نوشته شده توسط : نت ویر

اعتیاد به غذا خوردن بعد از جراحی چاقی چگونه برطرف می شود؟

بدن تمام انسان ها هورمون های خاصی ترشح می کند، که می گویند چه زمانی انسان گرسنه شده است. این هورمون ها که گرلین نام دارند، در برخی از بدن ها بیشتر از حد نرمال ترشح می شوند. به همین دلیل این دسته از افراد بیشتر ساعات روز را در حالت گرسنگی به سر می برند.

اگر شخصی اقدام به استفاده از غذاهای ناسالم نماید، سیگنال هایی به هورمون های خاص ارسال می شود و آنها را تحریک می کند. درست مانند زمانی که شخصی اقدام به مصرف مواد مخدر اعتیاد آور می نماید. اعتیاد به خوردن غذا نیز نوعی اعتیاد خطرناک است که می توان بیشتر سیستم بدن را تحت کنترل خود درآورد.

بیمارانی که اقدام به جراحی اسلیو معده می نمایند، ابتدا ممکن است به دلیل ترشح بالای این هورمون در بدن خود دچار مشکلاتی شوند. اما پس از مدتی این مشکل برطرف می شود و بدن آنها حالت نرمال به خود خواهد گرفت. البته بهتر است این مسئله را مد نظر داشته باشید که مراقبت های بعد از جراحی اسلیو، مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود. در غیر این صورت نمی توانید شاهد نتیجه مطلوب بعد از اسلیو معده باشید.

آیا میان جراحی اسلیو معده و مغز رابطه ای وجود دارد؟

می دانیم که تمامی بخش های بدن تحت کنترل مغز هستند. پس طبیعی است که احساس گرسنگی نیز توسط مغز به معده دستور داده شود. زمانی که شخصی اقدام به جراحی لاغری می نماید، مغز این اسیب را دریافت نموده و سیگنال های گرسنگی کمتری به معده ارسال می کند.

وقتی معده خالی می شود هورمونی با نام گرلین در بدن ترشح می شود که درون جریان خون وجود دارد. این هورمون منجر می شود تا مغز پالس های گرسنگی ایجاد نموده و اعلام کند که الان وقت خوردن غذا است. اما به محض این که فرد غذا میل می کند، ترشح این هورمون در بدن کاهش می یابد. پس جراحی اسلیو معده می تواند دلیل مناسبی برای کاهش ترشح این هورمون در بدن باشد.

زیرا معده بعد از جراحی اسلیو معده کوچک می شود، و این یعنی هورمون گرلین نیز کمتر در بدن ترشح خواهد شد.

بیشتر بخوانید :

متخصص جراحی لاغری کیست ؟

آیا برگشت ناپذیر بودن جراحی اسلیو ویژگی بدی به شمار می رود؟

شاید این مسئله که جراحی اسلیو قابلیت بازگشت ندارد، یک ویژگی خوب به شمار رود. اما نمی توانیم به طور قطع بیان کنیم که تمام بیمارانی که این روش درمانی را  انتخاب کرده اند، از جراحی اسلیو معده خود راضی هستند. اما نتیجه ای که با این جراحی به دست می آید، بیمار را برای انجام آن مشتاق می کند.

بیمارانی که جراحی اسلیو انجام می دهند، ممکن است درگیر مشکلاتی همچون حالت تهوع، استفراغ یا اسهال و مشکلات دیگری در کوتاه مدت شوند. حتی از هر 5 بیماری که جراحی انجام می دهد، ممکن است به بیماری ریفلاکس معده دچار شود. که البته این مشکلات به مرور زمان برطرف می شود.

بدن بیماران معمولا تغییرات جراحی اسلیو معده را بهتر از روش های دیگر تحمل می کند. مثلا می توانیم بگوییم که این دسته از افراد کمتر دچار مشکلاتی همچون اتساع مری، اتساع کیسه، مشکلات پورت و موارد دیگر می شوند. زیرا در این روش جراحی هیچ شی خارجی ای در معده جای نمی گیرد، و از این رو بدن با خطر کمتری می تواند این تغییر را بپذیرد.

جراحی اسلیو معده یک روش عالی و مناسب برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری به شمار می رود، که نسبت به روش های دیگر مزایای بیشتری نیز دارد.

جهت محاسبه شاخص توده بدنی خو قبل از هر عمل جراحی لاغری به این سایت مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

وقتی صحبت از درمان چاقی مفرط و بیماری های مرتبط با آن ها مثل دیابت به میان میآید، گزینه های زیادی برای در نظر گرفتن پیش روی ما قرار میگیرند. شما می توانید برای کاهش وزن و درمان چاقی رژیم غذایی خود را تغییر دهید، بیشتر ورزش کنید و یا رو به متدهای جدید جراحی لاغری بیاورید. در این مقاله قصد داریم دو روش رایج لاغری یعنی جراحی لاغری و ورزش کردن را با هم مقایسه کنیم. بعد از مقایسه اولیه به شما خواهیم گفت که کدامیک برای لاغری بهتر عمل میکنند و چرا ترکیبی از این دو روش اهمیت بسیار زیادی برای بیماران چاق دارد.

ورزش کردن چه فایده ای دارد و هر شخص بزرگسال چقدر باید ورزش کند؟

ورزش منظم برای داشتن سلامتی کلی و احساس بهزیستی ضروری است. انجام ترکیبی از تمرینات هوازی و تمرینات قدرتی به تهویه مناسب، حفظ توده عضلانی (حتی در دوران پیری)، کاهش فشار خون و افزایش انعطاف پذیری بدن کمک زیادی میکند.

وزارت بهداشت انجام فعالیت های زیر را به بزرگسالان توصیه میکند تا از فواید آن بهره مند شده و زندگی سالم تر داشته باشند:

فعالیت های هوازی: بزرگسالان باید در هر هفته دست کم ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی ملایم یا ۷۵ دقیقه فعالیت هوازی شدید داشته باشند. هر جلسه فعالیت باید پایدار بوده و پشت سرهم انجام شود و هر جلسه ورزش هوازی باید حداقل ده دقیقه باشد.

حرکات قدرتی: بزرگسالان باید حداقل دو بار در هفته روی تمرینات و ورزش های قدرتی تمرکز کنند.

ورزش های ساده روزانه: بزرگسالان باید حداقل ۳۰ دقیقه در طول روز فعالیت ورزشی هر چند سبک داشته باشند.

جراحی لاغری و ورزش : ورزش چگونه به کاهش وزن و لاغری کمک میکند؟

ورزش کردن با سوزاندن کالری همراه  است و از این طریق به کاهش وزن کمک میکند. برای اینکه بدانیم ورزش کردن چگونه باعث کاهش وزن میشود باید به میزان کالری سوزی فعالیت های ورزشی آگاهی داشته باشیم. برای مثال هر کدام از فعالیت های زیر مشروط بر اینکه در مدت ۱ ساعت انجام داده شوند میتوانند مقدار مشخصی کالری دریافتی شما را بسوزانند و به لاغری شما کم کنند:

پیاده روی حدود ۳۱۴ کالری

دوچرخه سواری ۲۹۲ کالری

ایروبیک ۳۶۵ کالری

شنا ۴۲۳ کالری

دویدن ۶۰۶ کالری

جراحی لاغری و ورزش : برای اینکه لاغر شویم باید چه میزان کالری را با ورزش بسوزانیم؟

تخمین زده می شود برای از دست دادن ۱ پوند وزن (حدود نیم کیلوگرم)، باید ۳۵۰۰ کالری بسوزانید. با این تفاسیر اگر می خواهید ۱ تا ۲ پوند (حدود نیم تا۱ کیلوگرم) در هفته از دست بدهید، باید روزانه ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری کمتری جذب کرده یا آن را بسوزانید.

البته کاهش وزن با این شرایط همیشه آسان نیست. در واقع زمانی که پای عمل به میان می آید نمیتوان به این راحتی درباره کاهش وزن صحبت کرد. زیرا عوامل مختلفی مثل بیماری ژنتیکی یا متابولیسمی میتواند روی چاقی و تلاش شما برای لاغر شدن تاثیر بگذارد. به همین دلیل میزان کاهش وزن می تواند کند باشد و با توجه به ژنتیک شما، تلاشتان برای کاهش وزن بلاخره در نقطه ای متوقف شود و دیگر نتوانید از یک محدوده وزنی خاص موفق به از دست دادن وزن شوید.

جراحی لاغری و ورزش : در مقایسه با ورزش، عمل لاغری چگونه به درمان چاقی و کاهش وزن کمک میکند؟

جراحی لاغری سیستم گوارش شما را اصلاح می کند تا میزان کالری مصرفی را در طول هر وعده غذایی کاهش داده و حتی به میزان بالقوه کالری های جذب شده در طی فرآیند هضم را نیز محدود کند. این بدان معناست که شما هر روز کالری کمتری دریافت میکنید. کاهش کالری دریافتی نیز یکی از موثرترین راه ها برای کاهش وزن است.



:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر بینی شما پس از عمل جراحی زیبایی بینی طوری است که در تناسب و هماهنگی کامل با صورت و اجزای آن باشد نتیجه عمل شما طبیعی است و گفته می شود شما عمل بینی طبیعی انجام داده اید.

اما اگر هارمونی صورت شما به واسطه شکل و ظاهر بینی پس از عمل به هم ریخته باشد نتیجه عمل شما طبیعی نیست.

چه چیزی باعث می شود که یک عمل بینی طبیعی داشته باشیم؟

ما بیان کردیم که مفهوم جراحی طبیعی بینی هم به دلیل خواسته های بیمار و هم به دلیل خطوط فیزیکی صورت از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است. با وجود این، جراحی بینی طبیعی برای هر شخصی امکان پذیر است.

برای داشتن نتایج طبیعی و زیباتر، ابتدا باید یک جراح بینی خوب انتخاب کنید که بتوانید به او اعتماد کنید زیرا تقریبا همه چیز به جراح بستگی دارد.

پس از انتخاب درست جراح، کارهایی که باید برای رسیدن به نتایج طبیعی انجام شود توسط جراح شما و با توجه به انتظارات شما تعیین می شود. مواردی که جراح زیبایی شما برای جراحی یک جراحی خوب و طبیعی به آن توجه خواهد کرد عبارتند از:

سازگاری کامل بینی با ویژگی های صورت

پهن نبودن یا باریک نبودن جلوی بینی

تناسب پل بینی با نوک بینی

و …

همچنین جراح به فاکتورهای زیر که همگی در داشتن عمل بینی طبیعی تاثیرگذار هستند توجه زیادی خواهد کرد تا در نهایت عمل  بینی طبیعی با ظاهری نرمال و هارمونیک باشد.

تقارن

بینی عضوی است که در قسمت میانی صورت قرار دارد. وقتی صورت 3 قسمت مساوی در نظر گرفته شود، بینی که با دو قسمت دیگر حاصل سازگار و متناسب است ، به بینی طبیعی تبدیل می شود.

نسبت طلایی (اندازه مناسب بینی)

در نظر گرفتن نسبت طلایی یا اندازه مناسب بینی نسبت به اجزای صورت در جراحی زیبایی بینی برای داشتن بینی طبیعی بسیار مهم است. در حقیقت ، مجسمه سازان دوره رنسانس هنگام ایجاد مجسمه های خود از فرمول نسبت طلایی استفاده می کردند. در نقطه ای که امروز به آن رسیده ایم ، نسبت طلایی اهمیت زیادی در جراحی زیبایی بینی پیدا کرده است.

هماهنگی

 از آنجا که بینی یک ساختار 3 بعدی است ، تمام قسمت ها باید با یکدیگر هماهنگ شوند. علاوه بر این، باید متناسب با ویژگی های منحصر به فرد چهره همه افراد باشد.

نمای جلو

 بینی برجسته ترین قسمت صورت است. بنابراین، یکی از شرایطی که برای انجام عمل بینی طبیعی باید رعایت شود، تنظیم صحیح و متناسب ظاهر بینی از نمای جلو است.

عملکرد

 بسیار مهم است که بتوانید با بینی خود به خوبی و بدون دردسر نفس بکشید. تنفس مناسب با بینی برای حفظ سلامتی و حیات ما بسیار مهم است  زیرا هوا را گرم ، مرطوب و فیلتر می کند. با تنفس از بینی می توان اکسیژن بیشتری نسبت به تنفس دهانی گرفت.

اما اگر بعد از عمل نمی توانید به درستی نفس بکشید و یا مشکلی در نفس کشیدن دارید بینی شما دیگر طبیعی نیست و عمل جراحی آن نیز خوب نبوده است.

بهبودی و دوره نقاهت سریعتر

در عمل بینی طبیعی، وقتی تورم پس از عمل فروکش کرد و فرم بینی فیکس شد، فرد هرگز بینی خود را عجیب نخواهد دید. بهبودی افرادی که دارای بینی با پوست ضخیم هستند (بینی گوشتی دارند) ممکن است کمی بیشتر از بینی هایی با پوست نازک (بینی استخوانی) باشد.

بیشتر بخوانید : هزینه عمل زیبایی بینی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

همانطور که در مطالب قبلی اشاره شد بسیاری از افراد برای حل مشکلات دهان و دندان خود می‌توانند روی ایمپلنت حساب کنند که این به دلیل وجود مزایای بسیار ایمپلنت است که چند مورد از آن به شرح زیر می‌باشد:

ایمپلنت غذا خوردن را ساده‌تر می‌کند

بر خلاف سایر گزینه‌های درمانی دندانپزشکی، ایمپلنت کاری می‌کند که شما بتوانید از تجربه بسیار طبیعی و رضایت‌بخش جویدن لذت ببرید. شما مجبور نیستید در هنگام غذا خوردن مراعات‌های خاصی انجام دهید. در حالی که پروتزها و دندان مصنوعی‌های سنتی اغلب در دهان می‌لغزند و بدین صورت لذت بردن از جویدن را دشوار می‌کنند. اما عملکرد ایمپلنت‌ها مانند دندان‌های طبیعی است و به افراد اجازه می‌دهند تمام غذاهای مورد علاقه خود را بدون هیچ گونه تلاش اضافی یا احساس درد بخورند.در مورد ایمپلنت‌ها حساسیت دندان‌ها، و نیرویی است که می‌توانید در هنگام خوردن و گاز گرفتن وارد کنید تقریبا همانند فردی است که تمامی دندان‌هایش طبیعی است. ایمپلنت قطعا باعث می‌شود که نیروی گاز گرفتن و جویدن غذاها بیشتر از فشاری باشد که فردی با دندان مصنوعی‌های سنتی می‌تواند اعمال کند.

ایمپلنت جایگزینی ریشه‌ دندان‌های از دست رفته می‌شود

هنگامی که یک دندان را از دست بدهید، جایی که ریشه در آن قرار داشت خالی می‌ماند. متأسفانه، اکثر گزینه‌های جایگزین کردن دندان فقط روی جایگزین کردن تاج دندان  تمرکز دارد. ایمپلنت دندان  قسمت‌هایی از دندان که دیده نمی‌شوند - یعنی ریشه‌ها و یا سطوح زیرین را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.ریشه دندان‌ها به فک متصلند، به همین دلیل است که می‌توانند دندان را در جای خود نگه دارند - مثل ریشه‌های یک درخت. ایمپلنت‌ها طوری در دهان قرار داده می‌شوند که به استخوان متصل می‌شوند، طوری که انگار ریشه دندان در فک وجود دارد. این مساله فک را تحریک کرده و باعث می‌شود بافت جدیدی در اطراف ایمپلنت به وجود بیاید و در نتیجه پیوند طبیعی بین استخوان و فلز ایجاد می‌شود. بدون وجود ایمپلنت در موقعیت ریشه دندان، به تدریج استخوان فک حجم و چگالی خود را در طول زمان از دست خواهد داد.

ایمپلنت‌ها می‌توانند به محافظت از دندان‌های سالم کمک کنند

هنگامی که یکی از دندان‌های خود را از دست بدهید، یکی از روش‌های جایگزین کردن آن دندان که بطور گسترده‌ای استفاده می‌شود بریج کردن دندان است. در اغلب موارد در این روش، برای این که تعادل مناسبی بین بریج و دندان‌های دیگر ایجاد شود، بخش‌هایی از دندان‌های مجاور سالم برش و تراش داده می‌شوند. اما امروزه با کمک روش ایمپلنت‌ دندان، می‌‌توانید روی خود ایمپلنت تاج و یا بریج را قرار دهید و نیازی به تراش دادن یا اسیب رساندن به دندان‌های دیگر به خاطر وضعیت و مشکل یک دندان نیست. با ایمپلنت دندان، دندان‌های سالم، از انجا که دستکاری نمی‌شوند، سالم باقی می‌مانند و درعین حال، پایه ای در استخوان فک برای پشتیبانی از هر پروتز دندانی که قرار است آن را به دهان خود اضافه کنید، ایجاد شده و ان را محکم در جای خود نگه می‌دارد.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

عصب‌کشی دندان یک روش درمان موثر و بی‌خطر برای متوقف کردن انواع مختلف درد دندان و حفظ دندان‌های آسیب‌دیده به خاطر پوسیدگی یا سایر مشکلات احتمالی مانند آن می باشد. ما قبلا درباره این فرآیند، مطلبی تحت عنوان عصب کشی دندان منتشر کرده ایم که می توانید با مراجعه به این مطلب از مراحل و سوالاتی که راجع به عصب کشی دندان دارید، مطلع شوید.

دندان‌های شیری کودکان معمولاً بین سنین ۶ تا ۱۲ سالگی می افتند. با این وجود دلایل خوب و درستی برای استفاده از روش‌های درمان مناسب جهت حفظ دندان‌های شیری وجود دارد. بهتر است که به جای کشیدن دندان‌های شیری آسیب‌دیده یا دندان هایی که دچار عفونت شده اند، از عصب‌کشی و سایر روش‌های درمان مناسب برای حفظ آن‌ها استفاده شود.

بیشتر بخوانید :

 دندانپزشک خوب برای زنان باردار

به این نکته توجه داشته باشید که دندان‌های شیری عملکردی مشابه دندان‌های دائمی دارند و به این ترتیب از بین رفتن یکی از آن‌ها می‌تواند مشکلات مشخص برای صحبت کردن و غذا خوردن فرد به وجود آورد. علاوه بر این، دندان‌های شیری دارای کارکرد مهم دیگری نیز می باشند. این دندان‌ها برای رشد مناسب دندان‌های دائم و جایگیری صحیح دندان های دائمی، نقش به سزایی دارند. به این ترتیب در صورت از بین رفتن دندان‌های شیری، همواره احتمال دارد فرآیند رشد و جایگزینی دندان‌های دائم در دهان با مشکل روبه رو شوند و مسائلی همچون کج شدن دندان‌های دائم، رشد در محل نامناسب یا ازدحام دندان‌ها در دهان به خاطر عدم وجود فضای کافی بر روی فک، برای فرد ایجاد شود. این شرایط می‌تواند مشکلاتی را در ارتباط با نامرتبی دندان‌ها در دهان ایجاد نماید که درمان آن‌ها نیازمند استفاده از روش‌های درمان ارتودنسی در آینده خواهد بود.

چنانچه پوسیدگی دندان کودک عمیق باشد، ولی آبسه ای ایجاد نشود عصب کشی دندان شیری با خارج کردن پالپ و ترمیم آن (عمل پالپوتومی) صورت می پذیرد. ترمیم دندان های شیری و ماندگاری آن حتی برای چند سال به جویدن و هضم غذا و رشد کودک و تکامل عضلانی و فکی صورت کودک کمک شایانی می کند.

منبع : کلینیک دندانپزشکی کودکان تهران

رفرنس : کلینیک دندانپزشکی جنت آباد



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

شروع دوباره معدنی شدن دندان:

با کاربرد غلظت کنترل شده ای از فلوراید، دندان هایی که دارای پوسیدگی های اولیه هستند، شانس دوباره معدنی شدن یا رمینرالیزاسیون را پیدا می کنند.

افزایش مقاومت در برابر اسیدها:

با شروع روند دوباره معدنی شدن دندان ها، آن ها در مقالبل حمله ی اسید مقاوم تر شده و احتمال پیشرفت پوسیدگی دندان به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

خنثی شدن اسیدیته ی محیط دهان:

بعد از درمان با فلوراید، یون های فلوراید در بزاق دهان باقی می مانند. حضور آن ها اسیدیته ی دهان را خنثی کرده و آن را به میزانی می رساند که دیگر سبب آسیب به مینا نمی شوند.

مواردی که استفاده از فلوراید ضروری تر به نظر می رسد :

زمانی که شیارهایی عمیق روی سطح جونده وجود دارند که ممکن است در زمان جویدن با حساسیت نیز همراه باشند.

در مواردی که سطوح دندان ها در اثر تحلیل لثه به محیط دهان باز می شوند و دارای حساسیت هستند.

هنگامی که به دنبال بعضی از درمان ها و یا داروهای پزشکی جریان بزاق کاهش یافته است.

زمانی که در تاریخچه ی اخیر دندانی، دندان ها دچار پوسیدگی بوده اند.

زمانی که فرد تعدادی روکش، بریج و یا براکت های ارتودنسی در دهان دارد. فلوراید در کاهش ریسک پوسیدگی در این موارد کاملا موثر است.

بیشتر بخوانید :

دو روش کلی استفاده از فلوراید

۱- روش سیستمیک

افزودن فلوراید به آب آشامیدنی بهترین روش پیشگیری از پوسیدگی است که میزان متوسط آن برای کاهش پوسیدگی ۰.۷ تا ۱.۲ PPM‌ است.

غذاهای دریایی، چای سبز و چای سیاه منابع غنی از فلوراید هستند. همه سبزیجات به صورت خام یا نیمه پخته دارای فلوراید هستند ولی در صورت دریافت حرارت بالا، فلوراید خود را از دست می‌دهند.

۲- روش موضعی

استفاده از فلوراید در مطب: ‌دندانپزشک محلول ژل یا وارنیش (پوشش محافظ عموما رنگی) غلیظ شده فلوراید را بر اساس محل و شدت پوسیدگی به کار می‌برد. فلورایدتراپی در مطب در افراد فاقد پوسیدگی یا دارای پوسیدگی خفیف هر یک ماه یکبار انجام شده و در پوسیدگی متوسط و شدید، فواصل مصرف آن کمتر است.

استفاده از فلوراید در منزل: خمیر دندان‌های حاوی فلوراید بی‌شک شایع‌ترین و وسیع‌ترین روش استفاده از فلوراید موضعی است. توصیه می‌شود در کودکان بالای ۳ سال از این گونه خمیر دندان‌ها استفاده شود. این خمیردندان‌ها در کودکان زیر ۶ سال باید با نظارت والدین و با احتیاط مصرف شود (به اندازه یک نخود).

در کنترل پوسیدگی فلوراید ماده ای لازم است، اما کافی نیست

باید به خاطر داشت که فلوراید به تنهایی قادر نخواهد بود مانع ایجاد پوسیدگی دندان ها شده و آن را کنترل کند.

مسواک و نخ زدن مرتب و روزانه، کاهش میان وعده های شیرین و جایگزین کردن قند ساکاروز (قند پوسیدگی زا) با قند مفید زایلیتول ( قند پیشگیری کننده از پوسیدگی ) و چکاپ های دوره ای منظم عواملی هستند که همراه با فلوراید سدی محکم در برابر پوسیدگی بوجود می آورند.

منبع :

کلینیک دندانپزشکی زیبایی آرتمان

رفرنس : https://www.donya.dental/



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

آیا ارتودنسی راهی برای درمان مشکلات گفتاری است یا خودش باعث مشکل و دشواری در تکلم میشود؟ من در حالت عادی هم به خاطر دندان هایم نمیتوانم درست صحبت کنم آیا میتوانم تحت درمان ارتودنسی قرار بگیرم؟ میگویند که ارتودنسی میتواند مشکل من را حل کند اما میترسم که دیگر نتوانم صحبت کنم آیا اینگونه است؟ با ما همراه باشید تا به این چند سوال بسیار شایع که اغلب مراجعان  در مورد تاثیر ارتودنسی روی صحبت کردن از ما میپرسند پاسخ دهیم.

تاثیر ارتودنسی روی صحبت کردن: درمانهای ارتودنسی چگونه روی گفتار تاثیر میگذارد؟

پر واضح است که کلیه درمان های ارتودنسی از ارتودنسی نامرئی گرفته تا ثابت و مرئی همگی به نوعی روی تکلم اثر میگذارند. اما اجازه بدهید تاثیر ارتودنسی روی صحبت کردن را از دو جهت مختلف بررسی کنیم. بیایید ابتدا درباره مشکلات و ناهنجاری های فک و دندان و تاثیرشان روی تکلم و سپس تاثیر درمان ارتودنسی روی گفتار صحبت کنیم.

ناهنجاری های فک و دندان و تاثیرشان روی تکلم

تعداد زیادی اختلال و ناهنجاری مربوط به فک و دندان ها وجود دارد که تکلم را تحت تاثیر قرار میدهند. زمانی که دندان ها کج باشد یا فک کوچک و بزرگتر از حالت نرمال باشد، فضای داخل دهان از حالت طبیعی خارج شده و زبان برای حرکت و چرخش به مشکل بر میخورد. در واقع برای اینکه شما بتوانید صحبت کنید، باید حتما دهان شما به اندازه کافی فضا برای حرکت زبان داشته باشد، تا شما بتوانید کلمات و حروف را ادا کنید. اگر دندان های شما ناصاف باشد یا هرگونه مشکل دیگری داشته باشد، قطعا نمیتوانید به درستی و مانند یک شخص عادی صحبت کنید.

یکی از وظایف ارتودنسی ، درمان این مشکلات و بهبود تکلم است. بنابراین از این جهت تاثیر ارتودنسی روی صحبت کردن مثبت است و نه تنها مانعی برای حرف زدن شما نیست بلکه حتی راه حل برطرف کردن و درمان آن نیز هست.

بیشتر بخوانید :

ارتودنسی شش ماهه

تاثیر درمان ارتودنسی روی گفتار

حالا بیایید طور دیگری به قضیه نگاه کنیم. فرض کنید شما تحت درمان ارتودنسی ثابت قرار گرفته اید و برای مثال از بریس سرامیکی جهت صاف شدن دندان هایتان استفاده کرده اید. به طبع تا مدتی بعد از اتصال این بریس ها، شما حالت و احساس ناخوشایندی دارید و کمی طول میکشد تا به این دستگاه ها و شرایط عادت کنید. به دلیل اینکه زبان شما موانعی مثل بریس را لمس میکند، درنتیجه عادی است که کمی با مشکل در تکلم روبرو شوید. اما این وضعیت موقتی است و اصلا نگران نباشید. به این فکر کنید که بعد از اتمام درمان و خارج شدن بریس ها، تکلم شما به حالت نرمال بازمیگردد و دیگر مثل زمانی که دندان هایتان کج بود مشکلی در ادای جملات و کلمات نخواهید داشت. بنابراین حتی در این مورد هم تاثیر ارتودنسی روی صحبت کردن مثبت و سازنده است و مانعی برای شما نیست.

 

منبع : مجله دانستنی های ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بسیاری از متخصصان ارتودنسی اغلب با این سوال از سوی بیماران روبرو می شوند که درمان اینویزیلاین چه مدت به طول می انجامد؟ یک متخصص ارتودنسی دندان می توانند براساس وضعیت فردی هر بیمار به راحتی به این پرسش پاسخ دهد، اما پاسخ دادن به این پرسش به صورت عمومی بسیار دشوار است.

فرایند درمان اینویزیلاین

اینوزیلاین از یک سری الاینرهای واقعاً نامرئی و فاقد BPA (بیسفنول آ) که به صورت سفارشی ساخته شده اند، برای مرتب کردن دندان ها استفاده می کنند. هر الاینر موقعیت دندان های شما را اندکی تغییر می دهد. اینوزیلاین دندان های شما را به صورت افقی و عمودی تغییر می دهد و حتی در صورت نیاز آنها را می چرخاند. این الاینرها برای آن طراحی شده اند که مقدار مناسبی از فشار را در زمان مناسب بر مکان مناسب وارد آورد.

الاینرهای اینویزیلاین باید هر چند هفته یک بار تعویض شوند و دندان های شما نیز به صورت پیشرونده با استفاده از هر ست از الاینرها مرتب تر و صاف تر می شوند. هر سینی الاینر برای حرکت دادن دندان-ها به اندازه 25/0 میلی متر طراحی شده است. در طول این تغییر موقعیت تدریجی، لثه های شما در اطراف دندان بازسازی می شوند. هنگامی که هر دندان به موقعیت مناسب حرکت کرد، لثه های شما به راحتی به دندان ها متصل می شوند.

برای دستیابی به بهترین نتایج، اینویزیلاین به تدریج دندان های شما را مرتب می کند، که باعث می شود درد و ناراحتی به حداقل برسد و دقت کار و یک لبخند ایده آل و رویایی را نیز تضمین می کند. شما باید صبور باشید و پاداش صبوری خود را در پایان درمان دریافت خواهید کرد!

بیشتر بخوانید :

ارتودنسی شیشه ای

چه مقدار زمان لازم است تا اینویزیلاین دندان ها را مرتب کند؟

اگر شلوغی دندان های شما خفیف است یا دچار برگشت ارتودنسی شده اید، احتمالاً شما گزینه مناسبی برای اینویزیلاین هستید. اینویزیلاین دقیقاً مانند بریس های معمولی کار می کند اما از مجموعه ای از الاینرها بهره می برد که هر یک برای دو هفته مورد استفاده قرار می گیرند. برخی کارهای جانبی دیگر ممکن است مورد نیاز باشد، اما درمان می تواند در 14 هفته به اتمام برسد. شلوغی متوسط دندان ها، معمولاً در حدود 9 تا 18 ماه درمان می شوند. مشکلات پیچیده تر به مدت زمان طولانی تری نیاز دارند.

یکی از نکات مثبت در مورد اینویزیلاین این است که روند درمان شما به دقت با استفاده از نرم-افزارهای طراحی درمان سه بعدی برنامه ریزی می شود. این نرم افزار کامپیوتری میزانی که دندان های شما باید حرکت کنند را نشان می دهند و به صورت دقیق می توانند مدت زمان درمان ارتودنسی نامرئی را اعلام کنند.

منبع : مجله دانستنی های ارتودنسی

رفرنس : https://www.orthotips.ir/

 

 



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

موم ارتودنسی یک ماده نرم و قالب بندی شده است و برای مراجعانی که تحت درمان ارتودنسی قرار گرفته است تجویز میشود. این موم در واقع یک لایه محافظ و سدی بین بریس ارتودنسی با بافت های نرم داخل دهان است. در برخی افراد این امکان وجود دارد که براکت ها و سایر بخش های بریس باعث زخمی شدن لب، زبان و یا لثه شوند. ما این موم را به روی براکت میزنیم تا دیگر براکت به این بافت ها برخورد نکند. متخصص ارتودنسی معمولا این موم یا وکس را برای کودکان درخواست میدهد که ممکن است در ابتدا با بریس ها مشکل داشته باشند.

فواید موم ارتودنسی چیست؟

همانطور که گفته شد بیشترین استفاده کننده گان از موم بچه ها هستند. بچه ها با کمک این موم میتوانند به راحتی و بدون دغدغه طول دوره درمان ارتودنسی را پشت سر بگذارند. علاوه بر این بزرگسالان نیز میتوانند بدون اینکه کسی موم را ببیند برای کاهش آسیب ناشی از براکت میتوانند موم بزنند.

بیشتر بخوانید :

·         ارتودنسی ارزان

·         ارتودنسی نامرئی

روش استفاده از موم ارتودنسی چگونه است؟

موم را می توان با دست و بدون هیچ گونه ابزار خاصی استفاده کرد.  تنها کافی اسک که یک تکه کوچک از آن را (اندازه یک نخود) جدا کرده و داخل دستان خود قرار داده تا گرمای دستتان آن را آب کند. بعد از اینکه موم توسط گرمای بدن خودتان کمی شل شد آن را روی براکت ها بزنید. دقت کنید که لزومی ندارد آن را روی همه براکت ها بزنید. تنها کافیست براکتی که شما را اذیت میکند یا جایی را زخم کرده پیدا کنید و به آرامی روی تمام سطح براکت را با موم ارتودنسی آغشته کنید.

مهمترین نکته قبل از آغشته کردن موم به براکت این است که براکت حتما باید خشک باشد. بنابراین قبل از اعمال آن، با یک دستمال کاملا تمیز براکت و اطراف آن را خشک کنید زیرا موم آب گریز است و اگر خیس شود از براکت کنده خواهد شد. هرچه موم بیشتر و بهتر به بریس بچسبد شما نیز احساس راحتی بهتری خواهید کرد و از آسیب براکت در امان خواهید ماند.

آیا میتوانم به جای موم ارتودنسی از سایر وکس ها یا موم های آرایشی استفاده کنم؟

نه به هیچ عنوان ما چنین چیزی را به شما توصیه نمیکنیم. اگر براکت ها شما را اذیت میکنند تنها باید از وکس و موم ارتودنسی استفاده کنید نه چیز دیگرید. سایر موم ها را اگر ببلعید احتمال مسموم شدن شما وجود دارد. لطفا از انجام اینکار خودداری کنید.

 

منبع : مجله دانستنی های ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

برخی از کودکان عادت دارند که انگشت یا انگشت های دست خود را می مکند. دلایل زیادی برای توجیه این عادت وجود دارد. برای مثال کودک ممکن است با مکیدن انگشت شست خود به دنبال تسکین دادن خود و یا کاهش اضطرابش باشد. این عادت در میان همه کودکان عادی است اما از یک سنی به بعد دیگر عادی نیست و می تواند باعث بروز مشکلات ارتودنسی کودکان شوند. در این مقاله شما را با معایب مکیدن انگشت دست یا پا توسط کودکان و بروز مشکلات ارتودنسی دندان آشنا خواهیم کرد. چنانچه فرزند شما شما بعد از 4 سالگی هنوز انگشتان خود را می مکد حتما این مقاله را بخوانید.

مشکلات ارتودنسی ناشی از میکدن  دندان کدامند؟

مکیدن انگشت شست می تواند تأثیرات منفی زیادی بر روی دندان کودک شما بگذارد. این عادت نامناسب باعث ایجاد فشار مکرر روی دندانها، فک و سقف دهان می شود و ممکن است باعث بروز مشکلات ارتودنسی زیر شود:

اوربایت: جلو بودن بیش از حد فک بالا نسبت به فک پایین

اوپن بایت: وجود فاصله بین دندان های جلو حین بسته شدن دهان

کوچک شدن راه های هوایی ، که باعث تغییر در الگوهای تنفس و باعث اختلال در خواب می شود.

ایجاد تغییراتی در شکل فک یا صورت و همچنین تاثیر بر ترازبندی دندان ها.

بروز مشکلات گفتاری و مشکل در ادای کلمات و حروف

حساس شدن سقف دهان

مشکل در بلعیدن مواد غذایی یا اختلال در رفلاکس بلع

کج شدن دندان ها

برای برطرف کردن مشکلات ناشی از میکیدن انگشت چه کنیم؟

همه والدینی که فکر میکنند فرزند یا فرزندانشان با عادت نادرست مکیدن انگشت شست مواجهند باید فرزند خود را به نزد یک متخصص ارتونسی خوب ببرند. یک متخصص ارتودنسی ابتدا دهان و دندان و ساختار فک کودک شما را بررسی و ارزیابی میکند و سپس متناسب با مشکل ایجاد شده از یکی از روش های زیر اقام به اصلاح و درمان مشکلات پیش آمده می کند:

ارتودنسی ثابت (بریس معمولی، بریس لینگوال، بریس دیمونف بریس سرامیکی)

ارتودنسی نامرئی (انواع اینویزیلاین ها و پلاک های شفاف ارتودنسی)

ارتودنسی متحرک

منبع : مجله دانستنی های ارتودنسی

 

 



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

پاسخ کوتاه بله است. داشتن سردرد و حتی سردردهای میگرنی ناتوان کننده می تواند یکی از عوارض احتمالی و نتیجه درمان ارتودنسی باشد. این درد غالبا باید از سوی بریس های ارتودنسی ثابت باشند. زمانی که متخصص ارتودنسی دستگاه های ارتودنسی ثابت را به صورت فشرده و محکم به دندان ها متصل کند امکان دارد که بیمار دچار سردرد شود.

محکم بسته شدن براکت ها و سیم قوس دار ارتودنسی می تواند نه تنها به دندان ها که به بقیه صورت، گردن و سر منتقل میشود و حتی در گاهی اوقات میتواند به دور چشم و اطارف شقسقه ها نیز برسد.

آیا تجربه میگرن در ارتودنسی طبیعی است؟

داشتن این نوع درد طبیعی است، هرچند که فوق العاده نادر است. درد میگرن در ارتودنسی بر اثر علل و عوامل مختلفی به وجود می آید و بسته به نوع علت پیش آمده درمان و تسکین آن نیز ممکن است متفاوت باشد. در ادامه با برخی از رایج ترین علل ارتودنسی میگرن آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید :

·         ارتودنسی سریع

·         ارتودنسی کودکان

شایعترین علت میگرن طی درمان ارتودنسی دندان

میگرن و سفت بسته شدن بریس های ارتودنسی

اولین و محتمل ترین علت انواع سردرد، مخصوصا میگرن، در طول ارتودنسی دندان محکم بسته شدن بریس ارتودنسی یا اجزای آن است. اگر براکت، سیم و سایر بخش های یک بریس به سختی و محکم توسط متخصص ارتودنسی بسته شده باشد به اعصاب دندان ها، لثه و صورت فشار وارد میشود. نتیجه تحت فشار قرار گرفتن اعصاب صورت می تواند حتی خود را در استخوان نشان دهد و شما شاهد درد استخوان نیز  شوید. مجموع این فشارهای وارده به اعصاب در نهایت به صورت سردرد ومیگرن در بخش هایی از سر قابل حس است.

میگرن ناشی از کاهش آب بدن در طب ارتودنسی دندان

وقتی در داخل دهان خود دستگاه های ارتودنسی متحرک دندان دارید، دهان بیشتر باز می شود و بنابراین بیشترین میزان نفس کشیدن و ورود و خروج هوا دهان شما خواهد بود. مساحت دندان های شما اکنون با وجود بریس ها بزرگتر است و این ممکن است باعث شود که بستن دهان برایتان سخت باشد. این موضوع باعث می شود که دهان شما خیلی زود خشک شود. خشکی دهان به نوعی نشان دهنده کم آبی بدن نیز هست. کم آبی به نوبه خود باعث بروز علائمی مانند سردرد و میگرن می شود. بنابراین اگر بریس ارتودنسی شما سفت بسته نشده است ممکن است با کم آبی بدن مواجه باشید.

میگرن ناشی از اسپیسر ارتودنسی Spacers

اسپیسر وسیله کوچک و گرد ارتودنسی است که مابین دندانهای آسیاب و پیش قرار می گیرد و به این ترتیب فضایی بین این دندان ها ایجاد می شود. این وسیله گاهی اوقات برای اطمینان از موفقیت در درمان ارتودنسی ضروری است و بسیار دردناک است. احساس می کنید یک لاستیک به ضخامت یک سانتی متر یا کلیپ فلزی بین دندان های شما گیر کرده است. این درد به راحتی می تواند به گونه، فک، پشت گوش و پیشانی شما منتقل شده و حتی باعث میگرن شود.

 

منبع : مجله دانستنی های ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

عمل بینی بدون جراحی درواقع از بین بردن خطوط و چین و چروک پوستی با بوتاکس و فیلرها است با این تفاوت که در بینی استفاده می شود. طی این روش مواد مایعی تحت عنوان فیلر بینی به زیر پوست بینی تزریق می شود تا موقتا شکل بینی به حالتی که ما دوست داریم تبدیل شود.

تزریق فیلر به بینی چگونه انجام می شود؟

طی این روش یک ماده تزریقی شبیه ژل در زیر پوست شما در مناطقی که می خواهید خطوط یا حجم صاف تری ایجاد کنید، قرار داده می شود. در این روش گاهی از بوتاکس نیز استفاده می شود.

ماده پرکننده در لایه های عمقی پوست قرار می گیرد و قادر است شکل بینی را آنطور که می خواهیم تا نزدیک 3، 4  یا 6 ماه حفظ کند.

  • روش تغییر شکل بینی بدون جراحی بسیار ساده است.
  • شما ابتدا با پزشک مشورت می کنید و تحت معاینه و ارزیابی قرار می گیرید.
  • شما روی تخت دراز می کشید
  • ناحیه بینی بی حس می شود
  • فیلر به محل مورد نظر تزریق می شود.
  • کل مراحل ممکن است بین 15 تا 45 دقیقه طول بکشد

در این روش به کجای بینی تزریق می شود؟

محل تزریق فیلر بینی طی این روش نوک بینی، پل بینی و دو طرف بینی خواهد بود. پس از این نواحی برای اصلاح کامل فرم آن به هر بخشی که لازم باشد تزریق انجام داده می شود.

عوارض عمل بینی بدون جراحی

  • کبودی در محل تزریق
  • تورم
  • جابجایی مواد پرکننده به اطراف ناحیه تزریق
  • حالت تهوع
  • کهیر یا سایر علائم واکنش آلرژیک

مزایای تغییر شکل بینی بدون جراحی

  • بدون اینکه بیهوشی عمومی در کار باشد، تنها با بی حسی موضعی و درد کم انجام می شود.
  • بهبودی بعد از این روش بسیار سریع است.
  • یک روش سرپایی است که دققا بعد از تزریق می توانید بدون بستری به خانه بروید.
  • نتایج آن دائمی نیست وو اگر از شکل ظاهری بینی خود رضایت نداشته باشید بعد از چند ماه تاثیر آن از بین می رود.
  • هزینه عمل بینی بدون جراحی بسیار پایین تر از انجام جراحی رینوپلاستی است.

معایب تغییر شکل بینی بدون جراحی

  • دائمی نیست و برای کسانی که به  دنبال نتیاج دائمی هستند توصیه نمی شود.
  • عوارض جانبی مانند کبودی و تورم دارد
  • احتمال تزریق اشتباه وجود دارد
  • در صورتی که پزشک وارد نباشد امکان آسیب به پوست و بروز خونریزی بالا است
  • چون یک روش نسبتا جدید است اطلاعات زیادی درباره آن وجود ندارد
  • هیچ بیمه ای هزینه آن را پرداخت نمی کند چون صرفا جنبه زیبایی دارد.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اصلاح ناهماهنگی های دهان و فک نیازمند روش های ارتودنسی دندان است و اغلب این روش ها بسیار زمان بر و پرهزینه هستند. سوای از طولانی بودن مدت زمان ارتودنسی، عوامل مختلف دیگری نیز وجود دارند که هزینه های اصلاح عدم تراز دندان ها و فک را افزایش می دهند. به خاطر همین موضوع هزینه ارتودنسی دندان معمولا زیاد است و شاید خیلی از افراد به این خاطر اقدام به صاف کردن و اصلاح ناهماهنگی های دندانی خود نکنند، اما اگر شما دندان هایی ناصاف، شلوغ و نامرتب دارید بدون در نظر گرفتن قیمت ارتودنسی دندان حتما اقدام به درمان کنید.

هزینه ارتودنسی ثابت دندان

وقتی دندانپزشک تشخیص می‌دهد که شما یا کودکتان به سیم‌کشی دندان نیاز دارید، اغلب این به منزله شروع چندین جلسه ویزیت دندانپزشکی و تقبل هزینه‌های مربوط به آن است. با در نظر گرفتن طول دوره درمان ارتودنسی که به طور متوسط حدود 20 ماه طول می‌کشد، طبیعی است که آگاهی از هزینه‌های سیم‌کشی دندان برای شما اهمیت زیادی پیدا کند.

معایب ارتودنسی دندان

سیم‌کشی دندان‌ها فقط یک راه برای زیباتر کردن طرح لبخند شما یا کودکتان نیست، بلکه در اغلب موارد این کار برای سلامتی دندان‌های شما یک ضرورت است ،کجی و نامرتبی و یا هر گونه ناهنجاری در رشد دندان‌ها اغلب باعث می‌شود که شما در مراقبت از دندان‌ها و حفظ بهداشت دهان و دندان با مشکل مواجه شوید. وقتی که مسواک زدن و کشیدن نخ دندان به راحتی امکان‌پذیر نباشد، به مرور زمان موجب خراب شدن دندان‌ها خواهد شد. موقعیت نادرست دندان‌ها نیز باعث می‌شود که سایش و فرسودگی آنها تشدید شود و آسیب‌های زیادی به آنها برسد.

متخصص ارتودنسی هزینه ارتودنسی را کاهش می دهد

دامنه تغییرات هزینه ارتودنسی در سال ۱۴۰۰  به چندین عامل مختلف بستگی دارد که لازم است از همه آنها به خوبی اطلاع داشته باشید. پس اگر شما هم می‌خواهید دندان‌های سالم‌تر و زیباتری داشته باشید و برای این منظور قصد انجام ارتودنسی را دارید، حتما با یک متخصص ارتودنسی مشورت کنید تا با جزئیات این عمل و هزینه‌های آن به طور دقیق آشنا شوید.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت ارتودنسی دندان کدامند؟

  • سن و سال بیمار
  • نوع مشکل
  • شدت مشکل
  • مدت زمان درمان
  • نوع سیستم ارتودنسی یا تجهیزات بکار رفته در طول درمان
  • نوع پوشش بیمه
  • شخص متخصص ارتودنسی دندان
  • محدوده جغرافیایی شما
  • تغییرات و نوسانات ارزی  


:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کلمه ام دی اف  mdf مخفف کلمه تخته فیبر با چگالی متوسط هستش. این تخته فیبر از طریق فشرده سازی خورده چوب ها ساخته شده است، به این صورت که خورده چوب ها به همراه چسب مخصوص در فشار قرار می گیرند که در نهایت به شکل تخته چوب ها تولید می شوند.  ام دی اف چون یک کالای تولیدی به شمار می آید در رده چوب های مصنوعی قرار می گیرد. این تخته چوب در فرایند تولید می توان با روکش های مختلف آن را پوشش داد و در انواع رنگ ها و طرح های چوبی متفاوت تولید نمود.

ام دی اف ویژگی های بسیاری داره  که به همین دلیل در عصر جدید زندگی در تولیدات لوازم خانگی چوبی مانند کابینت، میز تلویزیون، سرویس خواب دو نفره و ... از این چوب استفاده می کنند .

 

از این ویژگی های چوب ام دی اف می توان به نکات زیر اشاره کرد: 

از اولین ویژگی های ام دی اف میتوان به وزن سبک آن نسبت به سایر چوب ها اشاره کرد. ام دی اف وزنی حدودا بین 700 تا 850 کیلوگرم بر متر مربع دارد .

به دلیل داشتن روکش روی سطح چوب، سطح صیقلی و یک دستی دارد که برای نجاری و برش کاری بسیار مناسب است. این یک نواختی سطح ام دی اف باعث شده تا از هزینه های صیقلی کردن چوب جلوگیری شود و کالای تولید شده قیمت پایین تر و مناسب تری داشته باشد .

چوب نقش مهمی در دیزاین و دکوراسیون دارد، ام دی اف به دلیل داشتن طرح و رنگ های متفاوت و مشابه به طرح چوب، استفاده زیادی در ساخت وسایل چوبی دارد .

چوب ها همیشه در معرض خطر حشرات مانند موریانه هستند که ام دی اف به دلیل داشتن روکش در برابر حشرات و قارچ زدگی نفود ناپذیر شده است و همچنین این وجود این روکش باعث شده تا در برابر رطوبت و ورود آب کاملا مقاوم باشد .

این تخته های به دلیل یکنواختی ساختار آن ها بسیار دقیق برش داده می شوند .

در نهایت به دلیل فشردگی بافت این جوب مصنوعی، در برابر فشار و ضربه بسیار مقاوم هستند.

این ورق امروزه جزوی از پر کاربرد ترین چوب ها قرار دارد و برای ساخت وسایل چوبی به شدت مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است .



:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی علم وسیع و گسترده ای است که از دیرباز به آن پرداخته شده است و به این معناست که داشتن لبخند زیبا از دیرباز مورد توجه بوده است. در تقسیم بندی انواع ارتودنسی آن را به دو دسته کلی تقسیم بندی کرده اند، ارتودنسی ثابت دندان و ارتودنسی متحرک.

تعریف ایمپلنت دندان و زمان لازم برای جوش خوردن آن و زمان مناسب انجام آن:

ایمپلنت دندان پیچی است که از جنس تیتانیوم ساخته شده است و جایگزین دائمی دندان هایی است که از دست رفته اند. و در استخوان فک جای گذاری می شود، ایمپلنت های دندانی یا یک پارچه هستند و یا دو تکه که توسط پیچی ریشه و تاج را به هم متصل می کند،زمانی که برای جوش خوردن دندان های ایمپلنت شده نیاز است بدین گونه است که فک پایینی 3 ماه و فک بالایی 5 ماه زمان احتیاج دارد. این قانون کلی است که در مورد ایمپلنت دندان وجود دارد و امکان دارد که در شرایط مختلف متفاوت باشد برای مثال می توان گفت اگر در فک بالایی لیفت سینوس صورت گرفته باشد بهتر است که یک تا نهایتا دوماه بیشتر مراقب باشیم و فرصت دهیم تا استخوان جدید به تراکم بیشتر خود دست یابد.

آیا ارتودنسی به همراه ایمپلنت دندان امکان پذیر است؟

دسته ای از افراد هستند که ممکن است بعد از ایمپلنت کردن نیاز به ارتودنسی نیز داشته باشند و یکی از سوالات و نگران هایی که در مورد این موضوع وجود دارد این است که آیا ایمپلنت با بریس ها سازگاری دارد یا نه. با توجه به تعاریف ارتودنسی و ایمپلنت دندان ها که در بالا به آن پرداخته شد می توان گفت بهتر است که ایمپلنت را بعد از کامل شدن دوره درمان ارتودنسی انجام دهیم به دلیل اینکه زمانی که دندان خود را کاشته و یا ایمپلنت می کنید نمی تواند مثل یک دندان معمولی حرکت داشته باشد و در واقع ایمپلنت روی فک شما ثابت و فیکس شده است.

جهت آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران کلیک کنید.

در مواردی که قرار است درمان ارتودنسی به همراه ایمپلنت دندان برای دندان ها صورت گیرد، پزشک ارتودنتیست ابتدا فضاهای مربوطه برای انجام ایمپلنت را در نظر گرفته و سپس ارتودنسی را انجام میدهد. هر چند که در برخی از موارد خاص، به دلیل حرکت دندان ها و جابجا شدن آن ها، فضای خالی که نیاز به ایمپلنت دارد، پر شده و دیگر موضوع ایمپلنت به عنوان یک طرح درمان، مطرح نمی گردد.

اما اگر بخواهید ایمپلنت را قبل از ارتودنسی کردن دندان های خود انجام دهید در برخی موارد این روش نیز جواب خواهد داد و روش خوبی است در صورتی که دندان های کناری دندان ایمپلنت شده شما مد نظر پزشک معالج تان برای ارتودنسی نباشد.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

احساس لق شدن دندان ها بعد از ارتودنسی، یکی از اتفاقاتی است که بعد از ارتودنسی ممکن است اتفاق بیفتد. به طور کلی، ارتودنسی یکی از خدمات دندان پزشکی است که به واسطه ی آن، تمامی دندان های فک بالا و پایین مرتب کنار همدیگر قرار میگیرند. ارتودنسی دندان نیز مانند ایمپلنت دندان، بلیچینگ دندان، کامپوزیت دندان، لمینت دندان، پروتز دندان، ترمیم دندان و هر پروسه ی درمانی دیگری، دوره ی درمان، دوره ی نقاهت، مزایا و معایب خاص خودش را دارد که لق شدن دندان یکی از معایب آن می باشد.  در ادامه با مجله دندون من همراه باشید.

لق شدن دندان ها در طول ارتودنسی

گفتیم که از ارتودنسی برای مرتب کردن دندان ها استفاده می شود. زمان که براکت های نظم دهنده بر روی دندان ها نصب می شوند، برای اینکه بتوانند دندان ها را به محل درست و مناسب و اصلی خود بازگردانند، باید به آن ها فشار وارد کنند. فشار ناشی از براکت ها دندان را جابجا می کند اما دندان ها برای جابجایی ابتدا باید کمی خودشان را لق کنند تا بتوانند به راحتی حرکت کنند. بنابراین جای نگرانی برای لق شدن دندان ها در طول ارتودنسی وجود ندارد. در واقع می توان گفت که احتمال لق شدن ماندن دندان ها بعد از ارتودنسی بسیار کم بوده و این لق شدن در طول ارتودنسی اصلا نگران کننده نیست.

عوامل لق کننده ی دندان در طول ارتودنسی

یکی از مهم ترین عواملی که ممکن است باعث لق شدن دندان ها شود، نحوه جاگذاری سیم ها و کلا سیستم ارتودنسی در داخل دهان است. گاهی اوقات فشار ناشی از این اتصالات آنقدر زیاد می شود که شخص درد بی وقفه را حس میکند.

مورد دومی که لق شدن دندان را به همراه دارد. زیاد بودن تعداد دندان هاست. هر چقدر تعداد دندان های نا منظم موجود در دهان زیاد باشد، به همان نسبت حس لق شدگی دندان ها بیشتر بوده و زمان بیشتری برای جابجایی دندان ها وجود دارد.

مورد آخری که لق شدن دندان را به همراه دارد، بیماری های لثه هستند.

آیا لق شدن دندان بعد از اتمام ارتودنسی همچنان ادامه دارد؟

گفتیم که دندان ها برای اینکه بتوانند راحت در طی ارتودنسی حرکت کنند، باید کمی لق شوند و این موضوع کاملا طبیعیست.

پس از اینکه دندان ها در جایگاه اصلی خودشان قرار گرفتند، ارتودنسی برداشته و فشار ناشی از براکت ها نیز از روی دندان ها برداشته میشود. نهایتا فک شکل کامل خود را میگیرد و دیگر حس لقی دندان ها از بین می رود. تنهای کاری که فرد باید انجام دهد، استفاده از نگهدارنده میباشد.

رفرنس: مجموعه دندانپزشکی آرتمان درمان



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

به طور معمول دندان های شیری از شش ماهگی شروع به رشد و بیرون زدن از لثه می کنند. اما نوزادانی هم هستند که از دو ماهگی دندان هایشان رشد می کند. البته بعضی از بچه ها هم هستند که تا هجده ماهگی دندان ندارند و بعد از هجده ماهگی شروع به دندان آوردن می کنند. که البته این بچه ها باید تحت نظر پزشک متخصص و دندانپزشک کودکان باشند.

شروع رشد دندان ها و بالا آمدن آن ها از لثه، معمولا از دندان های جلویی و پایین شروع می شود که باز هم در این مورد استثنائات خاصی وجود دارد و بعضی ها چند دندان را با هم می آورند. وقتی دندان ها رشد می کنند و وارد لثه می شوند، برای اینک از لثه بیرون بیایند، فشار زیادی به لثه وارد می کنند و همین فشار باعث ایجاد التهاب و قرمزی و در بعضی مواقع، چیزی شبیه تاول بر روی لثه می شود.

بیشتر بخوانید... کامپوزیت دندان

بیشترین کلافگی برای بچه ها، بالا اوردن دندان اول است. اما به نسبت ممکن است دندان های آسیاب به دلیل داشتن سطح مقطع بزرگ تر، فشار بیشتری به لثه وارد کنند و نهایتا درد بیشتری هم داشته باشند. همان طور که گفتیم دندان های آسیاب به دلیل داشتن سطح مقطع بزرگ تر، مثل دندان های دیگر نمی توانند راحت لثه را بشکافند، به همین دلیل، التهاب و درد آن ها به مراتب بیشتر می باشد. رشد دندان های شیری معمولا تا سی ماهگی ادامه پیدا می کند و تعداد دندان ها در این ماه، به بیست عدد می رسد.

جهت آشنایی با ایمپلنت دندان کلیک کنید.

علائم رویش دندان های شیری

چه بخواهیم و چه نخواهیم، رشد دندان های شیری در دوران نوزادی، مرحله ی سختی است. معمولا از علائمی مانند کلافگی و خستگی کودک به دلیل دردهای لثه، نخوردن غذا، ریختن آب دهن کودک به صورت ناخودآگاه، برآمدگی و التهاب بر روی لثه، جویدن و بردن انگشتان و کل دست در دهان و خاراندن گوش و پشت سر توسط کودک که دلیلش خارش و دردی است که نوزاد بر روی لثه های انتهایی خود احساس میکند.

جهت کسب اطلاعات پیرامون ترمیم و زیبایی دندان اینجا کلیک کنید.

بدن هیچ گونه اثبات علمی، در برخی از مواقع نوزاد در هنگام دندان آوردن، دچار تب، اسهال، بی حالی، التهاب و ... می شود.

رفرنس

منبع

 



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()