نوشته شده توسط : نت ویر

یکی از روش های ارتودنسی ثابت تقریبا مخفی، ارتودنسی لینگوال می باشد. در این نوع روش درمانی براکت های ارتودنسی در پشت دندان ها نصب می شود. براکت های به کاربرده شده در ارتودنسی لینگوال تفاوتی  با براکت های فلزی ثابت یا همان براکت های سنتی ندارند. تنها تفاوت این براکت ها این است که براکت های لینگوال تنها در پشت دندان نصب می شوند ولی براکت های ثابت در جلوی دندان نصب می شوند. براکت های لینگوال به علت این که در پشت دندان ها نصب می شوند باعث می شود که دیده نشده و اعتماد به نفس فرد را بالا می برد. تفاوت نصب براکت های لینگوال با سایر روش های ارتودنسی تصور بسیاری از مردم درباره ی نصب براکت های این روش، تصوری بسیار دردناک است. اما این را باید گفت براکت های لینگوال به آسانی در پشت دندان ها نصب می شود. مراحل نصب این براکت ها نهایتا طی دو مرحله انجام می شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی وعمل بینی

ارتودنسی سریع لینگوال چگونه انجام می شود؟

پس از معاینه دندان ها توسط متخصص ارتودنسی، معمولا یک قالب سه بعدی از دندان های شما تهیه می شود و به لابراتوارهای دندان پزشکی برای ساخت براکت ها ارسال می شود. در لابراتوارها با توجه به ویژگی های هر یک از دندان ها براکت مخصوص آن ساخته می شود و در محفظه ای مناسب نگهداری می شود و سپس به مطب ارسال میشود. حال  در مرحله ی بعدی نوبت آن است که پزشک متخصص براکت ها را برای شما نصب می کند و پس از نصب سیم مخصوص ارتودنسی را در آن ها سوار کرده تا ارتودنسی کار خود را شروع کند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی ژله ای دندان

تحمل سخت ارتودنسی لینگوال

به دلیل اینکه بریس های لینگوال در پشت دندان ها نصب می شوند، در ابتدا ممکن است برای بیمار بسیار آزاردهنده باشد و فرد نتواند آن را تحمل کند. حتی ممکن است فرد در ابتدای درمان دچار اختلالاتی در سخن گفتن و یا غذا خوردن بشود. معمولا یک تا دو هفته زمان می برد تا بتوانید به وجود بریس های لینگوال در دهانتان عادت کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی پیشگیرانه

روش های مراقبتی از بریس های لینگوال

مانند هر نوع بریس ارتودنسی دیگری، رعایت بهداشت دهان و دندان برای جلوگیری از التهاب لثه و کرم خوردگی دندان نقش اساسی دارد. رعایت بهداشت دهان و دندان شامل اقدامات زیر می باشد:

  • روزی 2بار مسواک زدن و هر بار به مدت ۲ دقیقه کامل
  • استفاده از مسواک با شانه گرد و نرم برای تمیز کردن خط لثه و دندان ها
  • استفاده از نخ دندان به صورت روزانه یا مسواک های بین دندانی
  • دهان شویه با فلوراید برای تقویت دندان ها
  • استفاده از دستگاه های شستشوی دهان که آب را با فشار در دهان می چرخانند و باعث بیرون آمدن ذرات باقی مانده ی غذایی از اطرف براکت ها و دندان ها می شوند.

رفرنس: مجله تخصصی ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

روش‌های فراوانی برای لاغری وجود دارد. این روش‌ها می‌توانند از انواع رژیم‌های غذایی مانند رژیم استوایی، کتوژنیک، کم‌کربوهیدرات و (رژیم لاغری سریع) گرفته تا انواع ورزش‌های چربی سوز و بدن‌سازی متنوع باشند. اما آیا این روش‌ها برای همه افراد موثر است؟ این موارد تا چه حد می‌توانند به کاهش وزن قابل توجه منجر شوند؟ و آیا آن‌ها موجب لاغری غیر قابل بازگشت می‌شوند؟ بهترین روش لاغری کدام است؟ در ادامه به معرفی بهترین روش لاغری می‌پردازیم.

بهترین روش لاغری چیست؟

خبر خوب این است که روش‌های بسیار زیاد و متنوعی برای کاهش وزن وجود دارند، اما خبر بد این است که همه این روش‌ها لزوماً به کاهش وزن شما کمک نمی‌کنند. سنگ بنای پیدا کردن بهترین شیوه لاغری برای شما، ابتدا محاسبه شاخص توده بدنی است. شما باید در وهله اول از وضعیت عضلانی و بافت چربی خود (که همان شاخص توده بدنی است) آگاه شوید و متوجه شوید که در چه محدوده ای قرار دارید. سپس روش‌های لاغری متناسب با شاخص توده بدنی خود را انتخاب کنید و خیلی راحت وزن کم کنید.

بیشتربخوانید... عمل لاغری

بهترین روش لاغری برای کسانی که اضافه وزن دارند چیست؟

۱. کاهش مصرف قند و نشاسته

مهم‌ترین اقدام برای لاغری، کاهش مصرف قند و نشاسته است. با کاهش این مواد، سطح گرسنگی‌تان پایین آمده و در نتیجه میزان کالری دریافتی‌تان کمتر خواهد شد. اکنون بدن به جای سوزاندن کربوهیدرات، برای به دست آرودن انرژی، شروع به سوزاندن چربی‌های ذخیره شده می کند.

۲. محیط اطرافتان را به کنترل خود در بیاورید!

یکی دیگر از استراتژی های موثر در بهترین روش لاغری جهت کاهش کالری های دریافتی، کنترل محیط اطرافتان هست. کنترل اطرافتان شامل هر چیزی از پر کردن آشپزخانه تان تا انتخاب بهترین رستوران می باشد. این به معنی دوری از رستوران ها و فوت کورت هایی است که امکان خوردن انواع غذاها در آنها وجود دارد. بنابراین قبل از رفتن به رستوران بهتر است یک میان وعده سالم داشته باشید تا از ولع خوردن زیاد در رستوران کم کنید. بین خوردن این میان وعده و غذای رستوران حدود ۱۵ دقیقه صبر کرده و یک لیوان آب بنوشید.

۳. خوردن وعده صبحانه را از دست ندهید

۳. مصرف نوشابه را جدا به کلی حذف کنید

۴. آب زیادی در طول روز بنوشید

۵. تا می‌توانید فعالیت و ورزش بیشتر و سازنده تری داشته باشید.

۶. هیچ چیزی مانند خواب کافی و مفید به کاهش وزن کمک نمیکند

۷. از مصرف فیبرهای مفید غافل نشوید

۸. سطح استرس خود را کنترل و مدیریت کنید

منبع: http://www.gymju.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی (تغییر شکل بینی)، به‌منظور بهبود ظاهر بینی صورت می‌پذیرد، به‌نحوی‌که ظاهر بینی هماهنگی بیشتری با دیگر اجزاء صورت به دست آورد و عملکرد آن نیز حفظ یا بهتر از قبل ‌شود. در گذشته، یکی از جنبه‌های منفی عمل جراحی بینی، روند ناراحت‌کننده بهبودی آن بود. به‌ منظور کنترل عوارض جانبی این روش، جراح از یک روش شناخته‌شده‌ای تحت عنوان “پانسمان بینی” استفاده می‌نمود. پانسمان بینی هر چند در ظاهر ناخوشایند بود اما پس از جراحی بینی امری متداول تلقی می‌گردید، خواه جراحی به‌ منظور زیبایی انجام شده باشد و خواه به ‌منظور بهبود عملکرد و رفع انسداد بینی، در این حالت بیمار مجبور بود با پانسمان بینی کنار بیاید تا نتیجه دلخواه به دست آید.

بیشتربخوانید... عمل طبیعی بینی

نقش تامپون ها بعد از جراحی بینی

  • ابتدائاً این که تامپون ها از بروز هرگونه خونریزی جلوگیری می کنند.
  • دومین مزیت این است که به دلیل این که بعد از جراحی بینی ساختار بینی شکل پذیر است و نرم است به راحتی امکان بروز مشکل وجود دارد.
  • از سوی دیگر نیز تامپون ها موجب محکم شدن تیغه بینی می شوند.

بیشتربخوانید... جراحی بینی استخوانی

آیا برداشتن تامپون بینی درد دارد؟

انجام این کار با استفاده از مواد جدید مورد استفاده در تامپون و تکنیک‌های جراحی مدرن بهبود مشخص پیدا کرده و ناراحتی کمتری برای فرد نسبت به گذشته به همراه دارد. هنگامی که تامپون بینی بزرگ باشد، جراح معمولاً از یک نوع لوله در داخل بینی بیمار استفاده می‌کند تا به این ترتیب تا حدودی عبور هوا از مسیر بینی امکان‌پذیر شود. با وجودی که مسیر ایجاد شده توسط این لوله برای عبور هوا زیاد نیست، با استفاده از این روش هنگام خارج کردن تامپون، فضای اشغال شده توسط لوله امکان وارد کردن داروی بی‌حسی و ضد احتقان را به داخل بینی ایجاد خواهد کرد. به این ترتیب با استفاده از این روش می‌توان ناراحتی و خونریزی ایجاد شده به خاطر خارج کردن تامپون را کاهش داد. با استفاده از این روش هنگامی که تامپون از بینی خارج می‌شود، بیمار نباید با احساس ناخوشایند یا درد مواجه گردد. علاوه بر این معمولاً به افراد توصیه می‌شود یک ساعت قبل از این مرحله از درمان یک یا دو قرص مسکن مصرف کند. با این وجود عامل کلیدی در خارج کردن بدون درد استفاده از مواد بی‌حسی در ناحیه داخل بینی است. انجام این کار با چکاندن قطره‌های بی‌حسی در داخل حفره‌های بینی انجام شده و مدت زمان لازم برای اثربخشی آن در حدود پنج دقیقه است.

منبع: http://www.roz-teb.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

شما احتمالا با ارتودنسی های سنتی آشنا هستید. براکت های فلزی ساخته شده اند و به دندان های شما متصل هستند. سیم فلزی براکت ها را متصل می کند. از آنجایی که این براکت از فلز ساخته شده، بسیار قابل توجه است. پایه های سرامیکی شبیه به پایه های سنتی در طراحی هستند، اما مواد متفاوت هستند. به جای فلز، ترمزها از سرامیک شفاف ساخته می شوند. سیم ها نیز می توانند شفاف باشند تا بتوانند کمربند را کمتر قابل توجه نشان دهند.

پایه های سرامیکی شبیه به پایه های سنتی در طراحی هستند، اما مواد متفاوت هستند. به جای فلز، ترمزها از سرامیک شفاف ساخته می شوند. سیم ها نیز می توانند شفاف باشند تا بتوانند کمربند را کمتر قابل توجه نشان دهند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی همزمان با عمل بینی

اثربخشی

اثربخشی ترمزهای سرامیکی بستگی به مسائل دندانپزشکی شما دارد که نیاز به ارتودنسی دندان دارد. به عنوان مثال، بافت های سنتی یک درمان موثر برای بیماران مبتلا به بیش از حد پر سر و صدا هستند. اگر دچار ناهماهنگی شدید، دندانپزشک شما ممکن است توصیه های سنتی را توصیف کند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست؟

مراقبت از پرانتزهای شما

الاستیک کوچکی که به عنوان لیگاتور شناخته می شود، سیم را به ترمینال نگه می دارد. ممکن است این لیگاتورها تغییر رنگ داده شوند. غذاهای بسیار رنگی مانند سس گوجه فرنگی، نخود فرنگی یا انواع توت ها می توانند لکه ها را ایجاد کنند. نوشیدنی های بسیار رنگدانه مانند چای، قهوه و یا شراب قرمز می تواند لکه ها را نیز ایجاد کند. سیگار کشیدن می تواند لیگاتورها را نیز لکه دار کند. سعی کنید از هر یک از این غذاها و نوشیدنی ها اجتناب کنید تا لیگاتورهای خود را به بهترین نحو نگه دارید. اگر لیگاتورها رنگی شوند، این پایان جهان نیست. ارتودنت شما هنگامی که وارد می شوید، لگاتوها را تغییر می دهید تا تنظیمات خود را تنظیم کنید.

برای نگه داشتن ارتودنسی خود به دنبال بهترین آنها، به یاد داشته باشید که دندان هایتان را دوبار در روز با کلوژیت کل پاک خمیر دندان مرطوب کنید. فرمول فلوراید آن دندان ها را تقویت می کند تا از حفره ها جلوگیری کند. البته، یکبار در روز نیز مهم است. Flossing با ارتودنسی می تواند چالش برانگیز باشد، اما با ابزار مناسب آسان تر است. شما می توانید از یک نخ ریسی ارتوپدی استفاده کنید تا مانع نخ دندان زیر سیم های ارتودنسی خود باشد. سپس، شما می توانید با دقت بین دندان های خود و در امتداد لانه زنبوری خود را بچرخانید.

هزینه ارتودنسی

پایه های سنتی به طور میانگین 5000 تا 6000 دلار هزینه دارند. ترمزهای سرامیکی کمی گرانتر هستند. اگر شما انتخاب کنید که نوع دوم را بدست آورید، باید مبلغ 500 تا 600 دلار اضافی را بپردازید. البته، هزینه ارتودنسی می تواند بر اساس عوامل مانند نوع برس های ارتوپدان شما توصیه می کند استفاده و جایی که شما زندگی می کنند متفاوت است.

رفرنس: مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در اینجا برخی از خطرات و مضرات ناشی از درمان های عصب کشی و ترمیم دندان در دندانپزشکی بارداری وجود دارد:

اثر اشعه ایکس در بارداری

برای اینکه دید کاملی از حفره دندان خود  برای ترمیم دندان داشته باشید، پزشک از شما درخواست می کند که از اشعه ایکس برای عکس از دندان آلوده استفاده کنید. اگر چه در معرض اشعه ایکس قرار گرفتن در دوران بارداری توصیه نمی شود، اما پرتوهای پرتونگاری دندان هیچ خطری برای نوزاد متولد نشده شما ایجاد نمی کند. تشعشعات فقط در دهان شما وجود خواهند داشت و نه ناحیه شکم. مهمتر از پرتونگاری آن داروهایی است که در این عمل استفاده می شود و بعداً برای بهبودی تجویز می شود که ممکن است آسیب بیشتری به کودک شما وارد کند.

بیشتربخوانید ... بلیچینگ دندان

اثرات بیهوشی در بارداری

انجام عصب کشی در بارداری بدون بیهوشی امکان پذیر نیست.پزشک معمولاً مقدار بسیار کمی از آن را تجویز می کند و در صورت لزوم ممکن است مقدار بیشتری تجویز کنند. با این حال، این دردی است که در طی فرایند تجربه می شود و ممکن است باعث ایجاد استرس برای خانم باردار شود، و ممکن است دلیلی برای نگرانی باشد. هر نوع استرس غیر ضروری در دوران بارداری، نوزاد متولد نشده شما مناسب نیست.

تأثیر سایر مواد شیمیایی

پزشک شما ممکن است در طی عصب کشی در بارداری از مواد شیمیایی مختلف تمیز کننده استفاده کند و از مواد شیمیایی دیگری نیز برای پر کردن دندان استفاده کند. هر دو این مواد شیمیایی معمولاً برای سلامتی و بهزیستی جنین مضر نیستند.

بیشتربخوانید:

اثرات آنتی بیوتیک ها

پس از پایان عصب کشی، یک دوره داروی آنتی بیوتیکی برای شما تجویز می شود. این دارو برای مراقبت از بهبودی شما و احتمال بروز هرگونه عفونت ناشی از درمان به شما داده می شود.

منبع: https://www.karajdentists.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی دندان برای رفع عیوب ظاهری دندان ها بکار برده می شود. که با انجام اصلاحات لازم در دندان ها و فک، باعث رفع ناهنجاری ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان ها می گردد. به دلیل نامنظم بودن دندان ها در اثر کوچک بودن فضای فک و یا بزرگی دندان ها، می توان با استفاده از ارتودنسی دندان ها را اصلاح نمود.

ارتودنسی به طور کل به دو بخش ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک تقسیم می شود که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و با توجه به شرایط بیمار بکار می روند و تشخیص استفاده از کدام روش به نظر پزشک متخصص بستگی دارد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی همزمان با عمل بینی

پزشکان دندان پزشک بوسیله ارتودنسی ثابت نتایج مطلوبی را برای بیمار به ارمغان می آورند. درمان توسط ارتودنسی ثابت روشی بدون درد می باشد که با استفاده از براکت های چسبیده شده روی دندان ها و حرکت دندان ها عیوب دندان برطرف می شود. شاید در هنگام تنظیم سیم و در اوایل کار بدلیل جدید بودن اجزا داخل دهان کمی آزده خاطر شوید که در مدت کوتاهی این حالت عادی می شود.

برای حصول به نتایج بهتر این روش باید توصیه های پزشک را دنبال کرد و هر ماه برای تعویض سیم ها به پزشک مراجعه نمود و علاوه بر این ها باید بهداشت دهان و دندان رعایت شود. براکت های استفاده شده در ارتودنسی ثابت ظریف هستند و باید در هنگام خوردن و آشامیدن در حفظ و نگهداری انها تلاش داشته باشید و به آنها آسیب نرسانید. و جالب است که بدانید ارتودنسی ثابت بر خلاف ارتودنسی متحرک در هر سنی مناسب می باشد و نتایج درمانی مثبتی را در پی دارد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ژله ای

ارتودنسی ثابت به افرادی که دارای ناهنجاری های دندان و فک می باشند توصیه می شود. و اگر در سنین پایین این درمان شروع شود و مشکلات فکی رفع شود ممکن است نیاز به جراحی فک و دردسر و هزینه ارتودنسی زیادی نمی باشد. به طور کلی محدودیتی در استفاده از این روش وجود ندارد.

در مواقعی بدلیل اینکه دندان ها مرتب نیستند دندان ها روی هم افتاده می شوند و باعث پوسیدگی سریع دندان ها می شود و با درمان ارتودنسی می توان از ایجاد پوسیدگی جلوگیری نمود. علاوه بر این موارد ذکر شده اصلاح نقص جویدن نیز از مزایای این روش می باشد که به راحتی درمان می گردد و ارتودنسی علاوه بر ایجاد لبخند زیبا سلامت دندان و دهان نیز به همراه دارد.

بیشتر بخوانید... هزینه ارتودنسی دندان

منبع: http://www.karajortho.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی فانکشنال متحرک یکی از درمان های ارتودنسی بسیار مهم است که اگر در اواخر کودکی و اوایل نوجوانی زمانی مناسب و به درستی انجام شود می تواند مزایای زیادی داشته باشد.

ارتودنسی فانکشنال متحرک چیست؟

یک تئوری مهم در علم ارتودنسی، تئوری فانکشنال است. به طور خلاصه، در این تئوری گفته می شود که  “فرم تحت تاثیر فانکشن شکل می گیرد”. یعنی عملکرد اعضاء مهم به هرشکل و موقعیتی که انجام شود؛ درنهایت فرم در همان شکل تثبیت می شود. یعنی اگر بیمار عادت کند که فک را در موقعیت عقب ببندد، شکل فک کم کم کوچک می شود و کوچک می ماند.

بنابرابن اگر ما رشد را به شکلی هدایت کنیم که در موقعیت مناسب ادامه یابد و عملکرد در شکل و موقعیت مناسب تکرار شود، کم کم شکل جدید در محل و موقعیت مطلوب فرم می گیرد. این اساس درمان فانکشنال را تشکیل می دهد: هدایت رشد!

بیشتربخوانید... ارتودنسی همزمان با عمل بینی

ارتودنسی فانکشنال با چه ابزاری انجام می شود؟

اگرچه درمان فانکشنال را می توان با ابزار ثابت هم انجام داد اما استفاده از دستگاه های متحرک مزایایی دارد که دستگاه ثابت ندارد. به عنوان مثال با استفاده از دستگاه ارتودنسی متحرک می توان از بافت نرم صورت هم کمک گرفت و مستقیما بر آن تاثیر گذاشت.

بهترین زمان انجام ارتودنسی فانکشنال متحرک کی است؟

در مورد بهترین سن ارتودنسی قبلا هم مفصل صحبت کرده ایم. به طور خلاصه بهترین زمان ارتودنسی فانکشنال متحرک اوایل کودکی و اواخر نوجوانی است. برای تشخیص بهترین سن یک متخصص ارتودنسی خوب باید ابتدا تشخیص درست را با توجه به معاینه و سوالاتی که پرسیده می شود و بررسی رادیوگرافی سفالومتری  انجام دهد.

منبع: https://www.lachine.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی دندان چیست ؟ سرعت ارتودنسی یکی از نقطه ضعف های ارتودنسی است. آهسته بودن یکی از معایب درمان ارتودنسی است. درواقع یکی از دلایل اصلی عدم علاقه به ارتودنسی این است که «ارتودنسی ماه ها و گاه سال ها طول می کشد» و این در دنیای امروز که دنیای سرعت است اصلا جذاب نیست!

بیشتر بخوانید ... ارتودنسی همزمان با عمل بینی

افزایش سرعت ارتودنسی با ویبراتور ممکن است؟

چرا سرعت ارتودنسی کم است؟

اصولا در طبیعت اغلب اتفاقات خوب آرام رخ می دهند! سرعت در طبیعت معمولا با تخریب و ویرانی همراه است! جنین ۹ ماه طول می کشد تا به دنیا بیاید. کودک چندین سال طول می کشد تا بزرگ شود. درخت سال ها طول می کشد تا به میوه برسد و …. برای حرکت دندان، نیاز به فعالیت همزمان ساخت وساز در کنار تخریب است.

اصلا اگر سرعت بیش از حد زیاد شود، فقط تخریب رخ می دهد و تشکیلی نخواهیم داشت و این یعنی نابودی استخوان و حتی دندان!

آیا همیشه ارتودنسی طولانی است؟

نه! گاهی بعضی مشکلات را می توان در زمانی کوتاه درمان کرد! گاه حتی کمتر از دو ماه. ارتودنسی سریع در مواردی کاملا ممکن است!

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی دندان

چه زمانی سرعت ارتودنسی کمتر است؟

به خصوص وقتی برای ارتودنسی کشیدن دندان لازم باشد، طول درمان افزایش می یابد زیرا زمانی که باید صرف بسته شدن فضا شود نیز به دذمان اضافه می شود. به عبارتی درست است که طی بسته شدن فضا و با هدایت دندان ها هست که مشکل بیمار حل می شود ولی این زمان به درمان اصافه می شود.

چطور می توان سرعت ارتودنسی را افزایش داد؟

اما تکنیک های زیادی وجود دارند که تلاش کرده اند سرعت درمان را افزایش دهند و طول درمان را کاهش دهند. بعضی از تکنیک ها مانند سیستم دیمون در مواردی موفق بوده اند بدون کاهش کیفیت درمان، زمان را اندکی کاهش دهند.

اما اغلب تلاش ها یا بی راهه بوده اند (مانند انجام کامپوزیت ونیر نامناسب به عنوان ارتودنسی سریع!) و یا به بهای کاهش کیفیت درمان از زمان کم کرده اند!

تکنیک هایی هم هستند که تلاش دارند به کمک ارتودنسی بیایند تا سرعت حرکت دندان ها افرایش یابد و طول درمان کاهش یابد.

یکی از قدیمی ترین روش ها، ایجاد ارتعاش بوده است. ایجاد ارتعاش میتواند با جویدن آدامس هم انجام شود بدون اینکه هزینه ارتودنسی اضافی پرداخت شده باشد.

اما فرم حرفه ای این تکنیک استفاده از دستگاه های ویبراتور حرفه ای است که با قیمتی حتی بالا در حدود ۱۰۰۰ دلار در بازار وجود دارند و مخصوص ارتودنسی هستند.

منبع: https://www.tehranortho.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

مهمترین علت تفاوت در انواع برندها کیفیت سطح ایمپلنت ، تنوع قطعات پروتزی می باشد. هر چه کیفیت سطح ایمپلنت مناسب باشد تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت و نمایان شدن طوق ایمپلنت بصورت خط تیره بخصوص در نواحی زیبایی است و طول عمر ایمپلنت نیز با کیفیت مناسب سطح بالاتر می رود.

هر چه میزان اتصال قطعات پروتزی به خود ایمپلنت دندان مناسب تر باشد شل شدن پروتز در طول زمان کمتر خواهد بود. ایمپلنت های ارزان و با کیفیت پایین علی رغم موفقیت کوتاه مدت، در طولانی مدت مشکل پیدا می کنند .

برای هر فک در صورت بی دندانی کامل چند ایمپلنت توصیه می شود. اغلب برای پروزهای ثابت در هر فک حداقل 8 ایمپلنت توصیه می شود هر چند با افزایش تعداد ایمپلنت ماندگاری پروتز بیشتر می شود. در موارد پروتزهای متحرک 2 تا 4 ایمپلنت برای هر فک توصیه می شود.  در ادامه با بهترین مجله دندانپزشکی همراه باشید.

در چه شرایطی می توان پروتز ثابت و در چه شرایطی پروتز متحرک روی ایمپلنت قرار داد ؟

اگر تحلیل استخوان در فک در حدی باشد که نتوان تعداد مناسب ایمپلنت بخصوص در نواحی خلفی قرار داد از پروتز های متحرک گیر شونده به ایمپلنت می توان استفاده نمود.

بیشتربخوانید... تاثیر ایمپلنت در افزایش اعتماد به نفس

پروتز متحرک روی ایمپلنت چه مزیتی دارد ؟

در مواردیکه تحلیل استخوان فک شدید باشد از این روش استفاده می گردد. قرار دادن 2 تا 4 ایمپلنت در هر فک گیر پروتز متحرک را بالاتر می برد و از لقی پروتز حین غذا خوردن جلوگیری می کند.

باید به یاد داشته باشید این نوع پروتز متحرک بوده و باید در مواردی پروتز را خارج کرده و تمیز کنید.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان چیست؟

هزینه ایمپلنت به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

تعداد ایمپلنت مورد نیاز برای جایگزینی دندانهای از دست رفته، نیاز به کارهای تکمیلی دیگر مانند نیاز پیوند استخوان یاقطعات پروتزی خاص در شرایط خاص.

برای تعیین هزینه حتما باید توسط جراح بیمار ویزیت شود و عکس های تشخیصی لازم بعمل آید.

ایمپلنت های ارزان و غیر استاندارد ممکن است بصورت اولیه مشکلی نداشته باشند و حتی چند سال اول با موفقیت همراه باشند ولی در طولانی مدت با مشکل مواجه می شوند.

انتظار ما از عمر یک ایمپلنت حداقل 20 سال است. اما ایمپلنت های غیر استاندارد در کوتاه مدت شکست و تحلیل استخوان بیشتر و طول عمر کمتری دارند .

منبع: https://www.chalava.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در مواقعی که تیغه وسط بینى غضروف کافى براى تقویت نوک بینى در اختیار جراح بینی قرار نمى دهد، بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى (پروتز) براى تقویت نوک بینى استفاده مى کنند.

برخی پزشکان برای عمل بینی از پروتزهای مصنوعی استفاده می کنند. دکتر شاهین شمس بیشتر از غضروف های طبیعی که از خود فرد گرفته شده، استفاده می کند. غضروف های مصنوعی خوبی هم در بازار وجود دارد که عوارض چندانی از آنها گزارش نشده، اما در دراز مدت تکلیف مشخصی ندارند. زیرا مثلا اگر فردی 20 ساله از غضروف مصنوعی برای جراحی بینی استفاده کند، مشخص نیست که 50 سال آینده آیا برایش مشکلی به وجود می آید یا خیر.

بیشتربخوانید... عمل بینی طبیعی

امروزه براى جلوگیرى از افت نوک بینى بعد از جراحى از تقویت غضروفى نوک بینى بهره مى گیریم .

براى این منظور غضروف از تیغه وسط (داخل بینى) برداشته مى شود و به غضروف هاى نوک بینى پیوند زده مى شود تا نوک بینى محکم تر شود . بعد از پایان جراحى و در حین ترمیم نیروهایى از پوست به اسکلت بینی وارد مى شود که بسیار قوی و پر قدرت هستند و اگر نوک بینى به اندازه کافى قوى نباشد در مقابل آن ها سر خم خواهد کرد و افت مى کند . به عبارت دیگر نوک بینى پایین مى آید و به لب بالا نزدیک مى شود .

بیشتربخوانید:

هر قدر پوست بینى ضخیم تر باشد احتمال افت نوک بینى بعد از عمل بیشتر است . گاهى تیغه وسط بینى (سپتوم) غضروف کافى براى تقویت نوک بینى در اختیار جراح قرار نمى دهد . در این صورت بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى (پروتز) براى تقویت نوک بینى استفاده مى کنند . غضروف هاى مصنوعى بسیار قوى و ماندگار هستند و استحکام کافى براى نوک بینى ایجاد مى کنند . با تمام مزایایى که غضروف هاى مصنوعى دارند معایب بالقوه خطرناکى هم دارند که عفونت و بیرون زدن از پوست جز آن ها است. به دلیل معایب مورد اشاره من از پروتز در بینی هیچگاه استفاده نمی کنم و عطاى آن را به لقایش بخشیده ام.

رفرنس: دانستنی های عمل بینی



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سنسورهای حرکتی از اجزای ضروری در سیستم امنیتی هوشمند ضد سرقت می باشند که در خانه های هوشمند نقش بسیار کاربردی دارند و با دید گسترده خود می توانند کنترل قابل توجهی بر محیط ایجاد نمایند. در سیستم هوشمند چشمی درب دیجیتال نیز از سنسورهای حرکتی استفاده شده است که با دید وسیع و زاویه چرخشی مناسب می تواند تمامی رفت و آمد ها را ضبط نماید.

سنسور حرکتی چطور کار می کند؟

سنسور حرکتی یک قطعه کوچک است که اشعه و امواج مادون قرمز از خود منتشر می کند و در صورتی که این امواج به فردی برخورد کند، سنسور فرد را شناسایی کرده و متوجه حضور او می شود. در واقع سنسور حرکتی مانند یک چشم الکترونیک عمل کرده و هر گونه حرکت در محیط را تشخیص می دهد و می تواند با ارسال پیام به گوشی همراه، شما را مطلع کند.

به این ترتیب با تشخیص حضور افراد در محیط مجهز به سنسور، فرمان روشنایی ارسال شده و روشنایی محیط افزایش می یابد. یکی از مهم ترین دلایل استفاده از این سنسورها، تاثیر آن ها بر صرفه جویی در مصرف انرژی است. علاوه بر آن که لازم نیست یک محیط همواره دارای حداکثر میزان روشنایی باشد، در سطح امنیت آن مکان نیز بهبود حاصل شده و هر گونه رفت و آمدی تشخیص داده می شود.

بنابراین در یک خانه هوشمند با تشخیص حضور افراد در یک محیط مجهز به سنسورهای حرکتی، فرمان به کنترل کننده مرکزی خانه ارسال شده و فرامین بعدی اجرا می گردد. در خانه هوشمند سنسور های حرکتی می توانند روشنایی محیط را با توجه به شب یا روز بودن تنظیم نمایند، در این حالت مدت زمان عکس العمل سنسور و فاصله قابل تشخیص آن نیز قابل تنظیم می باشد.

بیشتربخوانید... هوشمند سازی دیتاسنتر

کاربردهای سنسور حرکتی

از این سنسور هوشمند می توان در راه پله ها، راه رو ها، آسانسور، پارکینگ، دوربین ها، قفل های الکترونیکی، سرویس های بهداشتی، اتاق پرو مغازه ها، گیت های اتوماتیک بلیط، برخی از پارکومترها، شیرآلات اتوماتیک و… هم استفاده کرد؛ چرا که سنسور حرکتی متوجه تردد افراد می گردد.

علاوه بر سنسورهای حرکتی نوع دیگری از سنسورهای مشابه نیز در خانه های هوشمند کاربرد دارد که دارای حساسیت بیشتری بوده و برای تشخیص افراد در حالت سکون نیز استفاده می شوند. در مکان هایی مانند کتابخانه ها، اتاق های کار، سالن های کنفرانس و… که افراد حرکت چندانی ندارند و تقریبا در حالت سکون هستند، این نوع سنسورها کاربرد فراوانی دارند.

 بیشتربخوانید... اینترنت اشیا

در این گونه مکان ها سنسورهای حرکتی پس از مدت کوتاهی خاموش شده و لازم است سنسورهایی حساس تر به حضور فرد در حالتی با حرکت کمتر و برای مدت طولانی تر وجود داشته باشد. یکی از نکات اساسی در افزایش کارایی سنسور های حرکتی، زاویه دید مناسب آنها می باشد که تشخیص طیف گسترده تری از تردد ها را میسر می نماید.

انواع سنسور حرکتی

  • حسگرهای حرکتی فعال
  • حسگرهای حرکتی منفعل
  • سنسورحرکتی تصویری
  • سنسورمنفعل مادون قرمز

 منبع: خانه هوشمند اویو

 

 


:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

لاغری سریع دغدغه‌‌ی افراد بسیاری است. باید چاق باشید تا بفهمید چاقی چه دردی است. شاید درباره‌ی رابطه چاقی و دیابت یا ارتباط بین چاقی و استرس چیزهایی شنیده باشید. بد نیست بدانید چاقی علاوه بر تأثیرگذاری بر سلامتی جسمی، روی ذهن و روان فرد نیز تأثیر منفی بر جای می‌گذارد. اگر به ‌دنبال رژیم لاغری سریع هستید و قصد دارید به‌سرعت لاغرتر شوید، باید کاهش وزن‌تان سالم و بی‌خطر باشد.

بیشتربخوانید... عمل لاغری

۱. غذاهای طبیعی و سالم مصرف کنید

تا حد امکان از مصرف غذاهای فرآوری و بسته‌بندی‌شده خودداری کنید. نمک خاصیت نگهدارندگی دارد و این غذاها سرشار از نمک و در نتیجه سدیم هستند. مصرف زیاد سدیم برای سلامتی مضر است.

۲. مصرف نمک را کاهش دهید

اگر می‌خواهید چیزی برای میان‌وعده‌تان بخرید، مقدار نمک آن را از روی برچسب‌اش بخوانید. مصرف ۱۴۰ میلی‌گرم یا کمتر سدیم در هر وعده‌ی غذایی برای سلامتی مناسب است؛

۳. یک فنجان قهوه یا چای بنوشید

روزتان را با یک فنجان قهوه آغاز کنید. کافئین موجود در قهوه ادرارآور بوده و سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که سلول‌های بدن‌تان را از آسیب‌‌ها محافظت می‌کند.

۴. مصرف نوشیدنی‌های شیرین را متوقف کنید

کالری دریافتی از نوشیدنی‌ها نسبت به کالری دریافتی از مواد غذایی جامد، خاصیت سیرکنندگی کمتری دارد. نوشیدن آبمیوه یا نوشیدنی‌های کاراملی به اندازه‌ی مصرف یک کاسه سبزیجات و غذاهای حاوی پروتئین شما را سیر نمی‌کند؛ بنابراین تا حد امکان مصرف آبمیوه‌های پر از شکر، نوشابه و نوشیدنی‌های الکلی را متوقف کنید.

۵. وزنه و دمبل بخرید

از پولی که برای خرید وزنه و دمبل می‌پردازید، هرگز پشیمان نخواهید شد. تمرینات قدرتی به افزایش حجم عضلات کمک می‌کند. افزایش حجم عضلات باعث می‌شود چه در زمان کار، چه در زمان استراحت، در تمام ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هر ۷ روز هفته کالری بیشتری بسوزانید.

بیشتربخوانید... عمل اسلیو معده

۶. مصرف ادویه را افزایش دهید

مصرف ادویه های مناسب لاغری در کاهش وزن و لاغری سریع مؤثر است. «کپسایسین» ترکیبی است که در فلفل هندی (قرمز) و هالاپینو یافت می‌شود. این ترکیب باعث می‌شود، بدن‌ هورمون آدرنالین بیشتری ترشح کند که نتیجه‌ی آن افزایش سوخت‌وساز و افزایش کالری سوزی است.

بیشتربخوانید... عمل ساسی بای پس معده

۷. به رختخواب بروید

شاید این عبارت به نظر خنده‌دار بیاید، ولی کم خوابی باعث افزایش وزن می‌شود. تحقیقات فراوانی نشان داده‌اند خوابیدن کمتر از ۷ ساعت در شب‌ها، سرعت سوخت‌وساز بدن را کاهش می‌دهد.

۸. غذای مصرفی خود را یادداشت کنید

بر اساس تحقیقات صورت گرفته کسانی که غذای مصرفی‌شان را یادداشت می‌کنند کاهش وزن بیشتری خواهند داشت.

۹. ورزش هوازی انجام دهید

البته فواید ورزش برای سلامتی انکارناپذیر است، اما فکر می‌کنید بهترین زمان ورزش برای چربی سوزی چه موقع است؟ تمرینات ورزشی همیشه مفید و تأثیرگذار است، اما تأثیرش هنگام غروب دو چندان می‌شود. با سپری شدن روز و رسیدن به شب، سوخت‌وساز بدن آهسته‌تر می‌شود.

۱۰. به خودتان گرسنگی ندهید

حذف وعده‌های غذایی و گرسنگی کشیدن راه مناسبی برای لاغری سریع و سالم نیست. اگر دغدغه‌های روزانه وقت کافی برای صرف وعده‌های غذایی را از شما دزدیده است، چیزهایی در خودرو یا میز کارتان نگه داشته و با مصرف‌شان از احساس گرسنگی جلوگیری کنید.

۱۱. خوراکی‌های حاوی آب زیاد بخورید

برای اینکه بدن‌تان به درستی فعالیت کند و سم زدایی از بدن به‌خوبی انجام شود، باید مقدار زیادی آب مصرف کنید. یک راه مناسب برای تأمین آب مورد نیاز بدن‌تان، مصرف غذاهایی است که در داخل خود مقدار زیادی آب دارند. خیار، گوجه فرنگی، هندوانه، انگور، کرفس و آناناس آب بالایی دارند.

بیشتربخوانید... عمل لاغری بای پس معده

۱۲. غذاهای سرشار از مواد معدنی مصرف کنید

پتاسیم، منیزیم و کلسیم می‌توانند به تعادل سدیم در بدن کمک کنند. غذاهای سرشار از پتاسیم مانند سبزیجات برگ سبز، اغلب غذاهای نارنجی رنگ (پرتقال، سیب‌زمینی شیرین، هویج و ملون)، موز، گوجه فرنگی، سبزیجات چلیپایی (مانند انواع کلم‌ها و مخصوصا گل کلم)، لبنیات کم‌چرب، مغزها و دانه‌ها دارای خواص متعددی هستند.

منبع: https://www.dr-abdo.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

لمینت دندان چیست؟ با تولید لمینت دندان متحرک که یک روکش و کاور مانند کامپوزیت متحرک می باشد، دیگر لازم نیست نگران ظاهر نامطلوب دندان‌هایتان  باشید. اگر دندان های شما بر اثر ضربه و یا حوادث دچار شکستگی، بریدگی و یا زردی بیش از حد و غیرقابل درمان، شده است می‌توانید از فن آوری های به روز در دنیای دندانپزشکی مانند لمینت متحرک استفاده کنید. لمینت متحرک نقش کاور دندان را دارد و به شما این اجازه را می دهد که از لبخندی زیبا و سفید بهره مند شوید. لمینت متحرک دندان همانند لمینت ثابت عمل می‌کند، با این تفاوت که می‌توانید آنرا در صورت نیاز در بیاورید. نحوه تولید و جنس لمینت متحرک این امکان را فراهم کرده که با توجه به بودجه و شرایط دندان های هر فرد، لمینت متحرک دندان خاص آن شخص تولید شود تا بدون هیچ مشکلی بر روی دندان هایش سوار شود. در ادامه با بهترین کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی همراه باشید.

لمینت متحرک دندان چیست؟

لمینت متحرک به عنوان اسنپ اسمایل لایه ای روکشی از جنس لمینت یا کامپوزیت است که بعد از قالب گیری دندان توسط دندانپزشک، جهت ترمیم و زیبایی دندان مختص دندان های شما تولید می شود. شما می توانید لمینت متحرک را هر وقت که بخواهید از دندان های خود جدا کنید. این کاور لمینتی، عیب و ایرادات دندان های را می پوشاند و ظاهری زیبا به دندان ها و لبخند شما می دهد.  به عبارت دیگر لمینت متحرک دندان این امکان را برای دندانپزشکان حرفه‌ای فراهم کرده است که بتوانند شیوه درمان جدیدی را برای یکنواخت کردن دوباره دندان‌های مراجعه کنندگان، در دست داشته باشند.

بیشتربخوانید...

مزایای لمینت متحرک

اولین نکته در لیست مزایای لمینت متحرک دندان، قیمت پایین آن است. نکته دوم سهولت استفاده آن برای بیمار است. استفاده از آن در ۳ مرحله بسیار آسان صورت می‌گیرد:

  • آنها را به مدت 2 دقیقه در آب جوش قرار دهید
  • آنها را بردارید، بگذارید خنک شوند و در آب خنک بشویید
  • آنها را محکم بر روی سطح خارجی دندان فشار دهید

پس از انجام این مراحل، روکش محکم بر سر جای خود روی دندان های شما قرار می گیرد و تا زمانی که آن را درنیارید تکان نمی‌خورد. این روکش ها می توانند فوراً تمام نقایص دندان های شما از جمله شکاف های وسیع ، ساختار خم یا نامرتب ، رنگ پریده ، ناحیه بریده شده و دندان از دست رفته را تغییر دهند.

عوارض لمینت متحرک دندان

  • عمر کوتاهی دارد
  • راه‌حل دائمی برای حل مشکلات دندان نیست
  • ممکن است ایجاد آلرژی بکند

منبع: https://www.karajdentists.ir/

 


:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

لنت یکی از بخش‌های ترمز است. این وسیله مصرفی با دیسک خودرو تماس پیدا می‌کند و در اثر این تماس یک اصطکاکی به وجود می‌آید که سبب کند شدن حرکت ماشین و در نتیجه توقف آن می‌شود. جهت خرید قطعات اصلی کیا و هیوندا کلیک کنید.

لنت ترمز چه وظیفه‌ای دارد؟

لنت ترمز از دو بخش محکم که به‌ آن کفشک لنت و اصطکاکی که لقه لنت می‌نامند تشکیل شده است. سطح اصطکاکی لنت پس از فشار دادن پدال ترمز به روتور ترمز می‌چسبد و اتومبیل را متوقف می‌کند. لنت ترمز‌ها در گذشته با استفاده از آزبست ساخته می‌شدند. آزبست گرمای تولید شده لنت در اثر اصطکاک را می گرفت و پراکنده می‌کرد اما این آزبست‌ یک ضرر جدی داشت و آن ایجاد گرد و غبار هنگام ترمز گرفتن بود. این گرد و غبار‌ها برای سلامتی زیان آور بودند به همین دلیل امروزه لنت ها از مواد آلی بی زیان ساخته می‌شوند که جنس بیشتر آنها شیشه، لاستیک و رزین است. لنت‌های آلی یا غیر آزبستی تولید آلودگی ندارند. این لنت ترمز‌ها بیشتر برای خودرو‌های معمولی به کار می‌روند و گزینه مناسبی برای خودرو‌های سنگین و مسابقه‌ای نیستند چون وزن ماشین‌های سنگین و سرعت ماشین‌های مسابقه‌ای بالا است و مجبورند گاهی اوقات در سرعت زیاد ماشین را متوقف کنند.

بیشتربخوانید... خرابی سنسور اکسیژن خودروی موهاوی

لقمه‌ لنت ترمز

لقمه لنت ترمز همان بخش اصطکاکی است و به پنج دسته تقسیم می‌شود که در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره انواع آن پرداخته می‌شود.

لنت فلزی

این لنت‌ها از آهن، مس، فولاد و گرافیت ساخته می‌شوند. بیشتر خودرو‌ها از لنت فلزی استفاده می‌کنند. عملکرد لنت‌های فلزی بالا و هزینه آن پایین است. سنگین بودن لنت‌های فلزی یکی از عیب‌های وارده به آن است و این مسئله بر سوخت خودرو تاثیر می‌گذارد همچنین وزن بالای آن سبب می‌شود که در ماشین‌های مسابقه‌ای از آن استفاده نشود. این لنت‌ها دوام بالایی دارند اما چون از فلز ساخته شده و لطافتی در آن به کار نرفته است سبب خوردگی روتور می‌شود. این لنت‌ها در گذر زمان به قسمت‌های دیگر ترمز آسیب می‌زنند. لنت‌های فلزی هنگامی که داغ می‌شوند عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند.

بیشتربخوانید... شیشه شوی سانتافه

لنت سرامیکی

لنت‌های سرامیکی برخلاف لنت‌های فلزی بسیار سبک هستند و نیروی متوقف کننده زیادی دارند. این لنت‌ها دیر ساییده می‌شوند. لنت سرامیکی از لنت‌های مناسب برای ماشین‌های مسابقه‌ای است. لنت‌های سرامیکی بسیار گران هستند و در تولید آنها از مواد چسبنده، الیاف سرامیک و ماده پر کننده استفاده شده است البته در تولید آن گاهی از الیاف مس نیز استفاده می‌شود. این لنت‌ها گرما را به خوبی پراکنده کرده و تولید غبار بسیار کمی دارند. دفع بسیار سریع و خوب گرما سبب عملکرد بهتر لنت‌های سرامیکی می‌شود.

لنت زینتری

لنت‌های زینتری بیشتر در ماشین‌های آفرود و مسابقه‌ای استفاده می‌شود. سرعت خوردگی در این لنت‌ها بسیار بالا است و عمر کوتاهی دارند. استفاده از این لنت‌ها در خودرو‌های معمولی سبب می‌شود که عملکرد سیستم ترمز کاهش پیدا کند.

لنت‌ نیمه متالیک یا نیمه فلزی

در تولید این لنت‌ها از درصد پایین فلز استفاده شده به همین دلیل به آن نیمه فلزی نیز می‌گویند. در این لنت‌ها از ۴۰ درصد مس برای بالا بردن میزان اصطکاک و دوام آن به کار رفته است.  این لنت‌ها عمر بالا و قیمت مناسبی دارند از طرفی سر و صدای زیادی تولید می‌کنند اما قدرات ترمزگیری بالایی دارند.

لنت ارگانیک

در تولید این لنت‌ها از مواد فلزی استفاده نمی‌شود و قیمت بسیار پایینی دارند و عمر آنها نیز بسیار پایین است. این لنت‌هااز نرم‌ترین لنت‌های موجود اند و عملکرد بسیار خوبی دارند. سر و صدای لنت ارگانیک بسیار پایین است و دوام پایینی نسبت به سایر لنت ترمز ها دارند. اگر رانندگی هیجانی دارید و زیاد در ترافیک می‌مانید این لنت‌ها گزینه مناسبی نیستند چون زود تمام می‌شوند.

چرا باید لنت‌های ترمز را عوض کنید؟

لنت‌ها بر اثر اصطکاک و در گذر زمان تمام می‌شوند. وقتی لنت ترمز فرسوده شود پس از ترمز کردن خودرو با طی مسافتی از حرکت می‌ایستد بنابراین توصیه می‌شود با لنت‌های فرسوده رانندگی نکنید. قدرت ترمز در لنت‌های فرسوده بسیار پایین می‌آید و همین مسئله ممکن است سبب تصادف شود. لنت فرسوده به روتور ترمز نیز آسیب می‌زند و برای اینکه متحمل هزینه‌های بیشتری  نشوید بهتر است بعد از تمام شدن سریعا نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

منبع:  star.parts

 



:: موضوعات مرتبط: خودرو , ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بینی عروسکی و فانتزی از جمله مدل های پرطرفدار در جراحی بینی زنان می باشد، افرادی که متقاضی جراحی بینی عروسکی هستند باید اطلاعاتی درباره این مدل بینی داشته باشند.

بینی به دلیل اینکه در مرکز صورت قرار دارد تاثیر بسزایی در زیبایی چهره فرد می گذارد به همین علت باید مدل بینی در آن ها با دقت انتخاب شود.

بیشتربخوانید:

از مشخصات ظاهری بینی های فانتزی یا عروسکی می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • داشتن قوس مشخص بر روی بینی
  • نوک سربالا
  • سایزی کوچک

تفاوت جراحی بینی فانتزی و طبیعی

تفاوت عمده بینی فانتزی و بینی طبیعی در زاویه نوک بینی با لب بالا می باشد ؛ به نحوی که زاویه لب فوقانی و نوک بینی در جراحی بینی طبیعی حدودا 95 درجه و در جراحی بینی فانتزی حدود 105 درجه است.

اقدامات قبل از جراحی بینی

  • به طور کلی متقاضیان جراحی بینی هنگامی که تصمیم قطعی به انجام این جراحی می گیرند ، در وهله اول باید در انتخاب جراح بینی دقت نمایند تا بعد از عمل با عوارض احتمالی جراحی روبرو نشوند.
  • پس از انتخاب جراح بینی ، از دیگر اقدامات مهمی که باید به آن توجه داشت ؛ حضور در جلسه مشاوره پیش از عمل می باشد.
  • در این جلسه ، بیمار باید تمامی انتظارات و اهداف خویش از انجام عمل را برای پزشک منتخب خود به طور کامل تبیین کند.
  • همچنین در صورت مبتلا بودن به بیماری های زمینه ای ، حساسیت دارویی و استفاه از داروهای مخصوص ، باید جراح خود را از این مسئله مطلع سازد.
  • قبل از جراحی بینی ، پزشک معالج آزمایش های مخصوصی برای بیمار خود تجویز می کند که حتما باید آن را انجام داده و نتیجه را در روز عمل جهت قرار دادن در اختیار جراح ، همراه خود داشته باشد.
  • سیگار ، قلیان و کلیه مواد دخانی و الکل از 2 هفته قبل از عمل ، ممنوع می باشد ؛ زیرا این قبیل مواد سبب تنگ شدن رگ ها شده و فرآیند خونرسانی را مختل می کنند ؛ در نتیجه ممکن است فرد را در حین عمل با مشکلات حادی مواجه سازند.
  • سیگار و مواد این چنینی در روند ترمیم زخم نیز اثر سوء ایجاد می کنند ، لذا با توجه به موارد ذکر شده تاکید به ترک مصرف آن قبل از عمل ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع: http://www.roz-teb.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بالون معده از طریق دستگاه اندوسکوپ توسط جراح لاغری وارد معده می شود و با مایعات بی خطر پر می شود. بالون آب شده بخشی از حجم معده را اشغال می دهد و به مدت مشخصی داخل معده باقی خواهد ماند. به دلیل کاهش میزان مصرف غذا ممکن است شخص وزن کم کند. با این حال این روش عوارض زیادی دارد و امروزه یک روش منسوخ به شمار می رود.

بیشتربخوانید... بهترین رژیم لاغری دنیا

عوارض بالون معده چیست؟

  • کاهش وزن کم
  • ناراحتی معده
  • تهوع و استفراغ
  • شکم یا کمردرد
  • رفلکس اسید
  • مسائل هضم
  • انسداد ورود غذا به معده
  • عفونت

آیا بالون معده مزیت خاصی هم دارد؟

بله بالون گذاری در کنار تمام عوارضش مزایایی نیز دارد اما با توجه به بالا بودن تعداد عوارض و ریسک، فواید آن آنقدرها هم قابل توجه نیستند. برخی از مهم ترین فواید این روش عبارتند از:

  • یک روش جراحی لاغری نیست و بنابرین برگشت پذیر است.
  • موقت است
  • به دنبال لاغری به کاهش علائم دیابت و فشار خون بالا و … کمک می کند.

بهترین روش لاغری برای افراد چاق و دارای اضافه وزن چیست؟

افرادی که شاخص توده بدنی بالا ۴۰ دارند چاق در نظر گرفته می شوند و بهتر است برای افزایش طول عمر و داشتن زندگی سالم اقدام به کاهش وزن کنند.

ورزش کردن و داشتن یک رژیم لاغری مناسب می تواند در اغلاب اوقات برای لاغری موثر باشد اما متاسفانه این راه کار تنها در افرادی که شاخص توده بدنی بین ۲۵ تا ۳۰ دارند مناسب است.

در افرادی که شاخص توده بدنی بین ۳۰ تا ۴۰ دارند ترکیبی از ورزش و رژیم لاغری و مصرف دارو می تواند به کاهش وزن کمک کند اما برای افرادی که BMI بالای ۴۰ دارند بهترین روش لاغری انجام عمل جراحی لاغری مانند اسلیو معده است. این اعمال بی خطر بوده و نتایج دائمی دارند.

منبع: http://www.gymju.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

جراحی بینی فانتزی نوعی جراحی بینی است. لازم به ذکر است که با توجه به سلیقه ها و معیارهای زیبایی افراد ، مدل بینی متفاوت خواهد بود ولی در بین خانم ها مدل بینی فانتزی یا مدل بینی عروسکی طرفداران زیادی دارد.

بینی عروسکی چیست؟

در اولین سال هایی که هنوز عمل جراحی زیبایی بینی تا این حد فراگیر و پیشرفته نشده بود، بینی های عملی تفاوت فاحشی با مدل عمل بینی طبیعی داشتند. ظرافت بیش از حد، نوک بینی سربالا، قوس زیاد تیغه بینی و پل بسیار باریک از جمله ویژگی های نتیجه عمل های جراحی بینی بود.

بینی عضو مرکزی صورت است و برقراری تناسب میان اجزای مختلف صورت را بر عهده دارد. به همین علت باید پیش از انتخاب مدل بینی ایده آل، به فرم صورت و مدل بینی توجه نمایید. مدل بینی عروسکی برای هر فرم صورتی مناسب نیست و بهتر است پیش از هرگونه اقدامی، نسبت به نوع پوست و مدل بینی خود آگاهی یابید.

در جراحی بینی عروسکی به موارد ذیل دقت کنید:

  • فرد متقاضی برای جراحی بینی فانتزی یا عروسکی نباید انتظار داشته باشد که بینی او بیش از حد کوچک شود چرا   که ممکن است متناسب صورت او نباشد و در تنفس اختلال ایجاد کند.
  • افرادی که صورتی با اجزاء ظریف و کوچک دارند بینی عروسکی و فانتزی بیشتر با چهره آن ها تناسب ایجاد می کند.
  • افرادی که دارای بینی استخوانی هستند معمولا از این مدل بینی نتیجه مطلوبی را کسب می کنند اما کسانی که بینی گوشتی (آشنایی با عمل بینی گوشتی) دارند به آن ها توصیه می شود از جراحي بيني عروسكي صرف نظر کنند.
  • افرادی که متقاضی جراحی بینی عروسکی هستند به این نکته توجه داشته باشند که باید با توجه به ساختار بینی شان انتظار معقولانه ای داشته باشند.
  • برای انجام جراحی بینی فانتزی حتما به بهترین جراح بینی فانتزی مراجعه کنید تا از نتیجه جراحی زیبایی بینی رضایت داشته باشید.

منبع: http://www.drmattab.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی سریع باعث شده برخی بر این باور برسند که جایگزین ارتودنسی‌های قدیمی است و در عوض آن که سال‌ها مجبور به تحمل بریس در دهان باشیم، می‌توانیم ظرف مدتی به کوتاهی یک ماه به نتایج مشابه دست پیدا کنیم، در هر حال ارتودنسی سریع عملی است که در آن از کامپوزیت دندان ، روکش دندان یا لمینت دندان برای بستن فاصله‌ها و اصلاح روی هم آمدن یا همپوشانی دندان‌ها استفاده می‌شود تا لبخندی زیبا و جذاب با ردیف مرواریدگونی از دندان‌های سپید و مرتب خلق شود.

تا زمانی که با متخصص ارتودنسی مشورت نکنید، نمی‌توان به طور قطع گفت که ارتودنسی سریع به چه مدت زمان نیاز دارد، البته تردیدی نیست که ارتودنسی سریع در مقایسه با ارتودنسی متحرک نامرئی و بریس‌های گوناگون زمان کمتری می‌برد. درمان ارتودنسی سریع پس از چند جلسه کامل می‌شود و می‌توانید مطب را با بر لب داشتن لبخندی رویایی ترک کنید.

چگونگی انجام ارتودنسی سریع

ارتودنسی سریع را نباید با بریس‌های فلزی قدیمی اشتباه بگیرید. ارتودنسی سریع جایگزینی تقریباً بدون درد برای بریس فلزی است که دندان‌هایی زیبا و مرتب را تنها پس از چند جلسه به ارمغان می‌آورد.

چند درمان‌ ارتودنسی زیبایی وجود دارد که به عنوان ارتودنسی سریع در نظر گرفته می‌شود. این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • لمینت ونیر دندان
  • روکش دندان
  • کامپوزیت دندان

در ارتودنسی سریع روکش چینی (پورسلنی) به دندان چسبانده می‌شود تا دندان‌ها صاف، مقاوم‌تر و سپیدتر شود. لمینت دندان پرکاربردترین روش ارتودنسی سریع است.

عوارض ارتودنسی سریع

ارتودنسی سریع به ندرت با عوارض ارتودنسی سریع همراه است. عفونت‌های باکتریایی گاهی پس از عمل بروز می‌یابد از معایب ارتودنسی سریع است، که به راحتی با آنتی بیوتیک قابل درمان است. مراجعه به متخصص ارتودنسی ماهر و باتجربه برای انجام ارتودنسی سریع بسیار مهم است. چنانچه متخصص تبحر کافی نداشته باشد، ونیر بیش از اندازه بزرگ یا کوچک خواهد بود یا رنگ آن نسبت به بقیه دندان‌ها تفاوت چشمگیری خواهد داشت. حال آن که اگر ارتودنسی سریع را به دستانی ماهر بسپارید، ونیر چنان طبیعی خواهد بود که به سختی می‌توان آن را از دندان‌های طبیعی تشخیص داد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ژله ای

هزینه ارتودنسی سریع

ارتودنسی سریع ممکن است فقط بر روی دندان‌های بالا یا پایین یا ترکیبی از این دو انجام شود و طبعاً هزینه ارتودنسی سریع به تعداد دندان‌های مورد ترمیم و نیز جای هر دندان در دهان بستگی دارد. بنابراین قیمت ارتودنسی سریع برای هر فرد متفاوت خواهد بود.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بلیچینگ به درمان سفید کننده دندانها جهت افزایش اعتماد به نفس گفته می شود که در آن از ژل یا محلول بر پایه پروکسید استفاده می شود. هم بلیچینگ خانگی و هم بلیچینگ حرفه ای در مطب دندانپزشکی از محلولهای بر پایه پروکسید استفاده می کنند اما غلظت آنها متفاوت است. برای سفید کردن دندانها با بلیچینگ، مواد بر پایه پروکسید در تماس با دندانها قرار می گیرد تا لکه های دندان را از بین ببرد.

بیشتربخوانید... تاثیر ارتودنسی بر عمل بینی

آماده سازی دهان برای بلیچینگ

قبل از اقدام به بلیچینگ باید دندانهای پوسیده را ترمیم کنیم. باید بدانیم که بلیچینگ بر روی پر کردگیها، روکش های دندان ، لمینت های دندان و نواحی زرد ریشه ناشی از تحلیل لثه تاثیری ندارد. قبل از اقدام به بلیچینگ، انجام جرمگیری (در صورت وجود جرم ) و بروساژ به نتیجه گیری بهتر می انجامد.

پس از بلیچینگ چگونه از دندانها مراقبت کنیم؟

  • هر روز دو مرتبه دندانهای خود را مسواک بزنید و حداقل یک بار نخ دندان بکشید.
  • دهان خود را با دهانشویه دست کم یک بار در روز شستشو بدهید.
  • میتوانید یک یا دو بار در هفته از خمیر دندان سفید کننده استفاده کنید.
  • از خوردن چای، قهوه، نوشابه، سسهای تیره رنگ مانند سس کچاپ و سس سویا و شکلات پرهیز کنید. این نوشیدنیها را میتوانید با نی مصرف کنید تا در تماس با همه دندانها قرار نگیرند.
  • تا ۲۴ ساعت پس از بلیچینگ، هر خوراکی که باعث لک شدن دندان سفیدتان می شود را نخورید.

عوارض بلیچینگ دندانها چیست؟

این درمان بی خطر در نظر گرفته می شود اما همانند هر درمان دیگری ممکن است برخی عوارض جانبی را تجربه کنید. حساسیت دندان پس از بلیچینگ گاهی اتفاق می افتد که غالبا موقتی بوده و برطرف می شود. اگر حساسیت دندان اذیتتان می کند با محصولات حاوی نیترات پتاسیم و فلورید سدیم ممکن است حساسیت دندان کاهش یابد. پس از سفید کردن دندانها با بلیچینگ ممکن است لثه تحریک و اذیت شود.

علت آن تماس مواد سفید کننده با لثه است به همین علت دندانپزشک با دقت تمامی سطح لثه را با مالیدن ژل مخصوصی، محافظت می کند. این وضعیت خود به خود بهبود می یابد.پس بهتر است این درمان بصورت مستمر و مداوم پس از هر تغییر رنگی انجام نشود تا دندان ها حساسیت دندان به حالت نرمال بازگردد تا مجدد بتوانید از این درمان استفاده کنید.

بیشتربخوانید... ایمپلنت دندان

هزینه ی سفید کردن دندان با بلیچینگ چقدر است ؟

قیمت بلیچینگ دندان بر اساس مواد مورد استفاده و برندهای آنها متفاوت است همچنین قیمت آن در مطب و خانه نیز تغییر می کند.

اگر در خانه بخواهید بلیچینگ انجام دهید باید ابتدا توسط دندانپزشک یک قالب تری ساخته شود و همچنین چند مرتبه بلیچینگ را تکرار کنید که این امر باعث افزایش هزینه ی آن می شود. اما در مطب دندانپزشکی بدون نیاز به قالب با دوز بالاتر در یک جلسه انجام می شود.

همچنین بلیچینگ به دو روش آفیس بلیچینگ و هوم بلیچینگ انجام می شود که قیمت هر کدام متفاوت است.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

از مسائل بسیار مهم و قابل توجه در انجام کامپوزیت های دندان و  لمینت های جدید دندان و ایجاد زیبایی پس از آن، انتخاب رنگ مناسب برای آنها است که تاثیر فوق العاده زیادی در جلب توجه افراد داشته و در صورت صحیح انتخاب شدن، می تواند دندان های شما را بسیار طبیعی و زیبا جلوه دهد.

ملاک های انتخاب رنگ لمینت برای دندان

به منظور انتخاب رنگ لمینت دندان،ملاک های متفاوتی وجود داشته که یکی از آنها، توجه به رنگ پوست صورت است. انتخاب رنگ سفید براق و درخشان، انتخابی عمومی و بسیار اشتباه برای تمامی افراد بویژه کسانی با رنگ پوست تیره، گندمی و مایل به سیاه است.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان

توصیه می شود افراد با رنگ پوست روشن و سفید از لمینت های روشن تر استفاده نموده تا تضاد ایجاد شده بین پوست و دندان ها خیلی جزئی به نظر برسد؛ در مقابل توصیه می شود افراد دارای پوست تیره به هیچ عنوان سراغ رنگ های روشن نرفته و به رنگ های تیره تر بسنده نمایند. باید خاطر نشان نمود امروزه تکنیک های متفاوتی در این علم ایجاد گردیده که قادر به ایجاد تغییرات و ایجاد طیف رنگی طبیعی در رنگ لمینت انتخاب شده می باشند.

نکته بسیار جالب و تایید شده در انتخاب رنگ لمینت ها، در نظر داشتن میزان سفیدی چشم هاست. توصیه می شود از انتخاب رنگ هایی که بیشتر از سفیدی چشمان شما سفید و براق هستند اجتناب نموده و به انتخاب رنگ های دیگر فکر نمایید. این نکات و توجه به آنها به شما کمک می نماید تا دندان هایی طبیعی، زیبا و درخشان داشته و در نگاه اول غیر طبیعی بودن دندان هایتان به چشم نیاید.

بیشتربخوانید... ترمیم و زیبایی دندان

ترکیب رنگ بندی در لمینت های دندانی چگونه است؟

امروزه شرکت های تجهیزاتی دندانپزشکی فراوانی در داخل و خارج از کشور به تولید لمینت های کامپوزیتی و سرامیکی پرداخته و آنها را مورد رنگ بندی قرار می دهند. راهنمای رنگ بندی در لمینت ها از یک الگوی کلی تبعیت نموده و در چهار سطح A ،B ،C و D قرار داده می شوند. درجه بندی رنگ های مختلف در این چهار سطح، از شماره ۱ تا ۴ قرار داشته و قدرت انتخاب در انواع متفاوتی برای متقاضیان وجود خواهد داشت. در مرحله اول، انتخاب رنگ لمینت بر عهده خود متقاضی بوده و پس از انتخاب اولیه، پزشک نیز نظرات خود را اعلام نموده و بیمار را در انتخاب کمک می نماید.

بیشتر بخوانید... قیمت لمینت دندان در تهران



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

همیشه یکی از موارد مهم در انتخاب نوع درمان و شروع آن هزینه درمان است. در بین درمانهای دندانپزشکی یکی از گرانترین آنها ارتودنسی است. اما چرا قیمت ارتودنسی انقدر زیاد است؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ می دهیم:

تخصصی بودن ارتودنسی

ارتودنسی یک علم بسیار تخصصی است که یک دندانپزشک عمومی نمیتواند این درمان را انجام دهد. یک متخصص ارتودنسی بعد از گذراندن دوره های دندانپزشکی عمومی به دنبال کسب مهارت و دریافت تخصص ارتودنسی، در آزمونی سخت شرکت کرده و دوره های آموزشی دیگری را پشت سر می گذارد. پس بدیهی است که هرچه تخصص بالاتر باشد، دستمزد هم بالاتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی و عمل بینی

نوع درمان ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان، روشی بسیار فوق العاده برای رفع و اصلاح مشکلات و ناهنجاری های دهان و دندانی است که خود، انواع و روش های متنوعی دارد. هرکدام از این روشها با در نظر گرفتن شرایط، مشکلات و نیاز بیمار، طی بررسی های حرفه ای ارتودنتیست، انتخاب می گردند. یک متخصص ارتودنسی خوب و دارای مهارت، تمام گزینه های درمانی موجود را برای بیمار خود شرح می دهد تا بیمار بتواند در رابطه با تمام موارد لازم از جمله هزینه، به خوبی فکر کند. هر کدام از روش های ارتودنسی، به دلیل نوع درمان متفاوت، مدت زمان متفاوت و ... هزینه های خاص خود را دارند.

مدت طولانی درمان  ارتودنسی

مدت زمانی که درمان ارتودنسی شما طول می کشد، در هزینه کلی درمان تأثیر می گذارد. همانطور که می دانید، ارتودنسی در یک جلسه و حتی یک ماه امکان پذیر نبوده و با توجه به شرایط بیماران متفاوت و با درنظر گرفتن نوع درمان، این زمان بین 6 ماه تا 3 سال و یا حتی بیشتر متغیر خواهد بود. همچنین در این درمان، لازم است تا بیمار تحت معاینه مکرر و مداوم ارتودنتیست خود قرار داشته باشد. به همین جهت باتوجه به نوع درمان، بیمار باید هر چند وقت یکبار به مطب ارتودنسی مراجعه داشته باشد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی نامرئی

استفاده از تجهیزات تخصصی

ارتودنسی با داشتن روش هایی متفاوت، از ابزارها و دستگاه های متنوعی برای درمان استفاده می کند. بنابراین یکی دیگر از علل گران قیمت بودن این درمان، هزینه تجهیزات و متریال تخصصی است که می تواند تاثیرات به سزایی در قیمت نهایی ارتودنسی دندان داشته باشد.

نیاز به درمان های جانبی

در ابتدا ارتودنسی نیز مانند هر درمان دندانپزشکی دیگری به عکس های رادیولوژی و اسکن های مربوطه نیازمند است. همچنین با توجه به اینکه هر بیمار شرایط خاص خود را دارد، ممکن است تا به درمان های جانبی مانند جرم گیری قبل از ارتودنسی، کشیدن دندان، درمان بیماری های لثه و پوسیدگی های دندانی و یا هر درمان دیگری نیاز داشته باشد که هر کدام در هزینه ارتودنسی اثرگذار هستند.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1400 | نظرات ()