نوشته شده توسط : نت ویر

اشتباهات رایج در طراحی وب سایت

طراحی وب سایت اینترنتی به یکی از پرطرفدارترین و پردرآمدترین مشاغل در دنیای مدرن تبدیل شده است. روزانه 1.022.400 وب سایت جدید ایجاد می شود. به همین دلیل، دوره ها و آموزش های طراحی وب سایت بسیار مورد توجه است.

طراحان وب خواهان راحتی شما در دنیای اینترنت هستند

تصور کنید که به اطلاعاتی در مورد یک محصول یا خدمات نیاز دارید و می خواهید آن را در اینترنت سرچ کنید و سپس روی مفیدترین لینک از نظر خودتان کلیک می کنید. چقدر زمان صرف پیدا کردن آنچه دنبالش بودید شد؟ آیا به راحتی به مقصود خود رسیدید یا کمی مشکل داشتید؟ آیا این جستجو برایتان لذت بخش یا کلافه کننده بود؟

طراح وب شخصی است که تلاش می کند تا شما تجربه (UX-User Experience) فوق العاده ای در دنیای اینترنت داشته باشید. و اگر شما به خوبی به مقصود خود رسیده باشید، یعنی کارش را به خوبی انجام داده است.

6 چیزی که کاربران از آنها دوری می کنند

در اینجا می خواهم شما را با آنچه کاربران از آن متنفرند آشنا کنم.

1.بارگذاری آهسته

وب سایتی که بیش از 4 ثانیه بارگذاری می شود با شکست مواجه می شود. کاربران بی حوصله تر از آن هستند که بخواهند منتظر بمانند و خیلی زود سراغ وب سایت دیگری می روند. و این فرصت تلف شده ای برای صاحب وب سایت است، چرا که آنها هیچ وقت بر نمی گردند.

2.ناوبری ضعیف

بک ناوبری ضعیف مانند این است که در انبار کاه به دنبال سوزن باشید. و خب همه ی ما تا الان می دانیم که اگر کاربر خیلی زود آنچه را که می خواهد پیدا نکند چه اتفاقی می افتد!

3.عکس های پرحجم که سرعت وب سایت را کند می کنند

درست است که عکس های با کیفیت بالا به زیبایی بصری وب سایت کمک زیادی می کنند، اما این اولویت دوم است. اگر سرعت وب سایت کند باشد، احتمال اینکه کاربر بتواند آن عکس های زیبا را ببیند خیلی پایین می آید، در نتیجه ضرر آن بیشتر از سود آن است.

4.حروف ریز

نیازی به توضیح در این باره نیست، شما خوب منظور من را می فهمید.

5.پر کردن فضا با محتوای بی معنی

با متن های خسته کننده، عجیب و غریب و متن هایی که واقعا نیازی به آنها نیست، نمره سایت به طور قابل توجهی پایین می آید. محتوا، راه ارتباطی شرکت و کاربران است؛ مشکلات آنها را حل می کند و زندگی آنها را بهتر میکند. محتوای با کیفیت راهی به سوی موفقیت است.

6.عدم سازگاری وب سایت با صفحه نمایش

منظور از صفحه نمایش چه تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ یا مانیتور است. مردم از دستگاه های مختلفی و با اشکال و سایزهای بسیار گوناگونی استفاده می کنند. داشتن وب سایتی که با همه ی دستگاه ها سازگار نیست، اشتباه بزرگی است.

نتیجه

اشتباهاتی که به راحتی با کمک دوره/آموزش طراحی وب قابل اجتناب است یک طراحی وب باید گاهی اوقات ظاهر وب سایت شما را به روز رسانی کند. و اینکه شما می توانید خودتان این کارها را انجام دهید.



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 دی 1400 | نظرات ()