یا جویدن خوراکی های محکم باشد.

 منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

قیمت ارتودنسی در کشورها متفاوت است؛ ضمن اینکه هزینه آن در ایران نیز به عوامل مختلفی در این زمینه بستگی دارد. شروع درمان، موقعیت مکانی شما در کشور، مزایای بیمه، نوع درمانی که انتخاب می کنید و مهارت و تخصص متخصص ارتودنسی در هزینه های کلی موثر است.

حتما بخوانید... ارتودنسی دندان چگونه انجام میشود؟

عوامل موثر بر قیمت ارتودنسی

  • ·       سن مراجعه برای ارتودنسی

بیشتر افراد در طی سال های نوجوانی تحت درمان ارتودنسی قرار می گیرند. اگر چه می توانید در هر سنی به دنبال درمان باشید، دلیلی وجود دارد که اکثر افرادی که با بریس مشاهده می کنید، جوان تر هستند. دلیل این امر این است که در حالی که هنوز رشد می کنید، انجام درمان آسان تر و در نتیجه مقرون به صرفه تر است. 

  • ·       منطقه ای که کلینیک ارتودنسی در آن واقع شده است

جایی که در کشور هستید در هزینه بریس ها نیز نقش دارد. اگر در منطقه ای هستید که هزینه زندگی آن بالاتر است، به احتمال زیاد بیش از شخصی در منطقه پایین تر هزینه بریس پرداخت خواهید کرد.

  • ·       بیمه دندان پزشکی

یک طرح بیمه دندان پزشکی که دارای مزایای ارتودنسی است نیز می تواند به کاهش برخی از هزینه های نهایی کمک کند. اگر شما یا فرزندتان به بریس نیاز دارید، به برنامه بیمه خود نگاهی بیندازید تا ببینید چه مواردی را پوشش می دهد.

  • ·       تجربه و دانش متخصص ارتودنسی

تجربه و دانش متخصص ارتودنسی شما نیز می تواند در هزینه های درمان موثر باشد. به عنوان مثال، ممکن است مراجعه به یک متخصص ارتودنسی معتبر با بیش از یک دهه تجربه هزینه بیشتری نسبت به درمان دندانپزشک عمومی داشته باشد که همچنین برخی از گزینه های ارتودنسی را در مطب دندان پزشکی عمومی خود ارائه می دهد.

  • ·       پیچیدگی / شدت شرایط

یک معالجه در داخل مطب مانند بریس به این معنی است که برای اصلاح وضعیت شما زمان، امکانات و تجهیزات متخصص ارتودنسی لازم است. هرکدام از اینها هزینه دارند و هر چه شرایط شما بیشتر نیاز داشته باشد، انتظار پرداخت بیشتری نیز دارید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست؟

 نگهدارنده های مراقبت های بعدی

دندان ها تمایل طبیعی دارند که بعد از جابه جایی به عقب برگردند. برای جلوگیری از این اتفاق، ارتودنتیست شما احتمالا استفاده از نگهدارنده را توصیه می کند.

  • ·       اصلاحات

روش های درمانی هم ترازکننده صاف فرآیندی به نام "تصفیه" دارند که در آن دندان پزشک می تواند در صورت عدم رضایت از نتایج، ردیف کننده های دیگری را برای تنظیم دقیق لبخند شما ایجاد کند.

منبع

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

عمل جراحی لاغری به شما در کاهش وزن کمک کرده و خطر مشکلات پزشکی مرتبط با چاقی را کاهش می‌دهد. جراحی چاقی از دو طریق اصلی به کاهش وزن کمک می‌کند:

محدودیت از جراحی برای کاهش حجم مقدار غذایی که معده می‌تواند داشته باشد، استفاده می‌شود و این باعث می‌شود کالری مصرفی شما محدود شود.

سو جذب از جراحی برای کوتاه کردن یا برش زدن بخشی از روده کوچک استفاده می‌شود که میزان کالری و مواد مغذی بدن را کاهش می‌دهد.

در پس معده، جراح کیسه کوچکی در بالای معده ایجاد می‌کند. کیسه تنها بخشی از معده است که غذا دریافت می‌کند. این میزان مقداری را که می‌توانید به‌راحتی هم‌زمان بخورید و بنوشید را بسیار محدود می‌کند.

سپس روده کوچک بافاصله کمی از معده اصلی بریده‌شده و به کیسه جدید متصل می‌شود. غذا مستقیماً از کیسه به این قسمت از روده سرازیر می‌شود. بااین‌حال، قسمت اصلی معده، همچنان به تولید آب‌های گوارشی ادامه می‌دهد.

بخشی از روده که هنوز به معده اصلی متصل است، در فاصله پایین‌تر دوباره متصل می‌شود که اجازه می‌دهد تا آب‌میوه‌های گوارشی به روده باریک سرازیر شوند. ازآنجاکه غذا اکنون بخشی از روده کوچک را دور می‌زند، مواد مغذی و کالری کمتری جذب می‌شود.

بیشتر بخوانید... عمل بای پس معده

گاسترکتومی اسلیو

در گاسترکتومی اسلیو، بخشی از معده جداشده و از بدن خارج می‌شود. قسمت باقی‌مانده معده به‌صورت ساختاری لوله‌ای، شکل‌گرفته است. این معده کوچک‌تر کمتر هورمون تنظیم‌کننده اشتها، گرلین تولید می کند که ممکن است میل شما به غذا خوردن را کاهش دهد. با این حال، گاسترکتومی اسلیو تاثیری در جذب کالری و مواد مغذی روده ندارد.

عمل پس روده

شاخص توده بدن (BMI) شما 40 یا بالاتر است (چاقی شدید).

BMI شما 35 تا 39.9 (چاقی) است و شما یک مشکل جدی مرتبط با وزن مانند دیابت نوع 2، فشار خون بالا یا آپنه خواب شدید دارید. در برخی موارد، اگر BMI شما 30 تا 34 باشد و دارای مشکلات جدی بهداشتی مرتبط با وزن باشید، ممکن است شرایط خاصی برای جراحی کاهش وزن را داشته باشید.

اما پس معده برای همه افرادی که دچار اضافه وزن شدید هستند، مناسب نیست. شما باید مایل باشید که تغییرات دائمی را برای داشتن یک سبک زندگی سالم انجام دهید. ممکن است از شما خواسته شود در برنامه های پیگیری طولانی مدت شرکت کنید که شامل نظارت بر تغذیه، سبک زندگی، رفتار و شرایط پزشکی شما می باشد.

منبع

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

شاید تصور همه ما این باشد که در درمان‌های زیبایی همه چیز عیان بوده و نتایج به خوبی قابل مشاهده است اما حقیقت چیز دیگری است. عوامل پنهان زیادی می‌توانند بر نتیجه درمان‌های زیبایی از جمله لمینت کردن دندان‌ها تأثیر بگذارد . در اینجا با عواملی که ناآشکارا بر نتیجه لمینت دندانها تاثیر میگذارند آشنا میشوید.

رنگ چسب دندانپزشکی مورد استفاده رنگ لمینت را تغییر میدهد

لمینت سرامیکی با چسب مخصوص دندان، به دندان‌ها چسبانده می‌شود. چسب مورد استفاده و روش‌های چسباندن لمینت به دندان، بر رنگ نهایی دندان لمینت شده تأثیر می‌گذارد. در صورتی که دندانپزشک تأثیر چسب مورد استفاده بر رنگ دندان را به درستی نشناسند ممکن است در نهایت رنگ دندان لمینت شده با رنگ دندان‌های طبیعی مجاور هماهنگ نباشد یا رنگ دلخواه بیمار ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید:

 ونیر کامپوزیت دندان

ایمپلنت دندان چیست؟

عمق تراشیدن دندان

یکی از ویژگی‌های مطلوب لمینت سرامیکی، نیمه شفاف بودن آن است به طوری که همانند دندان‌های واقعی بخشی از نور به داخل دندان نفوذ می‌کند. به این ترتیب لمینت ظاهری کاملاً طبیعی به خود گرفته و تشخیص دندان واقعی از دندان لمینتی دشوار می‌شود. اما مدیریت میزان شفافیت دندان لمینت شده کار ساده‌ ای نیست. در صورتی که بخش زیادی از دندان در حین آماده سازی قبل از لمینت کردن تراشیده شود، رنگ نهایی لمینت تحت تأثیر قرار می‌گیرد و مات و در نتیجه کمی مصنوعی میشود. از طرفی اگر تراشیدن دندان کمتر از حد مورد نیاز انجام شود ممکن است لمینت نتواند به خوبی بدرنگی و لکه های دندان را پوشش دهد بنابراین دندان به اندازه مطلوب سفید نمی‌شود.

بیشتر بخوانید... بلیچینگ دندان چیست؟

اهمیت تماس دندان‌ها با یکدیگر در زیبایی لمینت

ممکن است در ابتدا تصور کنید نحوه تماس دندان‌ها با یکدیگر ارتباطی به زیبایی دندان لمینت شده ندارد. اما به مرور زمان نقش آن مشخص می‌شود. با گذر زمان تماس دندانهای دو فک تأثیر زیادی بر شکل دندان لمینت شده می‌گذارد به همین علت تعادل بین نیروها و توزیع درست و یکنواخت آنها بین دندان‌ها باعث می‌شود فشار می‌شود و در نتیجه ساییدگی، لب پر شدگی یا ترک‌خوردگی در لمینت ایجاد نشود.

رشته دندانپزشکی عصبی عضله ای رشته ای از دندانپزشکی است که به درک چگونگی تأثیر عناصر مختلف مانند دندانها، عضله‌ها، استخوان‌ها و مفاصل در ارتباط با یکدیگر می‌پردازد. متخصص این زمینه دندانپزشکی به خوبی می‌داند چگونه تعادل بین نیروهایی که بر دندان‌ها و ترمیم‌های دندانی اعمال می‌شود، برقرار نماید تا طول عمر دندان‌های واقعی و ترمیم‌های دندانی هر چه بیشتر شود.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در اینجا چندین روش برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی و ورزش کردن برای شما آورده شده است که همه آن‌ها مبتنی بر علم هستند.

غذا را کاملاً بجوید و از سریع غذا خوردن پرهیز کنید.

مغز شما برای پردازش مقدار کافی غذا برای خوردن نیاز به زمان دارد. جویدن کامل غذای شما باعث می‌شود که آرام‌تر غذا را بخورید که با کاهش مصرف غذا، افزایش سیری همراه است.

برای غذاهای ناسالم از بشقاب‌های کوچک‌تر استفاده کنید

بشقاب‌های معمولی امروز بزرگ‌تر از چند دهه پیش است. این روند می‌تواند به افزایش وزن کمک کند، زیرا استفاده از بشقاب کوچک‌تر یا بزرگ‌تر با نشان دادن غذا به شما کمک می‌کند کمتر غذا بخورید.

بیشتر بخوانید... عمل جراحی لاغری

پروتئین زیاد بخورید

پروتئین تأثیرات مهمی بر اشتها دارد. پروتئین می‌تواند احساس سیری را افزایش دهد، گرسنگی را کاهش دهد و به شما کمک کند کالری کمتری مصرف کنید.

 غذاهای ناسالم را دور از چشم بگذارید

ذخیره مواد غذایی ناسالم درجایی که بتوانید آن‌ها را مشاهده کنید ممکن است گرسنگی و هوس را افزایش دهد و باعث شود بیشتر بخورید. ای

غذاهای غنی از فیبر بخورید

خوردن غذاهای غنی از فیبر ممکن است سیری را در شما افزایش دهد و به شما کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید.

به‌طور منظم آب بنوشید

نوشیدن آب به شما کمک می‌کند کمتر غذا بخورید و وزن کم کنید، مخصوصاً اگر قبل از غذا آن را بنوشید. یک مطالعه بر روی بزرگسالان نشان داد که نوشیدن نیم لیتر (17 انس) آب حدود 30 دقیقه قبل از غذا گرسنگی و کالری دریافتی را کاهش می‌دهد.

بدون حواس‌پرتی الکترونیکی غذا بخورید

توجه به آنچه می‌خورید ممکن است به شما کمک کند کالری کمتری مصرف کنید. افرادی که در حین تماشای تلویزیون یا بازی‌های رایانه‌ای غذا می‌خورند ممکن است میزان خوردن خود را از دست بدهند. 

خوب بخوابید و از استرس خودداری کنید

وقتی صحبت از سلامتی می‌شود، مردم اغلب از خواب و استرس غافل می‌شوند. درواقع، هر دو تأثیرات مهمی بر اشتها و وزن شما دارند.

نوشیدنی‌های قندی را از بین ببرید

شکر اضافه‌شده ممکن است بدترین ماده در رژیم غذایی امروز باشد. نوشیدنی‌های قندی مانند نوشابه با افزایش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها ارتباط دارند.

دوری از این نوشیدنی‌ها به‌طور کامل می‌تواند مزایای سلامتی طولانی‌مدت را برای شما فراهم کند. 

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی چند دندان نوعی ارتودنسی است که مشکلات چند دندان را با کمک تجهیزات و دستگاه های ارتودنسی حل می کند. امروزه افزایش آگاهی عموم مردم در خصوص حفظ سلامت دهان و دندان سبب شده است که این درمان در بین افراد رایج شود. با استفاده از ارتودنسی می توان وضعیت بد دندان ها و روابط نادرست بین فک ها را اصلاح کرد. متخصص ارتودنسی با استفاده از روش های مختلف، اقدام به اصلاح و رفع ناهنجاری فک و دندان می کند و مشکلات مربوط به این حوزه را از بین می برد.

بیشتر بخوانید... متخصص ارتودنسی دندان

کاربرد ارتودنسی چند دندان

گاهی اوقات از ارتودنسی برای اصلاح و ردیف کردن چند دندان استفاده می شود که معمولاً دندان های جلو فک بالا و پایین هستند. طول دوره درمان با توجه به شدت مشکل و ناهنجاری از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

معمولاً برای رفع مشکل چند دندان، از نوعی ارتودنسی استفاده می شود که ارتودنسی ۶ ماهه یا کوتاه مدت نام دارد. در این روش از براکت های شفاف و سیم های به رنگ دندان استفاده می‌شود که ظاهر زیبایی دارند. اعمال نیروی کم و طول مدت کوتاه درمان، راحتی و سلامت دهان و دندان را فراهم می‌آورد. این روش بیشتر برای کسانی مناسب است که در چند دندان مشکلات جزئی داشته و لازم نیست اقدامات و اصلاحات پیچیده انجام دهند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی دندان کودکان

درمان ارتودنسی چند دندان

با ارتودنسی می‌توان مشکلات دندان های جلو را درمان کرد، مشکلاتی مانند:

  • فاصله بین دندانی
  • اوربایت
  • اپن بایت
  • ازدحام و شلوغی دندانی
  • کج خط وسط دندان
  • عدم تقارن دندان های فک بالا و پایین
  • خط لبخند معکوس

روش های برطرف کردن مشکلات فک و دندان

نکات لازم قبل از ارتودنسی چند دندان

  • قبل از شروع درمان لازم است خرابی و پوسیدگی دندان ها کاملاً برطرف شوند.
  • در صورت وجود هر گونه بیماری لثه یا بیماری دهان و دندان، باید بیماری ها کاملاً درمان شوند.
  • ریشه دندان های معیوب به دقت بررسی شود.
  • ساختار بافت های حمایتی دندان ارزیابی شوند.
  • از صحت و سلامت استخوان های احاطه کننده دندان اطمینان حاصل شود.
  • بافت های اضافی موجود در بین دندان ها حذف و زدوده شوند.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

لمینت خیلی نازک یا لومینیرز در واقع لمینت نیمه شفاف با قطر حدود دو دهم میلی‌متر است. لمینت سرامیکی معمولی ضخیم‌تر بوده و برای چسباندن آن به دندان، باید یک لایه نازک از مینا تراشیده شود. اما لومینیرز به قدری نازک است که ممکن است هیچ نیازی به تراشیدن دندان نباشد و یا بسیار کم تراشیده شود.

لومینیرز علیرغم ضخامت کم ، استحکام و دوام بالایی دارد و در مقابل ساییدگی مقاوم است. اغلب طول عمر لومینیرز بیش از 20 سال برآورد می‌شود .

کاربردهای لومینیرز همانند لمینت دندان معمولی است و از آن برای زیباتر کردن دندان‌ها استفاده می‌شود. لومینیرز در مواردی که دندان‌ها دچار مشکلاتی مانند لب پر شدگی، ترک ‌خوردگی، بدرنگی و لکه، کجی و ناهمراستایی و مشکلات دیگر شده است به کار گرفته می‌شود.

آیا لمینت کردن دندان با لومینیرز درد دارد؟

نگران نباشید. لمینت کردن دندان هیچ دردی ایجاد نمی‌کند. در حقیقت تمامی فرایند لمینت کردن دندان با لومینیرز کاملاً بدون درد است. از آنجایی که در این روش نیازی به تراشیدن دندان وجود ندارد، تجربه بسیار راحتی برای بیمار خواهد بود. همچنین نیازی به تزریق بی حسی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید... ایمپلنت دندان چیست؟

آیا لومینیرز جایگزین براکت ارتودنسی می‌شود؟

گاهی اوقات چنین است. با این حال باید دندانپزشک مشخص کند آیا لمینت برای صاف و مرتب کردن دندان‌ها کفایت می‌کند یا باید درمان ارتودنسی انجام دهید. در صورتی که مشکل دندانی شدیدی نداشته باشید معمولاً لومینیرز برای شکل‌ دهی و صاف و یکدست کردن و همچنین سفیدتر کردن دندانها کفایت می‌کند. با این حال تصمیم ‌گیری بر اساس شرایط شما صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید... دندانپزشکی بارداری

مراحل لومینیرز چگونه است؟

ابتدا وضعیت دندان‌ها معاینه می‌شود تا اطمینان حاصل شود پوسیدگی دندان و عفونت لثه وجود ندارد. سپس در صورت لزوم دندان اندکی تراشیده می‌شود. سطح دندان زبر میشود تا اتصال بین لومینیرز و دندان قویتر باشد. از دهان قالب‌ گیری می‌شود تا بر اساس آن لومینیرز ساخته شود. سپس برای چسباندن لومینیرز به دندان، به دندانپزشک مراجعه می‌کنید. لومینیرز بر روی دندان قرار داده میشود تا مطمئن شوید رنگ و شکل آن مناسب است. سپس به صورت دائمی چسبانده میشود. در نهایت دندان پولیش میشود.

منبع: کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی در جنت آباد



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اصلی ترین وظیفه‌ی یک سیستم تهویه به گردش درآوردن هواست. در فضای کوچک هوا باید مدام جریان داشته باشد. جریان داشتن هوا باعث می‌شود کسانی که در آن فضا حضور دارند احساس آسایش داشته باشند. علاوه بر گردش هوا، سیستم تهویه باید در زمان لازم هوا را خنک کند. مخصوصا در فصل تابستان که شدت گرمای هوا بیشتر از سایر فصول است.

فرودگاه‌های بزرگ به دلیل ازدحام جمعیت و ترافیک مسافر با مشکل تهویه هوا مواجه هستند. لازمه یک فرودگاه هوشمند وجود یک سیستم تهویه هوشمند در فرودگاه است. 

بیشتر بخوانید...  اینترنت اشیا (IoT)

چه زمانی باید از سیستم های تهویه هوشمند در فرودگاه ها استفاده کرد؟

در سالن های انتظار که مسافران زیادی را در خود جای می دهد لازم است تا از سیستم های گردش هوا استفاده شود. گردش هوا باعث می شود تا مسافران همواره احساس کنند که هوای تازه تنفس می کنند. برخی از افراد به فضای بسته و هوای سنگین حساسیت دارند. گردش هوا احساس های منفی را در افراد کاهش می دهد و حس آرامش را به وجود می آورد.

بیشتر بخوانید... هوشمند سازی دیتاسنتر

مناسب ترین سیستم تهوی برای یک فرودگاه چیست؟

سیستمی مناسب فرودگاه است که بتواند مدام هوا را به گردش در بیاورد، در زمان مورد نیاز سرما تولید کند و از همه مهم تر کم مصرف باشد. زمانی که سیستم تهویه را بتوان برنامه ریزی کرد، آنگاه سیستم تهویه به صورت هوشمند کار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید... بیمارستان هوشمند

انواع سیستم تهویه هوشمند

سیستم های تهویه زیادی برای هوشمند سازی فرودگاه ها وجود دارند. در ادامه به چند سیستم معروف اشاره خواهیم کرد.

١. Eurus

یکی از بهترین سیستم های موجود در بازار می باشد. این سیستم هوا را با قدرت مناسبی به گردش در می آورد. فن های قدرتمندی دارد. مناسب سالن انتظارهای متوسط و کوچک است.

منبع: خانه هوشمند اویو



:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

فیلم ارتودنسی ثابت دندان روش مناسبی برای آشنایی با فرایند اصلاح و درمان دندان های کج و نامرتب است. قرارگیری دستگاه ارتودنسی ثابت روی دندان از مهم ترین بخش درمان بوده و از روش های موجود برای رفع ناهنجاری ها محسوب می شود. ارتودنسی ثابت دندان از براکت های فلزی تشکیل شده است که توسط سیم ارتودنسیبه یکدیگر وصل می شوند.

فشار و نیروی تدریجی توسط سیم ارتودنسی به دندان ها وارد شده و آن ها را به سمت محل جدید سوق می دهد. با حرکت دندان ها به جایگاه مطلوب، وضعیت دهان و دندان تغییر کرده و ناهنجاری ها به مرور زمان رفع می شود. در ادامه با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج همراه باشید.

ارتودنسی دندان چیست؟

همواره در طول تاریخ انسان های زیادی با مشکل عدم قرارگیری دندان ها روی هم، نامرتبی آن ها و اختلال در صحبت کردن و جویدن مواجه بوده اند؛ از اینرو جای هیچ گونه تعجبی نیست که تاریخ این علم به هزاران سال پیش باز می گردد. با پیشرفت ارتودنسی در گذر زمان امروزه شاهد روش های مختلفی از این علم هستیم که در اینجا چند روش مهم که بسیار پرکاربرد هستند ذکر می شوند:

ارتودنسی ثابت دندان چیست؟

اکثر افرادی که اقدام به ارتودنسی دندان می کنند، حتماً تا حدودی با روند درمان آشنا هستند. در این روش دستگاه ارتودنسی که شامل براکت ها، سیم و کش ارتودنسی است روی دندان قرار می گیرد. بدین ترتیب ابتدا براکت ها توسط چسب مخصوص به دندان چسبانده شده و سپس سیم قوس دار که در خارج از دهان تنظیم می شود از میان براکت ها عبور می کند. با عبور سیم ارتودنسی از میان براکت ها، آن ها به هم وصل می شوند.

سیم ارتودنسی نیروی لازم برای تغییر جهت دندان را فراهم آورده و آن را به محل مناسب حرکت می دهد. ارتودنسی ثابت بر خلاف ارتودنسی متحرک تا پایان دوره درمان در دهان باقی مانده و قابل جابه جایی نیست.

مزایای ارتودنسی ثابت دندان

  • این روش درمان برای تمام دندان ها قابل استفاده است.
  • ناهنجاری های پیچیده و شدید درمان پذیر خواهد بود.
  • مدت زمان درمان قابل کنترل خواهد بود.
  • می توان تجهیزات را از قبل آماده کرد و مستقیماً در دهان نصب کرد.

معایب ارتودنسی ثابت دندان

  • بریس ها بدون وقفه و بطور مداوم به کار خود ادامه می دهند.
  • ممکن است در این روش به ریشه و استخوان آسیب وارد شود.
  • امکان پوسیدگی دندان وجود دارد.
  • ظاهر نازیبایی دارد.


:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

مطابق تحقیقات انجام شده، تا کنون مشخص شده که بیماری کووید-۱۹ در افرادی که بیماری هایی مانند فشار خون بالا، دیابت یا بیماری مزمن ریه دارند کشنده تر است.

و همچنین می دانیم که افراد با شاخص توده بدنی یا BMI 40 به بالا معمولا دست کم یکی از این مشکلات ذکر شده را دارند. بنابراین به راحتی می توان دریافت که کرونا و چاقی با هم می توانند دست در دست هم نرخ مرگ و میر در افرادی که اضافه وزن بالا و چاقی دارند را بیشتر کنند.

کرونا و چاقی بیش از حد تصور شما خطرناکند

نتایج برخی تحقیقات نشان می دهد که ظرفیت ریه در افرادی که چاقی مفرط دارند به مراتب کمتر از افراد با محدوده وزنی نرمال است.

به طرز عجیبی ظرفیت ریه در افراد چاق ۳۰% کمتر از افراد دیگر است. در چنین شرایطی اگر یک شخص چاق به کووید-۱۹ مبتلا شود احتمالا مبتلا شدن به ذات الریه در آن شخص بیشتر خواهد شد و چون ظرفیت ریه محدود تر است احتمال درگیری ریه و مرگ و میر نیز بیشتر است.

بیشتر بخوانید... عمل معده

کاهش وزن یا انجام عمل لاغری چگونه به مصونیت افراد چاق در برابر کرونا کمک می کند؟

به سادگی با کاهش وزن احتمال آسیب زایی کرونا در افراد چاق کمتر می شود. افرادی که وزن کم می کنند به افزایش ظرفیت ریه های خود کمک می کنند. با کاهش وزن از طریق رژیم لاغری و ورزش یا عمل جراحی لاغری نه تنها ظرفیت ریه افزایش میابد که علائم آسم به صورت ملموس بهبود خواهد یافت. همچنین فشار خون بالا و دیابت کاهش خواهند یافت یا دست کم تحت کنترل خواهند بود.

با وجود بهبود نسبی و یا حتی درمان ۱۰۰ درصدی برخی بیماری های مرتبط با چاقی چشم انداز سلامتی افرادی که تا پیش از این چاق بوده اند امیدوارکننده تر خواهد بود.

بیمارانی که عمل لاغری انجام داده اند برای افزایش سطح سلامتی این اقدامات را انجام دهند

بیمارانی که به تازگی عمل لاغری انجام داده اند ممکن است با کاهش میزان مواد معدنی مانند آهن، ویتامین B12 یا D مواجه شوند.

ماده معدنی آهن نقش مهمی در انتقال اکسیژن به بافت ها دارند و ویتامین D نیز یکی از اجزای حیاتی سیستم ایمنی بدن همراه با متابولیسم کلسیم است. بنابراین بسیار مهم است که بیماران پس از جراحی چاقی از مکمل های حاوی این ویتامین ها و مواد معدنی استفاده کنند.

منبع: دکترعنبرا - بهترین جراح لاغری



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

جراحی بینی باز روشی است که در آن برشی که برای دسترسی به ساختارهای بینی استفاده می شود زیاد است و برای دسترسی به این ساختارها نیاز است که پوست بینی بالا زده شود. در ادامه با بهترین جراح بینی در تهرانهمراه باشید.

هدف از روش باز چیست؟

هدف از عمل بینی باز دستیابی به هماهنگی بهتر و دقیق تر صورت با تغییر در شکل، اندازه یا زاویه بینی است. از این روش جراحی زیبایی بینی می توان برای اصلاح مشکلات تنفسی ناشی از بی نظمی های داخل بینی نیز استفاده کرد.

روش باز چه مشکلاتی را برطرف می کند و برای چه مواردی مناسب است؟

  • اندازه بینی را تغییر می دهد
  • شکل بینی را تغییر می دهد
  • زاویه بینی با لب را جابجا کرده و بهتر می کند.
  • برآمدگی بین یرا به خوبی اصلاح می کند.

برای چه کسانی مناسب است؟

  • شکستگی بینی
  • وجود چند عامل که با هم باعث دفورمیتی و تغییر شکل بینی شده اند
  • نیاز به پیوند غضروف گسترده
  • اصلاح گسترده نوک بینی
  • افرادی که عمل بینی ناموفقی داشته اند و به نوع عمل ترمیمی نیاز دارند

به چه کسانی توصیه نمی شود؟

افرادی که زیر 18 سال سن دارند بهتراست که به روش باز عمل انجام ندهند. این افراد تا اتمام رشد ساختارهای بینی واجد شرایط عمل نیستند. همچنین افرادی که از مشکلات روانشناختی مانند وسواس رنج می برند بهتر است این عمل را انجام ندهند.

بیشتر بخوانید... عمل بینی طبیعی

مزایا

  • امکان زیباسازی و تغییر شکل ایده آل بینی در این روش بیشتر است
  • یک روش کاملا دقیق و حساب شده است
  • غضروف های پیوندی به بهترین شکل قرار داده می شوند.
  • نتایج دائمی دارد

عوارض

  • جای زخم قابل توجهی به جای می گذارد (در موارد محدود)
  • مدت زمان این عمل بیشتر است (در مقایسه  با روش بسته)
  • زمان بهبودی پس از آم طولانی تر است

قبل از عمل به روش باز چه اقداماتی انجام دهیم؟

  • مصرف تمام داروهایی که خاصیت رقیق کنندگی خون دارند را کنار بگذارید.
  • برای 2 هفته قبل از عمل بینی به روش باز حتما مصرف سیگار را ترک کنید
  • از 2 هفته قبل از عمل کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید
  • از 2 هفته قبل از عمل مصرف الکل و نوشیدنی های حاوی الکل را کنار بگذارید
  • از 6 تا 8 ساعت قبل از عمل هیچ نوشیدنی (حتی آب) ننوشید
  • برای دوره ریکاوری و نقاهت بعد از عمل بینی به روش باز خود را آماده کنید

مشاهده کنید... عکس قبل و بعد عمل بینی

 



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اختلالات فکی و عدم یکسان سازی دندان ها باعث میشود افراد از حق طبیعی خود که ظاهر و لبخند زیبا است محروم شوند. از این سو این افراد به دنبال هر راهی می گردند تا آن را اصلاح کنند و حق طبیعی خود را پس بگیرند. یکی از این روش ها ارتودنسی است که اگر به درستی انجام نشود عوارض گوناگونی برای شخص در پی دارد. مهم ترین ضررهای ارتودنسی  می توان درد دندان، زخم در دهان، عفونت لثه، از بین رفتن مینای دندان ها، تحلیل ریشه، نشاط دهان و دندان، کوتاه شدن طول ریشه، حساسیت و واکنش های آلرژیک و تشکیل پلاک پشت دندان ها اشاره کرد.

این خطرات را می توان ناشی از هم افزایی بین درمان و عوامل بیمار دانست. به طور کلی  عوامل درمانی که می توانند خطر را تحت تاثیر قرار دهند شامل نوع دستگاه، بردارهای نیرو و مدت زمان درمان هستند. در حالی که عوامل مربوط به بیمار هم بیولوژیک و هم رفتاری هستند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی دندان نامرئی

  • دندان درد گاهی شدید

هنگام شروع درمان با عادت دهان به تجهیزات ارتودنسی و شروع حرکت دندان ها، ممکن است احساس ناراحتی خفیف ایجاد شود.

  • زخم در دهان

از دیگر ضررهای ارتودنسی می توان به زخم دهان اشاره نمود. در اوایل درمان ارتودنسی، احساس کردن برخی از خراش ها و زخم های کوچک در قسمت های داخلی دهان، به ویژه دستگاهی مانند بریس ها استفاده می کنید کاملا معمول است.

  • عفونت لثه

عدم بهداشت اصولی دهان و دندان ها می تواند باعث التهاب لثه و عفونت لثه شود. این امر می تواند حرکت دندان های شما را آهسته کند. به خصوص وقتی از ارتودنسی استفاده می کنید، این بدان معنی است که درمان طولانی تر خواهد شد. گاهی این عفونت می تواند به بافت های پشتیبان دهان و دندان تان آسیب جبران ناپذیری وارد کند.

  • از بین رفتن مینای دندان ها

از بین رفتن مینای دندان، جایی که مینای دندان روی آن ساییده می شود، می تواند در مدت درمان ارتودنسی، به خصوص با وسایل ثابت مانند بریس، اتفاق بیفتد. علت اصلی این مشکل، قند است که فرآیند پوسیدگی را از مینای دندان آغاز می کند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی دندان متحرک

  • تحلیل ریشه

برای برخی از بیماران، طول ریشه دندان های آن ها در طول درمان کوتاه می شود. پیش بینی این که این اتفاق برای شما بیفتد، تقریبا غیرممکن است.

  • نشاط دهان و دندان
  • کوتاه شدن طول ریشه
  • حساسیت و واکنش های آلرژیک
  • تشکیل پلاک پشت دندان ها

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در سال‌های اخیر لمینت کردن دندان‌ها، درمانی رو به رشد بوده و روز به روز بر متقاضیان آن افزوده می‌شود. اما این درمان همانند هر درمان ترمیم و زیبایی دندان دیگری ممکن است با مشکلاتی همراه باشد.

بیشتر بخوانید... لمینت دندان چیست ؟

تعداد دندان‌های لمینت شده

انتخاب تعداد دندان‌هایی که باید لمینت شود یکی از شایع‌ترین اشتباهات است. ممکن است تعداد دندان‌های تحت درمان کمتر انتخاب شده باشند در نتیجه زیبایی درمان طبق انتظارات پیش نمی‌رود. باید بدانید تعداد دندان‌هایی که زیبا میشوند، اهمیت زیادی در زیبایی لبخند دارد. این موضوع بر اساس ویژگی‌های فردی و لبخند فرد باید انتخاب شود.

معمولاً بیماران برای کاهش هزینه ‌ها ترجیح می‌دهند تعداد لمینت هر چه کمتر باشد اما دندانپزشک باید بیمار را با مسئله طراحی و زیبایی لبخند آشنا کند. در بسیاری از موارد بیماران تنها 6 دندان جلویی را می‌خواهند زیباتر کنند در حالی که 8 تا 10 دندان در ناحیه لبخند دیده می‌شوند. تعداد دقیق دندانهایی که باید لمینت شود، بستگی به فرد دارد و گاهی اوقات تنها با 5 لمینت می‌توان زیبایی لبخند را به بهترین نحو انجام داد.

سفیدی بیش از حد لمینت

یکی دیگر از مشکلات متداول این است که بیشتر مردم تصور می‌کنند لبخند زیبا لبخندی است که در آن دندان‌ها بیشترین سفیدی ممکن را داشته باشند. حتی در بسیاری از موارد دندانپزشکان نیز ممکن است در چنین تله ‌ای بیفتند.

مردم تصور می‌کنند هر چه دندان‌ها سفیدتر باشند لبخند زیباتر است اما جالب است بدانید اصلاً چنین نیست. در بسیاری از موارد سفیدی زیاد دندان‌ها باعث می‌شود لبخند مصنوعی و دندانها مات و غیر واقعی و چهره غیر صمیمی به نظر برسند. از طرفی در مواردی دندان‌های لمینت شده بالایی ممکن است خیلی سفید شده باشد در حالی که دندان‌های پایینی رنگ واقعی‌ دارند و این موضوع باعث ناهماهنگی دندان‌ها در لبخند می‌شود. 

بیشتر بخوانید... کامپوزیت دندان

حجیم شدن دندان

در صورتی که دندان پیش از لمینت کردن به خوبی آماده سازی و تراشیده نشده باشد یا لمینت خوب ساخته نشده باشد این امکان وجود دارد که دندان پس از لمینت کردن، حجیم شود.

آماده سازی بیش از حد دندان

گاهی اوقات ممکن است دندانپزشک بیش از حد بر روی دندان بیمار کار کرده و آن را تراش دهد. این امر می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در آینده شود چرا که ساختار دندان تضعیف می‌شود و ممکن است راحت تر لب پر شده یا ترک بردارد.

متناسب نبودن لمینت با صورت

دندان‌پزشک هنگام طراحی یک لبخند باید رنگ و ساختار صورت را هم در نظر بگیرد. معمولاً دندانپزشک از دیدگاه زیبایی، لمینت را با صورت انطباق می‌دهد.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

روغن موتور از دو جزء تشکیل شده است:

۱) روغن پایه

۲) ادتیو ( مواد افزودنی‌ها )

روغن پایه موجب می‌شود که روغن موتور، روانکاری قسمت‌های متحرک را انجام دهد تا اصطکاک کاهش یابد. ولی از آنجایی‌‌ که روغن به تنهایی برای حفاظت موتور کافی نمی‌باشد، بنابراین از مواد دیگری به منظور جلوگیری از خراب شدن روغن پایه تحت شرایط دمایی موتور و هم چنین حفاظت بیشتر موتور استفاده می‌نمایند. این افزودنی‌ها که در فرمولاسیون روغن موتور شرکت می‌کنند، عبارتند از:

* ادتیوهای پاک‌کننده / متفرق‌کننده: برای پاکیزه نگه داشتن موتور استفاده می‌شود، چون آلودگی‌های مختلف را در حالت معلق نگه می‌دارد و مانع از نشستن آنها بر روی قطعات موتور می‌شود.

* بازدارنده‌های خوردگی و زنگ‌زدگی: موتور را از آب و اسیدهای تشکیل شده محافظت می‌نماید.

* آنتی اکسیدان‌ها: از اکسیداسیون روغن و درنهایت تشکیل لجن جلوگیری می‌نماید.

* مواد ضد سایش: یک فیلم روی سطح فلز تشکیل می‌دهند تا از برخورد فلز – فلز جلوگیری نمایند.

* اصلاح‌کننده‌های ویسکوزیته و کاهش‌دهنده انتظار ریزش: به جریان روغن موتور کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید... روغن گیربکس

مطلب بعدی که در مورد روغن موتور باید به آن توجه کرد، گرید آن است. به منظور اینکه روی موتور، روانکاری خوبی انجام دهد باید توانایی عمل و تشکیل فیلم را تحت شرایط دمایی مختلف دارا باشد. انتخاب صحیح گرید روغن موتور باتوجه به دمای محیط محل جغرافیایی، حائز اهمیت است. روغن‌های موتوری از لحاظ گرید یا درجه به دو دسته تقسیم می‌شوند.

۱) روغن مونو گرید: روغنی است که توانایی کار کردن در دمای بالا یا پایین را دارد.

۲) روغن مالتی گرید: این روغن‌ها که به چهار فصل معروف می‌باشند، توانایی کارکرد در دمای بالا و پایین را توامان دارا هستند و به عنوان مثال به این صورت نمایش داده می‌شوند ۲۰w50 که ۲۰ نشان‌دهنده ویسکوزیته روغن در دمای پایین می‌باشد و ۵۰ ویسکوزیته در دمای بالا است. به عبارت دیگر روغن ۲۰w50 می‌تواند برای دمای ۱۰۰c- تا بالاتر از ۴۰۰c مورد استفاده قرار گیرد و برای خودروهایی که بین شهرستان‌های سردسیر و گرمسیر تردد می‌کنند، مناسب است. 

بیشتر بخوانید... مشکلات فنی هیوندای و کیا

عوامل موثر در مدت زمان کارکرد و تعویض روغن موتور :

۱ – درجا کار کردن موتور مثل ترافیک

۲ – رانندگی با بار زیاد در سربالایی‌ها و یدک کشیدن

۳ – رانندگی در سرما، قبل از اینکه موتور گرم شده باشد.

۴ – آلودگی هوا

۵ – سرعت خیلی زیاد خودرو

۶ – طی کردن مسافت‌های کوتاه و خاموش و روشن کردن خودرو

۷ – رقیق شدن سوخت

۸ – عدم تعویض به موقع فیلترهای هوا و روغن

منبع: نمایندگی فروش قطعات کیا



:: موضوعات مرتبط: خودرو , ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

با رشد روز افزون تعداد ماشین ها در شهرها با کمبود فضای پارک روبرو هستیم. جستجوی یک مکان پارک برای بسیاری از مردم در سراسر جهان به یک عادت روزمره تبدیل شده است. این معمولاً یک فرآیند وقت گیر و ناامیدکننده است که بسیاری از شهروندان باید آن را انجام دهند. در کنار این قضیه باید تاثیر آن را بر آلودگی کره زمین نیز در نظر گرفت. اما راه حل چیست؟ پارکینگ هوشمند.

هر گاه سخن از هوشمند سازی است، باید اینترنت اشیا و نقش آنرا در نظر داشت. اینترنت اشیا یک بستر عالی برای هوشمند سازی خانه، هوشمند سازی بیمارستان ها، هوشمند سازی پایگاه داده و دیتا سنتر، هوشمند سازی پارکینگ و در نهایت هوشمند سازی شهرها می باشد.

پارکینگ هوشمند چیست؟

به طور خلاصه ، Smart Parking یک پارکینگ است که می تواند شامل سنسورهای هوشمند ، دوربین ها یا حسگرهای شمارش در زمین باشد. این دستگاه ها معمولاً در نقاط پارکینگ تعبیه شده یا در کنار آنها قرار می گیرند تا آزاد یا اشغال بودن جای پارک را تشخیص دهند. این امور از طریق جمع آوری اطلاعات در زمان واقعی اتفاق می افتد. سپس داده ها به یک برنامه کاربردی موبایل پارکینگ یا وب سایت منتقل می شوند ، که دسترسی را به کاربران خود اطلاع می دهد. برخی از شرکت ها همچنین اطلاعات درون برنامه ای دیگری مانند قیمت پارکینگ و مکان را نیز ارائه می دهند. این امکان را برای شما فراهم می کند تا در هر گزینه پارکینگ که در دسترس شما است ، کاوش کنید.

آسودگی خاطر و کاهش اتلاف وقت در صدر اولویت های پارکینگ هوشمند است. افزایش امنیت و مکان یابی هوشمند برای یافتن نزدیک ترین جای خالی جز برنامه های فضای پارک هوشمند است.

١. مزایای پارکینگ هوشمند

الف. دوست دار محیط زیست

ب. کاربرد بهینه از فضاهای شهری

ج. مدیریت زمان به کمک پارکینگ هوشمند

د. امنیت

٢. امکانات

الف. پلاک خوان

ب. سیستم پرداخت آنلاین

ج. مکان یاب پارکینگ هوشمند

د. دوربین مدار بسته

 



:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 فروردين 1400 | نظرات ()