نوشته شده توسط : نت ویر

یکی از روش های ارتودنسی ثابت تقریبا مخفی، ارتودنسی لینگوال می باشد. در این نوع روش درمانی براکت های ارتودنسی در پشت دندان ها نصب می شود. براکت های به کاربرده شده در ارتودنسی لینگوال تفاوتی  با براکت های فلزی ثابت یا همان براکت های سنتی ندارند. تنها تفاوت این براکت ها این است که براکت های لینگوال تنها در پشت دندان نصب می شوند ولی براکت های ثابت در جلوی دندان نصب می شوند. براکت های لینگوال به علت این که در پشت دندان ها نصب می شوند باعث می شود که دیده نشده و اعتماد به نفس فرد را بالا می برد. تفاوت نصب براکت های لینگوال با سایر روش های ارتودنسی تصور بسیاری از مردم درباره ی نصب براکت های این روش، تصوری بسیار دردناک است. اما این را باید گفت براکت های لینگوال به آسانی در پشت دندان ها نصب می شود. مراحل نصب این براکت ها نهایتا طی دو مرحله انجام می شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی وعمل بینی

ارتودنسی سریع لینگوال چگونه انجام می شود؟

پس از معاینه دندان ها توسط متخصص ارتودنسی، معمولا یک قالب سه بعدی از دندان های شما تهیه می شود و به لابراتوارهای دندان پزشکی برای ساخت براکت ها ارسال می شود. در لابراتوارها با توجه به ویژگی های هر یک از دندان ها براکت مخصوص آن ساخته می شود و در محفظه ای مناسب نگهداری می شود و سپس به مطب ارسال میشود. حال  در مرحله ی بعدی نوبت آن است که پزشک متخصص براکت ها را برای شما نصب می کند و پس از نصب سیم مخصوص ارتودنسی را در آن ها سوار کرده تا ارتودنسی کار خود را شروع کند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی ژله ای دندان

تحمل سخت ارتودنسی لینگوال

به دلیل اینکه بریس های لینگوال در پشت دندان ها نصب می شوند، در ابتدا ممکن است برای بیمار بسیار آزاردهنده باشد و فرد نتواند آن را تحمل کند. حتی ممکن است فرد در ابتدای درمان دچار اختلالاتی در سخن گفتن و یا غذا خوردن بشود. معمولا یک تا دو هفته زمان می برد تا بتوانید به وجود بریس های لینگوال در دهانتان عادت کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی پیشگیرانه

روش های مراقبتی از بریس های لینگوال

مانند هر نوع بریس ارتودنسی دیگری، رعایت بهداشت دهان و دندان برای جلوگیری از التهاب لثه و کرم خوردگی دندان نقش اساسی دارد. رعایت بهداشت دهان و دندان شامل اقدامات زیر می باشد:

  • روزی 2بار مسواک زدن و هر بار به مدت ۲ دقیقه کامل
  • استفاده از مسواک با شانه گرد و نرم برای تمیز کردن خط لثه و دندان ها
  • استفاده از نخ دندان به صورت روزانه یا مسواک های بین دندانی
  • دهان شویه با فلوراید برای تقویت دندان ها
  • استفاده از دستگاه های شستشوی دهان که آب را با فشار در دهان می چرخانند و باعث بیرون آمدن ذرات باقی مانده ی غذایی از اطرف براکت ها و دندان ها می شوند.

رفرنس: مجله تخصصی ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

شما احتمالا با ارتودنسی های سنتی آشنا هستید. براکت های فلزی ساخته شده اند و به دندان های شما متصل هستند. سیم فلزی براکت ها را متصل می کند. از آنجایی که این براکت از فلز ساخته شده، بسیار قابل توجه است. پایه های سرامیکی شبیه به پایه های سنتی در طراحی هستند، اما مواد متفاوت هستند. به جای فلز، ترمزها از سرامیک شفاف ساخته می شوند. سیم ها نیز می توانند شفاف باشند تا بتوانند کمربند را کمتر قابل توجه نشان دهند.

پایه های سرامیکی شبیه به پایه های سنتی در طراحی هستند، اما مواد متفاوت هستند. به جای فلز، ترمزها از سرامیک شفاف ساخته می شوند. سیم ها نیز می توانند شفاف باشند تا بتوانند کمربند را کمتر قابل توجه نشان دهند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی همزمان با عمل بینی

اثربخشی

اثربخشی ترمزهای سرامیکی بستگی به مسائل دندانپزشکی شما دارد که نیاز به ارتودنسی دندان دارد. به عنوان مثال، بافت های سنتی یک درمان موثر برای بیماران مبتلا به بیش از حد پر سر و صدا هستند. اگر دچار ناهماهنگی شدید، دندانپزشک شما ممکن است توصیه های سنتی را توصیف کند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست؟

مراقبت از پرانتزهای شما

الاستیک کوچکی که به عنوان لیگاتور شناخته می شود، سیم را به ترمینال نگه می دارد. ممکن است این لیگاتورها تغییر رنگ داده شوند. غذاهای بسیار رنگی مانند سس گوجه فرنگی، نخود فرنگی یا انواع توت ها می توانند لکه ها را ایجاد کنند. نوشیدنی های بسیار رنگدانه مانند چای، قهوه و یا شراب قرمز می تواند لکه ها را نیز ایجاد کند. سیگار کشیدن می تواند لیگاتورها را نیز لکه دار کند. سعی کنید از هر یک از این غذاها و نوشیدنی ها اجتناب کنید تا لیگاتورهای خود را به بهترین نحو نگه دارید. اگر لیگاتورها رنگی شوند، این پایان جهان نیست. ارتودنت شما هنگامی که وارد می شوید، لگاتوها را تغییر می دهید تا تنظیمات خود را تنظیم کنید.

برای نگه داشتن ارتودنسی خود به دنبال بهترین آنها، به یاد داشته باشید که دندان هایتان را دوبار در روز با کلوژیت کل پاک خمیر دندان مرطوب کنید. فرمول فلوراید آن دندان ها را تقویت می کند تا از حفره ها جلوگیری کند. البته، یکبار در روز نیز مهم است. Flossing با ارتودنسی می تواند چالش برانگیز باشد، اما با ابزار مناسب آسان تر است. شما می توانید از یک نخ ریسی ارتوپدی استفاده کنید تا مانع نخ دندان زیر سیم های ارتودنسی خود باشد. سپس، شما می توانید با دقت بین دندان های خود و در امتداد لانه زنبوری خود را بچرخانید.

هزینه ارتودنسی

پایه های سنتی به طور میانگین 5000 تا 6000 دلار هزینه دارند. ترمزهای سرامیکی کمی گرانتر هستند. اگر شما انتخاب کنید که نوع دوم را بدست آورید، باید مبلغ 500 تا 600 دلار اضافی را بپردازید. البته، هزینه ارتودنسی می تواند بر اساس عوامل مانند نوع برس های ارتوپدان شما توصیه می کند استفاده و جایی که شما زندگی می کنند متفاوت است.

رفرنس: مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در اینجا برخی از خطرات و مضرات ناشی از درمان های عصب کشی و ترمیم دندان در دندانپزشکی بارداری وجود دارد:

اثر اشعه ایکس در بارداری

برای اینکه دید کاملی از حفره دندان خود  برای ترمیم دندان داشته باشید، پزشک از شما درخواست می کند که از اشعه ایکس برای عکس از دندان آلوده استفاده کنید. اگر چه در معرض اشعه ایکس قرار گرفتن در دوران بارداری توصیه نمی شود، اما پرتوهای پرتونگاری دندان هیچ خطری برای نوزاد متولد نشده شما ایجاد نمی کند. تشعشعات فقط در دهان شما وجود خواهند داشت و نه ناحیه شکم. مهمتر از پرتونگاری آن داروهایی است که در این عمل استفاده می شود و بعداً برای بهبودی تجویز می شود که ممکن است آسیب بیشتری به کودک شما وارد کند.

بیشتربخوانید ... بلیچینگ دندان

اثرات بیهوشی در بارداری

انجام عصب کشی در بارداری بدون بیهوشی امکان پذیر نیست.پزشک معمولاً مقدار بسیار کمی از آن را تجویز می کند و در صورت لزوم ممکن است مقدار بیشتری تجویز کنند. با این حال، این دردی است که در طی فرایند تجربه می شود و ممکن است باعث ایجاد استرس برای خانم باردار شود، و ممکن است دلیلی برای نگرانی باشد. هر نوع استرس غیر ضروری در دوران بارداری، نوزاد متولد نشده شما مناسب نیست.

تأثیر سایر مواد شیمیایی

پزشک شما ممکن است در طی عصب کشی در بارداری از مواد شیمیایی مختلف تمیز کننده استفاده کند و از مواد شیمیایی دیگری نیز برای پر کردن دندان استفاده کند. هر دو این مواد شیمیایی معمولاً برای سلامتی و بهزیستی جنین مضر نیستند.

بیشتربخوانید:

اثرات آنتی بیوتیک ها

پس از پایان عصب کشی، یک دوره داروی آنتی بیوتیکی برای شما تجویز می شود. این دارو برای مراقبت از بهبودی شما و احتمال بروز هرگونه عفونت ناشی از درمان به شما داده می شود.

منبع: https://www.karajdentists.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی دندان برای رفع عیوب ظاهری دندان ها بکار برده می شود. که با انجام اصلاحات لازم در دندان ها و فک، باعث رفع ناهنجاری ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان ها می گردد. به دلیل نامنظم بودن دندان ها در اثر کوچک بودن فضای فک و یا بزرگی دندان ها، می توان با استفاده از ارتودنسی دندان ها را اصلاح نمود.

ارتودنسی به طور کل به دو بخش ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک تقسیم می شود که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و با توجه به شرایط بیمار بکار می روند و تشخیص استفاده از کدام روش به نظر پزشک متخصص بستگی دارد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی همزمان با عمل بینی

پزشکان دندان پزشک بوسیله ارتودنسی ثابت نتایج مطلوبی را برای بیمار به ارمغان می آورند. درمان توسط ارتودنسی ثابت روشی بدون درد می باشد که با استفاده از براکت های چسبیده شده روی دندان ها و حرکت دندان ها عیوب دندان برطرف می شود. شاید در هنگام تنظیم سیم و در اوایل کار بدلیل جدید بودن اجزا داخل دهان کمی آزده خاطر شوید که در مدت کوتاهی این حالت عادی می شود.

برای حصول به نتایج بهتر این روش باید توصیه های پزشک را دنبال کرد و هر ماه برای تعویض سیم ها به پزشک مراجعه نمود و علاوه بر این ها باید بهداشت دهان و دندان رعایت شود. براکت های استفاده شده در ارتودنسی ثابت ظریف هستند و باید در هنگام خوردن و آشامیدن در حفظ و نگهداری انها تلاش داشته باشید و به آنها آسیب نرسانید. و جالب است که بدانید ارتودنسی ثابت بر خلاف ارتودنسی متحرک در هر سنی مناسب می باشد و نتایج درمانی مثبتی را در پی دارد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ژله ای

ارتودنسی ثابت به افرادی که دارای ناهنجاری های دندان و فک می باشند توصیه می شود. و اگر در سنین پایین این درمان شروع شود و مشکلات فکی رفع شود ممکن است نیاز به جراحی فک و دردسر و هزینه ارتودنسی زیادی نمی باشد. به طور کلی محدودیتی در استفاده از این روش وجود ندارد.

در مواقعی بدلیل اینکه دندان ها مرتب نیستند دندان ها روی هم افتاده می شوند و باعث پوسیدگی سریع دندان ها می شود و با درمان ارتودنسی می توان از ایجاد پوسیدگی جلوگیری نمود. علاوه بر این موارد ذکر شده اصلاح نقص جویدن نیز از مزایای این روش می باشد که به راحتی درمان می گردد و ارتودنسی علاوه بر ایجاد لبخند زیبا سلامت دندان و دهان نیز به همراه دارد.

بیشتر بخوانید... هزینه ارتودنسی دندان

منبع: http://www.karajortho.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی فانکشنال متحرک یکی از درمان های ارتودنسی بسیار مهم است که اگر در اواخر کودکی و اوایل نوجوانی زمانی مناسب و به درستی انجام شود می تواند مزایای زیادی داشته باشد.

ارتودنسی فانکشنال متحرک چیست؟

یک تئوری مهم در علم ارتودنسی، تئوری فانکشنال است. به طور خلاصه، در این تئوری گفته می شود که  “فرم تحت تاثیر فانکشن شکل می گیرد”. یعنی عملکرد اعضاء مهم به هرشکل و موقعیتی که انجام شود؛ درنهایت فرم در همان شکل تثبیت می شود. یعنی اگر بیمار عادت کند که فک را در موقعیت عقب ببندد، شکل فک کم کم کوچک می شود و کوچک می ماند.

بنابرابن اگر ما رشد را به شکلی هدایت کنیم که در موقعیت مناسب ادامه یابد و عملکرد در شکل و موقعیت مناسب تکرار شود، کم کم شکل جدید در محل و موقعیت مطلوب فرم می گیرد. این اساس درمان فانکشنال را تشکیل می دهد: هدایت رشد!

بیشتربخوانید... ارتودنسی همزمان با عمل بینی

ارتودنسی فانکشنال با چه ابزاری انجام می شود؟

اگرچه درمان فانکشنال را می توان با ابزار ثابت هم انجام داد اما استفاده از دستگاه های متحرک مزایایی دارد که دستگاه ثابت ندارد. به عنوان مثال با استفاده از دستگاه ارتودنسی متحرک می توان از بافت نرم صورت هم کمک گرفت و مستقیما بر آن تاثیر گذاشت.

بهترین زمان انجام ارتودنسی فانکشنال متحرک کی است؟

در مورد بهترین سن ارتودنسی قبلا هم مفصل صحبت کرده ایم. به طور خلاصه بهترین زمان ارتودنسی فانکشنال متحرک اوایل کودکی و اواخر نوجوانی است. برای تشخیص بهترین سن یک متخصص ارتودنسی خوب باید ابتدا تشخیص درست را با توجه به معاینه و سوالاتی که پرسیده می شود و بررسی رادیوگرافی سفالومتری  انجام دهد.

منبع: https://www.lachine.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی دندان چیست ؟ سرعت ارتودنسی یکی از نقطه ضعف های ارتودنسی است. آهسته بودن یکی از معایب درمان ارتودنسی است. درواقع یکی از دلایل اصلی عدم علاقه به ارتودنسی این است که «ارتودنسی ماه ها و گاه سال ها طول می کشد» و این در دنیای امروز که دنیای سرعت است اصلا جذاب نیست!

بیشتر بخوانید ... ارتودنسی همزمان با عمل بینی

افزایش سرعت ارتودنسی با ویبراتور ممکن است؟

چرا سرعت ارتودنسی کم است؟

اصولا در طبیعت اغلب اتفاقات خوب آرام رخ می دهند! سرعت در طبیعت معمولا با تخریب و ویرانی همراه است! جنین ۹ ماه طول می کشد تا به دنیا بیاید. کودک چندین سال طول می کشد تا بزرگ شود. درخت سال ها طول می کشد تا به میوه برسد و …. برای حرکت دندان، نیاز به فعالیت همزمان ساخت وساز در کنار تخریب است.

اصلا اگر سرعت بیش از حد زیاد شود، فقط تخریب رخ می دهد و تشکیلی نخواهیم داشت و این یعنی نابودی استخوان و حتی دندان!

آیا همیشه ارتودنسی طولانی است؟

نه! گاهی بعضی مشکلات را می توان در زمانی کوتاه درمان کرد! گاه حتی کمتر از دو ماه. ارتودنسی سریع در مواردی کاملا ممکن است!

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی دندان

چه زمانی سرعت ارتودنسی کمتر است؟

به خصوص وقتی برای ارتودنسی کشیدن دندان لازم باشد، طول درمان افزایش می یابد زیرا زمانی که باید صرف بسته شدن فضا شود نیز به دذمان اضافه می شود. به عبارتی درست است که طی بسته شدن فضا و با هدایت دندان ها هست که مشکل بیمار حل می شود ولی این زمان به درمان اصافه می شود.

چطور می توان سرعت ارتودنسی را افزایش داد؟

اما تکنیک های زیادی وجود دارند که تلاش کرده اند سرعت درمان را افزایش دهند و طول درمان را کاهش دهند. بعضی از تکنیک ها مانند سیستم دیمون در مواردی موفق بوده اند بدون کاهش کیفیت درمان، زمان را اندکی کاهش دهند.

اما اغلب تلاش ها یا بی راهه بوده اند (مانند انجام کامپوزیت ونیر نامناسب به عنوان ارتودنسی سریع!) و یا به بهای کاهش کیفیت درمان از زمان کم کرده اند!

تکنیک هایی هم هستند که تلاش دارند به کمک ارتودنسی بیایند تا سرعت حرکت دندان ها افرایش یابد و طول درمان کاهش یابد.

یکی از قدیمی ترین روش ها، ایجاد ارتعاش بوده است. ایجاد ارتعاش میتواند با جویدن آدامس هم انجام شود بدون اینکه هزینه ارتودنسی اضافی پرداخت شده باشد.

اما فرم حرفه ای این تکنیک استفاده از دستگاه های ویبراتور حرفه ای است که با قیمتی حتی بالا در حدود ۱۰۰۰ دلار در بازار وجود دارند و مخصوص ارتودنسی هستند.

منبع: https://www.tehranortho.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

مهمترین علت تفاوت در انواع برندها کیفیت سطح ایمپلنت ، تنوع قطعات پروتزی می باشد. هر چه کیفیت سطح ایمپلنت مناسب باشد تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت و نمایان شدن طوق ایمپلنت بصورت خط تیره بخصوص در نواحی زیبایی است و طول عمر ایمپلنت نیز با کیفیت مناسب سطح بالاتر می رود.

هر چه میزان اتصال قطعات پروتزی به خود ایمپلنت دندان مناسب تر باشد شل شدن پروتز در طول زمان کمتر خواهد بود. ایمپلنت های ارزان و با کیفیت پایین علی رغم موفقیت کوتاه مدت، در طولانی مدت مشکل پیدا می کنند .

برای هر فک در صورت بی دندانی کامل چند ایمپلنت توصیه می شود. اغلب برای پروزهای ثابت در هر فک حداقل 8 ایمپلنت توصیه می شود هر چند با افزایش تعداد ایمپلنت ماندگاری پروتز بیشتر می شود. در موارد پروتزهای متحرک 2 تا 4 ایمپلنت برای هر فک توصیه می شود.  در ادامه با بهترین مجله دندانپزشکی همراه باشید.

در چه شرایطی می توان پروتز ثابت و در چه شرایطی پروتز متحرک روی ایمپلنت قرار داد ؟

اگر تحلیل استخوان در فک در حدی باشد که نتوان تعداد مناسب ایمپلنت بخصوص در نواحی خلفی قرار داد از پروتز های متحرک گیر شونده به ایمپلنت می توان استفاده نمود.

بیشتربخوانید... تاثیر ایمپلنت در افزایش اعتماد به نفس

پروتز متحرک روی ایمپلنت چه مزیتی دارد ؟

در مواردیکه تحلیل استخوان فک شدید باشد از این روش استفاده می گردد. قرار دادن 2 تا 4 ایمپلنت در هر فک گیر پروتز متحرک را بالاتر می برد و از لقی پروتز حین غذا خوردن جلوگیری می کند.

باید به یاد داشته باشید این نوع پروتز متحرک بوده و باید در مواردی پروتز را خارج کرده و تمیز کنید.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان چیست؟

هزینه ایمپلنت به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

تعداد ایمپلنت مورد نیاز برای جایگزینی دندانهای از دست رفته، نیاز به کارهای تکمیلی دیگر مانند نیاز پیوند استخوان یاقطعات پروتزی خاص در شرایط خاص.

برای تعیین هزینه حتما باید توسط جراح بیمار ویزیت شود و عکس های تشخیصی لازم بعمل آید.

ایمپلنت های ارزان و غیر استاندارد ممکن است بصورت اولیه مشکلی نداشته باشند و حتی چند سال اول با موفقیت همراه باشند ولی در طولانی مدت با مشکل مواجه می شوند.

انتظار ما از عمر یک ایمپلنت حداقل 20 سال است. اما ایمپلنت های غیر استاندارد در کوتاه مدت شکست و تحلیل استخوان بیشتر و طول عمر کمتری دارند .

منبع: https://www.chalava.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

لمینت دندان چیست؟ با تولید لمینت دندان متحرک که یک روکش و کاور مانند کامپوزیت متحرک می باشد، دیگر لازم نیست نگران ظاهر نامطلوب دندان‌هایتان  باشید. اگر دندان های شما بر اثر ضربه و یا حوادث دچار شکستگی، بریدگی و یا زردی بیش از حد و غیرقابل درمان، شده است می‌توانید از فن آوری های به روز در دنیای دندانپزشکی مانند لمینت متحرک استفاده کنید. لمینت متحرک نقش کاور دندان را دارد و به شما این اجازه را می دهد که از لبخندی زیبا و سفید بهره مند شوید. لمینت متحرک دندان همانند لمینت ثابت عمل می‌کند، با این تفاوت که می‌توانید آنرا در صورت نیاز در بیاورید. نحوه تولید و جنس لمینت متحرک این امکان را فراهم کرده که با توجه به بودجه و شرایط دندان های هر فرد، لمینت متحرک دندان خاص آن شخص تولید شود تا بدون هیچ مشکلی بر روی دندان هایش سوار شود. در ادامه با بهترین کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی همراه باشید.

لمینت متحرک دندان چیست؟

لمینت متحرک به عنوان اسنپ اسمایل لایه ای روکشی از جنس لمینت یا کامپوزیت است که بعد از قالب گیری دندان توسط دندانپزشک، جهت ترمیم و زیبایی دندان مختص دندان های شما تولید می شود. شما می توانید لمینت متحرک را هر وقت که بخواهید از دندان های خود جدا کنید. این کاور لمینتی، عیب و ایرادات دندان های را می پوشاند و ظاهری زیبا به دندان ها و لبخند شما می دهد.  به عبارت دیگر لمینت متحرک دندان این امکان را برای دندانپزشکان حرفه‌ای فراهم کرده است که بتوانند شیوه درمان جدیدی را برای یکنواخت کردن دوباره دندان‌های مراجعه کنندگان، در دست داشته باشند.

بیشتربخوانید...

مزایای لمینت متحرک

اولین نکته در لیست مزایای لمینت متحرک دندان، قیمت پایین آن است. نکته دوم سهولت استفاده آن برای بیمار است. استفاده از آن در ۳ مرحله بسیار آسان صورت می‌گیرد:

  • آنها را به مدت 2 دقیقه در آب جوش قرار دهید
  • آنها را بردارید، بگذارید خنک شوند و در آب خنک بشویید
  • آنها را محکم بر روی سطح خارجی دندان فشار دهید

پس از انجام این مراحل، روکش محکم بر سر جای خود روی دندان های شما قرار می گیرد و تا زمانی که آن را درنیارید تکان نمی‌خورد. این روکش ها می توانند فوراً تمام نقایص دندان های شما از جمله شکاف های وسیع ، ساختار خم یا نامرتب ، رنگ پریده ، ناحیه بریده شده و دندان از دست رفته را تغییر دهند.

عوارض لمینت متحرک دندان

  • عمر کوتاهی دارد
  • راه‌حل دائمی برای حل مشکلات دندان نیست
  • ممکن است ایجاد آلرژی بکند

منبع: https://www.karajdentists.ir/

 


:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 360
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی سریع باعث شده برخی بر این باور برسند که جایگزین ارتودنسی‌های قدیمی است و در عوض آن که سال‌ها مجبور به تحمل بریس در دهان باشیم، می‌توانیم ظرف مدتی به کوتاهی یک ماه به نتایج مشابه دست پیدا کنیم، در هر حال ارتودنسی سریع عملی است که در آن از کامپوزیت دندان ، روکش دندان یا لمینت دندان برای بستن فاصله‌ها و اصلاح روی هم آمدن یا همپوشانی دندان‌ها استفاده می‌شود تا لبخندی زیبا و جذاب با ردیف مرواریدگونی از دندان‌های سپید و مرتب خلق شود.

تا زمانی که با متخصص ارتودنسی مشورت نکنید، نمی‌توان به طور قطع گفت که ارتودنسی سریع به چه مدت زمان نیاز دارد، البته تردیدی نیست که ارتودنسی سریع در مقایسه با ارتودنسی متحرک نامرئی و بریس‌های گوناگون زمان کمتری می‌برد. درمان ارتودنسی سریع پس از چند جلسه کامل می‌شود و می‌توانید مطب را با بر لب داشتن لبخندی رویایی ترک کنید.

چگونگی انجام ارتودنسی سریع

ارتودنسی سریع را نباید با بریس‌های فلزی قدیمی اشتباه بگیرید. ارتودنسی سریع جایگزینی تقریباً بدون درد برای بریس فلزی است که دندان‌هایی زیبا و مرتب را تنها پس از چند جلسه به ارمغان می‌آورد.

چند درمان‌ ارتودنسی زیبایی وجود دارد که به عنوان ارتودنسی سریع در نظر گرفته می‌شود. این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • لمینت ونیر دندان
  • روکش دندان
  • کامپوزیت دندان

در ارتودنسی سریع روکش چینی (پورسلنی) به دندان چسبانده می‌شود تا دندان‌ها صاف، مقاوم‌تر و سپیدتر شود. لمینت دندان پرکاربردترین روش ارتودنسی سریع است.

عوارض ارتودنسی سریع

ارتودنسی سریع به ندرت با عوارض ارتودنسی سریع همراه است. عفونت‌های باکتریایی گاهی پس از عمل بروز می‌یابد از معایب ارتودنسی سریع است، که به راحتی با آنتی بیوتیک قابل درمان است. مراجعه به متخصص ارتودنسی ماهر و باتجربه برای انجام ارتودنسی سریع بسیار مهم است. چنانچه متخصص تبحر کافی نداشته باشد، ونیر بیش از اندازه بزرگ یا کوچک خواهد بود یا رنگ آن نسبت به بقیه دندان‌ها تفاوت چشمگیری خواهد داشت. حال آن که اگر ارتودنسی سریع را به دستانی ماهر بسپارید، ونیر چنان طبیعی خواهد بود که به سختی می‌توان آن را از دندان‌های طبیعی تشخیص داد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ژله ای

هزینه ارتودنسی سریع

ارتودنسی سریع ممکن است فقط بر روی دندان‌های بالا یا پایین یا ترکیبی از این دو انجام شود و طبعاً هزینه ارتودنسی سریع به تعداد دندان‌های مورد ترمیم و نیز جای هر دندان در دهان بستگی دارد. بنابراین قیمت ارتودنسی سریع برای هر فرد متفاوت خواهد بود.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بلیچینگ به درمان سفید کننده دندانها جهت افزایش اعتماد به نفس گفته می شود که در آن از ژل یا محلول بر پایه پروکسید استفاده می شود. هم بلیچینگ خانگی و هم بلیچینگ حرفه ای در مطب دندانپزشکی از محلولهای بر پایه پروکسید استفاده می کنند اما غلظت آنها متفاوت است. برای سفید کردن دندانها با بلیچینگ، مواد بر پایه پروکسید در تماس با دندانها قرار می گیرد تا لکه های دندان را از بین ببرد.

بیشتربخوانید... تاثیر ارتودنسی بر عمل بینی

آماده سازی دهان برای بلیچینگ

قبل از اقدام به بلیچینگ باید دندانهای پوسیده را ترمیم کنیم. باید بدانیم که بلیچینگ بر روی پر کردگیها، روکش های دندان ، لمینت های دندان و نواحی زرد ریشه ناشی از تحلیل لثه تاثیری ندارد. قبل از اقدام به بلیچینگ، انجام جرمگیری (در صورت وجود جرم ) و بروساژ به نتیجه گیری بهتر می انجامد.

پس از بلیچینگ چگونه از دندانها مراقبت کنیم؟

  • هر روز دو مرتبه دندانهای خود را مسواک بزنید و حداقل یک بار نخ دندان بکشید.
  • دهان خود را با دهانشویه دست کم یک بار در روز شستشو بدهید.
  • میتوانید یک یا دو بار در هفته از خمیر دندان سفید کننده استفاده کنید.
  • از خوردن چای، قهوه، نوشابه، سسهای تیره رنگ مانند سس کچاپ و سس سویا و شکلات پرهیز کنید. این نوشیدنیها را میتوانید با نی مصرف کنید تا در تماس با همه دندانها قرار نگیرند.
  • تا ۲۴ ساعت پس از بلیچینگ، هر خوراکی که باعث لک شدن دندان سفیدتان می شود را نخورید.

عوارض بلیچینگ دندانها چیست؟

این درمان بی خطر در نظر گرفته می شود اما همانند هر درمان دیگری ممکن است برخی عوارض جانبی را تجربه کنید. حساسیت دندان پس از بلیچینگ گاهی اتفاق می افتد که غالبا موقتی بوده و برطرف می شود. اگر حساسیت دندان اذیتتان می کند با محصولات حاوی نیترات پتاسیم و فلورید سدیم ممکن است حساسیت دندان کاهش یابد. پس از سفید کردن دندانها با بلیچینگ ممکن است لثه تحریک و اذیت شود.

علت آن تماس مواد سفید کننده با لثه است به همین علت دندانپزشک با دقت تمامی سطح لثه را با مالیدن ژل مخصوصی، محافظت می کند. این وضعیت خود به خود بهبود می یابد.پس بهتر است این درمان بصورت مستمر و مداوم پس از هر تغییر رنگی انجام نشود تا دندان ها حساسیت دندان به حالت نرمال بازگردد تا مجدد بتوانید از این درمان استفاده کنید.

بیشتربخوانید... ایمپلنت دندان

هزینه ی سفید کردن دندان با بلیچینگ چقدر است ؟

قیمت بلیچینگ دندان بر اساس مواد مورد استفاده و برندهای آنها متفاوت است همچنین قیمت آن در مطب و خانه نیز تغییر می کند.

اگر در خانه بخواهید بلیچینگ انجام دهید باید ابتدا توسط دندانپزشک یک قالب تری ساخته شود و همچنین چند مرتبه بلیچینگ را تکرار کنید که این امر باعث افزایش هزینه ی آن می شود. اما در مطب دندانپزشکی بدون نیاز به قالب با دوز بالاتر در یک جلسه انجام می شود.

همچنین بلیچینگ به دو روش آفیس بلیچینگ و هوم بلیچینگ انجام می شود که قیمت هر کدام متفاوت است.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

از مسائل بسیار مهم و قابل توجه در انجام کامپوزیت های دندان و  لمینت های جدید دندان و ایجاد زیبایی پس از آن، انتخاب رنگ مناسب برای آنها است که تاثیر فوق العاده زیادی در جلب توجه افراد داشته و در صورت صحیح انتخاب شدن، می تواند دندان های شما را بسیار طبیعی و زیبا جلوه دهد.

ملاک های انتخاب رنگ لمینت برای دندان

به منظور انتخاب رنگ لمینت دندان،ملاک های متفاوتی وجود داشته که یکی از آنها، توجه به رنگ پوست صورت است. انتخاب رنگ سفید براق و درخشان، انتخابی عمومی و بسیار اشتباه برای تمامی افراد بویژه کسانی با رنگ پوست تیره، گندمی و مایل به سیاه است.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان

توصیه می شود افراد با رنگ پوست روشن و سفید از لمینت های روشن تر استفاده نموده تا تضاد ایجاد شده بین پوست و دندان ها خیلی جزئی به نظر برسد؛ در مقابل توصیه می شود افراد دارای پوست تیره به هیچ عنوان سراغ رنگ های روشن نرفته و به رنگ های تیره تر بسنده نمایند. باید خاطر نشان نمود امروزه تکنیک های متفاوتی در این علم ایجاد گردیده که قادر به ایجاد تغییرات و ایجاد طیف رنگی طبیعی در رنگ لمینت انتخاب شده می باشند.

نکته بسیار جالب و تایید شده در انتخاب رنگ لمینت ها، در نظر داشتن میزان سفیدی چشم هاست. توصیه می شود از انتخاب رنگ هایی که بیشتر از سفیدی چشمان شما سفید و براق هستند اجتناب نموده و به انتخاب رنگ های دیگر فکر نمایید. این نکات و توجه به آنها به شما کمک می نماید تا دندان هایی طبیعی، زیبا و درخشان داشته و در نگاه اول غیر طبیعی بودن دندان هایتان به چشم نیاید.

بیشتربخوانید... ترمیم و زیبایی دندان

ترکیب رنگ بندی در لمینت های دندانی چگونه است؟

امروزه شرکت های تجهیزاتی دندانپزشکی فراوانی در داخل و خارج از کشور به تولید لمینت های کامپوزیتی و سرامیکی پرداخته و آنها را مورد رنگ بندی قرار می دهند. راهنمای رنگ بندی در لمینت ها از یک الگوی کلی تبعیت نموده و در چهار سطح A ،B ،C و D قرار داده می شوند. درجه بندی رنگ های مختلف در این چهار سطح، از شماره ۱ تا ۴ قرار داشته و قدرت انتخاب در انواع متفاوتی برای متقاضیان وجود خواهد داشت. در مرحله اول، انتخاب رنگ لمینت بر عهده خود متقاضی بوده و پس از انتخاب اولیه، پزشک نیز نظرات خود را اعلام نموده و بیمار را در انتخاب کمک می نماید.

بیشتر بخوانید... قیمت لمینت دندان در تهران



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

همیشه یکی از موارد مهم در انتخاب نوع درمان و شروع آن هزینه درمان است. در بین درمانهای دندانپزشکی یکی از گرانترین آنها ارتودنسی است. اما چرا قیمت ارتودنسی انقدر زیاد است؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ می دهیم:

تخصصی بودن ارتودنسی

ارتودنسی یک علم بسیار تخصصی است که یک دندانپزشک عمومی نمیتواند این درمان را انجام دهد. یک متخصص ارتودنسی بعد از گذراندن دوره های دندانپزشکی عمومی به دنبال کسب مهارت و دریافت تخصص ارتودنسی، در آزمونی سخت شرکت کرده و دوره های آموزشی دیگری را پشت سر می گذارد. پس بدیهی است که هرچه تخصص بالاتر باشد، دستمزد هم بالاتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی و عمل بینی

نوع درمان ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان، روشی بسیار فوق العاده برای رفع و اصلاح مشکلات و ناهنجاری های دهان و دندانی است که خود، انواع و روش های متنوعی دارد. هرکدام از این روشها با در نظر گرفتن شرایط، مشکلات و نیاز بیمار، طی بررسی های حرفه ای ارتودنتیست، انتخاب می گردند. یک متخصص ارتودنسی خوب و دارای مهارت، تمام گزینه های درمانی موجود را برای بیمار خود شرح می دهد تا بیمار بتواند در رابطه با تمام موارد لازم از جمله هزینه، به خوبی فکر کند. هر کدام از روش های ارتودنسی، به دلیل نوع درمان متفاوت، مدت زمان متفاوت و ... هزینه های خاص خود را دارند.

مدت طولانی درمان  ارتودنسی

مدت زمانی که درمان ارتودنسی شما طول می کشد، در هزینه کلی درمان تأثیر می گذارد. همانطور که می دانید، ارتودنسی در یک جلسه و حتی یک ماه امکان پذیر نبوده و با توجه به شرایط بیماران متفاوت و با درنظر گرفتن نوع درمان، این زمان بین 6 ماه تا 3 سال و یا حتی بیشتر متغیر خواهد بود. همچنین در این درمان، لازم است تا بیمار تحت معاینه مکرر و مداوم ارتودنتیست خود قرار داشته باشد. به همین جهت باتوجه به نوع درمان، بیمار باید هر چند وقت یکبار به مطب ارتودنسی مراجعه داشته باشد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی نامرئی

استفاده از تجهیزات تخصصی

ارتودنسی با داشتن روش هایی متفاوت، از ابزارها و دستگاه های متنوعی برای درمان استفاده می کند. بنابراین یکی دیگر از علل گران قیمت بودن این درمان، هزینه تجهیزات و متریال تخصصی است که می تواند تاثیرات به سزایی در قیمت نهایی ارتودنسی دندان داشته باشد.

نیاز به درمان های جانبی

در ابتدا ارتودنسی نیز مانند هر درمان دندانپزشکی دیگری به عکس های رادیولوژی و اسکن های مربوطه نیازمند است. همچنین با توجه به اینکه هر بیمار شرایط خاص خود را دارد، ممکن است تا به درمان های جانبی مانند جرم گیری قبل از ارتودنسی، کشیدن دندان، درمان بیماری های لثه و پوسیدگی های دندانی و یا هر درمان دیگری نیاز داشته باشد که هر کدام در هزینه ارتودنسی اثرگذار هستند.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی علم تصحیح روابط نامناسب فک و دندان و جفت و ردیف کردن دندان های نامنظم است. درنهایت، با انجام ارتودنسی مشکلات مربوط به نظم، ترتیب و قرارگیری دندان ها در فک برطرف شده و فرد می تواند با کیفیت بهتری غذا بخورد و از زیبایی بیشتری هنگام صحبت کردن و لبخند زدن برخوردار باشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی سریع چیست؟

بهترین زمان ارتودنسی چه زمانی است؟
زمانی که ساختمان های صورت در حال رشد هستند، ارتودنسی راحت تر و ساده تر انجام می شود و در زمان کمتری موفقیت بالاتری خواهد داشت.

سن مناسب در دخترها قبل از ۱۳ سالگی و در پسرها قبل از ۱۵ سالگی است. اگر این زمان سپری شود تصحیح روابط به زمان و انرژی بیشتری نیاز دارد. البته در سنین بالا تر، بیشترین هدف درمان، مرتب کردن دندان ها و در سنین پایین تر بیشترین هدف درمان، رفع اختلالات فکی و تغییر چهره است.
سن بیمار برای ارتودنسی از این نظر اهمیت دارد که به ما نشان می دهد چه امکاناتی برای درمان در اختیار داریم. آیا زمانی برای پیش درمانی در اختیارمان است یا خیر؟ یا اصلا چنین درمان هایی ضروری است؟ آیا از فاکتور رشد می توان کمک گرفت یا خیر؟ تمام جواب ها به سن بیمار ختم می شود؛ به همین دلیل بیماران را از نظر سنی دسته بندی می کنیم. البته فراموش نکنید که تا زمانی که دندان در دهان است می توان درمان ارتودنسی را انجام داد و به قول معروف هیچ وقت دیر نیست.

دوره درمان ارتودنسی چند سال است؟
درمان ارتودنسی به طورمعمول حدودا یک سال ونیم تا ۲سال و نیم طول می کشد، البته به دنبال آن برای حفظ روابط بین دندانی باید تا مدتی از پلاک نگهدارنده استفاده کرد. همانطور که گفته شد، مدت و زمان بستگی به نوع درمان و سن بیمار هم دارد.
درمان های ارتودنسی به چند صورت است؟
ارتودنسی متحرک
از فک بالا و پایین بیمار قالب گرفته شده و پلاک بالا و پایین ساخته می شود. این روش مزیت های خاص خود را دارد؛ از جمله بیمار می تواند هنگام غذا خوردن آن را از دهانش بیرون آورده و بعد از استفاده ازمسواک و نخ دندان دوباره در دهانش بگذارد. این روش برای افرادی که سن کمتری دارند بهتر است، زیرا علاوه بر مشکلات دندانی، می تواند ناهنجاری های استخوانی فک ها را نیز رفع کند ولی در انجام حرکات دندانی محدودیت دارد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی ثابت
دراین نوع ارتودنسی اجزای کوچکی به نام «براکت» توسط مواد دندانپزشکی روی سطح دندان چسبانده می شود و بدون اینکه به دندان آسیبی برساند، توسط سیم ها و کش هایی مخصوص، دندان ها به سمت مورد نظر سوق داده می شود. در این روش ارتودنسی همه این اجزا ثابت بوده و بیمار نمی تواند به صورت دلخواه آنها را از دهان خود خارج کند. این روش ارتودنسی معمولا برای درمان های دندانی قابل اجراست، زیرا علاوه بر حرکت دادن دندان ها، ریشه های آنها را هم حرکت می دهد، بنابراین ارتودنتیست کنترل بیشتری روی دندان ها دارد.

منبع: http://www.karajortho.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

لمینت جدید دندان چیست؟ شامل روکش هایی است که در عین ظرافت و زیبایی منحصر به فردشان، بسیار مستحکم هستند و می توانند در ترمیم شکل و رنگ دندان های شما مفید باشند.

موادی که در طراحی این روکش ها به کار می رود، رنگی شبیه به رنگ طبیعی دندان دارد و در نتیجه ظاهری زیبا و بسیار طبیعی به دندان ها می بخشد.

بیشتربخوانید... ایمپلنت دندان

انواع لمینت دندان

  • لمینت کامپوزیتی

بسیاری از افراد با تفاوت بین کامپوزیت دندان و لمینت سرامیکی دندان آشنا نیستند.

کامپوزیت دندان نوعی لمینت است که در آن از موادی نرم و کاملا همرنگ دندان های بیمار استفاده می شود.

دندانپزشک می تواند در یک جلسه این مواد را بر روی دندان بیمار قالب گیری و نصب کند.

از کامپوزیت دندان می توان در ترمیم دندان های شکسته نیز استفاده کرد.

  • ·       لمینت سرامیکی

لمینت های سرامیکی روکش های نازک و از پیش ساخته ای هستند که بر روی دندان بیمار قرار گرفته و به افزایش زیبایی آن ها کمک می کنند.

کار ساخت و نصب این لمینت ها بر روی دندان بیمار به زمانی بیش از یک جلسه احتیاج دارد.

چرا که در ابتدا پزشک باید روکش متناسب با دندان بیمار را انتخاب و به اصطلاح قالب گیری کند.

بعد از قالب گیری، عمل ساخت لمینت سرامیکی تا یک هفته به طول می انجامد و در نهایت بر روی دندان بیمار نصب می گردد.

چه کسانی نباید لمینت کنند!!

  • افرادی که به دندان قروچه کردن عادت دارند.
  • افرادی که مینای دندان هایشان ضعیف یا خراب است.
  • افرادی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمی کنند.
  • اشخاصی که دندان های به شدت نامرتب دارند.

عمر لمینت دندان

موارد متعددی می تواند بر عمر لمینت دندان تاثیرگذار باشد ازجمله:

مواد تشکیل دهنده لمینت دندان

جنس های متفاوتی برای لمینت دندان وجود دارد که طول عمر هر یک متفاوت است. به طور کلی می توان گفت که لمینت سرامیکی عمر طولانی تری نسبت به لمینت کامپوزیتی دارد و حتی درصورت مراقبت صحیح می تواند از 15 تا 25 سال دوام داشته باشد.

کیفیت لمینت دندان

علاوه بر جنس لمینت، می توان از کیفیت های متفاوتی در هر جنس برای لمینت دندان صحبت کرد. یکی از وجوه تاثیرگذار بر کیفیت لمینت، شیوه ساخت آن است و شیوه ساخت باکیفیت می تواند طول عمر لمینت را تا حد ممکن بالا ببرد.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان

ویژگی های فردی

وضعیت دندان های فرد تاثیر مستقیمی با عمر دندان دارد به نحوی که درصورتی که بهداشت دندان های فرد به قدری کم باشد که نیازمند برداشتن بخش های زیادی از مینای دندان باشد ممکن اسن به کوتاه شدن عمر لمینت نیز تاثیرگذار باشد و همچنین درصورتی که تمامی این بدرنگی بر روی دندان ها برداشته نشود می تواند بر رنگ لمینت تاثیر منفی داشته باشد.

رعایت بهداشت دهان

رعایت بهداشت دهان و دندان توسط فرد می تواند عمر لمینت را افزایش دهد.

تغذیه مناسب

همانگونه که تغذیه مناسب در افزایش طول عمر دندان ها تاثیرگذار است، مصرف مواد غذایی مناسب می تواند در طول عمر لمینت نیز تاثیر مثبتی داشته باشد.

مراجعه به دندان پزشک در فواصل زمانی مشخص

بهتر است هر فرد در طول زندگی خود و در فواصل زمانی مشخص به متخصص دنداپزشک مراجعه کرده و از سلامت دندان های خود اطمینان حاصل کند.

منبع: http://www.karajdentists.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی دندان یکی از تخصص‌های رشته دندانپزشکی است که به پیشگیری، تشخیص و اصلاح یا درمان ناهنجاری‌های دندانی و فکی می‌پردازد. متخصصان این رشته که با نام متخصص ارتودنسی دندان یا ارتودنتیست شناخته می شوند با موقعیت طبیعی، منظم و هماهنگ دندان ها و فک ها سروکار دارند و قادرند هر نوع موقعیت غیر طبیعی دندان‌ها (در حالت ساده، کج بودن دندان‌ها) و فک‌ها را شناسایی و اصلاح می‌کنند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی و عمل بینی

چه افرادی به درمان‌های ارتودنسی دندان نیاز دارند؟

یک ارتودنتیست کارش رفع نامنظمی‌های دندانی، موقعیت نامناسب دندان‌ها و فکین است. بنابراین هر کسی، هر نوع مشکلی در این خصوص داشته باشد، می‌تواند برای درمان به متخصص ارتودنسی مراجعه کند.

اما لزوماً قرار نیست به خاطر هر مشکلی (در نظم و موقعیت دندان‌ها) حتما درمان را شروع کنیم. زیرا اغلب، مشکلاتِ جزئی را می‌توان بدون اینکه درمان شوند تا آخر عمر به حال خود رها کرد. اما همین مشکلات، اگر جدی باشند، یا برای زیبایی و عملکرد دهان، دندان و صورت مشکل ایجاد کنند، باید حتما درمان شوند.

به طور خلاصه و بدون توضیح بیشتر، هر کسی که مشکلات زیر را داشته باشد می‌تواند برای درمان، اصلاح و خلاصه برطرف کردنشان به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کند:

  • وجود فاصله بین دندان ها (اسپیسینگ یا )
  • جلو بودن دندان‌های فک بالا نسبت به فک پایین (اوربایت)
  • جلو بودن دندان‌های پایین نسبت به فک بالا (برعکس حالت فوق، آندربایت)
  • ازدحام و شلوغی دندان ها (کراودینگ)
  • وجود فاصله بین دندان‌های جلو (در فک بالا و پایین) حین بسته بودن دهان (اوپن بایت)
  • انحراف فک از خط میانی
  • جلوزدگی دندان‌های فک بالا با وجود موقعیت مناسب فک‌ها (اورجت)
  • رویش نامناسب دندان‌ها مخصوصاً دندان نیش
  • قرار گرفتن تعدادی از دندان‌ها در یک فک، پشت دندان های فک دیگر با وجود هماهنگ بودن فک ها (کراس بایت)

برای برطرف کردن نامنظمی‌های دندانی و فکی باید چه کنیم؟

برای اصلاح این ناهنجاری‌ها، افراد حتماً باید به یک متخصص ارتودنسی دندان مراجعه کنند. این متخصص، دانش بسیار زیادی در زمینه اصلاح موقعیت‌های دندانی و برطرف کردن مشکلات نامبرده دارد. و با کمک تجهیزاتی که در اختیار دارد، در یک دوره زمانی نسبتاً طولانی، از ساده‌ترین مشکل تا جدی و پیچیده‌ترین نامنظمی دندانی و فکی را برطرف می‌کند.

تنها با یک جلسه مشاوره، معاینه و ارزیابی که معمولا رایگان است، ارتودنتیست مشکل، شدت مشکل، مسیر درمان، هزینه و مدت زمان درمان را با جزئیات به بیمار ارائه می‌دهد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی شامل چه مراحلی می‌شود؟

  1. مشاوره، ارزیابی و معاینه دقیق
  2. انجام پروسه‌های ضروری پیش از شروع درمان
  3. اتصال دستگاه‌های ارتودنسی دندان و تنظیمات اولیه
  4. ویزیت دوره‌ای و منظم برای تنظیم دستگاه‌ها
  5. اتمام دوره درمان و برداشتن دستگاه‌ها
  6. استفاده از ریتینر و نگهدارنده‌ها

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

قاعدتا  بزرگسالان ، ادراک بهتری از مقوله زیبایی دندان دارند ؛ لذا افراد بزرگسالی که با هر گونه ناهنجاری فک و اختلال در نظم و ترتیب دندان ها روبرو هستند ، عموما تمایل زیادی به انجام ارتودنسی دارند. به طوری که روزانه بر شمار بزرگسالانی که در جستجوی راهکاری موثر ، جهت رفع مشکلات دندانی و درمان ناهنجاری های فکی خود هستند ؛ افزوده می شود.

بیشتر بخوانید ... ارتودنسی متحرک چیست؟

توجه داشته باشید که بی نظمی دندان ها یا ناهنجاری فک ، مشکلی است که از سنین کودکی با افراد همراه است که یا ریشه ژنتیکی و موروثی دارد یا این که طی پروسه رشد و به دنبال اختلال در فرآیند رشد رخ می دهد.

به طور کلی از عوامل زیر می توان به عنوان عمده ترین و اصلی ترین ، علل گرایش به درمان ارتودنسی در بزرگسالان یاد کرد :

آگاهی نسبت به این مسئله که ماندگاری بیشتر دندان ها در دهان ، می تواند سلامت جسمی و در پی آن افزایش طول عمر را به دنبال داشته باشد.

افزایش سطح آگاهی افراد ، درباره سلامت دهان و دندان و نقش موثر آن بر سطح کیفی زندگی.

بیشتر بخوانید ... هزینه ارتودنسی دندان

ورود دستگاه های ارتودنسی  مثل براکت های همرنگ دندان و کلیر الاینرها ( پلاک های نامرئی که روز به روز در حال تکامل بوده و اکثر مشکلات بی نظمی دندانی در بزرگسالان را اکنون می توان با این پلاک ها در مان کرد ) در حوزه ارتودنسی و در نتیجه کاهش میزان دیده شدن براکت ارتودنسی در دهان ؛ نیز از دیگر دلائل گرایش و علاقمندی بزرگسالان به انجام ارتودنسی می باشد.

منبع:

 

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

دندانپزشکان طیف گسترده ای از مسائل مربوط به سلامت دهان و دندان را پوشش می دهند. از طرف دیگر ارتودنسی دندان یک تخصص در دندانپزشکی است که به موضوعاتی از قبیل صاف کردن دندان ها و اصلاح الگوهای نادرست دندان نیش نیز می پردازد. برای اینکه بیماران درمورد درمان تصمیم گیری آگاهانه ای داشته باشند، لازم است از چند تفاوت اساسی بین ارتودنتیست و دندانپزشکان آگاه شوند:

دندانپزشک عمومی

یک دندانپزشک عمومی مشابه پزشک عمومی خانواده شماست آنها پزشک عمومی ماهری هستند که می توانند مشکلات و بیماری های شایع را که روی دندان ها، دهان و لثه شما تأثیر می گذارد، تشخیص داده و درمان کنند. دندانپزشکان یک دوره عمومی دندانپزشکی را تکمیل می کنند. آنها متخصص در مراقبت و تثبیت عمومی برای همه سنین هستند.

یک دندانپزشک عمومی مشابه پزشک عمومی خانواده شماست آنها پزشک عمومی ماهری هستند که می توانند مشکلات و بیماری های شایع را که روی دندان ها، دهان و لثه شما تأثیر می گذارد، تشخیص داده و درمان کنند. دندانپزشکان یک دوره عمومی دندانپزشکی را تکمیل می کنند. آنها متخصص در مراقبت و تثبیت عمومی برای همه سنین هستند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک چیست؟

متخصص ارتودنسی

متخصصان ارتودنسی یا ارتودنتیست ها متخصصان دندانپزشکی هستند که سه سال دیگر آموزش کامل دانشگاه را در زمینه ارتودنسی، رشد و نمو صورت، بیولوژی و بیومکانیک به اتمام رسانده اند (آنها دارای یک مدرک دندانپزشکی عمومی + درجه تخصصی ارتودنسی) هستند. ارتودنتیست ها متخصصان رشد صورت و رشد دندان هستند. آنها دندان های کج، دندان های نیش های بد شکل و آرواره های ضعیف را تشخیص داده و درمان می کنند. ارتودنتیست ها ،متخصص در تمام گزینه ها و فناوری های ارتودنسی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان هستند.

بیشتربخوانید... تاثیر ارتودنسی بر عمل بینی

چه گزینه های درمانی ارتودنسی موجود است؟

متخصص ارتودنسی با استفاده از دانش و تخصص خود در بی نظمی های صورت و حرکات دندان می تواند به شما کمک کند تا یکی از گزینه های درمانی مناسب را برای خود و یا فرزندتان انتخاب کنید. بین صفحات ثابت (ارتودنسی ثابت دندان) و جداشونده، پرانتزهای فلزی، پرانتزهای سرامیکی، بریسهای زبانی ( ارتودنسی نامرئی) و ترازهای شفاف، روش های درمانی متناسب با هر نیاز و شیوه زندگی وجود دارد. بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد گزینه درمانی مورد نظر خود، با متخصص ارتودنسی خود ملاقات کنید زیرا هر مورد متفاوت است و ممکن است به یک مورد خاص برای ارتودنسی نیاز داشته باشید.

رفرنس: مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بهترین دندانپزشک زیبایی بایستی از جدیدترین روش های روز برای انواع درمان های دندانپزشکی استفاده نماید. زیبایی دندان نقش بسزایی در زیبایی صورت دارد. دندانپزشک زیبایی با فراهم آوردن زیبایی دندان ها در رشد و شکوفایی استعداد های فرد بسیار تاثیرگذار است. زیبایی در انسان عاملی برای موفقیت محسوب می شود زیرا زیبایی منجر افزایش اعتماد به نفس و افزایش تعاملات اجتماعی می شود. زیبایی دندان پس از چشم ها نقش بسزایی در این امر دارد.

درمانهای زیبایی دندان علاوه بر تاثیر بر هدف فوق منجر به درمان مشکلات دیگر دندانها نیز می شوند مثلا می تواند منجر به جلوگیری از پوسیدگی دندان ها و مشکلات لثه شود..

بهترین دندانپزشک زیبایی

بهترین دندانپزشک زیبایی بایستی انواع روش های درمانی را به بهترین نحو ممکن ارایه دهد. جهت حصول زیبایی دندان در دندانپزشکی توسط دندانپزشک زیبایی روشهای معمول شامل ارتودنسی، روکش دندان (ونیر کامپوزیت) و سفید کردن (بلیچینگ) و...دندان می باشد.

جهت حصول زیبایی لبخند در دندانپزشکی توسط دندانپزشک زیبایی بایستی بین اجزای دندانی تناسب وجود داشته باشد. دندانپزشک با دانستن این قواعد واستفاده از تکنیک متناسب بیمار این تناسب را برقرار کرده و لبخند زیبا را به بیمار هدیه می دهد. با انتخاب بهترین دندانپزشک زیبایی به خوبی زیبایی را برای دندان های خود فراهم آورید.

زیبایی دندان منجر به زیبایی چهره و جوان نشان داده شدن انسان می شود. هرگونه ناهماهنگی در نســبت ميــان انــدازه دندان با رشــد فــك بالا و پايين، منجر به نامرتبی دندان می شود و نیاز به درمان زیبایی دندان را لازم می کند. برقراری تناسب بین دندان ها و هماهنگی در هنگام لبخند زدن از وظایف بهترین دندانپزشک زیبایی است.

بیشتربخوانید... قیمت لمینت دندان

بهترین دندانپزشک زیبایی بایستی چه نقایصی را از بین ببرد؟

  • پوسیدگی دندان
  • نامرتبی دندان
  • از دست دادن دندانها
  • بیماری های لثه
  • تیره شدن دندانها
  • و...

مراحل طراحی لبخند توسط دندانپزشک چگونه است؟

  • بدست آوردن نسبت های صورت
  • ایجاد ارتباط مناسب بین لبها و دندانها
  • بررسی لثه ها و دندانها

قواعد مهم و تاثیر گذار بر زیبایی دندان ها

  • نسبت های صورت حفظ شود
  • نسبت لب بالایی به لب پایینی و چانه ۳/۱ به ۳/۲ باشد.
  • موازی بودن خط اتصال لب ها به یکدیگر
  • عمود بودن خط اتصال نوک بینی به چانه بر خط اتصال لب ها
  • فاصله بین لب بالا ۴ میلیمتر باشد و فاصله لب پایین تا چانه ۲ میلیمتر باشد.
  • ضخامت لب بالا باید نصف لب پایین باشد.
  • خط بین ۲ دندان با خط بین لبها موازی باشد. عدم توازن بین این ۲ خط منجر به عدم زیبایی می شود.
  • در هنگام لبخند زدن لثه ها کمتر دیده شوند و بیشتر از دو یا سه میلیمتر از لثه در فرد دیده نشود.
  • اغلب افراد ترجیح می دهند لبخندهای پهن و با کال کوریدورهای باریک داشته باشند.
  • نسبت طول و عرض در زیبایی دندان حدود ۸۰ درصد است.

در زیبایی دندان میزان نمایش دندانها بسیار مهم است به دلیل وجود قوس در دندانها عرض آنها متفاوت دیده می شود بطوریکه نسبت عرض ظاهری هر دندان به دندان مجاور جلوتر خود ۶۲ درصد می باشد که به آن نسبت طلایی زیبایی دندان گفته می شود.

بیشتربخوانید... لمینت دندان

با استفاده از درمان های ارتودنسی می توان نامرتبی بین دندانها (مال اکلوژن ها) را کاهش و حذف کرد. با استفاده از روکش کردن می توان زیبایی را به دندانهای شخص هدیه داد. دندانهای پوسیده را می توان با مواد همرنگ دندان ترمیم کرد تا هم ترمیم دندان صورت گیرد و هم زیبایی دندان حفظ شود. سفیدی دندان منجر به جذاب تر نشان داده شدن چهره فرد می شود.بنابراین درمان های زیبایی امری ضروری جهت افزایش اعتماد به نفس اجتماعی فرد می شود.

منبع: مجله ترمیم و زیبایی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ایمپلنت دندان یک روش ترمیمی و زیبایی دندان است که جایگزین مناسبی برای دندان از دست رفته می باشد و باعث افزایش اعتماد به نفس میشود. قطعه تیتانیومی ایمپلنت بخوبی جذب بدن بیمار شده و جزیی مناسب برای جایگزینی بی دندانی است. ایمپلنت پس از کاشت در لثه پس از مدت زمانی روکش بر روی آن قرار می گیرد که بعنوان پایه دندان مصنوعی عمل می کند.

بیشتربخوانید... ونیر کامپوزیت

از انواع روشهای کاشت ایمپلنت می توان موارد زیر را نام برد

  • ایمپلنت فوری
  • ایمپلنت دندان تک مرحله ای
  • ایمپلنت دو مرحله ای

در کاشت دندان دو مرحله پس از جراحی اولیه پس از ۲-۳ ماه ایمپلنت درون لثه جایگزاری می شود. در کاشت تک مرحله ای پس از کشیدن دندان ایمپلنت درون لثه جایگزاری شده و پس از ۲-۳ ماه روکش تهیه شده روی ایمپلنت قرار می گیرد. در کاشت بروش فوری نیز پس از کاشت ایمپلنت فورا روکش و تاج دندان روی آن قرار می گیرد.

در مواردی که بافت نرم و ناحیه ایمپلنت ضعیف باشد باید شرایط این ناحیه را بهبود بخشید جهت این امر از عملیات تقویت ارتودنسی استفاده می کنند. مدت زمان این تقویت سازی حدود ۸- ۱۲ هفته صورت می گیرد.

مزیت کاشت فوری کاهش زمان ترمیم می باشد. ولی نیاز به جراحی پیوند استخوان و... از معایب آن محسوب می شود.

در روش کاشت ایمپلنت دندان دو مرحله ای زیبایی بیشتر تامین شده و پروتز ساخته شده نهایی در زیر لثه قرار می گیرد.

در روش کاشت ایمپلنت دندان تک مرحله ای پس از کاشت در لثه دیگر نیاز جراحی مجدد نیست و معمولا در اغلب بیماران این روش قابل اجرا می باشد.

بیشتربخوانید... لمینت دندان

روشی جدید که در آن بعد از ۴-۶ ماه ایمپلنت در موقعیت مناسب قرار می گیرد روش Staged implant placement است. در این روش زمان کافی برای حذف عفونت را فراهم می کند. البته زمان طولانی آن می تواند منجر به نارضایتی بیمار شود.جراحی ایمپلنت تحت بیحسی موضعی یا بیهوشی کامل صورت می گیرد.

منبع: مجله سلامت و زیبایی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

لیزر دندان با پیشرفت تکنولوژی لیزر به کمک دندان پزشکان آمده است . لیزر و استفاده از آن در فنون مختلف امری مهم و کاربردی گردیده است. استفاده از لیزر جهت نیازهای دندان پزشکی بسیار مهم و اساسی می باشد.

بیشتربخوانید...دندانپزشکی بارداری

لیزر دندان و مزایای درمان لیزری دندان ها

لیزر نور تقویت شده ی با طول موج مشخص می باشد. از مهمترین نتایج استفاده از لیزر در دندانپزشکی سهولت استفاده از آن برای بیمار است که هم بیمار درد کمتری را حس کند و هم عملیات درمان بااستفاده از لیزر دندان برای بیمار منظم تر، دقیق تر باشد و نتیجه حاصل نیز سریعتر حاصل شود.

با لیزر دندان رضایت بیمار فراهم می شود!

استفاده از لیزر دندان برای بیمار از جهتی که بیمار صدای کمتری را می شنود و آرامش در مراحل درمان حکم فرماست مناسب تر است چرا که اضطراب بیمار کمتر است. همچنین احتمال عفونت کمتر است و همچنین بهبود بافت سریعتر است.

بیشتربخوانید... ایمپلنت دندان

مزایای لیزر در دندانپزشکی

  • کاهش تورم، درد وخونریزی
  • کاهش نیاز به بی حسی
  • لیزر کارایی مواد سفید کننده دندان را افزایش می دهد.
  • کاهش عوارض بعد از درمان با لیزر

کاربرد لیزر در دندان پزشکی

  • درمان حساسیت دندان
  • تهیه حفره
  • تشخیص پوسیدگی و جرم دندان
  • برداشتن تومورهای بافت نرم
  • سفید کردن دندان
  • برداشت پوسیدگی دندان و تهیه حفره
  • جراحی دندان
  • درمان ضایعات دهانی
  • رفع بوی بد دهان
  • درمان پریودنتال

بیشتربخوانید... دندانپزشکی کودکان

محدودیت ها ومعایب لیزر دندان

  • آسیب دیدن چشم ها با لیزر ( استفاده ازعینک مخصوص لیزر برای بیمار ضروری است.)
  • لیزر نمی تواند ترمیم شکسته قبلی را بردارد.
  • استفاده ازلیزر نیازمند گزراندن دوره لیزروتراپی است.
  • پوسیدگی های خیلی عمیق را نمی توان با لیزر برداشت.
  • قیمت بالا
  • بلندی دندان را نمی توان با لیزر ترمیم کرد.
  • استفاده از ساکشن مداوم و با فشار بالا جهت حذف گازهای حاصل از تابش لیزر
  • انجام اعمال درون ریشه امکان پذیر نیست.
  • احتمال تخریب ناخواسته زیاد از حد بافت توسط برداشت مستقیم و اثرات جانبی حرارتی.
  • بی حسی را نمی توان با لیزر بطور کلی حذف کرد.

منبع: دندانپزشکی شبانه روزی جنت آباد

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بین مدرسه، ورزش، و دورهمی دوستان، ارتودنسی نامرئی آخرین چیزیست که کودک می خواهد آن را به جای بندهای فلزی (ارتودنسی ثابت) انجام دهد.

خبرهای خوب این است که به زودی کودکان هم می توانند ارتودنسی نامرئی انجام دهند. ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین، جایگزینی نامرئی برای بریس های فلزی میب اشد که به درمان دندان های کودکان و صاف کردن دندان ها می پردازد؛ بدون اینکه ناراحتی بریس های سنتی را داشته باشد.

ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین چگونه کار می کند؟

اینویزیلاین یک روش نامرئی برای صاف کردن دندان ها بدون استفاده از بریس های فلزی می باشد. این نوع ارتودنسی از یک سری الاینرهای سفارشی و شفاف ساخته شده که برای جابجایی آرام دندان های کودکان ساخته شده است. اینویزیلان مزایای بسیاری دارد که مزایایی را در زندگی روزمره به همراه دارد. این مزایا عبارتند از :

  • اجازه به کودکان در خوردن غذاهای مورد علاقه شان و لذت بردن آن ها از این موضوع
  • اجازه به کودکان به جهت راحت تر مسواک زدن و نخ دندان کشیدنشان که طبیعتا بهداشت دهانی بهتری هم به دنبال دارد.
  • تاثیری روی عملکرد کودک در فعالیت های ضروی و زیاد ندارد.
  • یک پلاستیک صاف و نرم می باشد که کمتر دیده شده حساسیتی در لثه یا گونه ها ایجاد کند.
  • دندان های کودک را بدون اینکه قابل توجه باشند، صاف می کند.

چه سنی برای انجام اینویزیلاین کودکان خوب است؟

هیچ سن خاصی نیست که تعیین کند برای انجام ارتونسی اینویزیلاین کودک مناسب باشد. متخصص ارتودنسی قادر خواهد بود که تعیین کند کودکتان واجد شرایط انجام اینویزیلاین می باشد یا خیر. در صورتی که دندان های کودک به طور کامل بدون هیچ گونه مشکل دندانی مثل پوسیدگی، رشد کرده باشند، احتمالا اجازه انجام ارتودنسی شفاف را خواهند داشت. تقریبا اوایل ۱۲ سالگی می تواند انجام شود.

بیشتر بخوانید... ارتباط ارتودنسی و عمل بینی

چگونه بفهمیم که اینویزیلاین برای کودک مناسب است یا خیر؟

بسته به سن و خصوصیات کودک می توان تصمیم گرفت که اینویزیلاین روی او موفقیت آمیز بوده یا خیر. الاینرهای اینویزیلاین باید ۲۳ ساعت در روز بروی دندان ها باشند و تنها زمان خوردن و مسواک زدن می توانند درآورده شوند. بسیاری از دندانپزشکان بریس های سنتی را برای کودکان کوچکتر توصیه می کنند، چون دیگر نیازی به برداشتن و به زور گذاشتن الاینرها قبل و بعد از غذا نیست. چون ممکن است موقع درد و ناراحتی مدام آن را دربیاورند. اگر می دانید که کودکتان چنین مشکلاتی را ندارد، بهترین گزینه درمانی برای صاف و یکدست کردن دندان هایشان همین اینویزیلاین است.

منبع: دانستنی های ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بلیچینگ دندان به فرایند سفید کردن و تصحیح دندان‌های زرد و نازیبا می‌گویند. در این روش با استفاده از ماده شیمیایی سفید کننده پراکسید هیدروژن یا پراکسید کربامید، سطح مینای دندان پاک‌سازی می‌شود. این ماده روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و با کمک انرژی لیزر یا انرژی حرارتی فعال می‌شود و به حذف لکه‌های زرد منجر می‌شود.

راه‌های بسیاری در ترمیم و زیبایی دندان برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارد اما برخی از این راهکارها به مینای دندان آسیب می‌رسانند و اصلاً مورد قبول نیستند. برای مثال برخی از پودرهای سفید کننده، با این که دندان‌ها را درخشان می‌کنند اما بعد از مدتی باعث تخریب مینای دندان می‌شوند. در این میان، راهکار مناسبی برای بازگردانی درخشش و سفیدی دندان‌ها وجود دارد. راهکاری که نه تنها سفیدی را به دندان‌ها باز می‌گرداند بلکه از نظر ماندگاری، بهتر از سایر روش‌های سفید کردن دندان‌ها هستند. بلیچینگ دندان روشی مناسب برای درمان لکه‌های دندانی، بدرنگی و تیرگی دندان‌ها است.

بیشتربخوانید... ایمپلنت دندان

بلیچینگ دندان چگونه انجام می‌شود؟

بلیچینگ دندان با استفاده از ماده شیمیایی پراکسید هیدروژن یا پراکسید کربامید انجام می‌گیرد. در این روش، این ماده شیمیایی روی مینای دندان قرار می‌گیرد و سپس با کمک لیزر و اشعه یو وی، مواد سفید کننده روی دندان، فعال می‌شوند. مواد فعال شده، وارد مینای دندان شده و منجر به سفید شدن دندان‌ها می‌شوند.

بلیچینگ در منزل یا در مطب؟

بلیچینگ دندان در منزل و در مطب می‌تواند انجام شود. رایج‌ترین نوع سفید کردن دندان‌ها استفاده از ژل سفید کننده دندان در مطب است. از آن جایی که بلیچینگ دندان در مطب سریع‌تر انجام می‌گیرد و دندانپزشک مستقیماً با بیمار در ارتباط است، این روش مناسب‌تر است. در این روش، حدوداً ۳۰ تا ۹۰ دقیقه نیاز است تا دندان‌های معمولی سفید و درخشان شوند اما در روش بلیچینگ دندان در منزل، باید حداقل سه هفته زمان گذاشت تا دندان‌ها سفید و درخشان شوند. در روش در بلیچینگ در خانه، دندانپزشک به شما ژل مخصوصی می‌دهد که روزانه باید آن را استفاده کنید. این ژل‌ها حاوی سفید کننده‌های ضعیف‌تر از محصولات مورد استفاده در مطب دندانپزشکی است.

بلیچینگ بهتر است یا لمینت؟

بلیچینگ باعث سفیدتر شدن دندان‌های واقعیتان می‌شود و در این روش، سطح مینای دندان با مواد شیمیایی پاک‌سازی می‌شوند. بلیچینگ روشی بی خطر برای سفید شدن دندان‌ها است و هزینه کمتری نسبت به لمینت دندان دارد. لمینت نیز باعث سفیدی دندان‌ها می‌شود اما در روش لمینت دندان باید لایه نازکی از جنس سرامیک یا کامپوزیت روی دندان‌ها قرار گیرد. گاهی نیاز است بخشی از مینای دندان تراشیده شود و لایه نازک روی سطح دندان‌ها با مواد مخصوص چسبیده شود. لمینت نسبت به بلیچینگ ماندگاری بیشتری دارد اما هر کدام از این روش ها در نهایت منجر به درخشش و زیبایی دندان‌هایتان خواهد شد.

منبع: مجله دندانپزشکی

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

وقتی که یک فردی دندان های کج، شلوغ یا موقعیت نادرست فک و اختلالات مفاصل فکی دارد، معمولا برای برطرف کردن این مشکلات به متخصص ارتودنسی مراجعه می کند. روند دریافت ارتودنسی دندان تا زمانی که طول درمانش کامل شود، چیزی حدود 6 ماه تا 3 سال زمان می برد. البته در بعضی از موارد ممکن است درمان ارتودنسی سریع تر هم انجام شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی پیشگیرانه

مدت زمان درمان ارتودنسی دندان

فاکتورهای زیادی وجود دارد که میزان مدتی که فرد ارتودنسی استفاده می کند راتعیین می کند. از جمله این موارد سن، نوع درمان، نیازهای فردی و مواردی که باید برطرف شود می باشد. در بعضی از افراد مدت زمان کمی طول می کشد تا درمان کامل شود؛ اما برای فردی که دارای مشکلات پیچیده تری است مسلما زمان بیشتری نیاز دارد تا طول درمانش کامل شود. مدت زمان لازم برای انجام ارتودنسی در هر بیمار متفاوت است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی سریع

به طور متوسط به مدت زمان استفاده از ارتودنسی چقدر است

در مواردی که بزرگسالان از مهاربندها استفاده می کنند، متوسط طول درمان می تواند کمی بیشتر از کودکان باشد؛ اما باز هم زمان واقعی به نیازهای خاص بیمار و مشکلاتش بستگی دارد. از آنجا که دندان های افراد بزرگسال به رشد کامل خود رسیده است، برای حرکت به نیاز نیاز به فشار بیشتری دارد و این به این معنی است که بسیاری از بیماران بزرگسال می‌توانند از ۱۸ ماه تا حدود سال بریس داخل دهانشان داشته باشند.

آیا می توان زمان درمان ارتودنسی را کوتاه کرد

این دستورالعمل ها کارهای ساده ای است. از جمله:

  • رعایت بهداشت مناسب دهان
  • مراقبت از دندان ها با استفاده از نگهدارنده ها می باشد
  • بیماران همچنین باید هنگام استفاده از بریس عادات غذایی مناسبی را رعایت کنند.
  • مهمترین مسئله بهداشت دهان و دندان است و انجام دادن صحیح آن بسیار مهم است.

خبر خوب این است که تکنیک هایی برای مسواک زدن صحیح برای ارتودنسی وجود دارد که می تواند برنامه درمانی شما را درست به جلو پیش ببرد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی وعمل بینی

نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که صرف نظر از اینکه مدت زمان درمان شما چقدر زمان می برد، زمانی که بیمار به استفاده از بریس نیاز ندارد و طول درمانش کامل شده است، برای اینکه دندان ها در جای خودشان باقی بمانند و پس از مدتی دوباره به حالت قبلی خود باز نگردند باید از نگهدارنده های پس از درمان استفاده کرد. حتی ممکن است این نگهدارنده ها تا آخر عمر استفاده شوند.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

لمینت دندان چیست ؟ ونیر دندان برای همه افراد یا تمام دندان ها خوب نیست. برای اینکه فرایند لمینت با موفقیت انجام شود، پزشک باید بتواند این موضوع را برای هر فرد تشخیص دهد. لمینت دندان غیر قابل‌ بازگشت است و اگر پزشک برای نصب آن ساختار دندان شما را تغییر دهد، دیگر نمی توانید آن را به حالت اولیه برگردانید، بنابراین پزشک باید قبل از شروع فرآیند دندان ها را معاینه کند و مطمئن شود این کار برای شما مناسب است. در زیر به مواردی که باعث می شوند ونیر برای افراد مناسب نباشد اشاره کرده‌ ایم:

افرادی که دندان های سالم ندارند

قبل از ساخت و چسباندن ونیر، باید پوسیدگی دندان و بیماری های لثه را برطرف کنید، در صورت برطرف نکردن پوسیدگی ها و عفونت لثه، در روند درمان با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

افرادی که دندان های ضعیف دارند

اگر میزان زیادی از ساختار دندان از بین رفته باشد یا حجم زیادی از دندان پر شده باشد، دندان ها آنقدر محکم نیستند که بتوانند با ونیر دوام بیاورند.

افرادی که مینای دندان شان از بین رفته است

اگر مینای دندان از بین رفته باشد، ونیر دندان نمی چسبد پس برای چسبیدن بهتر ونیر به دندان، باید افرادی دندان خود را لمنیت دندان کنند که مینای دندان آنها از بین نرفته باشد.

افرادی که دندان‌ قروچه دارند

افرادی که عادت به دندان‌‌قروچه دارند، ونیرهایشان را خیلی راحت می شکنند یا خرد می کنند. البته استفاده از محافظ دندان این مورد را حل می کند.

بیشتر بخوانید ... کامپوزیت دندان

افرادی که دندان های نامنظمی دارند

افرادی که دندان هایشان روی هم چفت نمی شود و کسانی که دندان های نامنظمی دارند هم گزینه های خوبی برای نصب ونیر به حساب نمی آیند، مگر اینکه قبل از انجام ونیر کامپوزیت ، دندان هایشان را ارتودنسی کنند.

منبع: https://www.tajdentalclinic.com/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

علاوه بر مزایای ارتودنسی سیمی ، مشکلاتی هم در ارتباط با براکت های سنتی وجود دارد که تصمیم گیری در مورد اینکه ارتودنسی دندان  فلزی بهتر است یا نامرئی را دشوار می کند:

  • زیبایی براکت ها:

برخی افراد مخصوصا بزرگسالان از ارتودنسی فلزی خوششان نمی آید. ممکن است مهمترین دلیل آن نگرانی برای حضور یافتن در محیط های اجتماعی و کاری باشد.

  • مسواک زدن دندان ها:

مسواک زدن و کشیدن نخ دندان با وجود ارتودنسی فلزی می تواند دشوارتر از ارتودنسی نامرئی باشد. اگر شما دندان های خود را به درستی و با دقت تمیز نکنید، در اطراف براکت ها پلاک تشکیل شده و این می تواند منجر به لک شدن و پوسیدگی دندان های شما شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک چیست؟

بیماران باید دستورالعمل های متخصص ارتودنسی را در مورد نحوه صحیح زدن مسواک زدن و کشیدن نخ دندان با وجود ارتودنسی فلزی با دقت دنبال کنند.

  • رژیم غذایی:

رعایت برخی از مراقبت ها در مورد مصرف غذاها و نوشیدنی ها با وجود براکت های فلزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. غذاهای سفت و چسبنده می توانند سبب شکسته شدن سیم یا جدا شدن براکت ها از روی دندان شود.

تا زمانی هم که این شکستگی ترمیم نشود براکت ها به درستی کار نکرده و در نتیجه دندان ها نمی توانند به سمت موقعیت صحیح خود هدایت شوند. در واقع شکستگی های متعدد به دلیل خوردن برخی غذاها می تواند زمان درمان شما را طولانی تر کند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی ژله ای

  • مشاوره های منظم:

شاید یکی از دلایل انتخاب ارتودنسی نامرئی نسبت به سیمی ویزیت های منظم بیشتر جهت بررسی پیشرفت و تنظیم براکت ها باشد. در واقع متخصص ارتودنسی لازم است که یک بار در ماه میزان حرکت دندان های شما را بررسی نموده و در صورت نیاز، تغییراتی ایجاد کند تا دندان های شما در جهت صحیح حرکت کنند. در مقابل بیمارانی که ارتودنسی سریع نامرئی دارند تقریبا هر دو ماه یک بار به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کنند.

منبع: http://www.karajortho.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

هزینه ارتودنسی نامرئی یکی از مهمترین سوالاتی است که مشتاقان ارتودنسی در موردش می پرسند. در ادامه بیشتر در این مورد خواهید خواند:

تعیین هزینه ارتودنسی:

تعیین هزینه ارتودنسی به مسایل مختلفی وابسته است:

– پیچیدگی مشکل

– طول درمان

– نیاز به لوازم و دستگاه های اضافی

از جمله مواردی هستند که بر هزینه ارتودنسی تاثیر گذار خواهند بود. مطالعه این مقاله شما را بیشتر در مورد عوامل موثر در تعیین هزینه ارتودنسی آگاه خواهد کرد.

تعیین هزینه ارتودنسی نامرئی چه تفاوتی با ارتودنسی ثابت دارد؟

در ارتودنسی ثابت بر خلاف ارتودنسی متحرک  هزینه های لابراتواری و هزینه های متفرقه به شکل دیگری خواهند بود. ارتودنسی نامرئی از آنجا که هزینه های لابراتواری زیادی دارد، ممکن است در شرایط یکسان از یک ارتودنسی ثابت معمولی هزینه بالاتری داشته باشد.

مثلا هزینه ارتودنسی فک بالا با ارتودنسی ثابت ممکن است از الاینر تراپی همان مشکل در فک بالا کمتر باشد. چون نحوه محاسبه هزینه ها در این دو متفاوت است و در الاینرتراپی ارتودنتیست هزینه زیادی برای هزینه های لابراتواری صرف می نماید!

اگر درمان اینویزالاین واقعی و نه مشابه برای بیمار انجام شود، این هزینه بسیار بالاتر هم خواهد بود!

هزینه ارتودنسی نامرئی آیا ممکن است در طی درمان افزایش یابد؟

بله! در زمان تحویل الاینر ها به شما، آموزش مراقبت از الاینر به شما داده می شود که می توانید در این لینک به طور کامل آن را مطالعه کنید و حتی نسخه ای از آن را پرینت بگیرید و همراه داشته باشید. اگر به این نکات به درستی توجه کنید، حتی اگر درمان با موفقیت پیش نرود، تا یک بار درمان مجدد الاینر تراپی برای شما رایگان خواهد بود.

اما اگر دستورات و نکات مهم را به درستی رعایت نکنید و یا اگر الاینر های خود را گم کنید، برای ساخت مجدد الاینر ها هزینه اضافی بر شما تحمیل خواهد شد زیرا متخصص ارتودنسی مجبور خواهد بود مراحل را برای شما تکرار کند و/یا هزینه مجدد لابراتواری پرداخت نماید! و این یعنی افزایش هزینه ارتودنسی نامرئی برای شما.

جهت آشنایی با تاثیر ارتودنسی بر عمل بینی کلیک کنید.

هزینه ارتودنسی نامرئی در چه حدی است؟

در مطب ها هزینه ارتودنسی نامرئی کمی بیشتر از ارتودنسی عادی و کمتر از روش های گرانتری مانند ارتودنسی دیمون تعیین می گردد. البته توجه کنید که هزینه لابراتواری ارتودنسی نامرئی ممکن است از مابه التفاوت هزینه ابزار سیستم دیمون بالاتر باشد.

منبع: http://www.lachine.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

وقتی درمان ایمپلنت را روی دندان های خود انجام می دهید، ارتودنسی می تواند قبل از کاشت دندان اطراف ایمپلنت را آماده کند. در واقع ارتودنسی فضایی که برای جایگذاری ایمپلنت مورد نیاز است را ایجاد می کند. گاهی نقش ایمپلنت در ارتودنسی این است که در ارتودنسی برای انکوریج قوی از ایمپلنت های دندانی استفاده می کنند که انواع مختلفی از این ایمپلنت ها را برای این منظور می توان استفاده کرد.

نقش ایمپلنت در ارتودنسی 

متخصص ارتودنسی با توجه به وضعیت دندانی بیمار از روش های ایمپلنت و ارتودنسی بهره می گیرد. اگر وضعیت دندان های فردی خوب باشد برای حرکت بهتر دندان ها انکوریچ دندانی مناسب است. در افرادی که دندان های زیادی را از دست داده اند انکوریج ممکن است کافی نباشد. نقش ایمپلنت در ارتودنسی می تواند این باشد که بعد از اتمام درمان به روش ارتودنسی، می توان برای تضمین ترمیم دندان ها از ایمپلنت کاشته شده در استخوان بهره برد. البته این کار باید توسط بهترین متخصص ارتودنسی صورت بگیرد تا نتیجه رضایت بخشی حاصل شود و نقش ایمپلنت در ارتودنسی به خوبی ایفا شود، چون این کار نیازمند این است که برنامه ریزی دقیقی برای آن انجام گرفته باشد.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی کودکان

زمان بندی درمان ترکیبی ارتودنسی و ایمپلنت

برای اصلاح طرح لبخند و درمان مشکلات دندانی از هر دو روش ایمپلنت و ارتودنسی استفاده می شود. وقتی لازم باشد از درمان ترکیبی بهره گرفته شود متخصص ارتودنسی باید زمان بندی لازم را رعایت کند. نقش ایمپلنت در ارتودنسی این گونه مشخص خواهد شد. ایمپلنت یک روش درمانی ثابت است یعنی شما نمی توانید همانند دندان های طبیعی اقدام به مرتب کردن آن ها کنید پس بهتر است کسانی که می خواهند ارتودنسی را نیز انجام دهند ابتدا برای این منظور اقدام کنند و سپس از نقش ایمپلنت در ارتودنسی بهره مند گردند.

علت اینکه ایمپلنت روش ثابتی است جوش خوردن میله تیتانیومی آن به استخوان فک است. بنابراین با انجام ارتودنسی روی آن بریس ها نمی توانند به آن فشاری وارد کنند. در زمان هایی که لازم است دندان های کناری به حرکت دربیایند تا فضای خالی پر شود و یا نیازمند این هستیم که کجی دندان را برطرف کنیم ارتودنسی اولویت دارد.

بیشتربخوانید... ونیر دندان

انجام ارتودنسی در بهبود ایمپلنت 

وقتی از ایمپلنت در درمان دندانپزشکی استفاده می گردد دو هدف دنبال می شود. یکی زیبایی دندان ها که نتیجه مطلوبی خواهد داشت و دیگری هم حفظ بافت نرم و سخت می باشد. قبل از اینکه دندان برای جایگذاری ایمپلنت کشیده شود باید برنامه ریزی هایی صورت بگیرد. گاهی علت کشیدن این دندان این است که با دندان های دیگر همخوانی ندارد اما اگر نقص استخوانی دلیل این کشیدن باشد، ارتودنسی کمک می کند بافت نرم و سخت در آن محل افزایش پیدا کند.

منبع: تاج دنتال کلینیک

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در ابتدا باید ترمیم و زیبایی دندان  در بزرگسالان  را به دسته تقسیم کرد.یکی دندانپزشکی ترمیمی و دیگری دندانپزشکی زیبایی.

کارهایی که برای بهتر شدن ظاهر دندان ها و لثه ها انجام میشود،دندانپزشکی زیبایی نام دارد و لازم به ذکر است که برخی از درمان های زیبایی سلامت و طول عمر دندان ها را افزایش میدهد.

اقدامات زیبایی دندان میتواند شامل اضافه کردن یا حذف قسمتی از مواد دندان می باشد.

بلیچینگ

بلیچینگ دندان فرایند شیمیایی است که برای سفید کردن دندان ها به کار می رود.بعضی از افراد برای از بین بردن لکه های روی دندان هایشان استفاده میکنند اما برخی دیگر فقط برای سفیدتر شدن دندان ها انجام می دهند.تغییر رنگ و به وجود آمدن لکه میتواند ناشی از خوردن قهوه،چایی یا مصرف سیگار باشد.البته تغییر رنگ یا وجود لک میتواند ارثی یا به دلیل کهولت سن باشد.

درمان بلیچینگ می تواند زمانی آغاز شود که دندانپزشک قالب سفارشی مختص دندان های فرد را ساخته باشد و مطمئن شود که مقدار ماده ی سفید کننده ای که قرار است استفاده کند،صحیح است.

ونیر

لایه بسیار نازکی از مواد است که ترک و شکستگی های دندان را برطرف میکند و روی سطح دندان قرار داده می شود.ونیر ها از جنس رزین کامپوزیت و پرسلین است.

رزین ماده ای مایعی مانند است که میتواند به جامدی سخت تبدیل شود.رزین به دلیل رنگ دندان بودن و پیوند قوی با دندان بسیار در دندانپزشکی پرکاربرد است و با اشعه مخصوص محکم می شود.

انجام ونیر کامپوزیت طی یک جلسه قابل انجام است.اما ونیر لمینت یا سرامیکی طی چندین جلسه میتوان به اتمام رساند.

روکش و بریج

روکش و لمینت دندان یا بریج ها فضای خالی بین دندان ها را پر میکنند و فقط جنبه ی زیبایی ندارند.بریج ها روشی به صرفه هستند و  میتوان ظاهر دندان ها را بدون ایمپلنت دندان یا ارتودنسی زیبایی بخشید.

بیشتربخوانید... قیمت لمینت دندان در تهران

باندینگ

باندینگ ماده ای رنگ دندان است که برای تغییر دادن رنگ دادن یا پر کردن فضای خالی دندان ها استفاده می شود و تا سالها دوام دارد.

باندینگ ها نسبت به بقیه ی راه های درمان های زیبایی مستعد لکه شدن دندان ها یا شکسته شدن هستند.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

1) یکی از اصلی ترین تفاوت ها، وجود تغییر رنگ در کامپوزیت ونیرها می باشد که در مقابل، پرسلن ونیرها ثبات رنگ بیشتری دارند.

البته با مراقبت و توجه مناسب و پالیش و پرداخت مجدد هر 6 ماه می توان تا حد بسیار زیادی تغییر رنگ کامپوزیت ها را کنترل نمود.

بیشتربخوانید... ترمیم و زیبایی دندان

پرسلن ها نیاز به پایش و پرداخت مجدد ندارند.

2) مقاومت ونیرکامپوزیت ها نسبت به پرسلن ونیرها کمتر بوده و شکننده تر هستند. البته شکستگی در کامپوزیت ها قابل ترمیم می باشد و هزینه کمتری دارد ولی هرگونه شکستگی در پرسلن ها غیر قابل ترمیم و بایستی تعویض شود و هزینه بیشتری دارد.

3) لامینت های سرامیکی بسیار نازکتر و ظریفتر از انواع ونیرکامپوزیت ها هستند و به همان میزان شفاف تر و طبیعی تر جلوه می کنند. که این خصوصیت ناشی از ماهیت ذاتی سرامیکها است.

4) ضریب انبساط حرارتی (تغییرات ابعادی در اثر حرارت) در کامپوزیتها به مراتب بیشتر از پرسلن می باشد. که این امر سببA_ ایجاد تغییر رنگ در لبه ترمیم: که در پرسلن ونیر کمتر از کامپوزیت ونیر می باشد چرا که ضریب انبساط حرارتی پرسلن ها به مینای دندان نزدیکتر است.B_ التهاب لثه ای:

ایجاد فضاهای بسیار کوچک میکرونی در لبه ترمیم های کامپوزیتی با مینای دندان سبب تجمع میکروبها و ایجاد التهاب لثه ای در مجاورت ونیرکامپوزیت ها می‌شود. التهاب لثه ها درمجاورت پرسلن ونیر (لامینت) بسیار کمتر می باشد، به عبارتی سازگاری با فتی در پرسلن ونیرها بسیار بیشتر است.

5) ونیرکامپوزیت ها بصورت یک جلسه ای انجام می شود و هزینه کمتری دارند، اما پرسلن ونیرها (لامینت دندان سرامیکی) طی یک دوره 2 تا 3 هفته ای و با حداقل 2 تا 3 جلسه مراجعه به مطب ساخته و تحویل بیمار می گردد و هزینه بالاتری نیز دارد چون بخشی از کار خارج از مطب و در لابراتور دندانی انجام می شود.

6- کامپوزیت و نیرها معمولا برای اصلاحات سریع و جزئی و بستن فضاهای محدودو تعداد کم مناسب ترند.

پرسلن ونیر(لمینت دندان سرامیکی ) برای اصلاحات اساسی و با ماندگاری طولانی تر وایجاد تغییررنگ بیشتردر دندانها مناسب ترند.

منبع: https://www.dandooneman.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

داشتن دندان های مرتب و سفید ، باعث جذابیت و اعتماد بنفس بیشتر می شود . افراد زیادی هستند که به خاطر جنس دندان و یا نداشتن بهداشت مناسب ، ازظاهر دندان های خود رنج می برند . سفید کردن دندان ها می تواند یکی از مواردی باشد که به چهره ، زیبایی بیشتری می دهد . با کلینیک دندانپزشکی ایده آل همراه باشید تا در این بخش با سفید کردن دندان ها به روش بلیچینگ دندان  و ماندگاری آن بیشتر آشنا شوید .

بلیچینگ دندان

بلیچینگ به عمل سفید کردن دندان اطلاق می شود . دندان ها به دلایل مختلف از جمله گذشت زمان و یا مواد غذایی دارای رنگدانه ، دچار تغییر رنگ می شوند . گذر زمان باعث می شود مینای دندان نازک تر شود و درخشندگی خود را از دست دهد همچنین به مرور ، لکه هایی روی دندان ها ظاهر می شود که ظاهر آن را تغییر می دهد . بلیچینگ دندان می تواند در این موارد بسیار تاثیر گذار باشد و نتیجه رضایت مندی را برای بیماران به همراه داشته باشد .بلیچینگ در صورت مراقبت های لازم، ماندگاری قابل توجهی خواهد داشت .

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان

زیبایی دندان با بلیچینگ دندان

این روش درمانی هیچگونه آمادگی از قبل لازم ندارد و دندان ها بدون آسیب دیدن سفید می شوند . در بلیچینگ به دندان ها آسیب نمی رسد و لازم نیست مانند درمان های ونیر یا روکش ، دندان تراشیده شود . ژل های بلیچینگ بعد از تمیز و مرتب کردن روی دندان قرار می گیرند .

بلیچینگ در دو روش انجام می شود . در دندان زنده یعنی دندان هایی که عصب زنده دارند و در دندان های مرده که عصب کشی شده اند و عصب دندان از بین رفته است .

عوارض بلیچینگ دندان

درمان بلیچینگ جزو روش هایی است که عوارض جانبی ایجاد نمی کند . مدتی بعد از بلیچینگ فرد احساس سوزش در ناحیه لثه ها دارد که طبیعی بوده و برطرف می شود . به زنان باردار توصیه می شود بعد از زایمان ، سفید کردن دندان را انجام دهند زیرا هنوز تاثیرات این روش روی جنین مشخص نشده است و چون این درمان یک عمل زیبایی محسوب می شود می توانند آن را بدون نگرانی به بعد از زایمان موکول کنند .

بیشتربخوانید... لمینت دندان

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سرعت ارتودنسی یکی از نقطه ضعف های ارتودنسی است. آهسته بودن یکی از معایب درمان ارتودنسی است. درواقع یکی از دلایل اصلی عدم علاقه به ارتودنسی این است که «ارتودنسی ماه ها و گاه سال ها طول می کشد» و این در دنیای امروز که دنیای سرعت است اصلا جذاب نیست!

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک چیست؟

افزایش سرعت ارتودنسی با ویبراتور ممکن است؟

چرا سرعت ارتودنسی کم است؟

اصولا در طبیعت اغلب اتفاقات خوب آرام رخ می دهند! سرعت در طبیعت معمولا با تخریب و ویرانی همراه است! جنین ۹ ماه طول می کشد تا به دنیا بیاید. کودک چندین سال طول می کشد تا بزرگ شود. درخت سال ها طول می کشد تا به میوه برسد و ….

برای حرکت دندان، نیاز به فعالیت همزمان ساخت وساز در کنار تخریب است.

اصلا اگر سرعت بیش از حد زیاد شود، فقط تخریب رخ می دهد و تشکیلی نخواهیم داشت و این یعنی نابودی استخوان و حتی دندان!

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان

آیا همیشه ارتودنسی طولانی است؟

نه! گاهی بعضی مشکلات را می توان در زمانی کوتاه درمان کرد! گاه حتی کمتر از دو ماه. ارتودنسی سریع در مواردی کاملا ممکن است!

چه زمانی سرعت ارتودنسی کمتر است؟

به خصوص وقتی برای ارتودنسی کشیدن دندان لازم باشد، طول درمان افزایش می یابد زیرا زمانی که باید صرف بسته شدن فضا شود نیز به دذمان اضافه می شود. به عبارتی درست است که طی بسته شدن فضا و با هدایت دندان ها هست که مشکل بیمار حل می شود ولی این زمان به درمان اصافه می شود.

چطور می توان سرعت ارتودنسی را افزایش داد؟

اما تکنیک های زیادی وجود دارند که تلاش کرده اند سرعت درمان را افزایش دهند و طول درمان را کاهش دهند. بعضی از تکنیک ها مانند سیستم دیمون در مواردی موفق بوده اند بدون کاهش کیفیت درمان، زمان را اندکی کاهش دهند.

اما اغلب تلاش ها یا بی راهه بوده اند (مانند انجام کامپوزیت ونیر نامناسب به عنوان ارتودنسی سریع!) و یا به بهای کاهش کیفیت درمان از زمان کم کرده اند!

تکنیک هایی هم هستند که تلاش دارند به کمک ارتودنسی بیایند تا سرعت حرکت دندان ها افرایش یابد و طول درمان کاهش یابد.
یکی از قدیمی ترین روش ها، ایجاد ارتعاش بوده است. ایجاد ارتعاش میتواند با جویدن آدامس هم انجام شود بدون اینکه هزینه ارتودنسی اضافی پرداخت شده باشد.
اما فرم حرفه ای این تکنیک استفاده از دستگاه های ویبراتور حرفه ای است که با قیمتی حتی بالا در حدود ۱۰۰۰ دلار در بازار وجود دارند و مخصوص ارتودنسی هستند.

منبع: http://www.bestdentists.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی فانکشنال متحرک یکی از درمان های بسیار مهم است که اگر در اواخر کودکی و اوایل نوجوانی زمانی مناسب و به درستی انجام شود می تواند مزایای زیادی داشته باشد.

بیشتر بخوانید ... ارتودنسی دندان چگونه انجام میشود ؟

ارتودنسی فانکشنال متحرک چیست؟

یک تئوری مهم در علم ارتودنسی، تئوری فانکشنال است. به طور خلاصه، در این تئوری گفته می شود که  “فرم تحت تاثیر فانکشن شکل می گیرد”. یعنی عملکرد اعضاء مهم به هرشکل و موقعیتی که انجام شود؛ درنهایت فرم در همان شکل تثبیت می شود. یعنی اگر بیمار عادت کند که فک را در موقعیت عقب ببندد، شکل فک کم کم کوچک می شود و کوچک می ماند.

بنابرابن اگر ما رشد را به شکلی هدایت کنیم که در موقعیت مناسب ادامه یابد و عملکرد در شکل و موقعیت مناسب تکرار شود، کم کم شکل جدید در محل و موقعیت مطلوب فرم می گیرد. این اساس درمان فانکشنال را تشکیل می دهد: هدایت رشد!

بیشتر بخوانید :

ارتودنسی فانکشنال با چه ابزاری انجام می شود؟

اگرچه درمان فانکشنال را می توان با ابزار ثابت هم انجام داد اما استفاده از دستگاه های متحرک مزایایی دارد که دستگاه ثابت ندارد. به عنوان مثال با استفاده از دستگاه ارتودنسی متحرک می توان از بافت نرم صورت هم کمک گرفت و مستقیما بر آن تاثیر گذاشت.

بیشتر بخوانید ... قیمت ارتودنسی

بهترین زمان انجام ارتودنسی فانکشنال متحرک کی است؟

در مورد بهترین سن ارتودنسی قبلا هم مفصل صحبت کرده ایم. به طور خلاصه بهترین زمان ارتودنسی فانکشنال متحرک اوایل کودکی و اواخر نوجوانی است. برای تشخیص بهترین سن یک متخصص ارتودنسی خوب باید ابتدا تشخیص درست را با توجه به معاینه و سوالاتی که پرسیده می شود و بررسی رادیوگرافی سفالومتری  انجام دهد.

رفرنس: دکتر کامیار خضری - بهترین متخصص ارتودنسی در کرج



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی با بهبود دندان ها و ظاهر شخص اعتماد بنفس او را ارتقا و باعث عالی شدن اعتماد بنفس در این افراد میگردد.در ضمن احتمال دارددر صورت نامنظمی وعدم روی هم قرار گرفتن دندان در فک بالا وپایین استخوان و لثه را کم کم از بین میبردو حتی در بعضی موارد سردرد و مشکل مفصلی همراه می آورد. در صورتی که چنین نشانه هایی مشاهده میکنید توصیه میشود برای درمان به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.  برخی افراد بخاطر اینکه به درستی مراقب دندان ها مراقبت میکنند و یا جنس آن ها خوب است تا 50 سالگی هم احتمال اینکه دندانشان سالم باشد وجود دارد . این اشخاص با داشتن لثه هایی سالم میتوانند برای ردیف کردن دندان ارتودنسی انجام دهند و از امتیازات آن بهره ببرند.

بیشتربخوانید:

روش های ارتودنسی بزرگسالان

خبر خوش اینکه تکنیک ها و ابزارهایی که ما مورد استفاده قرار می دهیم نگرانی بزرگسالان را به طرز محسوسی در خصوص ناراحتی حین ارتودنسی بزرگسالان ، طول درمان و دفعات مراجعه کاهش می دهد و انتخاب های زیادی از قبیل انواع براکت های فلزی، براکت های سرامیکی همرنگ دندان و سیستم دیمون را پیش روی آنها قرار می دهد.

عمل ارتودنسی برای افراد مسن

عامل اصلی که امکان عمل ارتودنسی سریع را فراهم میکند سلامت لثه است و ربطی به سن و سال بیمار ندارد. در افرادی که سن بالا دارند احتمال دارد با محدودیت هایی همراه شود که تنها با تشخیص متخصص ارتودنسی امکان پذیر میباشد.بعضی اوقات ناهنجاری هایی هرچند کوچک در افرادی که سن بالایی دارند فقط نیازمند ارتودنسی است. در بعضی حالت ها که ناهنجاری ها شدید است ، بجزارتودنسی جراحی فک هم دارای اهمیت میباشد. در این حالت بین 6 تا 12 ماه فرد با ارتودنسی دندان هایش را مرتب سپس بعد از این که دندان مرتب شد جراحی فک نیز انجام میشود. برای اینکه بفهمیم لثه ما بیمار است یا نه با یک مسواک نرم یا نخ دندان میتوان لثه را ماساژ داد ، اگر خونریزی داشت باید سراغ یک متخصص ارتودنسی رفت. هر نوع انحرافی که در موقعیت طبیعی دندان اخلال ایجاد میکند میتوان با روش ارتودنسی دندان را بجای خود باز گزداند.ارتودنسی فقط محدود به مرتب کردن دندان نمیشود و بوسیله آن میتوان استخوان بالا و پایین فکی را به جهت دلخواه حرکت داد.یک متخصص ارتودنسی باید از شیوه جدید جراحی مختص افراد مسن تلاش کند بین جزییات صورت هماهنگی ایجاد کند.ردیف شدن دندان بجز اینکه زیبایی همراه دارد ، باعث بهتر شدن حالت صحبت کردن ، جویدن و پایین آمدن استرس روانی هم کمک میکند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت

منبع: مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

پیشرفت تجهیزات  مواد دندانپزشکی سبب شد افرادی که تمایلی به مشخص بودن ارتودنسی دندان خود ندارند از روشی استفاده کنند که در آن براکت ها معلوم نباشد و طرح لبخند زیبا را تحت تاثیر خود قرار ندهد. ارتودنسی نامرئی از بریس ها یا الاینرهای شفاف تشکیل می شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی همراه با عمل بینی

مزایای ارتودنسی نامرئی

استفاده از ارتودنسی نامرئی سبب حفظ زیبایی طرح لبخند شده بنابراین پر طرفدار است. ارتودنسی نامرئی راحتی بیشتری دارد و مشکلات کمتری را برای بیمار ایجاد خواهد کرد. به هنگام استفاده از ارتودنسی نامرئی رعایت بهداشت دهان و دندان نسبت به انواع دیگر ارتودنسی راحت تر است.

بیشتربخوانید... لمینت دندان

انواع مختلف ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی با توجه به جنس و نحوه ی درمان به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند.

ارتودنسی نامرئی با براکت های سرامیکی یا پلاستیکی

ارتودنسی نامرئی که از براکت های سرامیکی ساخته می شود از کامپوزیت و سرامیک ساخته می شوند و با نوارهای پلاستیکی بر روی دندان به هم متصل خواهند شد. با توجه به اینکه براکت های سرامیکی نسبت به براکت های فلزی نیروی کمتری به دندان ها وارد می کند بنابراین طول درمان طولانی تری خواهد داشت.

ارتودنسی نامرئی با بریس های شفاف

الاینرهای شفاف ارتودنسی نامرئی منطبق بر دندان ها و هم تراز کننده به شکل شفاف و پس از قالبگیری سه بعدی از دندان های بیمار ساخته می شوند و به راحتی می توان آن را درآورد. این نوع ارتودنسی نامرئی پس از تایید ارتودنتیست قابل استفاده است.

ارتودنسی نامرئی با بریس های درونی

بریس های درونی پس از عکس برداری از قسمت درونی دندان ساخته شده و درون دندان ها و به پشت آن ها چسبیده می شود. این نوع براکت ها به صورت ثابت بر پشت دندان قرار می گیرند و امکان حرکت آن ها تا قبل از تکمیل دروه ی درمان نمی باشد. از آن جایی که این نوع براکت های ارتودنسی نامرئی پس از عکسبرداری و با نرم افزارهای کامپیوتری ساخته می شود قیمت بالایی نسب به براکت های جلوی دندان دارند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک

هزینه ارتودنسی نامرئی

هزینه ارتودنسی نامرئی پس از بررسی ارتودنتیست و معاینه ی بیمار با توجه به نوع ناهنجاری و دوره ی درمان تعیین خواهد شد. قیمت ارتودنسی نامرئی از ارتودنسی های دیگر بالاتر است زیرا براکت های مورد استفاده از مواد خاص ساخته شده و روش ساخت آن ها متفاوت است، هم چنین با استفاده از براکت های ارتودنسی نامرئی با توجه به اینکه ممکن است دوره ی درمان را طولانی تر کند قیمت ارتودنسی نامرئی بالاتر خواهد رفت. نوع ناهنجاری دندان های بیمار و تعداد پلاک های لازم جهت درمان نیز بر قیمت ارتودنسی نامرئی تاثیر گذار خواهد بود. در برخی از بیماران لازم است که قبل از انجام ارتودنسی درمان های دیگر از قبیل کشیدن بعضی دندان ها و یا جراحی های کوچک انجام شود که هزینه ی این درمان ها نیز بر قیمت ارتودنسی نامرئی اضافه خواهد شد.

منبع: http://www.tehranortho.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی متحرک انواع مختلفی دارد که بسته به شرایط خاص بیمار توسط متخصص ارتودنسی توصیه و ساخته می شوند. انواع پلاک های ارتودنسی متحرک شامل موارد زیر هستند:

پلاک های ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی چیست؟ درمان با استفاده از پلاک های نازک و شفاف جایگزینی زیبایی برای براکت های فلزی درارتودنسی بزرگسالان و نوجوانان است. این نوع تراز کننده‌های دندان بسیار مقاوم بوده و تقریباً غیر قابل مشاهده هستند. این پلاک ها معمولاً هر دو یا سه هفته یکبار تعویض شده و متناسب با موقعیت جدید دندان ها ساخته می شوند. ارتودنسی متحرک نامرئی در طول تمام روز پوشیده شده و تنها برای مسواک زدن و غذا خوردن خارج می شوند. این روش مزایای فراوانی داشته که شامل موارد زیر هستند:

  • دوره سازگاری تنها چند روز به طول می انجامد.
  • کاملا نامرئی و غیر قابل مشاهده هستند.
  • به هنگام استفاده هیچگونه ناراحتی ایجاد نمی کنند.
  • حفظ بهداشت دهان و دندان توسط آنها آسان است.
  • مشکلی در تکلم ایجاد نمی‌ کنند.

پلاک فانکشنال توین بلاک

از پلاک های تویین بلاک برای ترمیم مال اکلوژن از طریق حرکت فک پایین بیمار به سمت جلو در هنگام بستن دهان، استفاده می شود. علاوه بر این، این وسیله به رشد فک پایین نیز کمک می کند. توین بلاک یک بلوک دوقلو است که بر روی فک بالا و پایین قرار می‌ گیرد. صفحه فوقانی و گاهی اوقات صفحه پایینی در این وسیله ممکن است شامل یک پیچ انبساط برای باز شدن قوس دهان باشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان چیست

پلاک متحرک با فنر Z شکل

پلاک متحرک با فنر Z شکل از یک بازوی t شکل تشکیل شده که بازوی آن در پلاستیک یا اکریلیک قرار می گیرد. این وسیله برای حرکت باکال دندان های آسیاب کوچک مورد استفاده قرار گرفته و از طریق فشار به سمت دندان های هدف، موجب حرکت آنها به محل مناسب می شود. از این وسیله اغلب برای حرکت دندان هایی که به سمت داخل دهان قرار گرفته اند، استفاده شده و موجب همترازی و به قوس در آوردن آنها با دندان های کناری می شود.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کامپوزیت دندان با استفاده از مواد شیمیایی به نام رزین ساخته می شود، این ماده در پر کردن دندان نیز کاربرد دارد و هیچ گونه حساسیتی برای بدن انسان ایجاد نمی کند. برای همین پزشکان و دندانپزشکان از این ماده استفاده میکنند تا دندان های بیماران را ترمیم کنند. برای ساختن دندان به صورت کامپوزیت ابتدا باید قالب گیری صورت بگیرد و برای اینکه قالب گیری صورت بگیرد می بایست به دندانپزشک مراجعه کنید.

دکتر شما می تواند تصمیم بگیرد که شما به مراحل کامپوزیت دندان نیاز دارید یا خیر، در این صورت در جلسه اول برای شما قالب گیری را انجام می دهند. و سپس شروع به درست کردن مواد دندان کامپوزیت می کند.

از کامپوزیت دندان در چه مواردی استفاده می شود؟

از کامپوزیت دندان برای درمان چندین موارد زیبایی دندان استفاده می شود، از جمله این موارد می توان به تغییر رنگ دندان ها، ترمیم دندان های کج، اصلاح خورد شدگی و ترک برداشتن دندان ها و همچنین پر کردن فضای خالی بین دندان ها اشاره کرد.

مراحل قرار دادن کامپوزیت ونیر روی دندان

ابتدا برای اینکه ببینیم فرد به کامپوزیت احتیاج دارد یا نه می بایست او را مورد معاینه قرار دهیم که این کار با استفاده از پزشک متخصص انجام می گیرد. این مشاوره در یک جلسه انجام می شود و در این جلسه مشخص می شود که آیا فرد دارای التهاب یا بیماری لثه ای است یا خیر. بعد از اینکه مشاوره صورت گرفت در مورد اینکه نوع کامپوزیت چه باشد صحبت خواهند کرد، سپس باید تصمیم بگیرند که رنگ کامپوزیت چه باشد، چرا که اگر رنگ کامپوزیت ها با دندان های اصلی همرنگ نباشد کاملا نمایان می شوند و وجه خوبی نخواهد داشت. به همین دلیل اگر مثلا دندان های فرد سفید باشند از کامپوزیت سفید استفاده می کنند، البته معمولا قبل از انجام این کار تمام دندان ها را سفید می کنند و از کامپوزیت سفید نیز استفاده می کنند.

دندان هایی که قرار است تحت درمان قرار بگیرند از دندان های دیگر جدا می شوند تا به آنها آسیبی وارد نشود. سپس دندان پزشک از اسید استفاده می کند تا کامپوزیت بهتر به سطح دندان بچسبد. سپس دندان پزشک می تواند لایه های کامپوزیت را اضافه کند و این کار را تا جایی که از شکل نهایی راضی باشد ادامه می دهد و بعد از این که کار تمام شد شکل نهایی را صیقل میدهند تا ظاهر دندان یک دست شود.

منبع: کلینیک دندانپزشکی جنت آباد



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کامپوزیت دندان یا بلیچینگ دندان ، هر دو با هدف ترمیم و زیبایی دندان  انجام می شوند اما به طور کلی با هم متفاوتند. زمانی که رنگ دندان تغییر می کند و یا خراب و پوسیده می شود، دندان پزشک ابتدا بخش پوسیده را حذف کرده و سپس دندان را پر می کند و سطح دندان طی مراحلی با کامپوزیت دندان پوشیده می شود. در بلیچینگ دندان، سطح دندان هایی که دچار زردی یا بدرنگی شده اند چند درجه روشن تر می شود. در این روش که بهتر است توسط متخصص دندان پزشکی انجام شود و نه توسط سالن های زیبایی یا خود فرد، از ژل مخصوص سفید کردن دندان ها استفاده می شود.

برای دندان هایی روشن تر و نتایج بهتر از روش های سفید کردن دندان می توان از ترکیب این دو روش بهره برد. در صورتی که می خواهید کامپوزیت دندان انجام دهید دندان پزشک ممکن است به شما توصیه کند تا قبل از انجام کامپوزیت ابتدا بلیچینگ دندان انجام دهید. بعد از بلیجینگ، کامپوزیت متناسب با رنگ دندان ها می تواند صورت گیرد. وقتی کامپوزیت انتخابی روی دندان ها قرار داده شد دیگر نمی توان رنگ آن را تغییر داد.

بیشتربخوانید... اصلاح طرح لبخند

مقایسه لمینت دندان و کامپوزیت دندان

لمینت سرامیکی پوسته نازکی از جنس پرسلن (نوعی سرامیک) است که منطبق با دندان فرد در آزمایشگاه ساخته، و روی سطح خارجی دندان کار گذاشته می‌شود. شفافیت لمینت‌های سرامیکی به این نوع روکش‌ها جلوه‌ای کاملا طبیعی می‌بخشد.

کامپوزیت ونیر رزین سفید مهندسی شده‌ای است که به طور مستقیم روی سطح خارجی دندان قرار می‌گیرد. رنگ رزین به کار رفته کاملاً شبیه رنگ دندان است و ظاهری طبیعی دارد.

لمینت دندان سرامیکی در مقایسه با کامپوزیت ونیر فضای بزرگتری را پر می‌کند. بنابراین در همه مواردی که دندانپزشک ترمیم و زیبایی  استفاده از روکش را تایید می‌کند، از نقایص جزئی تا شدید، می‌توان از آن استفاده کرد. در صورتی که لمینت سرامیکی روی دندان های دو ردیف بالایی و پایینی به کار رفته باشد، دیگر حتی نیاز به سفید کردن دندان هم نیست. برخلاف لمینت، کامپوزیت ونیر قادر به پر‌کردن فضاهای وسیع نیست و اگر فاصله بین دندان ها زیاد باشد، طول آنها خیلی کوتاه باشد، یا بخش بزرگی از دندان شکاف خورده یا شکسته باشد، نمی‌توان از آن استفاده کرد. کامپوزیت ونیر معمولا در موارد زیبایی جزئی نظیر ترک‌های کوچک، تغییر رنگ دندان‌ها، یا انطباق نداشتن جزئی دندان‌ها به کار برد.

منبع: دندانپزشکی شبانه روزی جنت آباد



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ایمپلنت دندان یا کاشت دندان روشی ایده ‌آل برای جایگزین کردن دندان‌های ترک خورده و از دسته رفته است. در این روش، پزشک با قرار دادن فیکسچر درون استخوان فک، امکان سوار کردن تاج (دندان مصنوعی) را بر روی لثه فراهم کرده و زیبایی لبخند را مجددا به فرد هدیه می‌دهد. اما بسیاری از افراد به دلیل نوسانات در بازار، نگران هزینه کاشت و ایمپلنت دندان هستند که در ادامه عوامل تاثیرگذار در تعیین آن را بررسی می‌کنیم.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی کودکان

هزینه کاشت دندان و عوامل موثر بر آن

عوامل موثر زیادی بر قیمت کاشت دندان نقش دارند که در ادامه مهمترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

  • وجود شرایط خاص در کاشت دندان

خیلی‌ها تصور می‌کنند که فرایند کاشت دندان تنها منتهی به نصب فیکسچر و سوار کردن تاج بر روی آن می‌شود؛ اما باید بدانید که این مسئله تنها زمانی رخ می‌دهد که لثه و استخوان فک بیمار هیچگونه مشکلی نداشته باشد. در غیر این صورت، پزشک ناچار است دندان‌های خراب را بکشد و همچنین لثه‌های عفونی را مداوا کند. مسئله‌ای که زمان کاشت دندان را افزایش و در نتیجه موجب افزایش قیمت ایمپلنت می‌شود.

بیشتربخوانید:

طبیعی است که هر چه بر تعداد دندان‌های از دست رفته افزوده شود، مبلغ کاشت دندان نیز افزایش می‌یابد. ممکن است در هنگام ایمپلنت، پزشک دندان‌هایی با ظاهری سالم اما محتویاتی پوسیده را تشخیص دهد و اقدام به کشیدن آن‌ها کند. زمانی که این امر صورت گیرد دیگر امکان ایمپلنت فوری میسر نبوده و فرد باید برای مرحله دوم 3 الی 6 ماه زمان را صرف بهبودی دندان خود کند. مسئله‌ای که موجب می‌شود تا نوسانات بازار بر قیمت‌ها بیفزایند و فرد را ناچار به پرداخت هزینه‌های روز پزشکی کنند.

  • خدمات و تجهیزات کلینیک

مطمئنا، فرایند کاشت دندان نیاز به تجهیزات پزشکی مدرن و همچنین کادر پزشکی مجرب دارد.

فواید پرداخت هزینه کاشت دندان

  • افزایش اعتماد به نفس افراد
  • جلوگیری از عقب نشینی فک و تحلیل رفتن لثه
  • جلوگیری از لق شدن دندان‌های کناری
  • تضمین سلامت دندان‌های مجاور
  • به حداقل رساندن پوسیدگی دندان و التهاب لثه
  • جلوگیری از حرکت دندان‌های مجاور و سهولت جویدن غذا

منبع: بهترین کلینیک دندانپزشکی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر شما هم جزو کسانی هستید که رنگ، شکستگی، لب پر شدگی، و نازیبا بودن دندان های طبیعی برایتان آزار دهنده است میتوانید به خودتان مژده لبخندی پر از اعتماد به نفس و دندانهای مرواریدی بدهید، چگونه!؟ با معجزه ونیر دندان…

ونیر دندان چیست

در یک تعریف ساده منظور از ونیر دندان لایه ‌هایی ‌از روکش دندان است که ‌از مواد همرنگ دندان تشکیل شده و برای اصلاح رنگ دندان ، ترمیم دندان موضعی ، زیبایی و رفع عیوب دندانی استفاده می شود.

روکش های ونیر ، در دو دسته مستقیم و غیرمستقیم قرار می گیرند. ونیرهای مستقیم را می‌توان طی یک جلسه در مطب با کامپوزیت ونیر استفاده کرد. وقتی ‌بخواهیم تعداد کمی ‌از دندان ها را اصلاح کنیم از روکش ونیر مستقیم استفاده می کنیم. زمانی‌که نیشال دندان ها سالم باشد می توان با کمک ونیر مستقیم ایراد های جزیی ‌را رفع نمود.

مطالعه بیشتر :

ونیر کامپوزیت دندان چیست

امروزه روکش کردن دندان ها از محبوب ترین و متداول ترین روش های اصلاح طرح لبخند است. روکش دندان، لایه ای از مواد است که به جلوی دندان ها چسبانده می شوند تا دندان ها ظاهری جدید و زیبا پیدا کنند. متداول ترین روکش های موجود، لیمنت های سرامیکی و روکش های کامپوزیت ونیر هستند.

کامپوزیت ونیر مواد سفید رنگ رزینی است که برای پرکردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد اما دندانپزشک زیبایی با استفاده از برند های مختلف ، رزین کامپوزیت را شبیه دندان های طبیعی روی دندان های شما شکل می دهد. ونیرکامپوزیت از یک رزین پر کننده همرنگ دندان که به دندان متصل می شود ساخته می شود که به نام ونیر دندان یک روزه، ونیرهای رزینی و ونیر دایرکت یا مستقیم شناخته می شود.

بیشتربخوانید... لمینت جدید دندان

کاربرد ونیر کامپوزیت دندان

ونیر های کامپوزیت دندان بیشتر برای پر کردن دندان ها استفاده می شوند و در بخش زیبایی هم معمولا برای برطرف کردن مشکلات ظاهری دندان مانند ترک های مختصر یا پریدگی لبه دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای کامپوزیت ونیر

  • ارزانتر و مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر ونیر ها
  • سرعت بالا در نصب
  • تنها سطح جلوی دندان ها‌ را پوشش می‌دهند درنتیجه دندان سالم بیشتر می ماند و نیاز به ‌تراش چندانی ندارد .
  • برگشت پذیر بودن
  • کمترین آسیب به دندان‌های دیگر وارد می شود
  • شکل‌ و فرم طبیعی

منبع: http://www.karajdentists.ir/

اگر شما هم جزو کسانی هستید که رنگ، شکستگی، لب پر شدگی، و نازیبا بودن دندان های طبیعی برایتان آزار دهنده است میتوانید به خودتان مژده لبخندی پر از اعتماد به نفس و دندانهای مرواریدی بدهید، چگونه!؟ با معجزه ونیر دندان…

ونیر دندان چیست

در یک تعریف ساده منظور از ونیر دندان لایه ‌هایی ‌از روکش دندان است که ‌از مواد همرنگ دندان تشکیل شده و برای اصلاح رنگ دندان ، ترمیم دندان موضعی ، زیبایی و رفع عیوب دندانی استفاده می شود.

روکش های ونیر ، در دو دسته مستقیم و غیرمستقیم قرار می گیرند. ونیرهای مستقیم را می‌توان طی یک جلسه در مطب با کامپوزیت ونیر استفاده کرد. وقتی ‌بخواهیم تعداد کمی ‌از دندان ها را اصلاح کنیم از روکش ونیر مستقیم استفاده می کنیم. زمانی‌که نیشال دندان ها سالم باشد می توان با کمک ونیر مستقیم ایراد های جزیی ‌را رفع نمود.

مطالعه بیشتر :

ونیر کامپوزیت دندان چیست

امروزه روکش کردن دندان ها از محبوب ترین و متداول ترین روش های اصلاح طرح لبخند است. روکش دندان، لایه ای از مواد است که به جلوی دندان ها چسبانده می شوند تا دندان ها ظاهری جدید و زیبا پیدا کنند. متداول ترین روکش های موجود، لیمنت های سرامیکی و روکش های کامپوزیت ونیر هستند.

کامپوزیت ونیر مواد سفید رنگ رزینی است که برای پرکردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد اما دندانپزشک زیبایی با استفاده از برند های مختلف ، رزین کامپوزیت را شبیه دندان های طبیعی روی دندان های شما شکل می دهد. ونیرکامپوزیت از یک رزین پر کننده همرنگ دندان که به دندان متصل می شود ساخته می شود که به نام ونیر دندان یک روزه، ونیرهای رزینی و ونیر دایرکت یا مستقیم شناخته می شود.

بیشتربخوانید... لمینت جدید دندان

کاربرد ونیر کامپوزیت دندان

ونیر های کامپوزیت دندان بیشتر برای پر کردن دندان ها استفاده می شوند و در بخش زیبایی هم معمولا برای برطرف کردن مشکلات ظاهری دندان مانند ترک های مختصر یا پریدگی لبه دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای کامپوزیت ونیر

  • ارزانتر و مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر ونیر ها
  • سرعت بالا در نصب
  • تنها سطح جلوی دندان ها‌ را پوشش می‌دهند درنتیجه دندان سالم بیشتر می ماند و نیاز به ‌تراش چندانی ندارد .
  • برگشت پذیر بودن
  • کمترین آسیب به دندان‌های دیگر وارد می شود
  • شکل‌ و فرم طبیعی

منبع: http://www.karajdentists.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی دندان در دوران بارداری  را نیز  می توان ادامه داد  به شرط اینكه موارد بسیاری را رعایت كنید.

تغییرات هورمونی در بدن در دوران بارداری می تواند خطر تورم و  تحریك لثه را توسط ارتودنسی افزایش دهد.

ارتودنسی ممكن است لثه ها را تحریك كند و تغییرات هورمونی امكان دارد به روی حركات ارتودنسی تاثیر گذارد.

این مهم است كه بیماران به طور منظم  توسط متخصص ارتودنسی خود معاینه مكرر داشته باشند؛ در این شرایط خاص بهتر است در انتخاب متخصص ارتودنسی دقت كنید و بهترین متخصص ارتودنسی نزدیك به محل سكونت خود را انتخاب كنید.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی ثابت چیست؟

عكسبرداری در طول دوران بارداری 

اگر شما هنوز درمان ارتودنسی را شروع نكرده اید حتما این را می دانید كه اشعه رادیولوژی برای جنین خطرناك است .

در ابتدای درمان ارتودنسی استفاده از عكسبرداری برای تشخیص نوع درمان لازم  و ضروری است.

بنابراین برای شروع درمان ارتودنسی بهتر است اگر باردار هستید  این كار را تا سال آینده به تاخیر بیاندازید.

اما اگر درمیانه راه هستید.

یا مراحل اولیه ارتودنسی را پشت سر گذاشته اید  فقط كافی است كه ارتودنتیست خود را از بارداری تان باخبر كنید تا او  بتواند مراقبت های لازم را از شما به عمل بیاورد.

بیشتربخوانید... تاثیر ارتودنسی بر عمل بینی

اثر هورمون های بارداری در درمان ارتودنسی

طبق مطالعات انجام گرفته برروی زنان بارداری كه تحت درمان ارتودنسی هستند، تاثیر گذاری هورمون پروژسترون قادر است در طولانی مدت میزان حركت دندان ها را كاهش دهد.

آموزش و آگاهی بیمار برای ارتودنسی در دوران بارداری

این مهم است كه حرفه پزشكی در برخورد با بیماران از اهمیت مراقبت از دندان در دوران بارداری نیز آموزش های لازم را ارائه دهند.

علاوه براین ارائه دهندگان مراقبت های بهداشت دهان و دندان باید از اهمیت مراقبت از دندان در دوران بار داری و اثرات سلامت پریودنتال ضعیف در دوران بارداری و پس از بدنیا آمدن نوزاد آگاه باشند.

در این مورد تكنیك های اصلاح رفتار های مختلف می تواند به كار گرفته شود.

همچنین آموزش های لازم برای تمیز كردن حرفه ای دهان، دندان و لثه در طول دوران بارداری به زنان باردار آموزش داده شود.

بهداشت دهان و دندان و ترمیم دندان ها در طول درمان ارتودنسی

در طول دوران بارداری ممكن است دندان ها حساس شود یا كمی آسیب پذیرتر از قبل شده باشند.

بنابراین هر نوع آسیب را باید فورا ترمیم و رسیدگی كرد.

اگر دندان درد داشتید از درمان های خانگی برای دندان درد خود استفاده كنید.

در حین درمان ارتودنسی در دوران بارداری ،  باید هر وضعیت پریودنتال موجود رسیدگی شود.

از آنجا كه در دوران بارداری تغییرات هورمونی صورت می گیرد.

لثه ی زنان باردار ممكن است كمی ملتهب به نظر برسد و در این مورد جای نگرانی وجود ندارد.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 خرداد 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 45 صفحه بعد