نوشته شده توسط : نت ویر

یکی از مواردی که برای هر خانه و خانواده مهم است داشتن لوازم خانگی جدید و بروز است که نشان دهنده سطح کیفی هر خانواده است و روی این موضوع دقت و زمان زیادی صرف میشود . اما یکی از مسائلی که میتواند به اتاق های خانه ما زیبایی دهد داشتن سرویس خواب دو نفره است که میتواند زیبایی بسیار زیادی به اتاق خواب های ما دهد حالا در این مقاله میپردازیم به این موضوع که یک سرویس چوب یا خواب چه ویژگی هایی باید داشته باشد و چند مدل از سرویس خواب های خوب و با کیفیت را به شما معرفی میکنیم.

ویژگی های یک سرویس خواب خوب

 

اتاق خواب یکی از بخش های مهم در هر منزل هست ، ایجاد محیطی مناسب و آرامبخش برای استراحت در
اتاق خواب مستلزم داشتن تخت خواب زیبا ، شیک و راحت می باشد که آریا چوب با وجود رعایت تمامی
استاندارد ها و آرگونومی ها و تنوع بسیار بالا و مدل های با سبک کلاسیک و مدرن توانسته این نیازهای
شما را شناسایی و به بهترین شکل برطرف کند .

ویژگی های یک سرویس خواب مناسب:
• کیفیت مناسب موارد بکار رفته
• کیفیت مناسب رنگ و طرح
• ابعاد استاندارد (یک نفره و دو نفره)
• امکان جابجایی آسان

آریا چوب در تمامی مدل ها موارد بالا را که از ویژگی های مهم یک سرویس خواب است را رعایت کرده و مهم تر
از همه بدون کاستی در کیفیت و با حذف واسطه ها باعث شده است که هزینه ای بسیار معقول هم برای خرید
تخت خواب دلخواهتان پرداخت کنید.

حالا چندتا از بهترین مدل های سرویس خواب را به شما معرفی میکنیم.

سرویس خواب هندی

یکی از مدل هایی که طرفداران زیادی هم دارد سرویس خواب هندی است که از یک تخت خواب دو نفره، دو عدد پاتختی، یک عدد کنسول دارای 8 کشو به همراه قاب آینه و صندلی برای شما طراحی و تولید می شود

سرویس خواب حصیری

یکی دیگر از مدل های با کیفیت و خوش ساخت سرویس خواب حصیری میباشد که دارای دو عدد پاتختی یک عدد کنسول سه کشو و یک قفسه عمودی و یک عدد صندلی و قاب آیینه میباشد که برای شما طراحی و تولید شده است.
جنس بدنه : تاج تخت و قاب آیینه MDF ، مشتقات کار ملامینه ،
لبه های کار PVC ، و 65 درصد کار MDF
روکش کار : ضد خش
کشو ها ریلی با ریل 3 زمانه
کیفیت کار درجه یک

سرویس خواب مارال

آخرین مدلی که تو این مقاله به شما معرفی میکنیم سرویس خواب مارال است که با رنگ بندی نامحدود باعث شده است که در انتخاب دکوراسیون اتاق خواب
محدودیت نداشته باشیم زیرا شما باید یا با آن تنالیته رنگی یا مشابه آن فضای اتاق خواب خود را دیزاین
کنید و تنوع در رنگ محصول این کار را بسیار راحت تر می نماید 



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

همانطور که می‌دانید امروزه عمل زیبایی بینی یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی در ایران است. گاهی حتی برخی از افراد بدون اینکه مشکل جدی و خاصی در ظاهر بینیشان باشد این عمل را انجام می‌دهند. همه‌ی ما می‌دانیم که یک عمل جراحی چه خطرات و عوارضی برای بدنمان خواهد داشت و از اثرات مواد بی‌هوشی و حساسیت‌های احتمالی به آن آگاهیم.

خوشبختانه امروزه روش‌هایی برای فرم‌دهی بینی بدون جراحی وجود دارد که شما می‌توانید با این روش‌ها بدون بی‌هوشی و تحمل درد و عوارض ناشی از عمل‌های جراحی به فرم بینی دلخواه خود برسید.

مشکلات بینی که در آن‌ها از فرم‌دهی بدون جراحی استفاده می‌شود

  • عدم قرینگی دو طرف بینی
  • فرورفتگی یا برآمدگی روی بینی
  • کج‌بودن بینی
  • قوز بینی
  • افتادگی بینی

موارد بالا مشکلاتی است که می‌توان آن‌ها را بدون جراحی و با روش‌های خیلی ساده‌تر و به‌صورت سرپاییتا حدودی برطرف کرد. اما نباید انتظار داشته باشید که این مشکلات به طور کامل رفع شده و شما یک بینی بدون ایراد تحویل بگیرید.

۱. کوچک کردن بینی با تزریق ژل

لیفت بینی با ژل یکی از روش‌های مورد استفاده در عمل بینی بدون جراحی است. عمل بینی استخوانی قوزدار یکی از شایعترین جراحی‌های زیبایی بینی است که این کار را می‌توان با لیفت بینی با ژل انجام داد. در این روش ماده‌ای به نام فیلر در فرورفتگی‌ها و قسمت‌هایی مانند قوز که دارای نقص است، تزریق می‌شود و این قسمت‌ها با فیلر پر می‌شوند و بینی صاف می‌شود.

۲. کوچک کردن بینی با لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ یکی از پرطرفدارترین روش‌ها در کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی است. لیفت بینی با نخ یکی از روش‌های کم هزینه، سریع و بدون عارضه برای کسانی است که دوست دارند نقص بینی آن‌ها اصلاح شود. در کوچک کردن بینی غضروفی بدون عمل جراحی از این روش به وفور استفاده می‌شود.

این روش برای افرادی که دارای افتادگی بینی هستند و یا دوست دارند بینی سر بالا داشته باشند کاربرد دارد. در این روش نخ را بدون برش دادن پوست از زیر آن عبور می‌دهند و فیکس می‌کنند. 

۳. کوچک کردن بینی با پلاسما جت بینی

کوچک کردن بینی با پلاسما نیز یکی از روش‌های جدید درکوچک کردن بینی بدون عمل جراحی است. دستگاه پلاسما جت و پلکسر از دستگاه‌های مورد استفاده در لیفت بینی هستند. لیفت بینی با دستگاه پلاسما جت روشی است که پروب‌های مخصوص لیفتینگ با ایجاد فرکانس بالا باعث لیفت بینی و اپیدرم در نقاط مورد نظر می‌شوند. پلاسما ماده‌ای است که نه جامد و نه مایع است. بلکه حالتی شبیه گاز با حرارت بالا است که در برخورد با پوست سرد می‌شود.

۴. کوچک کردن بینی با دستگاه‌های ویبره حرارتی

استفاده از دستگاه‌های کوچک کننده بینی امروزه یکی از روش‌های بسیار پرطرفدار برای کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی است.

۵. کوچک کردن بینی با لیزر

امروزه استفاده از لیزر در انجام عمل‌های زیبایی متنوع بسیار رواج یافته است. برای کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی یکی دیگر از روش‌های مورد استفاده، لیزر است. استفاده از لیزر در کوچک کردن بینی شاید به اندازه روش‌های دیگر، قدرت و کارایی نداشته باشد، اما برای افرادی که می‌خواهند تغییرات کمی بر روی بینی آن‌ها انجام شود، کاربرد دارد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

افرادی که خواهان انجام جراحی زیبایی بینی هستند، در رابطه با هزینه این جراحی سوالات متداولی ذهن آن ها را درگیر کرده است، عوامل مختلفی می تواند در هزینه این جراحی تاثیر گذار باشد که در زیر به آن ها اشاره شده است. برخی افراد برای انجام جراحی زیبایی بینی خود فاکتور هزینه را اصلی ترین مسئله در نظر می گیرند و در انتخاب پزشک به جای توجه به نمونه کار ها و تجربه ی پزشک، مسئله هزینه جراحی را اعمال می کنند. با توجه به این نکته که مهارت و تجربه ی جراح پلاستیک در کسب نتیجه ی مطلوب بسیار اثر گذار است و تجربه ی پزشک در روند بهبودی بیمار و کاهش عوارض عمل بینی نقش بسزایی دارد. لزوم توجه به نکات زیر قابل درک است. برای مثال خونریزی بعد از عمل بینی یکی از شایع ترین عوارض جراحی است که در هفته ی اول پس از جراحی طبیعی است اما در برخی موارد با آسیب به عروق خونی بافت بینی این خونریزی ممتد و تشدید می شود که نیاز است بیمار مجددا به پزشک مراجعه نماید.

عوامل موثر در هزینه جراحی بینی

فاکتور های مشخصی در تعیین هزینه عمل زیبایی بینی دخیل است. جراحی بینی متقاضیان زیادی دارد و این جراحی در سراسر شهر های کشور ما توسط جراح پلاستیک و متخصصان انجام می شود. برخی افراد برای اطمینان از کسب نتیجه ی مطلوب اصرار دارند جراحی را در شهر تهران انجام دهند و این مسئله افزایش نسبی هزینه جراحی بینی را در پی دارد. انتخاب بهترین جراح بینی در شهر محل سکونت بسیار بهتر است. زیرا تغییرات اقلیمی در سلامت عمومی بیمار قبل و بعد از جراحی بینی اثر می گذارد و طبیعتا می تواند نتیجه ی جراحی را تغییر دهد.

انواع جراحی بینی

  • جراحی بینی استخوانی
  • جراحی بینی گوشتی
  • جراحی زیبایی بینی
  • جراحی بینی کج
  • انحراف تیغه بینی
  • ترمیم بینی

تجربه و تخصص جراح

زمانی که برای جراحی زیبایی بینی خود یک جراح بینی متخصص با تجربه فراوان در این زمینه انتخاب می کنید نتایج بسیار خوبی را از جراحی زیبایی بینی خود می توانید دریافت نمایید، توجه نمایید که جراحی که انتخاب می کنید تخصص کافی در زمینه جراحی زیبایی بینی را داشته باشد.

هزینه کلینیک

امکانات کلینیک و تجهیزات مورد استفاده در کلینیک در هزینه جراحی زیبایی بینی می تواند تاثیر گذار باشد.

محل و کشور

هزینه جراحی بینی در کشور و استان های مختلف نسبت به یکدیگر متفاوت می باشد.

نوع جراحی

جراحی بینی براساس نوع بینی ازجمله بینی استخوانی و بینی گوشتی، خواسته فرد از نتیجه نهایی جراحی ازجمله بینی طبیعی، بینی فانتزی و یا نیمه فانتزی، نیاز به ترمیم بینی و یا نیاز به رفع کجی بینی متفاوت خواهد بود و تمامی موارد گفته شده بر هزینه نهایی عمل بینی تاثیرگذار است.

هزینه های جانبی

علاوه بر موارد پیش گفته، برخی هزینه های جانبی همچون هزینه آزمایشات قبل و بعد از عمل زیبایی بینی، هزینه داروها، هزینه دوران نقاهت و … بر هزینه تمام شده جراحی زیبایی بینی تاثیرگذار خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی علم تصحیح روابط نامناسب فک و دندان و جفت و ردیف کردن دندان های نامنظم است. درنهایت، با انجام ارتودنسی مشکلات مربوط به نظم، ترتیب و قرارگیری دندان ها در فک برطرف شده و فرد می تواند با کیفیت بهتری غذا بخورد و از زیبایی بیشتری هنگام صحبت کردن و لبخند زدن برخوردار باشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی سریع چیست؟

بهترین زمان ارتودنسی چه زمانی است؟
زمانی که ساختمان های صورت در حال رشد هستند، ارتودنسی راحت تر و ساده تر انجام می شود و در زمان کمتری موفقیت بالاتری خواهد داشت.

سن مناسب در دخترها قبل از ۱۳ سالگی و در پسرها قبل از ۱۵ سالگی است. اگر این زمان سپری شود تصحیح روابط به زمان و انرژی بیشتری نیاز دارد. البته در سنین بالا تر، بیشترین هدف درمان، مرتب کردن دندان ها و در سنین پایین تر بیشترین هدف درمان، رفع اختلالات فکی و تغییر چهره است.
سن بیمار برای ارتودنسی از این نظر اهمیت دارد که به ما نشان می دهد چه امکاناتی برای درمان در اختیار داریم. آیا زمانی برای پیش درمانی در اختیارمان است یا خیر؟ یا اصلا چنین درمان هایی ضروری است؟ آیا از فاکتور رشد می توان کمک گرفت یا خیر؟ تمام جواب ها به سن بیمار ختم می شود؛ به همین دلیل بیماران را از نظر سنی دسته بندی می کنیم. البته فراموش نکنید که تا زمانی که دندان در دهان است می توان درمان ارتودنسی را انجام داد و به قول معروف هیچ وقت دیر نیست.

دوره درمان ارتودنسی چند سال است؟
درمان ارتودنسی به طورمعمول حدودا یک سال ونیم تا ۲سال و نیم طول می کشد، البته به دنبال آن برای حفظ روابط بین دندانی باید تا مدتی از پلاک نگهدارنده استفاده کرد. همانطور که گفته شد، مدت و زمان بستگی به نوع درمان و سن بیمار هم دارد.
درمان های ارتودنسی به چند صورت است؟
ارتودنسی متحرک
از فک بالا و پایین بیمار قالب گرفته شده و پلاک بالا و پایین ساخته می شود. این روش مزیت های خاص خود را دارد؛ از جمله بیمار می تواند هنگام غذا خوردن آن را از دهانش بیرون آورده و بعد از استفاده ازمسواک و نخ دندان دوباره در دهانش بگذارد. این روش برای افرادی که سن کمتری دارند بهتر است، زیرا علاوه بر مشکلات دندانی، می تواند ناهنجاری های استخوانی فک ها را نیز رفع کند ولی در انجام حرکات دندانی محدودیت دارد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی ثابت
دراین نوع ارتودنسی اجزای کوچکی به نام «براکت» توسط مواد دندانپزشکی روی سطح دندان چسبانده می شود و بدون اینکه به دندان آسیبی برساند، توسط سیم ها و کش هایی مخصوص، دندان ها به سمت مورد نظر سوق داده می شود. در این روش ارتودنسی همه این اجزا ثابت بوده و بیمار نمی تواند به صورت دلخواه آنها را از دهان خود خارج کند. این روش ارتودنسی معمولا برای درمان های دندانی قابل اجراست، زیرا علاوه بر حرکت دادن دندان ها، ریشه های آنها را هم حرکت می دهد، بنابراین ارتودنتیست کنترل بیشتری روی دندان ها دارد.

منبع: http://www.karajortho.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

لمینت جدید دندان چیست؟ شامل روکش هایی است که در عین ظرافت و زیبایی منحصر به فردشان، بسیار مستحکم هستند و می توانند در ترمیم شکل و رنگ دندان های شما مفید باشند.

موادی که در طراحی این روکش ها به کار می رود، رنگی شبیه به رنگ طبیعی دندان دارد و در نتیجه ظاهری زیبا و بسیار طبیعی به دندان ها می بخشد.

بیشتربخوانید... ایمپلنت دندان

انواع لمینت دندان

  • لمینت کامپوزیتی

بسیاری از افراد با تفاوت بین کامپوزیت دندان و لمینت سرامیکی دندان آشنا نیستند.

کامپوزیت دندان نوعی لمینت است که در آن از موادی نرم و کاملا همرنگ دندان های بیمار استفاده می شود.

دندانپزشک می تواند در یک جلسه این مواد را بر روی دندان بیمار قالب گیری و نصب کند.

از کامپوزیت دندان می توان در ترمیم دندان های شکسته نیز استفاده کرد.

  • ·       لمینت سرامیکی

لمینت های سرامیکی روکش های نازک و از پیش ساخته ای هستند که بر روی دندان بیمار قرار گرفته و به افزایش زیبایی آن ها کمک می کنند.

کار ساخت و نصب این لمینت ها بر روی دندان بیمار به زمانی بیش از یک جلسه احتیاج دارد.

چرا که در ابتدا پزشک باید روکش متناسب با دندان بیمار را انتخاب و به اصطلاح قالب گیری کند.

بعد از قالب گیری، عمل ساخت لمینت سرامیکی تا یک هفته به طول می انجامد و در نهایت بر روی دندان بیمار نصب می گردد.

چه کسانی نباید لمینت کنند!!

  • افرادی که به دندان قروچه کردن عادت دارند.
  • افرادی که مینای دندان هایشان ضعیف یا خراب است.
  • افرادی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمی کنند.
  • اشخاصی که دندان های به شدت نامرتب دارند.

عمر لمینت دندان

موارد متعددی می تواند بر عمر لمینت دندان تاثیرگذار باشد ازجمله:

مواد تشکیل دهنده لمینت دندان

جنس های متفاوتی برای لمینت دندان وجود دارد که طول عمر هر یک متفاوت است. به طور کلی می توان گفت که لمینت سرامیکی عمر طولانی تری نسبت به لمینت کامپوزیتی دارد و حتی درصورت مراقبت صحیح می تواند از 15 تا 25 سال دوام داشته باشد.

کیفیت لمینت دندان

علاوه بر جنس لمینت، می توان از کیفیت های متفاوتی در هر جنس برای لمینت دندان صحبت کرد. یکی از وجوه تاثیرگذار بر کیفیت لمینت، شیوه ساخت آن است و شیوه ساخت باکیفیت می تواند طول عمر لمینت را تا حد ممکن بالا ببرد.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان

ویژگی های فردی

وضعیت دندان های فرد تاثیر مستقیمی با عمر دندان دارد به نحوی که درصورتی که بهداشت دندان های فرد به قدری کم باشد که نیازمند برداشتن بخش های زیادی از مینای دندان باشد ممکن اسن به کوتاه شدن عمر لمینت نیز تاثیرگذار باشد و همچنین درصورتی که تمامی این بدرنگی بر روی دندان ها برداشته نشود می تواند بر رنگ لمینت تاثیر منفی داشته باشد.

رعایت بهداشت دهان

رعایت بهداشت دهان و دندان توسط فرد می تواند عمر لمینت را افزایش دهد.

تغذیه مناسب

همانگونه که تغذیه مناسب در افزایش طول عمر دندان ها تاثیرگذار است، مصرف مواد غذایی مناسب می تواند در طول عمر لمینت نیز تاثیر مثبتی داشته باشد.

مراجعه به دندان پزشک در فواصل زمانی مشخص

بهتر است هر فرد در طول زندگی خود و در فواصل زمانی مشخص به متخصص دنداپزشک مراجعه کرده و از سلامت دندان های خود اطمینان حاصل کند.

منبع: http://www.karajdentists.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در اصطلاح پزشکی عمل بینی، را رینوپلاستی می نامند. بنابراین در حالت کلی مفهوم رینوپلاستی ، اصلاح بد شکلی و ناهنجاری های بینی است ؛ از این رو می توان با انجام این جراحی زیبایی ، بسیاری از مشکلات بینی همانند انحراف ظاهری ، عدم تقارن ، عدم تناسب ، ناهنجاری های مادرزادی و از این قبیل موارد را بر طرف کرد.

در نهایت ، باید ذکر کرد هدف از جراحی زیبایی بینی ، کوچک کردن بینی به هر قیمت نیست و هدف نهایی آن ، متناسب کردن بینی است.

رینوپلاستی در میان جراحی های زیبایی صورت ، از متداول ترین و پرطرفدارترین آن ها می باشد.

در مقطعی به خصوص در کشور ما ، جراحی بینی به سمت بیراهه  رفت ، که نتایج نه چندان جالب آن به شکل بینی های بسیار کوچک و کوتاه بروز کرد ؛ این فرم از جراحی بینی ، به علت تورم در ماه های ابتدایی ظاهر قابل قبولی دارد ، اما با گذشت زمان و رفع ورم ، ناهنجاری های خود را نشان می دهند.

در حال حاضر در محافل علمی ، این نوع از جراحی زیبایی بینی قابل قبول نمی باشد و خوشبختانه ، تعداد طرفداران آن نوع بینی ها ، بسیار کاهش یافته است و بسیاری از متقاضیان عمل زیبایی بینی ، تنها خواستار رفع عیوب بینی با حفظ ظاهر طبیعی آن و تنفس قابل قبول می باشند ؛ طوری که بینی غیرعملی و جراحی نشده به نظر آید.

بدین ترتیب عملکرد تنفس و بویایی در افراد ، حفظ شده و ظاهر آن ها نیز مصنوعی به نظر نمی رسد.

هزینه جراحی بینی طبیعی

تعیین هزینه جراحی زیبایی بینی ، نیازمند انجام معاینات مورد نیاز می باشد ؛ بنابراین جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره باید به فوق تخصص جراحی پلاستیک ، مراجعه نمایید.

بیشتربخوانید... عمل بینی استخوانی

سوالات متداول جراحی بینی

سن مناسب جراحی زیبایی بینی چه زمانی است ؟

از نظر علمی ، بهترین سن انجام جراحی زیبایی بینی ، پس از سن بلوغ می باشد ؛ زیرا انجام عمل زیبایی بینی در این سن ، دیگر موجب بروز اختلال در رشد بینی نمی گردد.

ترخیص از کلینیک یا بیمارستان بعد از جراحی بینی چه موقع انجام می شود ؟

معمولا بیماران در همان شب ، مرخص می شوند و نیاز به بستری در مرکز درمانی ، وجود نخواهد داشت.

بیشتربخوانید... عمل بینی گوشتی

جراحی زیبایی بینی چقدر طول می کشد ؟

مدت زمان انجام عمل بینی ، با توجه به میزان ناهنجاری های بینی بین 1 الی 3 ساعت ، متغیر می باشد.

دوران نقاهت جراحی بینی چند روز است ؟

امروزه ، کسانی که تحت جراحی زیبایی بینی قرار می گیرند ؛ تنها به 7 الی 10 روز استراحت نیاز داشته و پس از آن ، می توانند به انجام فعالیت های شغلی خود بپردازند.

آیا جراحی بینی با لیزر حقیقت دارد ؟

در حال حاضر ، تنها راه اصلاح فرم ظاهری بینی ، انجام جراحی می باشد و مطالب موجود در رابطه با انجام عمل بینی با لیزر ، صرفا جهت تبلیغات بوده و جنبه علمی ندارد.

آیا می توان بعد از جراحی زیبایی بینی ورزش کرد ؟

بله ، تنها بیماران باید توجه کنند تا مدتی از انجام ورزش های سنگین منع می شوند ، بهتر است مدت زمان دقیق آن را از پزشک معالج خود جویا شوید.

رفرنس: http://www.roz-teb.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

لاغری و کاهش وزن برای بسیاری سخت و دشوار به نظر می‌رسد در این مقاله قصد داریم به مهمترین و جدی‌ترین نکاتی بپردازیم که در لاغری و کاهش وزن شما موثر خواهد بود.

بیشتربخوانید... بهترین رژیم لاغری دنیا

لاغری با برنج و نان سفید ممکن نیست

مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده مانند نان سفید یا برنج سفید می‌تواند باعث افزایش وزن به خصوص در قسمت‌های میانی بدن شود.

نوشیدن آبمیوه مانع لاغری است

آبمیوه و دیگر نوشیدنی‌های شیرین نسبت به غذاهای جامد اثرات بیشتری بر اضافه وزن انسان‌ها دارند. اگر شما فقط یک نوشیدنی شیرین را در طول روز از رژیم غذایی خود حذف کنید، بعد از ۶ ماه نیم کیلو گرم از وزن بدنتان کاسته می‌شود.

استفاده از فلفل منجر به لاغری می‌شود

اضافه کردن فلفل تند به وعده‌های غذایی می‌تواند سرعت سوزاندن کالری‌ها را بیشتر کند. علاوه بر آن فلفل اشتهای انسان را برای خوردن غذاهای چرب، شور و شیرین کاهش می‌دهد.

کاهش وزن به کمک ماست امکان پذیر است

افراد بزرگسالی که هر روز ۳ مرتبه ماست می‌خورند، ۲۲ درصد بیشتر از دیگران وزن خود را از دست داده و زمان بیشتری هم این کاهش وزن را حفظ کرده‌اند.

بیشتربخوانید... جراحی لاغری

غذا را بیشتر بجوید

هر قدر غذا زمان بیشتری در دهان بماند، به همان اندازه زبان سیگنال‌های بیشتری را به مغز می‌فرستد و او را به ترشح مایعات گوارشی تحریک می‌کند.

در محل کار بیشتر غذا میل می‌کنید

تحقیقات نشان می‌دهد، ما در محل کار ۳۰ درصد بیشتر از زمانی که در خانه هستیم غذا می‌خوریم که دلیل اصلی آن وجود همکاران در کنار ماست. جالب اینجاست که زنان بیشتر از مردان تحت تاثیر همکاران خود قرار می‌گیرند.

کم خوابی باعث چاقی می‌شود

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که نداشتن خواب کافی ژن‌های بدن را تشویق به افزایش وزن می‌کند. خواب بیشتر از ۹ ساعت هم همین اثر را روی بدن دارد و احتمال چاقی را بیشتر می‌کند.

لاغری با خوردن غذا در جلوی تلویزیون غیر ممکن است

اگر تمرکز شما بر سر میز غذا روی خوردن‌تان نباشد، بیش از مواقع دیگر کالری وارد بدنتان خواهید کرد.

استرس باعث افزایش می‌شود

استرس، بدن را تشویق به انباشته کردن چربی در اطراف شکم می‌کند که دلیل اصلی آن هم ترشح هورمون «کورتیزول» در رگ‌های خونی است.

گوش دادن به موزیک حین غذا خوردن باعث چاقی می‌شود

محققان دانشگاه جورجیا استیت معتقدند، این کار میزان غذا خوردن شما را بیشتر می‌کند.

انجام حرکات یوگا باعث لاغری نمی‌شود

۵۰ دقیقه انجام حرکات کششی ذهن و جسم فقط ۱۴۴ کالری می‌سوزاند که تقریبا به اندازه راه رفتن آرام است. حتی شدیدترین و سخت‌ترین حرکات ورزشی فقط ۲۳۷ کالری انرژی می‌سوزاند و تعداد ضربان قلب را فقط ۶۲ درصد افزایش می‌دهد.

لاغری برای بانوان سخت‌تر است

با استفاده از اسکن‌های مغزی، دانشمندان متوجه شدند مردان چاق توانایی بیشتری در کنترل اشتها و تمایل به غذا خوردن در مقایسه با زنان دارند.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی دندان یکی از تخصص‌های رشته دندانپزشکی است که به پیشگیری، تشخیص و اصلاح یا درمان ناهنجاری‌های دندانی و فکی می‌پردازد. متخصصان این رشته که با نام متخصص ارتودنسی دندان یا ارتودنتیست شناخته می شوند با موقعیت طبیعی، منظم و هماهنگ دندان ها و فک ها سروکار دارند و قادرند هر نوع موقعیت غیر طبیعی دندان‌ها (در حالت ساده، کج بودن دندان‌ها) و فک‌ها را شناسایی و اصلاح می‌کنند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی و عمل بینی

چه افرادی به درمان‌های ارتودنسی دندان نیاز دارند؟

یک ارتودنتیست کارش رفع نامنظمی‌های دندانی، موقعیت نامناسب دندان‌ها و فکین است. بنابراین هر کسی، هر نوع مشکلی در این خصوص داشته باشد، می‌تواند برای درمان به متخصص ارتودنسی مراجعه کند.

اما لزوماً قرار نیست به خاطر هر مشکلی (در نظم و موقعیت دندان‌ها) حتما درمان را شروع کنیم. زیرا اغلب، مشکلاتِ جزئی را می‌توان بدون اینکه درمان شوند تا آخر عمر به حال خود رها کرد. اما همین مشکلات، اگر جدی باشند، یا برای زیبایی و عملکرد دهان، دندان و صورت مشکل ایجاد کنند، باید حتما درمان شوند.

به طور خلاصه و بدون توضیح بیشتر، هر کسی که مشکلات زیر را داشته باشد می‌تواند برای درمان، اصلاح و خلاصه برطرف کردنشان به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کند:

  • وجود فاصله بین دندان ها (اسپیسینگ یا )
  • جلو بودن دندان‌های فک بالا نسبت به فک پایین (اوربایت)
  • جلو بودن دندان‌های پایین نسبت به فک بالا (برعکس حالت فوق، آندربایت)
  • ازدحام و شلوغی دندان ها (کراودینگ)
  • وجود فاصله بین دندان‌های جلو (در فک بالا و پایین) حین بسته بودن دهان (اوپن بایت)
  • انحراف فک از خط میانی
  • جلوزدگی دندان‌های فک بالا با وجود موقعیت مناسب فک‌ها (اورجت)
  • رویش نامناسب دندان‌ها مخصوصاً دندان نیش
  • قرار گرفتن تعدادی از دندان‌ها در یک فک، پشت دندان های فک دیگر با وجود هماهنگ بودن فک ها (کراس بایت)

برای برطرف کردن نامنظمی‌های دندانی و فکی باید چه کنیم؟

برای اصلاح این ناهنجاری‌ها، افراد حتماً باید به یک متخصص ارتودنسی دندان مراجعه کنند. این متخصص، دانش بسیار زیادی در زمینه اصلاح موقعیت‌های دندانی و برطرف کردن مشکلات نامبرده دارد. و با کمک تجهیزاتی که در اختیار دارد، در یک دوره زمانی نسبتاً طولانی، از ساده‌ترین مشکل تا جدی و پیچیده‌ترین نامنظمی دندانی و فکی را برطرف می‌کند.

تنها با یک جلسه مشاوره، معاینه و ارزیابی که معمولا رایگان است، ارتودنتیست مشکل، شدت مشکل، مسیر درمان، هزینه و مدت زمان درمان را با جزئیات به بیمار ارائه می‌دهد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی شامل چه مراحلی می‌شود؟

  1. مشاوره، ارزیابی و معاینه دقیق
  2. انجام پروسه‌های ضروری پیش از شروع درمان
  3. اتصال دستگاه‌های ارتودنسی دندان و تنظیمات اولیه
  4. ویزیت دوره‌ای و منظم برای تنظیم دستگاه‌ها
  5. اتمام دوره درمان و برداشتن دستگاه‌ها
  6. استفاده از ریتینر و نگهدارنده‌ها

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بعد از جراحی زیبایی بینی (جراحی رینوپلاستی) مراقبت های لازم از بینی تازه جراحی شده خیلی مهم می‌باشد. یکی از این مراقبت ها استفاده از پماد تتراسایکلین بعد از جراحی بینی است. در این مقاله تصمیم داریم تا آموزش کامل نحوه زدن پماد تتراسایکلین بعد از جراحی بینی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

بیشتربخوانید... جراحی فک

 خاصیت پماد تتراسایکلین

مصرف پماد تتراسایکلین پس از جراحی زیبایی بینی (جراحی رینوپلاستی) در کنار چرب نگه داشتن بخیه بینی کمک به بهبود زخم های ایجاد شده می‌کند. اما برای مصرف پماد تتراسایکلین باید دقت لازم انجام شود تا بهترین تاثیر خود را برای بهبود زخم ها داشته باشد.

همچنین پماد تتراسایکلین به دلیل خاصیت آنتی بیوتیک بودن برای جلوگیری از عفونت زخم ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتربخوانید: جراحی بینی طبیعی

طریقه مصرف پماد تتراسایکلین

پس از عمل زیبایی بینی (عمل رینوپلاستی) نیاز است تا بعد از برداشتن تامپون بینی روزی ۳ مرتبه پس از شستشوی بینی به بخیه بینی پماد زده شود.

برای این منظور باید قبل از مصرف پماد ابتدا باید محل بخیه ها را تمیز کنید. برای این کار گوش پاکن را با سرم شستشو آغشته نمایید و سپس چربی های پماد قبلی را با گوش پاکن آغشته به سرم شستشو تمیز نمایید. تا تمام چربی های پماد که بر روی بخیه ها به جای مانده است پاک شود.

سپس مقدار کمی از پماد را روی گوش پاکن تمیز گذاشته و آرام بر روی بخیه های بینی بمالید. طوری که یک لایه نازک از کرم بر روی زخم ها مالیده شود و سپس قسمت ابتدایی داخل سوراخ های بینی نیز با پماد چرب شود. اگر مقدار پماد مالیده شده بر روی زخم ها بیش از حد باشد جلوی رسیدن هوا به زخم ها را میگیرد و باعث می‌شود زخم ها پس از عمل زیبایی بینی (عمل رینوپلاستی) دیرتر بهبود یابند.

به همین ترتیب روزی ۳ مرتبه ابتدا پماد قبلی را از روی زخم ها به وسیله گوش پاکن و سرم شستشو برداشته و سپس لایه ای نازک از پماد را بر روی زخم ها بزنید.

بیشتربخوانید... هزینه عمل بینی در سال 1400

منبع: بهترین جراح بینی



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

واکنشی که انواع سیستم ترمز بر وضعیت خودرو در حال رانندگی دارند، یکسان است؛ اما فرآیند انتقال نیرو از پای راننده (هنگام فشار آوردن روی پدال) به ترمز روی چرخ و حد اثربخشی آن‌ها با هم دارای تفاوت‌هایی است. اگر بخواهیم در دسته‌بندی کلی، این نحوه عملکرد این قطعه را برای شما شرح دهیم؛ باید به دو نوع «مکانیکی» و «هیدرولیکی» اشاره کنیم. اما در نظر داشته باید که هر یک از انواع ترمز، خود شامل چندین دسته مختلف می‌شوند که در ادامه به پرکاربردترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بیشتربخوانید... اویل پمپ موتور

سیستم ترمز مکانیکی

عملکرد ترمز مکانیکی به این صورت است که با فشار دادن پدال توسط راننده، نیروی مکانیکی تولید شده با کمک یک کابل واسط به کفشک منتقل می‌شود. توجه داشته باشید که کفشک در واقع همان لنت ترمز است؛ اما تفاوت آن، ایجاد اصطکاک با سطح داخلی محفظه‌ کاسه‌ای است که در درون آن قرار گرفتند؛ در حالی که لنت در نوع هیدرولیکی با سطح دیسک اصطکاک دارد.

ترمز مکانیکی، جز نخستین و در عین حال ساده‌ترین نوع سیستم‌ ترمز است که در خودروها از آن بهره می‌برند؛ به همین دلیل دارای ایراداتی است که نمی‌توان به راحتی از آن چشم‌پوشی کرد:

  • نداشتن توانایی لازم جهت چند برابرکردن نیروی وارده به پدال
  • احتمال از کار افتادن سیستم ترمز به‌صورت کلی
  • احتمال پارگی و خوردگی سیم ترمز

عملکرد ترمز کاسه‌ای

از ترمز کاسه ای به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های ترمز نوع مکانیکی، بیشتر در چرخ‌های عقب خودرو استفاده می‌شود؛ زیرا نیاز به نیروی کم‌تری دارند. یک کاسه و دو کفشک درون آن، اجزای سیستم ترمز هستند که از یک سمت به لولا و سمت دیگر به پیستون متصل است. در نظر داشته باشید که همزمان با چرخیدن چرخ، کاسه هم شروع به چرخیدن می‌کند.

هنگام ترمزگیری با فشار دادن پدال، نیرو به پیستون منتقل می‌شود؛ سپس کفشک‌ها به سطح داخلی کاسه چسبیده و سرعت چرخ را کاهش می‌دهند. قدرت کم ترمزگیری، احتمال بالای داغ شدن و وزن زیاد از معایب نوع ترمز کاسه‌ای و همچنین نیاز به نگهداری کم و در نتیجه مراجعه کمتر برای تعمیر خودرو از مزایای آن محسوب می‌شود.

سیستم ترمز هیدرولیکی

تفاوت سیستم ترمز هیدرولیکی با مکانیکی، استفاده از لوله‌های حاوی روغن ترمز به جای سیم است که تاثیر بهتری بر عملکرد سیستم می‌گذارد. بزرگ‌ترین مزیت این نوع سیستم ترمز، قابلیت جایگزینی ترمزهای دیسکی به جای نوع کاسه‌ای است که ویژگی مهم چند برابر کردن قدرت مکانیکی تولید شده توسط پای راننده برای سیستم را پشتیبانی می‌کند.

فرآیند کار به این صورت است که با فشار دادن پدال، نیرو چند برابر شده و تا زمان اعمال به پیستون اصلی، حفظ می‌شود؛ سپس نیروی پیستون به سیال پشت آن وارد شده و منجر به حرکت سیال در لوله‌های واسط می‌شود. در مرحله بعد، نیرو به پیستون‌های فرعی ترمز چرخ‌ها منتقل شده، دوباره قدرت آن افزایش پیدا می‌کند و در نهایت سیستم ترمز، خودرو را متوقف می‌کند.

جهت خرید قطعات اصلی کیاکلیک کنید.

عملکرد ترمز دیسکی:

در طراحی و مهندسی ترمز دیسکی سعی شده تا  ایرادات موجود در نوع کاسه‌ای تا حد زیادی برطرف شود. مواردی که در ادامه شرح می‌دهیم، ویژگی مربوط به این ترمز نسل جدید است که معایب نوع قدیمی‌تر یعنی کاسه‌ای را پوشش می‌دهد:

  • قابلیت بالای انتقال گرمای ترمز
  • کاهش میزان افت عملکرد ترمز
  • وزن کمتر نسبت به نوع کاسه‌ای
  • توانایی کنار زدن سریع آب از روی دیسک
  • قدرت بالای ترمزگیری

منبع: نمایندگی فروش قطعات کیا

 



:: موضوعات مرتبط: خودرو , ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سنسور های تشخیص حرکت یا آشکار سازهای مادون قرمز از ارکان اصلی سیستم های امنیتی به شمار میروند دلیل آن هم بسیار ساده است وقتی که شما در منزل و یا محیط تحت پوشش نیستید این آشکار ساز های حرکتی هستند که فرمان آلارم را به کنترل کننده مرکزی میدهند. سنسور های حرکتی عموما از یک یا چند تکنولوژی انحصاری برای تشخیص حرکت در محیط استفاده میکنند . به طور معمول در زمان تحریک، یک سیگنال به کنترل پنل سیستم امنیتی هوشمند شما ارسال میکنند و سیستم با استفاده از هشدار دهنده های صوتی و متنی ورود غیر مجاز به محیط را به شما اطلاع میدهند.

بیشتربخوانید... کاربرد اینترنت اشیا

نقش سنسور های تشخیص حرکت در امنیت خانه شما

وظیفه اصلی آشکار ساز حرکتی، تشخیص ورود فرد مزاحم به محیط و ارسال پالس هشدار به سیستم مرکزی است. کارکرد مهم و اصلی این تجهیزات در زمان عدم حضور شما در محیط است. برخی از سیستم های امروزی میتوانند برای مواقع خاص برنامه ریزی شوند به طور مثال: ثبت وقایع توسط دوربین های نظارتی در صورت تشخیص حرکت آشکارسازها به مفهوم ساده تر آشکار سازهای حرکتی نه تنها در سیستم های حفاظتی مورد استفاده قرار میگیرند بلکه امکان اتصال به سیستم های نظارت تصویری را نیز دارند. این سنسورهای هوشمند حکم نگهبانان محیط را دارند و به طور دائم و بدون وقفه آماده نشان دادن واکنش از خود هستند در مواردی همچون رفت و آمد غیر منتظره در محوطه ها، اتاق های نشیمن، باز و یا بسته شدن پنجره ها، شکستن شیشه ها

دیگر کاربرد های سنسور های تشخیص حرکت

اطلاع از خروج بدون اجازه فرزندان ما از خانه نزدیک شدن مراجعه کننده به درب های ورودی هنگام ورود کودکان به منطقه ممنوعه در خانه مانند: قفسه داروها . اتاق کار و یا زیر زمین جلوگیری از به هدر رفتن انرژی ها به خصوص انرژی گرمایشی و روشنایی در صورت عدم حضور در اتاق ها تردد حیوانات خانگی در مکانهای غیر مجاز خانه

بیشتربخوانید... دیتاسنتر

انواع سنسور های حرکتی

pir های مادون قرمز

بر پایه تشخیص حرارت بدن موجودات (انرژی مادون قرمز ساطح شده) امروزه استفاده از سنسور های تشخیص حرکت مادون قرمز در سیستم های امنیتی بسیار رواج دارد. وقتی سیستم هشددار دهنده فعال میشود این سنسور ها وارد مدار اصلی میشوند و با توجه به صنعت ساخت خود با ایجاد یه محدوده پوشش دهی میتوانند انرژی گرمایشی در حال حرکت در محیط را شناسایی کنند اگر شیء در حال حرکت انرژی گرمایشی داشته باشد و این انرژی با توجه به تحرک در محیط چشمی دائم در حال تغییر باشد سنسور ها به سرعت تحریک میشوند.

سنسور های مایکرو ویو

عملکرد سنسورهای مایکروویو بر پایه ارسال پالس و پردازش بازتاب اجسام و اندازه سطح تغییرات این پالس ها می باشد. این نوع سنسورها منطقه وسیع تری را نسبت به سنسور های مادون قرمز تحت پوشش قرار میدهند اما بیشتر از نمونه مادون قرمز در معرض تداخل الکتریکی قرار دارند و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه نیستند. تکنولوژی این سنسور های تشخیص حرکت چند گانه بر پایه انعکاس محیطی اشعه مادون قرمز ساطح شده از سنسور و بازتاب آنها است. در این تکنولوژی سنسورها با انعکاس اشعه مادون قرمز و اندازه گیری فاصله تا سوژه با توجه به نوع چیدمان اولیه محیط حرکت را تشخیص میدهند

سنسور های التراسونیک 

عملکرد سنسور های التراسونیک بر پایه ارسال امواج فراصوتی و اندازه گیری پالس های منعکس شده حضور جسم در حال تحرک در محیط را تشخیص میدهد

سنسور های ارتعاشی

تشخیص لرزش اساس کار این سنسور هاست این سنسور ها را میتوان بدون هیچ علمی در مورد طراحی سیستم های امنیتی خریداری کرده و در محیط کار و یا خانه بکار برد دیگر ویژگی های سنسور های حرکتی

سنسور های حرکتی بی سیم

امروزه اکثر سنسورهای حرکتی به صورت سنسور های بی سیم هستند که به آسانی راه اندازی میشوند و برای نصب نیاز به سوراخکاری زیادی ندارند و با دیگر اجزاء بی سیم سیستم های حفاظتی به راحتی ست میشوند.

این سنسور ها در صورت باز شدن درب و یا پنجره ها پالس آلارم را به دستگاه ما میفرستند.

منبع: خانه هوشمند اویو

 

 



:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

قاعدتا  بزرگسالان ، ادراک بهتری از مقوله زیبایی دندان دارند ؛ لذا افراد بزرگسالی که با هر گونه ناهنجاری فک و اختلال در نظم و ترتیب دندان ها روبرو هستند ، عموما تمایل زیادی به انجام ارتودنسی دارند. به طوری که روزانه بر شمار بزرگسالانی که در جستجوی راهکاری موثر ، جهت رفع مشکلات دندانی و درمان ناهنجاری های فکی خود هستند ؛ افزوده می شود.

بیشتر بخوانید ... ارتودنسی متحرک چیست؟

توجه داشته باشید که بی نظمی دندان ها یا ناهنجاری فک ، مشکلی است که از سنین کودکی با افراد همراه است که یا ریشه ژنتیکی و موروثی دارد یا این که طی پروسه رشد و به دنبال اختلال در فرآیند رشد رخ می دهد.

به طور کلی از عوامل زیر می توان به عنوان عمده ترین و اصلی ترین ، علل گرایش به درمان ارتودنسی در بزرگسالان یاد کرد :

آگاهی نسبت به این مسئله که ماندگاری بیشتر دندان ها در دهان ، می تواند سلامت جسمی و در پی آن افزایش طول عمر را به دنبال داشته باشد.

افزایش سطح آگاهی افراد ، درباره سلامت دهان و دندان و نقش موثر آن بر سطح کیفی زندگی.

بیشتر بخوانید ... هزینه ارتودنسی دندان

ورود دستگاه های ارتودنسی  مثل براکت های همرنگ دندان و کلیر الاینرها ( پلاک های نامرئی که روز به روز در حال تکامل بوده و اکثر مشکلات بی نظمی دندانی در بزرگسالان را اکنون می توان با این پلاک ها در مان کرد ) در حوزه ارتودنسی و در نتیجه کاهش میزان دیده شدن براکت ارتودنسی در دهان ؛ نیز از دیگر دلائل گرایش و علاقمندی بزرگسالان به انجام ارتودنسی می باشد.

منبع:

 

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

آیا در جراحی بینیاز غضروف مصنوعی یا پروتز استفاده میشود؟ در مواقعی که تیغه وسط بینى ( سپتوم ) غضروف كافى براى تقویت نوك بینى در اختیار جراح قرار نمى دهد، بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى ( پروتز ) براى تقویت نوك بینى استفاده مى كنند.

در برخی از افراد کاندید ترمیم بینی که در عمل اول قوز بینی بیش از حد برداشته شده است ،  غضروف زیادی برای پرکردن پل بینی صاف شده و فرورفته لازم است.

با توجه به محدودیت منابع غضروف در گوش و بینی و احتمال بالای بدشکلی وخمیدگی ناشی از استفاده از غضروف دنده، گاهی استفاده از پروتزهای طراحی شده می تواند گزینه ای مناسب براب بازسازی پل بینی تخریب شده باشد.

بیشتر بخوانید … عمل جراحی بینی طبیعی

پیوند غضروف در جراحی بینی

انتخاب نوع غضروف برای استفاده در جراحی بینی نقش بسیار مهمی در میزان موفقیت نتیجه جراحی بینی ایفا می کند. در صورتی که به دنبال بهبود سایز پل بینی یا افزایش جهت دهی نوک بینی هستید، می توان از غضروف خود بدن استفاده کرد و اولین گزینه برای جراح پلاستیک هم همین مورد است. در بیشتر موارد برای جهت دهی و زاویه دادن مناسب به نوک بینی از پیوند غضروف بهره گرفته می شود

اینکه اولین انتخاب جراح استفاده از غضروف طبیعی است دلیل مشخصی دارد و آن هم این است که پروتز های مصنوعی مانند گورتکس و سیلیکونی هر دو در بدن به عنوان جسمی خارجی شناسایی می شوند و ممکن است که در همه موارد توسط بدن مورد پذیرش قرار نگیرند و همیشه خطر پس زدن غضروف ها توسط بدن وجود دارد. از سوی دیگر غضروف طبیعی توسط بدن نشناخته شده هست و بنابراین خطر پس زدن آن وجود ندارد. این که غضروف از چه قسمتی از بدن گرفته شود اهمیتی ندارد ، مهم این است که غضروف جز بدن باشد .

بیشتربخوانید:

مزایای پروتز بینی

  • عدم خم شدن و تغییر شکل پروتز ها
  • هرگز توسط بدن جذب نمی شوند.
  • قابلیت تراش و تغییر شکل توسط جراح ،مطابق با ویژگی های بینی و چهره ی فرد.

معایب پروتز بینی

پروتز بینی در مقابل مزایای خود معایبی نیز دارد

  • امکان بروز عفونت
  • احتمال جابه جایی و حرکت
  • اتصال با بافت های زیرین

البته احتمال بروز این مشکلات بسیار کم است و باید در انتخاب جراح دقت لازم را داشته باشید. می توان گفت اکثریت جراحی بینی که با کمک پروتز های بینی انجام شده اند موفقیت آمیز بودند و هیچ مشکل و عواقبی را برای بیمار به وجود نیاورده است.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

دندانپزشکان طیف گسترده ای از مسائل مربوط به سلامت دهان و دندان را پوشش می دهند. از طرف دیگر ارتودنسی دندان یک تخصص در دندانپزشکی است که به موضوعاتی از قبیل صاف کردن دندان ها و اصلاح الگوهای نادرست دندان نیش نیز می پردازد. برای اینکه بیماران درمورد درمان تصمیم گیری آگاهانه ای داشته باشند، لازم است از چند تفاوت اساسی بین ارتودنتیست و دندانپزشکان آگاه شوند:

دندانپزشک عمومی

یک دندانپزشک عمومی مشابه پزشک عمومی خانواده شماست آنها پزشک عمومی ماهری هستند که می توانند مشکلات و بیماری های شایع را که روی دندان ها، دهان و لثه شما تأثیر می گذارد، تشخیص داده و درمان کنند. دندانپزشکان یک دوره عمومی دندانپزشکی را تکمیل می کنند. آنها متخصص در مراقبت و تثبیت عمومی برای همه سنین هستند.

یک دندانپزشک عمومی مشابه پزشک عمومی خانواده شماست آنها پزشک عمومی ماهری هستند که می توانند مشکلات و بیماری های شایع را که روی دندان ها، دهان و لثه شما تأثیر می گذارد، تشخیص داده و درمان کنند. دندانپزشکان یک دوره عمومی دندانپزشکی را تکمیل می کنند. آنها متخصص در مراقبت و تثبیت عمومی برای همه سنین هستند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک چیست؟

متخصص ارتودنسی

متخصصان ارتودنسی یا ارتودنتیست ها متخصصان دندانپزشکی هستند که سه سال دیگر آموزش کامل دانشگاه را در زمینه ارتودنسی، رشد و نمو صورت، بیولوژی و بیومکانیک به اتمام رسانده اند (آنها دارای یک مدرک دندانپزشکی عمومی + درجه تخصصی ارتودنسی) هستند. ارتودنتیست ها متخصصان رشد صورت و رشد دندان هستند. آنها دندان های کج، دندان های نیش های بد شکل و آرواره های ضعیف را تشخیص داده و درمان می کنند. ارتودنتیست ها ،متخصص در تمام گزینه ها و فناوری های ارتودنسی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان هستند.

بیشتربخوانید... تاثیر ارتودنسی بر عمل بینی

چه گزینه های درمانی ارتودنسی موجود است؟

متخصص ارتودنسی با استفاده از دانش و تخصص خود در بی نظمی های صورت و حرکات دندان می تواند به شما کمک کند تا یکی از گزینه های درمانی مناسب را برای خود و یا فرزندتان انتخاب کنید. بین صفحات ثابت (ارتودنسی ثابت دندان) و جداشونده، پرانتزهای فلزی، پرانتزهای سرامیکی، بریسهای زبانی ( ارتودنسی نامرئی) و ترازهای شفاف، روش های درمانی متناسب با هر نیاز و شیوه زندگی وجود دارد. بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد گزینه درمانی مورد نظر خود، با متخصص ارتودنسی خود ملاقات کنید زیرا هر مورد متفاوت است و ممکن است به یک مورد خاص برای ارتودنسی نیاز داشته باشید.

رفرنس: مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بهترین دندانپزشک زیبایی بایستی از جدیدترین روش های روز برای انواع درمان های دندانپزشکی استفاده نماید. زیبایی دندان نقش بسزایی در زیبایی صورت دارد. دندانپزشک زیبایی با فراهم آوردن زیبایی دندان ها در رشد و شکوفایی استعداد های فرد بسیار تاثیرگذار است. زیبایی در انسان عاملی برای موفقیت محسوب می شود زیرا زیبایی منجر افزایش اعتماد به نفس و افزایش تعاملات اجتماعی می شود. زیبایی دندان پس از چشم ها نقش بسزایی در این امر دارد.

درمانهای زیبایی دندان علاوه بر تاثیر بر هدف فوق منجر به درمان مشکلات دیگر دندانها نیز می شوند مثلا می تواند منجر به جلوگیری از پوسیدگی دندان ها و مشکلات لثه شود..

بهترین دندانپزشک زیبایی

بهترین دندانپزشک زیبایی بایستی انواع روش های درمانی را به بهترین نحو ممکن ارایه دهد. جهت حصول زیبایی دندان در دندانپزشکی توسط دندانپزشک زیبایی روشهای معمول شامل ارتودنسی، روکش دندان (ونیر کامپوزیت) و سفید کردن (بلیچینگ) و...دندان می باشد.

جهت حصول زیبایی لبخند در دندانپزشکی توسط دندانپزشک زیبایی بایستی بین اجزای دندانی تناسب وجود داشته باشد. دندانپزشک با دانستن این قواعد واستفاده از تکنیک متناسب بیمار این تناسب را برقرار کرده و لبخند زیبا را به بیمار هدیه می دهد. با انتخاب بهترین دندانپزشک زیبایی به خوبی زیبایی را برای دندان های خود فراهم آورید.

زیبایی دندان منجر به زیبایی چهره و جوان نشان داده شدن انسان می شود. هرگونه ناهماهنگی در نســبت ميــان انــدازه دندان با رشــد فــك بالا و پايين، منجر به نامرتبی دندان می شود و نیاز به درمان زیبایی دندان را لازم می کند. برقراری تناسب بین دندان ها و هماهنگی در هنگام لبخند زدن از وظایف بهترین دندانپزشک زیبایی است.

بیشتربخوانید... قیمت لمینت دندان

بهترین دندانپزشک زیبایی بایستی چه نقایصی را از بین ببرد؟

  • پوسیدگی دندان
  • نامرتبی دندان
  • از دست دادن دندانها
  • بیماری های لثه
  • تیره شدن دندانها
  • و...

مراحل طراحی لبخند توسط دندانپزشک چگونه است؟

  • بدست آوردن نسبت های صورت
  • ایجاد ارتباط مناسب بین لبها و دندانها
  • بررسی لثه ها و دندانها

قواعد مهم و تاثیر گذار بر زیبایی دندان ها

  • نسبت های صورت حفظ شود
  • نسبت لب بالایی به لب پایینی و چانه ۳/۱ به ۳/۲ باشد.
  • موازی بودن خط اتصال لب ها به یکدیگر
  • عمود بودن خط اتصال نوک بینی به چانه بر خط اتصال لب ها
  • فاصله بین لب بالا ۴ میلیمتر باشد و فاصله لب پایین تا چانه ۲ میلیمتر باشد.
  • ضخامت لب بالا باید نصف لب پایین باشد.
  • خط بین ۲ دندان با خط بین لبها موازی باشد. عدم توازن بین این ۲ خط منجر به عدم زیبایی می شود.
  • در هنگام لبخند زدن لثه ها کمتر دیده شوند و بیشتر از دو یا سه میلیمتر از لثه در فرد دیده نشود.
  • اغلب افراد ترجیح می دهند لبخندهای پهن و با کال کوریدورهای باریک داشته باشند.
  • نسبت طول و عرض در زیبایی دندان حدود ۸۰ درصد است.

در زیبایی دندان میزان نمایش دندانها بسیار مهم است به دلیل وجود قوس در دندانها عرض آنها متفاوت دیده می شود بطوریکه نسبت عرض ظاهری هر دندان به دندان مجاور جلوتر خود ۶۲ درصد می باشد که به آن نسبت طلایی زیبایی دندان گفته می شود.

بیشتربخوانید... لمینت دندان

با استفاده از درمان های ارتودنسی می توان نامرتبی بین دندانها (مال اکلوژن ها) را کاهش و حذف کرد. با استفاده از روکش کردن می توان زیبایی را به دندانهای شخص هدیه داد. دندانهای پوسیده را می توان با مواد همرنگ دندان ترمیم کرد تا هم ترمیم دندان صورت گیرد و هم زیبایی دندان حفظ شود. سفیدی دندان منجر به جذاب تر نشان داده شدن چهره فرد می شود.بنابراین درمان های زیبایی امری ضروری جهت افزایش اعتماد به نفس اجتماعی فرد می شود.

منبع: مجله ترمیم و زیبایی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ایمپلنت دندان یک روش ترمیمی و زیبایی دندان است که جایگزین مناسبی برای دندان از دست رفته می باشد و باعث افزایش اعتماد به نفس میشود. قطعه تیتانیومی ایمپلنت بخوبی جذب بدن بیمار شده و جزیی مناسب برای جایگزینی بی دندانی است. ایمپلنت پس از کاشت در لثه پس از مدت زمانی روکش بر روی آن قرار می گیرد که بعنوان پایه دندان مصنوعی عمل می کند.

بیشتربخوانید... ونیر کامپوزیت

از انواع روشهای کاشت ایمپلنت می توان موارد زیر را نام برد

  • ایمپلنت فوری
  • ایمپلنت دندان تک مرحله ای
  • ایمپلنت دو مرحله ای

در کاشت دندان دو مرحله پس از جراحی اولیه پس از ۲-۳ ماه ایمپلنت درون لثه جایگزاری می شود. در کاشت تک مرحله ای پس از کشیدن دندان ایمپلنت درون لثه جایگزاری شده و پس از ۲-۳ ماه روکش تهیه شده روی ایمپلنت قرار می گیرد. در کاشت بروش فوری نیز پس از کاشت ایمپلنت فورا روکش و تاج دندان روی آن قرار می گیرد.

در مواردی که بافت نرم و ناحیه ایمپلنت ضعیف باشد باید شرایط این ناحیه را بهبود بخشید جهت این امر از عملیات تقویت ارتودنسی استفاده می کنند. مدت زمان این تقویت سازی حدود ۸- ۱۲ هفته صورت می گیرد.

مزیت کاشت فوری کاهش زمان ترمیم می باشد. ولی نیاز به جراحی پیوند استخوان و... از معایب آن محسوب می شود.

در روش کاشت ایمپلنت دندان دو مرحله ای زیبایی بیشتر تامین شده و پروتز ساخته شده نهایی در زیر لثه قرار می گیرد.

در روش کاشت ایمپلنت دندان تک مرحله ای پس از کاشت در لثه دیگر نیاز جراحی مجدد نیست و معمولا در اغلب بیماران این روش قابل اجرا می باشد.

بیشتربخوانید... لمینت دندان

روشی جدید که در آن بعد از ۴-۶ ماه ایمپلنت در موقعیت مناسب قرار می گیرد روش Staged implant placement است. در این روش زمان کافی برای حذف عفونت را فراهم می کند. البته زمان طولانی آن می تواند منجر به نارضایتی بیمار شود.جراحی ایمپلنت تحت بیحسی موضعی یا بیهوشی کامل صورت می گیرد.

منبع: مجله سلامت و زیبایی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

لیزر دندان با پیشرفت تکنولوژی لیزر به کمک دندان پزشکان آمده است . لیزر و استفاده از آن در فنون مختلف امری مهم و کاربردی گردیده است. استفاده از لیزر جهت نیازهای دندان پزشکی بسیار مهم و اساسی می باشد.

بیشتربخوانید...دندانپزشکی بارداری

لیزر دندان و مزایای درمان لیزری دندان ها

لیزر نور تقویت شده ی با طول موج مشخص می باشد. از مهمترین نتایج استفاده از لیزر در دندانپزشکی سهولت استفاده از آن برای بیمار است که هم بیمار درد کمتری را حس کند و هم عملیات درمان بااستفاده از لیزر دندان برای بیمار منظم تر، دقیق تر باشد و نتیجه حاصل نیز سریعتر حاصل شود.

با لیزر دندان رضایت بیمار فراهم می شود!

استفاده از لیزر دندان برای بیمار از جهتی که بیمار صدای کمتری را می شنود و آرامش در مراحل درمان حکم فرماست مناسب تر است چرا که اضطراب بیمار کمتر است. همچنین احتمال عفونت کمتر است و همچنین بهبود بافت سریعتر است.

بیشتربخوانید... ایمپلنت دندان

مزایای لیزر در دندانپزشکی

  • کاهش تورم، درد وخونریزی
  • کاهش نیاز به بی حسی
  • لیزر کارایی مواد سفید کننده دندان را افزایش می دهد.
  • کاهش عوارض بعد از درمان با لیزر

کاربرد لیزر در دندان پزشکی

  • درمان حساسیت دندان
  • تهیه حفره
  • تشخیص پوسیدگی و جرم دندان
  • برداشتن تومورهای بافت نرم
  • سفید کردن دندان
  • برداشت پوسیدگی دندان و تهیه حفره
  • جراحی دندان
  • درمان ضایعات دهانی
  • رفع بوی بد دهان
  • درمان پریودنتال

بیشتربخوانید... دندانپزشکی کودکان

محدودیت ها ومعایب لیزر دندان

  • آسیب دیدن چشم ها با لیزر ( استفاده ازعینک مخصوص لیزر برای بیمار ضروری است.)
  • لیزر نمی تواند ترمیم شکسته قبلی را بردارد.
  • استفاده ازلیزر نیازمند گزراندن دوره لیزروتراپی است.
  • پوسیدگی های خیلی عمیق را نمی توان با لیزر برداشت.
  • قیمت بالا
  • بلندی دندان را نمی توان با لیزر ترمیم کرد.
  • استفاده از ساکشن مداوم و با فشار بالا جهت حذف گازهای حاصل از تابش لیزر
  • انجام اعمال درون ریشه امکان پذیر نیست.
  • احتمال تخریب ناخواسته زیاد از حد بافت توسط برداشت مستقیم و اثرات جانبی حرارتی.
  • بی حسی را نمی توان با لیزر بطور کلی حذف کرد.

منبع: دندانپزشکی شبانه روزی جنت آباد

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

یک اسفنکتر (دریچه) بین مری و معده قرار دارد که تحت عنوان “کاردیا” شناخته می شود. این ساختار باعث می شود تا مواد غذایی به داخل معده سرازیر شوند و از بازگشت آن ها به بالا (به سمت مری) جلوگیری می کند. اما گاهی اوقات، اسفنکتر ضعیف یا شل می شود و باعث می شود اسید معده دوباره به مری بازگردد.

این عارضه تحت عنوان ریفلاکس اسید شناخته شده است و اگر به طور مکرر اتفاق بیفتد، می تواند منجر به بروز بیماری مزمنی به نام ریفلاکس اسید معده به مری یا (GERD) میشود. در ادامه با مجله لاغری و تناسب اندام همراه باشید.

علائم ریفلاکس معده چیست؟

  • سوزش سر دل
  • احساس وجود یک توده در گلو
  • بلع مشکل یا دشواری در بلع مواد خوراکی و حتی مایعات
  • درد جزئی تا شدید قفسه سینه
  • طعم ترش در دهان
  • برگشت ذرات مواد غذایی از معده به گلو  و دهان

ریسک فاکتورهای رفلاکس معده چیست؟

  • چاقی و اضافه وزن زیاد
  • فتق هیاتال
  • فلج معده یا تاخیر در روند خالی شدن معده از مواد غذایی هضم شده
  • بارداری
  • نوشیدن الکل
  • سیگار کشیدن

مدیریت رفلکس اسید

رفلاکس اسید معده با مصرف داروهای ساده و بدون نسخه قابل درمان است. اما به بیمارانی که اضافه وزن جزئی تا شدید و چاقی مفرط دارند توصیه می شود که برای کنترل شرایط گوارشی خود حتما وزن کم کنند. اگر اضافه وزن جزئی داشته باشید با کمک تغییر در رژیم غذایی یا رو آوردن به یک رژیم لاغری یا ورزش کردن میتوانید اضافه وزن خود را از دست دهید.

اما اگر چاقی مفرط و شدید دارید بهتر است در کنار دو مورد ذکر شده خود را به یک متخصص و جراح لاغری نشان دهید. انواع عمل لاغری بدن وجود دارد که به کاهش وزن شما و درمان رفلاکس اسیده معده کمک میکند.

انواع جراحی لاغری برای کاهش وزن و درمان مشکلات مرتبط با چاقی

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کشیدن تامپون ، جراحی های بینی چه با هدف زیباسازی انجام گیرد و چه با هدف بهبود عملکرد بینی و رفع انسداد آن روند بهبود پس از جراحی بسیار دردناک و ناخوشایند خواهد بود، یکی از مواردی که ممکن است درد ناشی از جراحی زیبایی بینی را افزایش دهد استفاده از تامپون حین جراحی می باشد اما عوارض و درد پس از برداشتن تامپون بینی چه میزان می باشد.

تامپون در جراحی بینی می تواند شامل یک گاز استریل یا تکه ای پنبه استریل شده باشد که در هنگام جراحی بینی جهت جلوگیری از خونریزی آن بین حفره های بینی کار گذاشته می شود این تامپون ها که به صورت استریل شده وجود دارند دارای زائده و نخی می باشند که در بیرون ببینی قرار داده می شوند و می توان پس از گذشت چند روز از جراحی آنها را با کمک همین نخ از بینی خارج کرد، تامپون بینی ممکن است شامل لوله ای در وسط خود باشد که تنفس بیمار را راحت کند، جراح با فشرده ساختن تامپون زیر غضروف بینی شکل و ساختار بینی را حفظ می نماید.

جراحان در حین جراحی بینی تامپون را با هدف اعمال فشار مستقیم بر روی عروق خونی در غضروف بینی قرار می دهند تا خونریزی بینی کنترل شود و بعد از جراحی ترشحات بینی جذب تامپون گردد.

بیشتربخوانید... هزینه عمل بینی

برداشتن تامپون بینی

آیا کشیدن تامپون بینی درد دارد؟

امروزه در جراحی های بینی تنها در موارد کمی از تامپون استفاده می گردد و برای حفظ حالت غضروف بینی از بخیه های ظریف داخل بینی استفاده می شود و یا از حجم کمتری از تامپون در بینی استفاده خواهد شد که این امر برداشتن تامپون را آسان تر می نماید، برداشتن تامپون از داخل بینی یا بلافاصله پس از اتمام جراحی انجام می گیرد یا چند روز پس از جراحی با مراجعه بیمار به پزشک وی اقدام به برداشتن تامپون از داخل بینی خواهد کرد.

بیشتربخوانید:

عوارض و درد ناشی از برداشتن تامپون از بینی

امروزه به دلیل اینکه در جراحی بینی از حجم کمتری از تامپون استفاده می شود فرآیند برداشتن آن چندان دردناک نخواهد بود و پزشک با کمک اسپری عمل برداشتن تامپون را بدون درد برای بیمار انجام می دهد و فقط ممکن است بیمار کمی ناراحتی جزئی داشته باشد ، بعد از برداشتن تامپون ممکن است بیمار دچار خونریزی کمی گردد که این امر بعد از برداشتن تامپون بسیار عادی خواهد بود اما در صورت ادامه خونریزی و دچار شدن بیمار به خونریزی شدید وی باید حتما جهت معاینه به جراح مراجعه نماید.

منبع: دکتر شمس - بهترین جراح بینی در تهران



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بین مدرسه، ورزش، و دورهمی دوستان، ارتودنسی نامرئی آخرین چیزیست که کودک می خواهد آن را به جای بندهای فلزی (ارتودنسی ثابت) انجام دهد.

خبرهای خوب این است که به زودی کودکان هم می توانند ارتودنسی نامرئی انجام دهند. ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین، جایگزینی نامرئی برای بریس های فلزی میب اشد که به درمان دندان های کودکان و صاف کردن دندان ها می پردازد؛ بدون اینکه ناراحتی بریس های سنتی را داشته باشد.

ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین چگونه کار می کند؟

اینویزیلاین یک روش نامرئی برای صاف کردن دندان ها بدون استفاده از بریس های فلزی می باشد. این نوع ارتودنسی از یک سری الاینرهای سفارشی و شفاف ساخته شده که برای جابجایی آرام دندان های کودکان ساخته شده است. اینویزیلان مزایای بسیاری دارد که مزایایی را در زندگی روزمره به همراه دارد. این مزایا عبارتند از :

  • اجازه به کودکان در خوردن غذاهای مورد علاقه شان و لذت بردن آن ها از این موضوع
  • اجازه به کودکان به جهت راحت تر مسواک زدن و نخ دندان کشیدنشان که طبیعتا بهداشت دهانی بهتری هم به دنبال دارد.
  • تاثیری روی عملکرد کودک در فعالیت های ضروی و زیاد ندارد.
  • یک پلاستیک صاف و نرم می باشد که کمتر دیده شده حساسیتی در لثه یا گونه ها ایجاد کند.
  • دندان های کودک را بدون اینکه قابل توجه باشند، صاف می کند.

چه سنی برای انجام اینویزیلاین کودکان خوب است؟

هیچ سن خاصی نیست که تعیین کند برای انجام ارتونسی اینویزیلاین کودک مناسب باشد. متخصص ارتودنسی قادر خواهد بود که تعیین کند کودکتان واجد شرایط انجام اینویزیلاین می باشد یا خیر. در صورتی که دندان های کودک به طور کامل بدون هیچ گونه مشکل دندانی مثل پوسیدگی، رشد کرده باشند، احتمالا اجازه انجام ارتودنسی شفاف را خواهند داشت. تقریبا اوایل ۱۲ سالگی می تواند انجام شود.

بیشتر بخوانید... ارتباط ارتودنسی و عمل بینی

چگونه بفهمیم که اینویزیلاین برای کودک مناسب است یا خیر؟

بسته به سن و خصوصیات کودک می توان تصمیم گرفت که اینویزیلاین روی او موفقیت آمیز بوده یا خیر. الاینرهای اینویزیلاین باید ۲۳ ساعت در روز بروی دندان ها باشند و تنها زمان خوردن و مسواک زدن می توانند درآورده شوند. بسیاری از دندانپزشکان بریس های سنتی را برای کودکان کوچکتر توصیه می کنند، چون دیگر نیازی به برداشتن و به زور گذاشتن الاینرها قبل و بعد از غذا نیست. چون ممکن است موقع درد و ناراحتی مدام آن را دربیاورند. اگر می دانید که کودکتان چنین مشکلاتی را ندارد، بهترین گزینه درمانی برای صاف و یکدست کردن دندان هایشان همین اینویزیلاین است.

منبع: دانستنی های ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بلیچینگ دندان به فرایند سفید کردن و تصحیح دندان‌های زرد و نازیبا می‌گویند. در این روش با استفاده از ماده شیمیایی سفید کننده پراکسید هیدروژن یا پراکسید کربامید، سطح مینای دندان پاک‌سازی می‌شود. این ماده روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و با کمک انرژی لیزر یا انرژی حرارتی فعال می‌شود و به حذف لکه‌های زرد منجر می‌شود.

راه‌های بسیاری در ترمیم و زیبایی دندان برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارد اما برخی از این راهکارها به مینای دندان آسیب می‌رسانند و اصلاً مورد قبول نیستند. برای مثال برخی از پودرهای سفید کننده، با این که دندان‌ها را درخشان می‌کنند اما بعد از مدتی باعث تخریب مینای دندان می‌شوند. در این میان، راهکار مناسبی برای بازگردانی درخشش و سفیدی دندان‌ها وجود دارد. راهکاری که نه تنها سفیدی را به دندان‌ها باز می‌گرداند بلکه از نظر ماندگاری، بهتر از سایر روش‌های سفید کردن دندان‌ها هستند. بلیچینگ دندان روشی مناسب برای درمان لکه‌های دندانی، بدرنگی و تیرگی دندان‌ها است.

بیشتربخوانید... ایمپلنت دندان

بلیچینگ دندان چگونه انجام می‌شود؟

بلیچینگ دندان با استفاده از ماده شیمیایی پراکسید هیدروژن یا پراکسید کربامید انجام می‌گیرد. در این روش، این ماده شیمیایی روی مینای دندان قرار می‌گیرد و سپس با کمک لیزر و اشعه یو وی، مواد سفید کننده روی دندان، فعال می‌شوند. مواد فعال شده، وارد مینای دندان شده و منجر به سفید شدن دندان‌ها می‌شوند.

بلیچینگ در منزل یا در مطب؟

بلیچینگ دندان در منزل و در مطب می‌تواند انجام شود. رایج‌ترین نوع سفید کردن دندان‌ها استفاده از ژل سفید کننده دندان در مطب است. از آن جایی که بلیچینگ دندان در مطب سریع‌تر انجام می‌گیرد و دندانپزشک مستقیماً با بیمار در ارتباط است، این روش مناسب‌تر است. در این روش، حدوداً ۳۰ تا ۹۰ دقیقه نیاز است تا دندان‌های معمولی سفید و درخشان شوند اما در روش بلیچینگ دندان در منزل، باید حداقل سه هفته زمان گذاشت تا دندان‌ها سفید و درخشان شوند. در روش در بلیچینگ در خانه، دندانپزشک به شما ژل مخصوصی می‌دهد که روزانه باید آن را استفاده کنید. این ژل‌ها حاوی سفید کننده‌های ضعیف‌تر از محصولات مورد استفاده در مطب دندانپزشکی است.

بلیچینگ بهتر است یا لمینت؟

بلیچینگ باعث سفیدتر شدن دندان‌های واقعیتان می‌شود و در این روش، سطح مینای دندان با مواد شیمیایی پاک‌سازی می‌شوند. بلیچینگ روشی بی خطر برای سفید شدن دندان‌ها است و هزینه کمتری نسبت به لمینت دندان دارد. لمینت نیز باعث سفیدی دندان‌ها می‌شود اما در روش لمینت دندان باید لایه نازکی از جنس سرامیک یا کامپوزیت روی دندان‌ها قرار گیرد. گاهی نیاز است بخشی از مینای دندان تراشیده شود و لایه نازک روی سطح دندان‌ها با مواد مخصوص چسبیده شود. لمینت نسبت به بلیچینگ ماندگاری بیشتری دارد اما هر کدام از این روش ها در نهایت منجر به درخشش و زیبایی دندان‌هایتان خواهد شد.

منبع: مجله دندانپزشکی

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

وقتی که یک فردی دندان های کج، شلوغ یا موقعیت نادرست فک و اختلالات مفاصل فکی دارد، معمولا برای برطرف کردن این مشکلات به متخصص ارتودنسی مراجعه می کند. روند دریافت ارتودنسی دندان تا زمانی که طول درمانش کامل شود، چیزی حدود 6 ماه تا 3 سال زمان می برد. البته در بعضی از موارد ممکن است درمان ارتودنسی سریع تر هم انجام شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی پیشگیرانه

مدت زمان درمان ارتودنسی دندان

فاکتورهای زیادی وجود دارد که میزان مدتی که فرد ارتودنسی استفاده می کند راتعیین می کند. از جمله این موارد سن، نوع درمان، نیازهای فردی و مواردی که باید برطرف شود می باشد. در بعضی از افراد مدت زمان کمی طول می کشد تا درمان کامل شود؛ اما برای فردی که دارای مشکلات پیچیده تری است مسلما زمان بیشتری نیاز دارد تا طول درمانش کامل شود. مدت زمان لازم برای انجام ارتودنسی در هر بیمار متفاوت است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی سریع

به طور متوسط به مدت زمان استفاده از ارتودنسی چقدر است

در مواردی که بزرگسالان از مهاربندها استفاده می کنند، متوسط طول درمان می تواند کمی بیشتر از کودکان باشد؛ اما باز هم زمان واقعی به نیازهای خاص بیمار و مشکلاتش بستگی دارد. از آنجا که دندان های افراد بزرگسال به رشد کامل خود رسیده است، برای حرکت به نیاز نیاز به فشار بیشتری دارد و این به این معنی است که بسیاری از بیماران بزرگسال می‌توانند از ۱۸ ماه تا حدود سال بریس داخل دهانشان داشته باشند.

آیا می توان زمان درمان ارتودنسی را کوتاه کرد

این دستورالعمل ها کارهای ساده ای است. از جمله:

  • رعایت بهداشت مناسب دهان
  • مراقبت از دندان ها با استفاده از نگهدارنده ها می باشد
  • بیماران همچنین باید هنگام استفاده از بریس عادات غذایی مناسبی را رعایت کنند.
  • مهمترین مسئله بهداشت دهان و دندان است و انجام دادن صحیح آن بسیار مهم است.

خبر خوب این است که تکنیک هایی برای مسواک زدن صحیح برای ارتودنسی وجود دارد که می تواند برنامه درمانی شما را درست به جلو پیش ببرد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی وعمل بینی

نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که صرف نظر از اینکه مدت زمان درمان شما چقدر زمان می برد، زمانی که بیمار به استفاده از بریس نیاز ندارد و طول درمانش کامل شده است، برای اینکه دندان ها در جای خودشان باقی بمانند و پس از مدتی دوباره به حالت قبلی خود باز نگردند باید از نگهدارنده های پس از درمان استفاده کرد. حتی ممکن است این نگهدارنده ها تا آخر عمر استفاده شوند.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

زمانی که تیغه ی وسط بینی غضروف کافی برای تقویت نوک بینی نداشته باشد ،بسته به تشخیص جراح بینی از غضروف مصنوعی یا همان پروتز برای تقویت نوک بینی  استفاده می کنند .

برای جلوگیری از افتادگی نوک بینی جراحان از تقویت غضروف نوک بینی بهره مند می شوند.

غضروفی که از داخل بینی برداشته می شود ،به غضروف های نوک بینی پیوند زده می شود.گاهی اوقات تیغه ی وسط بینی غضروف کافی برای تقویت بینی ندارد ،در این حالت از پروتز های مصنوعی برای تقویت بینی  استفاده می کنیم .

پروتز های مصنوعی از نظر استحکام و ماندگاری بسیار پر قدرت هستند و استحکام کافی را برای نوک بینی ایجاد می کنند.

بیشتر بخوانید … جراحی بینی فانتزی

نواحی متداول گرفتن غضروف برای جراحی بینی

سه ناحیه اصلی برای گرفتن غضروف در بدن وجود دارد که جراح پلاستیک برای گرفتن غضروف از یکی از این نواحی استفاده می کند. معمولاً این سه ناحیه به ترتیب زیر انتخاب می شوند:

غضروف تیغه بینی در عمل بینی

معمولاً اولین انتخاب برای غضروف بینی از تیغه بینی است. تیغه بینی یک بخش غضروفی یا دیواره ایست که به تقسیم بینی به مجرای راست و چپ می پردازد. در صورتی که غضروف کافی برای تیغه بینی موجود باشد، جراح پلاستیک معمولاً با تراشیدن مناسب غضروف از این ناحیه بدون اینکه ساختار کلی بینی را تحت تاثیر قرار دهد، جراحی را پیش می برد. با تغییر شکل دادن بینی و بریدن غضروف از تیغه بینی و قرار دادن در جای مناسب روی پل بینی یا نوک بینی می توان بهره کافی را از این غضروف برد. به دلیل اینکه غضروف تیغه بینی از قبل هم در ناحیه بینی بوده است، کاملاً برای تغییر شکل بینی مناسب است ولی احتمال کمی وجود دارد که توسط بدن جذب شود. همچنین امکان خم شدن یا پیچ و تاب خوردن آن بر خلاف غضروف های دیگر وجود دارد.

غضروف گوش در جراحی بینی

زمانی که مقدار غضروف در تیغه بینی به اندازه کافی نیست، بهترین جراح بینی تصمیم به پیوند غضروف از گوش می گیرد و گرفتن غضروف می تواند از یک یا هر دو گوش صورت گیرد. این روش به نحوی انجام می گیرد تا کمترین اسکار در ناحیه نمایان گوش ایجاد شود و تغییری در شکل گوش ایجاد نشود. غضروف گوش به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد گزینه بسیار محبوبی است. این نوع غضروف نرم است و به راحتی تغییر شکل داده می شود. با این حال تمایل به پیچ و تاب خوردن و خم شدن این غضروف هم با گذر زمان وجود دارد که دلیل آن هم نرمی این نوع غضروف است  که نمی تواند ساختار حمایتی خوبی برای پل بینی داشته باشد.

بیشتربخوانید... عمل بینی استخوانی

غضروف قفسه سینه در جراحی بینی

زمانی که نتوان از غضروف تیغه بینی یا گوش استفاده کرد، جراح پلاستیک تصمیم می گیرد تا از قفسه سینه فرد غضروف بگیرد. این غضروف در بین قفسه سینه قرار دارد. مقدار زیادی غضروف در این ناحیه قرار دارد و بنابراین خطر اینکه عملکرد یا شکل قفسه سینه تحت تاثیر قرار گیرد، بسیار پایین است. غضروف قفسه سینه سفت تر و صاف تر از غضروف گوش است و بنابراین برای پیوند به تیغه بینی یا ناحیه پل بینی مناسب تر است.

کاربرد پروتزهای مصنوعی

اگر بیماری در جراحی قبلی پل بینی خود را به مقدار قابل توجهی از دست داده باشد و یا میزان غضروف مورد نیاز جراح به مقدار مناسب و مطلوب در دسترس جراح نباشد ،پروتز های مصنوعی کمک بسیار زیادی به جراح بینی برای فرم دهی به بینی بیمار می کند.

مزایای پروتز بینی

  • عدم خم شدن و تغییر شکل پروتز ها
  • هرگز توسط بدن جذب نمی شوند.
  • قابلیت تراش و تغییر شکل توسط جراح ،مطابق با ویژگی های بینی و چهره ی فرد.

معایب پروتز بینی

پروتز بینی در مقابل مزایای خود معایبی نیز دارد

  • امکان بروز عفونت
  • احتمال جابه جایی و حرکت
  • اتصال با بافت های زیرین

منبع: همه چیز در مورد عمل بینی



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

لمینت دندان چیست ؟ ونیر دندان برای همه افراد یا تمام دندان ها خوب نیست. برای اینکه فرایند لمینت با موفقیت انجام شود، پزشک باید بتواند این موضوع را برای هر فرد تشخیص دهد. لمینت دندان غیر قابل‌ بازگشت است و اگر پزشک برای نصب آن ساختار دندان شما را تغییر دهد، دیگر نمی توانید آن را به حالت اولیه برگردانید، بنابراین پزشک باید قبل از شروع فرآیند دندان ها را معاینه کند و مطمئن شود این کار برای شما مناسب است. در زیر به مواردی که باعث می شوند ونیر برای افراد مناسب نباشد اشاره کرده‌ ایم:

افرادی که دندان های سالم ندارند

قبل از ساخت و چسباندن ونیر، باید پوسیدگی دندان و بیماری های لثه را برطرف کنید، در صورت برطرف نکردن پوسیدگی ها و عفونت لثه، در روند درمان با مشکلاتی مواجه خواهید شد.

افرادی که دندان های ضعیف دارند

اگر میزان زیادی از ساختار دندان از بین رفته باشد یا حجم زیادی از دندان پر شده باشد، دندان ها آنقدر محکم نیستند که بتوانند با ونیر دوام بیاورند.

افرادی که مینای دندان شان از بین رفته است

اگر مینای دندان از بین رفته باشد، ونیر دندان نمی چسبد پس برای چسبیدن بهتر ونیر به دندان، باید افرادی دندان خود را لمنیت دندان کنند که مینای دندان آنها از بین نرفته باشد.

افرادی که دندان‌ قروچه دارند

افرادی که عادت به دندان‌‌قروچه دارند، ونیرهایشان را خیلی راحت می شکنند یا خرد می کنند. البته استفاده از محافظ دندان این مورد را حل می کند.

بیشتر بخوانید ... کامپوزیت دندان

افرادی که دندان های نامنظمی دارند

افرادی که دندان هایشان روی هم چفت نمی شود و کسانی که دندان های نامنظمی دارند هم گزینه های خوبی برای نصب ونیر به حساب نمی آیند، مگر اینکه قبل از انجام ونیر کامپوزیت ، دندان هایشان را ارتودنسی کنند.

منبع: https://www.tajdentalclinic.com/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

علاوه بر مزایای ارتودنسی سیمی ، مشکلاتی هم در ارتباط با براکت های سنتی وجود دارد که تصمیم گیری در مورد اینکه ارتودنسی دندان  فلزی بهتر است یا نامرئی را دشوار می کند:

  • زیبایی براکت ها:

برخی افراد مخصوصا بزرگسالان از ارتودنسی فلزی خوششان نمی آید. ممکن است مهمترین دلیل آن نگرانی برای حضور یافتن در محیط های اجتماعی و کاری باشد.

  • مسواک زدن دندان ها:

مسواک زدن و کشیدن نخ دندان با وجود ارتودنسی فلزی می تواند دشوارتر از ارتودنسی نامرئی باشد. اگر شما دندان های خود را به درستی و با دقت تمیز نکنید، در اطراف براکت ها پلاک تشکیل شده و این می تواند منجر به لک شدن و پوسیدگی دندان های شما شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک چیست؟

بیماران باید دستورالعمل های متخصص ارتودنسی را در مورد نحوه صحیح زدن مسواک زدن و کشیدن نخ دندان با وجود ارتودنسی فلزی با دقت دنبال کنند.

  • رژیم غذایی:

رعایت برخی از مراقبت ها در مورد مصرف غذاها و نوشیدنی ها با وجود براکت های فلزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. غذاهای سفت و چسبنده می توانند سبب شکسته شدن سیم یا جدا شدن براکت ها از روی دندان شود.

تا زمانی هم که این شکستگی ترمیم نشود براکت ها به درستی کار نکرده و در نتیجه دندان ها نمی توانند به سمت موقعیت صحیح خود هدایت شوند. در واقع شکستگی های متعدد به دلیل خوردن برخی غذاها می تواند زمان درمان شما را طولانی تر کند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی ژله ای

  • مشاوره های منظم:

شاید یکی از دلایل انتخاب ارتودنسی نامرئی نسبت به سیمی ویزیت های منظم بیشتر جهت بررسی پیشرفت و تنظیم براکت ها باشد. در واقع متخصص ارتودنسی لازم است که یک بار در ماه میزان حرکت دندان های شما را بررسی نموده و در صورت نیاز، تغییراتی ایجاد کند تا دندان های شما در جهت صحیح حرکت کنند. در مقابل بیمارانی که ارتودنسی سریع نامرئی دارند تقریبا هر دو ماه یک بار به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کنند.

منبع: http://www.karajortho.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

آنچه که شاید بیش از انجام عمل لاغری دارای اهمیت است، مراقبت از شرایط جدید است. و این جمله شامل اقدامات مختلفی خواهد شد. مثلا پیروی از رژیم غذایی خاصی که باید در روزها و ماههای اول تا بعدتر رعایت شود، انجام فعالیت های ورزشی مناسب، عدم انجام بعضی از کارها و...

در قدم اول اگر رژیم غذایی در هفته ها و ماههای اول به طور ویژه رعایت نشود، به طور حتم در کاهش وزن مشکل ایجاد خواهد شد و علاوه بر این، به دلیل انجام جراحی بر روی معده؛ ممکن است عدم رعایت رژیم غذایی تجویزی، سبب بروز آسیب به بدن هم شود.

به همین دلیل، دقیقا تا 3 روز اول بعد از عمل، بیمار فقط باید شربت آب و عسل میل کند. در ادامه و در ماههای اول و دوم، باید غذا را به شکل مایعات صاف شده مصرف نماید و از ماه سوم به بعد هم، وعده های غذایی شکل پوره و میکس شده به خود می گیرند تا آرام آرام معده با شرایط جدید خود، وفق پیدا کند.

بیشتربخوانید... عمل ساسی بای پس معده

 ویژگی های رژیم غذایی بعد از عمل لاغری چیست؟

رژیم غذایی بعد از عمل لاغری با توجه به اهمیتی که دارد، باید دارای ویژگی های زیر هم باشد:

. رژیم غذایی نه فقط بعد از عمل معده که باید از حدود 1 ماه قبل از عمل لاغری شروع شود تا در این مدت، تا جایی که امکان دارد، کاهش وزن طبیعی اتفاق بیفتد.

. روند تبدیل غذاهای مایع به جامد بعد از عمل هم روندی تدریجی بوده و ممکن است تا دو یا سه ماه به طول بیانجامد.

. بعد از گذشت زمان و برگشت به شرایط معمول، باید از وعده های غذایی سالم و البته میان وعده های محدود و سبک استفاده شود.

. حتما باید در رژیم غذایی خود مصرف ویتامین ها و مکمل ها را داشته باشید.

. حتما باید مصروف روزانه پروتئین را داشته باشید.

. حداقل باید روزانه 2 لیتر مایعات بنوشید. بهتر این است که این مایعات کالری دار نباشند.

بیشتربخوانید... عمل لاغری بای پس معده

آیا تمریناتی برای بهبودی سریعتر وجود دارد؟

بله. با انجام مراقبت بعد از جراحی لاغری به شکل نحوه صحیح خوابیدن و ورزش و پیاده روی می توانید به بهبودی خود سرعت بیشتری ببخشید. همه این نکات می تواند به افزایش گردش خون در بدن و عدم ایجاد لختگی کمک شایانی کرده و حتی مانع بروز بعضی از عوارض بعد از عمل شوند.

ورزش های مفید بعد از عمل لاغری کدام هستند؟

ورزش هایی همچون پیاده روی سبک، یوگا، شنا، ورزش های استقامتی، می توانند برای بدن مفید باشند. البته برای شروع ورزش بعد از عمل، باید در حدود 6 ماه صبر کنید. در ابتدا به شکل محدود به ورزش بپردازید و به مرور تعداد روزهای هفته و زمان آن را هم افزایش دهید.

معمولا بعد از گذشت 6 ماه بعد از عمل و با وجود فعالیت های ورزشی که در پیش خواهید گرفت، می توانید تا 50 کیلوگرم از وزن اولیه خود را کاهش دهید و این عددی فوق العاده است. 

رفرنس : مجله لاغری و تناسب اندام



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اصلی ترین وظیفه‌ی یک سیستم تهویه به گردش درآوردن هواست. در فضای کوچک هوا باید مدام جریان داشته باشد. جریان داشتن هوا باعث می‌شود کسانی که در آن فضا حضور دارند احساس آسایش داشته باشند. علاوه بر گردش هوا، سیستم تهویه باید در زمان لازم هوا را خنک کند. مخصوصا در فصل تابستان که شدت گرمای هوا بیشتر از سایر فصول است.

اویو چه خدماتی برای فرودگاه هوشمند ارائه می دهد؟

کنترل و هدایت مسافران به صورت هوشمند

این سیستم که شامل تابلو های هوشمند جهت هدایت مسافرین و نرم افزار آنلاین میباشد،باعث میگردد مسافرین از لحظه ورود به فرودگاه دچار سردر گمی های همیشگی برای پیدا کردن مسیر های منتهی به هواپیما و گیت های مسیر سفر خود نشوند.

بیشتربخوانید... ترموستات هوشمند

نرم افزار برای تلفن های هوشمندبرای اطلاعات پایانه فرودگاه و اطلاعات پرواز ATIS

این نرم افزار که می تواند به راحتی بر روی گوشی های هوشمند نصب گردد،اطلاعات تمامی پرواز های فرودگاه و ترمینال های فرودگاه را بر روی خود نمایش میدهد.این نرم افزار میتواند تمامی گیت های ورودی را برای کاربر مشخص کند و نمای کلی نیز از فرودگاه در اختیار مسافران قرار دهد.

کنترل سیستم تهویه به صورت هوشمند BMS

با راه اندازی سیستم کنترل هوشمند سیستم تهویه سالن ها،به صورت چشمگیری از اتلاف انرژی جلوگیری شده،باعث فرسودگی کمتر سیستم تهویه می شود و سالن های انتظار در تمامی فصل های سال دمای مطلوب و شرایط مناسبی را برخوردارند که باعث رضایت مسافران به عنوان اصلی ترین مشتریان فرودگاه می شود.

کنترل روشنایی به صورت هوشمند BMS

سیستم کنترل روشنایی به صورت هوشمند همانند تمامی سیستم های دیگر هوشمند در اولین دید باعث اتلاف کمتر انرژی می شوند.از مزیت های دیگر این سیسیتم استفاده و به کارگیری نیروی انسانی کمتر است.

کنترل و عبور مرور پارکینگ و بهینه سازی تاکسیرانی(پارکینگ هوشمند)

پارکینگ هوشمند در تمامی کشور های پیشرفته سیستمی جا افتاده و متداول شده است.در پارکینگ هوشمند دیگر خبری از نگهبان عبور و مرور نیست.سیستم پرداخت هزینه توقف در پارکینگ از طریق کارت های اعتباری پرداخت شده و محاسبه هزینه ی توقف از طریق سیستم های کنترلی و محاسبه گر انجام میشود.ظرفیت پارکینگ به وسیله سنسور های نصب شده در جایگاه خودرو ها بر روی مانیتور خارج از پارکینگ اعلام شده و بر در نرم افزار مربوطه نیز نمایش داده میشود.

بیشتربخوانید... اینترنت اشیا (IoT)

سرویس های بهداشتی هوشمند

امروزه نظافت سرویس های بهداشتی در اماکن عمومی امری مهم و ضروری است.از این رو در کشور های مدرن به دلیل رعایت نظافت سرویس های بهداشتی نظافت را به صورت هوشمند و خودکار انجام داده تا از آلودگی و یا انتقال بیماری های واگیر دار جلوگیری شود.با هوشمند سازی سرویس نیروی انسانی آماده بکار کمتری نیز نیاز می شود.

دریافت کارت پرواز به صورت هوشمند

در تمامی فرودگاه های مدرن از بکارگیری نیرو های انسانی خود برای امور معمول جلوگیری میشود و نیروهای انسانی در امور مهم بکارگرفته میشوند.دریافت کارت پرواز به صورت هوشمند نیز یکی از اموری است که باعث به کارگیری کمتر نیروی انسانی شده و انتخاب صندلی به وسیله خود مسافران باعث رضایت بیشتر مسافران به عنوان اصلی ترین مشتری فرودگاه میشود.

بیشتربخوانید... هوشمند سازی مرکز داده

تطبیق بار با مسافر به صورت هوشمند BRS

جا به جایی چمدان ها و یا گم شدن بار مسافران یکی دیگر از مشکلات فرودگاه های سنتی است. با روی کار آمدن سیستم تطبیق بار به صورت هوشمند دیگر از این باب مشکلات در فرودگاه های مدرن دیده نمی شود.به صورتی که مسافر از لحظه تحویل بار تا لحظه خروج از هواپیما از شرایط بار و وضعیت مکانی چمدان به صورت آنلاین و لحظه به لحظه خبر دارد و با استفاده از برچسب های الکتریکی طراحی شده بار هیچ مسافری حتی در صورت یکسان بودن چمدان ها جا به جا و یا مفقود نمی شود.

سیستم کنترل ورود و خروج افراد با قابلیت تشخیص چهره

کنترل افراد در مکانی پر رفت و آمد مانند فرودگاه ها امری مهم از لحاظ امنیتی است.با نصب دوربین هایی با قابلیت تشخیص چهره کنترل افراد امری آسان تر شده و حتی توانایی کنترل مسافران نیز وجود دارد.(امنیت هوشمند)

هوشمند سازی شیشه های سرتاسری فرودگاه

این سیستم قابلیت اصلی و چشمگیرش تغییر رنگ و درخشندگی شیشه های سرتاسری و حتی شیشه های کار شده در سقف

منبع: هوشمند سازی ساختمان اویو



:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

شرکت خودرو سازی کیا موتورز به‌عنوﺍن قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی کرهﺍی، در سال 1944 با موضوع ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی، شروع به کار نمود. در سال 1952، ﺍین شرکت نام خود رﺍ ﺍز «صنایع دقیق کیونگ سانگ» به کیا تغییر دﺍد و چندی بعد شروع به ساخت موتورسیکلت، کامیون و خودروی سوﺍری کرد. در سال 1986 و با همکاری شرکت فورد، کیا موتورز مبادرت به ساخت برخی ﺍز مدل‌های مزدا مانند مزدا فامیلا هم برﺍی بازﺍر دﺍخلی و هم برﺍی بازﺍر خارجی (جهت صادرات) نمود. ﺍین مدل‌ها همچنین شامل کیا پرﺍید (بر مبنای مدل مزدﺍ 121) و کیا ﺁوﻻ بودند، که در بازﺍر آمریکای شمالی و استرالیا با نام‌های فورد فستیوا و فورد ﺍسپایر به فروش رفت.

کیا موتورز که در سال 1986 تنها 26 دستگاه خودرو تولید کرده بود، در سال 1987 در فاصله تنها یک سال، تولیدش را به 95٫000 دستگاه افزایش داد. در سال 1992، کیا موتورز آمریکا، در ایالات متحده آمریکا شروع بکار نمود. ﺍولین خودروی دﺍرﺍی برند کیا، در ﺍیاﻻت متحده ﺍز طریق 4 شعبه نمایندگی فروش در پورتلند، اورگن و در فوریه 1994 به‌فروش رفت. ﺍز ﺁن زمان، کیا به صورتی روش‌مند فعالیت خود رﺍ توسعه دﺍد. نمایندگی‌های فروش در سال 1994 مدل کیا سفیا ﺍین شرکت رﺍ به فروش رساندند و بعد ﺍز مدتی، ﺍندک خط تولید محصول ﺍین شرکت، ﺍز طریق مدل کیا اسپورتیج، شرکت گسترش یافت.

بیشتربخوانید... لنت ترمز

با ﺍین حال، ورشکستگی شرکت کیا در سال 1997؛ که در جریان بحرﺍن مالی ﺁسیا رخ دﺍد، موجب گردید که ﺍین شرکت توسط دیگر شرکت خودروساز کرهﺍی، هیوندای موتور در سال 1998 ﺍز طریق خرید سهام شرکت فورد، که در سال 1986 بخشی ﺍز سهام ﺍین شرکت رﺍ خریدﺍری نموده بود، تصاحب گردد.در سال 1998، شرکت کیا موتورز با مدیریت هیوندای موتور گروپ، شروع به صادرﺍت خودروی کیا منتور نمود. این مدل از کیا رقیب مدل‌ها فورد ﺍسکورت و اپل ﺁسترﺍ در بازار اروپا بود، که به جهت قیمت پائین، فروش نسبتأ خوبی در اروپا داشت. سپس در اواسط دهه 1990 مدل هاچ‌بک منتور، با نام کیا شوما عرضه شد. تغییر ظاهری (فیس لیفت) که در سال 1999 صورت گرفت، کیا منتور رﺍ همچنان در رده سدان نگاه دﺍشت.

بیشتر بخوانید ... قطعات هیوندا

کیا به بازﺍر خودروهای خانوﺍدگی، تا زمانی که کیا کردوس رﺍ تولید نمود، وﺍرد نگردید. کردوس که ماشینی چهار در و در کلاس سدﺍن بود، در سال 1999 ﺍرﺍئه شد. ﺍین خودرو ﺍندﺍزه مشابهی با فورد موندئو دﺍشت، ﺍما در هنگام ارائه ﺁن به بازﺍر ﺍز نظر ﺍندﺍزه، کوچکتر فورد فوکوس بود. ﺍین خودرو دﺍرﺍی تزئینات دﺍخلی ویژه، محفظه صندوق عقب بزرگ، قیمت رقابتی و سطوح باﻻی تجهیزﺍت بود، ﺍما جذﺍبیت کمتری برﺍی بازارهای جهانی دﺍشت.

خودروی جانشین کیا برﺍی کردوس، یعنی کیا مجنتیس در سال 2001 نتوﺍنست محبوبیت کیا کردوس رﺍ ﺍحیا کند. کیا در سال 1999 با خودروی کیا سدونا وارد بازﺍر خودروهای ام‌پی‌وی شد. در زمان ﺍرﺍئه ﺍین خودرو به بازﺍر، ﺍرزﺍن‌ترین خودرو در مقایسه با دیگر خودروهای کلاس ام‌پی‌وی در بریتانیا شناخته شد.ﺍین مدل‌ها تا سال 2004 که مدل کیا سرﺍتو به بازﺍر عرضه شد، به فروش رفت و همین ﺍمر سبب گردید تا شرکت کیا موتورز، به عنوﺍن یکی ﺍز خودروسازﺍن جدی، وﺍرد عرصه رقابت گردد. خودروی اس‌یووی کیا اسپورتیج (جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون خودرو کیا اسپورتیج اینجا کلیک کنید.) در سرتاسر ﺍروپا عمومیت پیدﺍ کرد، ﺍما ﺍز سال 2002 بود که کیا فروش بیشتری رﺍ ﺍز طریق عرضه مدل کیا سورنتو در بازﺍر بدست ﺁورد.

منبع : https://www.star.parts/shop/

 



:: موضوعات مرتبط: خودرو , ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

درصورتی که دندان های شما شکسته یا ساییده شده  و دارای فرم و رنگ نامناسب است ونیر کامپوزیت می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد .البته امکان این درمان را باید دندانپزشک شما در جلسه ی ویزیت و مشاوره تشخیص بدهد و بررسی کند که آیا شما کاندید مناسبی برای این درمان هستید یا خیر.

پروسه ی درمان ونیر کامپوزیت

روند درمان ونیر کامپوزیت درصورتی که دندانپزشک مهارت و علم کافی داشته باشد بسیار سادده است. در ابتدا نیاز به جلسه ی ویزیت مشاوره است تا شرایط دندانی و فکی شما بررسی شود تا امکان انجام ونیر کامپوزیت برای شما ارزیابی شود. در جلسه ای که برای کار کامپوزیت ونیر به شما وقت داده می شود روند کار بدین صورت است:

خبری از تزریق بی حسی نیست!در غالب موارد نیازی به تزریق بی حسی وجود ندارد چرا که درمان فقط روی سطح خارجی دندان های شما انجام می شود و در بسیاری از موارد حتی دندان تراش داده نمی شود.

ابتدا سطح دندان  پاکسازی و آماده سازی می شود تا کامپوزیت روی آن قرار بگیرد.در برخی موارد همانطور که پیشتر ذکر شد ممکن است نیاز باشد که سطح دندان مقداری تراشیده شود. مثل مواردی که دندان های دچار کجی و یا بیرون زدگی یا تغییر رنگی که باید برداشته شود .

سپس کامپوزیت دندان به صورت مستقیما لایه لایه روی دندان قرار می گیرد و توسط دندانپزشک فرم داده می شوند.

بعد از فرم دهی کامپوزیت فرم دادده می شود و در نهایت پالیش و براق می شود تا شکل آن به صورت یک دندان طبیعی دربیاید.

آیا ونیرکامپوزیت نسبت به لمینت دندان درمان بهتری است؟

کامپوزیت ونیر نسبت به لمینیت سرامیکی درمانی محافظه کارانه تر و کم تهاجم تر است.همچنین درصورت مهارت دندانپزشک ظاهری بی نهایت طبیعی خواهد داشت و از لمینیت هم قیمت پایین تری دارد .اما نسبت به لمینیت دندان نیاز به مراقبت بیشتری دارد و در بعضی افراد دارای مشکللات آرایش دندانی و مشکلات فکی قابل انجام نیست و به طور کلی می توان گفت لمینیت های سرامیکی طول عمر بیشتری دارند.

طول عمر کامپوزیت ونیر چقدر است؟

عمر کامپوزیت ونیر کاملا وابسته به میزان نگهداری و مراقبت شما است اما درصورتی که مراقبت به صورت کامل و درست انجام شود و اجسام تیز و سخت با آن شکانده نشود متوسط طول عمر این درمان بین دو تا هشت سال خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

جراحی لاغری مثل تمام جراحی های دیگر خطرات خاص خودش را دارد و ساده تر از جراحی های دیگر نیست به همین دلیل دانستن نکات اصلی در این زمینه و اینکه چه نوع جراحی لاغری برای شما مناسب است اهمیت دارد.

البته جراحی با قصابی فرق دارد!

بهتر است بدانید که جراحی با قصابی فرق دارد! مردم نباید گول تبلیغات را بخورند. بیماری که برای جراحی چاقی به پزشک مراجعه می کند باید قبل از عمل از همه لحاظ بررسی شود. لازم به ذکر است بیمارانی جراحی می شوند که از ریسک قلبی و ریوی مناسبی برخوردار بوده و اعتیاد به مواد مخدر و الکل نداشته باشند. همچنین بیماران مبتلا به افسردگی شدید و غیر قابل کنترل یا افراد مبتلا به روان پریشی یا سایکوز موارد مناسبی برای عمل جراحی چاقی نیستند. 

به همین دلیل قبل عمل باید همه چیز بررسی و مشکلات اولیه رفع شود. شاید این مشاوره ها حتی تا یک ماه هم طول بکشد و بعد بیمار عمل شود. پس اگر به متخصص جراحی لاغری مراجعه کردید و او تصمیم گرفت همین فردا شما را عمل کند مطمئن باشید یک جای کار ایراد دارد.

جراحی لاغری مناسب شما کدام است؟

در واقع نوع  عمل جراحی چاقی را نمی توان براساس BMI انتخاب کرد. در واقع این موضوع به فاکتورهای متعددی از جمله نوع تغذیه و بیماری های همراه بستگی دارد. برای مثال کسانی که ریفلاکس معده دارند توصیه به جراحی اسلیو نمی شوند یا کسانی که سابقه سرطان فامیلیال معده دارند نباید جراحی بای پس انجام دهند زیرا در این عمل دو قسمت معده از هم جدا می شود و دیگر با آندوسکوپ به آن دسترسی نخواهیم داشت تا معده را بررسی کنیم. 

باید اشاره کرد که عمل اسلیو برای این افراد مناسب تر است زیرا در این عمل 75 تا 80 درصد معده برداشته می شود و احتمال سرطان معده نیز 75 تا 80 درصد کم می شود. در عین حال بخش باقی مانده معده نیز با آندوسکوپ قابل بررسی است. علاوه بر این جراحی اسلیو برای کسانی که عادت به ریزه خواری دارند، غذا زیاد می خورند و نمی توانند خودشان را کنترل کنند، مناسب نیست زیرا بعد از عمل با این حجم غذا خوردن دوباره معده می شود و فرد اضافه وزن پیدا می کند. البته انتخاب خود بیمار هم در این رابطه اهمیت دارد. 

در بین جراحی های لاغری کدام یک برای تان مناسب است؟

 اسلیو گاسترکتومی،80 درصد از معده حذف می شود

در روش اسلیو گاسترکتومی حدود 75 تا 80 درصد معده از شکم خارج می شود. این عمل کاملا فیزیولوژیک است؛ یعنی غذا از دهن می آید و به مری وارد می شود و بعد به معده و اثنی عشر می رود بنابراین این مسیر دست نمی خورد و فقط باریک می شود.

پلیسه زدن معده، ارزان ترین روش جراحی است

 این روش پلیکیشن در ایران ابداع شده است. این روش تقریبا مثل اسلیو است اما ارزان ترین روش جراحی به حساب می آید زیرا در آن از وسایل خاصی استفاده نمی شود. در واقع طی آن معده روی هم بخیه می خورد و پلیسه می شود، به این ترتیب فضای آن کم می شود. 

افراد با حلقه دور معده، نمی توانند نوشابه بخورند

 در عمل باندینگ، دور معده یک بند قرار داده می شود. اندازه این بند قابل تغییر است و برحسب نیاز با تزریق مایع به درون آن تنگ شده و حجم معده کوچک می شود.

 گاستریک بای پس، تا 85 درصد دیابت درمان می شود

در این روش، حدود 30 تا 50 سی سی از بالای معده جدا می شود و باقی مانده معده کاملا بخیه می خورد. سپس بخشی از روده به آنجا پیوند زده می شود.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

رژیم “لاغری سریع” و موثر همیشه مثل یک برنامه غذایی که از طرف یک متخصص تغذیه دریافت می کنید نیست چرا که در ادامه با رژیم هایی باورنکردنی و البته موثر آشنا می شوید که در نوع خود بی نظیر هستند.

رژیم غذایی سرکه در گذشته

از جمله معمول ترین رژیم ها در دهه 1820 رژیم سرکه بوده است . رژیم سرکه شامل سرکه و آب و تخم مرغ نپخته در چای انداخته مصرف میشود.

امروزه نیز از رژیم سرکه استفاده می شود اما ساختار و ترکیبی متفاوت دارد و از تخم مرغ خام همراه چای استفاده نمی شود زیرا برای بدن مضر می باشد و طبق گفته ها در سایت بازفید شاعر مشهور انگلیسی لرد بایرن به دلیل مصرف رژیم غذایی سرکه جان خود را باخته است.

استفاده از رژیم سرکه در دوران گذشته

نحوه جویدن غذا در رژیم های گذشته

از جمله رژیم های غذایی انزجار آور در سال 1903 رژیم غذایی بود که باید هر لقمه از غذا را 32 مرتبه جویده سپس باقی مانده ی آنچه در دهان دارید در ظرف برگردانید، اما اجرای رژیم غذایی ذکر شده در یک میهمانی رسمی و یا حتی دوستانه و غیر رسمی صورتی ناخوش دارد.

طبق گفته محققین 1 غذای نرم را 10 مرتبه باید بجویم و غذای سفت سی مرتبه جویده شود، حتی اگر چنین رژیم غذایی را هم بگیریم در مورد خالی کردن غذای جویده شده به داخل ظرف باید مذاکره نمود. یک رژیم غذایی عالی 17 سال بعد وارد غذای لاغری شد.

در آن زمان ادعا میشد بین اشتها و ماده ای به نام نیکوتین که در داخل سیگار وجود دارد رابطه مستقیم وجود دارد، این رژیم بدین شرح است هرگاه تمایل به خوردن غذا داشتید یک نخ سیگار دود کنید اما امروزه استفاده از چنین رژیمی مورد تردید کامل قرار دارد.

چگونگی جویدن غذا در رژیم های گذشته

از جمله رژیم های به ظاهر منطقی و علمی در سال 1950 بدین گونه بود که یک نان یک سبزی و یک میوه و یک تکه گوشت گوشت خورده و سپس هورمون HCG را به بدن خود تزریق کنید ولی استفاده از این رژیم مشکل دارد چرا که نباید برای لاغری از داروی خارجی استفاده کنیم که امروزه در مورد قرص های لاغری نیز نکته گوشزد می شود.

در گذشته رژیم های غذایی چگونه بود؟

از جمله رژیم های عجیب دیگری که در سال 2000 وارد فضای لاغری شد استفاده روزانه بیشتر از 5 گلوله پنبه حاوی آب لیمو بود. چنین رژیمی باعث پر شدن معده و کاهش وزن می شود اما این رژیم مانند سایر رژیم های دیگر عوارض مخصوص به خود را دارد و باعث انسداد روده میشود.

رژیم غذایی در سال 2010 در آمریکا استفاده از نوعی کیک به نام تونیکی بود که بیشتر جنبه ی تبلیغ برای شرکت تولید کننده را دارد.

امروزه نیز به افراد متقاضی کاهش وزن توصیه می شود که برای لاغر شدن تنها یک نوع ماده غذایی بخورند.

عوارض جبران ناپذیر برخی از رژیم های لاغری سریع در گذشته

اما این نکته را فراموش نکنید که این رژیم های دیوانه وار بیش از اینکه مفید باشند مضر هستند و مواد غذایی که بدن احتیاج دارد را به صورت کامل نمی رسانند.

منبع: دکتر عنبرا



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

هزینه ارتودنسی نامرئی یکی از مهمترین سوالاتی است که مشتاقان ارتودنسی در موردش می پرسند. در ادامه بیشتر در این مورد خواهید خواند:

تعیین هزینه ارتودنسی:

تعیین هزینه ارتودنسی به مسایل مختلفی وابسته است:

– پیچیدگی مشکل

– طول درمان

– نیاز به لوازم و دستگاه های اضافی

از جمله مواردی هستند که بر هزینه ارتودنسی تاثیر گذار خواهند بود. مطالعه این مقاله شما را بیشتر در مورد عوامل موثر در تعیین هزینه ارتودنسی آگاه خواهد کرد.

تعیین هزینه ارتودنسی نامرئی چه تفاوتی با ارتودنسی ثابت دارد؟

در ارتودنسی ثابت بر خلاف ارتودنسی متحرک  هزینه های لابراتواری و هزینه های متفرقه به شکل دیگری خواهند بود. ارتودنسی نامرئی از آنجا که هزینه های لابراتواری زیادی دارد، ممکن است در شرایط یکسان از یک ارتودنسی ثابت معمولی هزینه بالاتری داشته باشد.

مثلا هزینه ارتودنسی فک بالا با ارتودنسی ثابت ممکن است از الاینر تراپی همان مشکل در فک بالا کمتر باشد. چون نحوه محاسبه هزینه ها در این دو متفاوت است و در الاینرتراپی ارتودنتیست هزینه زیادی برای هزینه های لابراتواری صرف می نماید!

اگر درمان اینویزالاین واقعی و نه مشابه برای بیمار انجام شود، این هزینه بسیار بالاتر هم خواهد بود!

هزینه ارتودنسی نامرئی آیا ممکن است در طی درمان افزایش یابد؟

بله! در زمان تحویل الاینر ها به شما، آموزش مراقبت از الاینر به شما داده می شود که می توانید در این لینک به طور کامل آن را مطالعه کنید و حتی نسخه ای از آن را پرینت بگیرید و همراه داشته باشید. اگر به این نکات به درستی توجه کنید، حتی اگر درمان با موفقیت پیش نرود، تا یک بار درمان مجدد الاینر تراپی برای شما رایگان خواهد بود.

اما اگر دستورات و نکات مهم را به درستی رعایت نکنید و یا اگر الاینر های خود را گم کنید، برای ساخت مجدد الاینر ها هزینه اضافی بر شما تحمیل خواهد شد زیرا متخصص ارتودنسی مجبور خواهد بود مراحل را برای شما تکرار کند و/یا هزینه مجدد لابراتواری پرداخت نماید! و این یعنی افزایش هزینه ارتودنسی نامرئی برای شما.

جهت آشنایی با تاثیر ارتودنسی بر عمل بینی کلیک کنید.

هزینه ارتودنسی نامرئی در چه حدی است؟

در مطب ها هزینه ارتودنسی نامرئی کمی بیشتر از ارتودنسی عادی و کمتر از روش های گرانتری مانند ارتودنسی دیمون تعیین می گردد. البته توجه کنید که هزینه لابراتواری ارتودنسی نامرئی ممکن است از مابه التفاوت هزینه ابزار سیستم دیمون بالاتر باشد.

منبع: http://www.lachine.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

وقتی درمان ایمپلنت را روی دندان های خود انجام می دهید، ارتودنسی می تواند قبل از کاشت دندان اطراف ایمپلنت را آماده کند. در واقع ارتودنسی فضایی که برای جایگذاری ایمپلنت مورد نیاز است را ایجاد می کند. گاهی نقش ایمپلنت در ارتودنسی این است که در ارتودنسی برای انکوریج قوی از ایمپلنت های دندانی استفاده می کنند که انواع مختلفی از این ایمپلنت ها را برای این منظور می توان استفاده کرد.

نقش ایمپلنت در ارتودنسی 

متخصص ارتودنسی با توجه به وضعیت دندانی بیمار از روش های ایمپلنت و ارتودنسی بهره می گیرد. اگر وضعیت دندان های فردی خوب باشد برای حرکت بهتر دندان ها انکوریچ دندانی مناسب است. در افرادی که دندان های زیادی را از دست داده اند انکوریج ممکن است کافی نباشد. نقش ایمپلنت در ارتودنسی می تواند این باشد که بعد از اتمام درمان به روش ارتودنسی، می توان برای تضمین ترمیم دندان ها از ایمپلنت کاشته شده در استخوان بهره برد. البته این کار باید توسط بهترین متخصص ارتودنسی صورت بگیرد تا نتیجه رضایت بخشی حاصل شود و نقش ایمپلنت در ارتودنسی به خوبی ایفا شود، چون این کار نیازمند این است که برنامه ریزی دقیقی برای آن انجام گرفته باشد.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی کودکان

زمان بندی درمان ترکیبی ارتودنسی و ایمپلنت

برای اصلاح طرح لبخند و درمان مشکلات دندانی از هر دو روش ایمپلنت و ارتودنسی استفاده می شود. وقتی لازم باشد از درمان ترکیبی بهره گرفته شود متخصص ارتودنسی باید زمان بندی لازم را رعایت کند. نقش ایمپلنت در ارتودنسی این گونه مشخص خواهد شد. ایمپلنت یک روش درمانی ثابت است یعنی شما نمی توانید همانند دندان های طبیعی اقدام به مرتب کردن آن ها کنید پس بهتر است کسانی که می خواهند ارتودنسی را نیز انجام دهند ابتدا برای این منظور اقدام کنند و سپس از نقش ایمپلنت در ارتودنسی بهره مند گردند.

علت اینکه ایمپلنت روش ثابتی است جوش خوردن میله تیتانیومی آن به استخوان فک است. بنابراین با انجام ارتودنسی روی آن بریس ها نمی توانند به آن فشاری وارد کنند. در زمان هایی که لازم است دندان های کناری به حرکت دربیایند تا فضای خالی پر شود و یا نیازمند این هستیم که کجی دندان را برطرف کنیم ارتودنسی اولویت دارد.

بیشتربخوانید... ونیر دندان

انجام ارتودنسی در بهبود ایمپلنت 

وقتی از ایمپلنت در درمان دندانپزشکی استفاده می گردد دو هدف دنبال می شود. یکی زیبایی دندان ها که نتیجه مطلوبی خواهد داشت و دیگری هم حفظ بافت نرم و سخت می باشد. قبل از اینکه دندان برای جایگذاری ایمپلنت کشیده شود باید برنامه ریزی هایی صورت بگیرد. گاهی علت کشیدن این دندان این است که با دندان های دیگر همخوانی ندارد اما اگر نقص استخوانی دلیل این کشیدن باشد، ارتودنسی کمک می کند بافت نرم و سخت در آن محل افزایش پیدا کند.

منبع: تاج دنتال کلینیک

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

لاغری سریع دغدغه‌‌ی افراد بسیاری است. باید چاق باشید تا بفهمید چاقی چه دردی است. شاید درباره‌ی رابطه چاقی و دیابت یا ارتباط بین چاقی و استرس چیزهایی شنیده باشید. بد نیست بدانید چاقی علاوه بر تأثیرگذاری بر سلامتی جسمی، روی ذهن و روان فرد نیز تأثیر منفی بر جای می‌گذارد. اگر به ‌دنبال رژیم لاغری سریع هستید و قصد دارید به‌سرعت لاغرتر شوید، باید کاهش وزن‌تان سالم و بی‌خطر باشد.

بیشتربخوانید... عمل لاغری

۱. غذاهای طبیعی و سالم مصرف کنید

تا حد امکان از مصرف غذاهای فرآوری و بسته‌بندی‌شده خودداری کنید. نمک خاصیت نگهدارندگی دارد و این غذاها سرشار از نمک و در نتیجه سدیم هستند. مصرف زیاد سدیم برای سلامتی مضر است.

۲. مصرف نمک را کاهش دهید

اگر می‌خواهید چیزی برای میان‌وعده‌تان بخرید، مقدار نمک آن را از روی برچسب‌اش بخوانید. مصرف ۱۴۰ میلی‌گرم یا کمتر سدیم در هر وعده‌ی غذایی برای سلامتی مناسب است؛

۳. یک فنجان قهوه یا چای بنوشید

روزتان را با یک فنجان قهوه آغاز کنید. کافئین موجود در قهوه ادرارآور بوده و سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که سلول‌های بدن‌تان را از آسیب‌‌ها محافظت می‌کند.

۴. مصرف نوشیدنی‌های شیرین را متوقف کنید

کالری دریافتی از نوشیدنی‌ها نسبت به کالری دریافتی از مواد غذایی جامد، خاصیت سیرکنندگی کمتری دارد. نوشیدن آبمیوه یا نوشیدنی‌های کاراملی به اندازه‌ی مصرف یک کاسه سبزیجات و غذاهای حاوی پروتئین شما را سیر نمی‌کند؛ بنابراین تا حد امکان مصرف آبمیوه‌های پر از شکر، نوشابه و نوشیدنی‌های الکلی را متوقف کنید.

۵. وزنه و دمبل بخرید

از پولی که برای خرید وزنه و دمبل می‌پردازید، هرگز پشیمان نخواهید شد. تمرینات قدرتی به افزایش حجم عضلات کمک می‌کند. افزایش حجم عضلات باعث می‌شود چه در زمان کار، چه در زمان استراحت، در تمام ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هر ۷ روز هفته کالری بیشتری بسوزانید.

۶. مصرف ادویه را افزایش دهید

مصرف ادویه های مناسب لاغری در کاهش وزن و لاغری سریع مؤثر است. «کپسایسین» ترکیبی است که در فلفل هندی (قرمز) و هالاپینو یافت می‌شود. این ترکیب باعث می‌شود، بدن‌ هورمون آدرنالین بیشتری ترشح کند که نتیجه‌ی آن افزایش سوخت‌وساز و افزایش کالری سوزی است.

۷. به رختخواب بروید

شاید این عبارت به نظر خنده‌دار بیاید، ولی کم خوابی باعث افزایش وزن می‌شود. تحقیقات فراوانی نشان داده‌اند خوابیدن کمتر از ۷ ساعت در شب‌ها، سرعت سوخت‌وساز بدن را کاهش می‌دهد.

۸. غذای مصرفی خود را یادداشت کنید

بر اساس تحقیقات صورت گرفته کسانی که غذای مصرفی‌شان را یادداشت می‌کنند کاهش وزن بیشتری خواهند داشت.

بیشتربخوانید... رژیم غذایی

۹. ورزش هوازی انجام دهید

البته فواید ورزش برای سلامتی انکارناپذیر است، اما فکر می‌کنید بهترین زمان ورزش برای چربی سوزی چه موقع است؟ تمرینات ورزشی همیشه مفید و تأثیرگذار است، اما تأثیرش هنگام غروب دو چندان می‌شود. با سپری شدن روز و رسیدن به شب، سوخت‌وساز بدن آهسته‌تر می‌شود.

۱۰. به خودتان گرسنگی ندهید

حذف وعده‌های غذایی و گرسنگی کشیدن راه مناسبی برای لاغری سریع و سالم نیست. اگر دغدغه‌های روزانه وقت کافی برای صرف وعده‌های غذایی را از شما دزدیده است، چیزهایی در خودرو یا میز کارتان نگه داشته و با مصرف‌شان از احساس گرسنگی جلوگیری کنید.

۱۱. خوراکی‌های حاوی آب زیاد بخورید

برای اینکه بدن‌تان به درستی فعالیت کند و سم زدایی از بدن به‌خوبی انجام شود، باید مقدار زیادی آب مصرف کنید. یک راه مناسب برای تأمین آب مورد نیاز بدن‌تان، مصرف غذاهایی است که در داخل خود مقدار زیادی آب دارند. خیار، گوجه فرنگی، هندوانه، انگور، کرفس و آناناس آب بالایی دارند.

۱۲. غذاهای سرشار از مواد معدنی مصرف کنید

پتاسیم، منیزیم و کلسیم می‌توانند به تعادل سدیم در بدن کمک کنند. غذاهای سرشار از پتاسیم مانند سبزیجات برگ سبز، اغلب غذاهای نارنجی رنگ (پرتقال، سیب‌زمینی شیرین، هویج و ملون)، موز، گوجه فرنگی، سبزیجات چلیپایی (مانند انواع کلم‌ها و مخصوصا گل کلم)، لبنیات کم‌چرب، مغزها و دانه‌ها دارای خواص متعددی هستند.

منبع: http://www.gymju.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کشور ایران جز ده کشور اول در اعمال جراحی کل بدن است و می توان گفت جز پنج کشور اول در اعمال جراحی زیبایی بینی است . جراحی بینی طبیعی طرفدارهای زیادی دارد و خیلی از افراد خواهان این نوع جراحی ها می باشند .

یکی از سوالات شایع در بین عموم افراد جامعه این است که، مقصود از جراحی بینی طبیعی چیست ؟، آیا درست است که تغییرات کمی در عمل بینی طبیعی رخ می دهد؟ نحوه انجام عمل بینی طبیعی گاهی اوقات سردرگمی و برای افراد پیش می آورد که تصور می کنند که بینی تنها عیوب آن رفع می شود، در صورتی که چنین نیست . عمل بینی طبیعی بدین معناست که، در واقع آن حالت خوب و دلپذیر در یک بینی را ببینید، که این تغییرات حتما راضی کننده خواهد بود .

بینی طبیعی

در عمل بینی طبیعی معمولا قوس بینی، طول بینی، ارتفاع و حجم بینی با توجه به آناتومی صورت فرد به نسبت دیگر روش های عمل بینی کمتر می باشد . پوست بینی و غضروف ها در نتیجه نهایی عمل بینی بسیار حائز اهمیت می باشد و بهتر است قبل از انجام عمل بینی حتما با جراح خود در این خصوص مشورت نمایید .

نقش پوست در عمل بینی طبیعی

جنس پوست در عمل جراحی زیبایی تاثیر بسزایی دارد و جزء عوامل مهم در نتیجه عمل بینی می باشد . در اکثر اوقات ورم بعد  از عمل بینی، حتى به مدت چندین ماه نیز می تواند علت تغییر شکل بینى باشد، حتى نتیجه مطلوب عمل زیبایی بینی نیز در نخست می تواند خوب به نظر نرسند به ویژه اگر بیمار پوست ضخیم، چرب و مستعد آکنه دارید، به همین علت توصیه می شود صبر داشته باشید و به جراح خود اطمینان کنید چرا که وی بهترین کار را برای شما انجام خواهد داد .

عوارض عمل بینی طبیعی

عمل زیبایی بینی یکی از جراحی های زیبایی بدون عارضه می باشد . عوارض در اعمال جراحی به دو دسته تقسیم می شود عوارض احتمالی و عوارض ناشی از جراحی است . عوارض احتمالی در تمامی اعمال زیبایی رخ می دهد و موقتی بوده و ظرف مدت زمان بسیار کوتاه برطرف می شود، همانند تورم و کبودی .

عوارض ناشی از جراحی که این عوارض در اثر انتخاب اشتباه رخ می دهد لذا قبل از انجام عمل بینی حتما در انتخاب دقت کافی و لازم را داشته باشید . عوارض ناشی از جراحی همانند: غیرقرینگی، کوچک شدن بیش از حد بینی و اختلالات تنفسی می باشد .

تغذیه بعد از عمل بینی طبیعی

رعایت مراقبت های بعد از عمل بینی طبیعی در نتیجه نهایی جراحی نقش بسزایی دارد . بعد از عمل بینی بهتر است از مصرف مواد غذایی آلرژی زا و ادویه دار نظیر فلفل و نمک اجتناب ورزید . لذا برای رسیدن به نتیجه مطلوب به توصیه جراح و متخصص گوش و حلق و بینی خود گوش فرا دهید .

هزینه عمل بینی طبیعی

هزینه جراحی بینی به عوامل مختلف بستگی دارد . لذا نمی توان قبل از معاینه و بررسی های لازم هزینه دقیقی را برای آن مشخص کرد.

نتیجه گیری

بینی در چهره افراد تاثیر بسزایی در زیبایی آن ها دارد . بهتر است قبل از جراحی بینی طبیعی حتما در انتخاب جراح دقت لازم و کافی را داشته باشید و در جلسه مشاوره قبل از عمل بینی انتظارات خود را با پزشک در میان بگذارید تا با توجه به آناتومی صورت شما فرم بینی طبیعی انتخاب و جراحی انجام گردد .

منبع: کلینیک تخصصی عمل بینی



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در ابتدا باید ترمیم و زیبایی دندان  در بزرگسالان  را به دسته تقسیم کرد.یکی دندانپزشکی ترمیمی و دیگری دندانپزشکی زیبایی.

کارهایی که برای بهتر شدن ظاهر دندان ها و لثه ها انجام میشود،دندانپزشکی زیبایی نام دارد و لازم به ذکر است که برخی از درمان های زیبایی سلامت و طول عمر دندان ها را افزایش میدهد.

اقدامات زیبایی دندان میتواند شامل اضافه کردن یا حذف قسمتی از مواد دندان می باشد.

بلیچینگ

بلیچینگ دندان فرایند شیمیایی است که برای سفید کردن دندان ها به کار می رود.بعضی از افراد برای از بین بردن لکه های روی دندان هایشان استفاده میکنند اما برخی دیگر فقط برای سفیدتر شدن دندان ها انجام می دهند.تغییر رنگ و به وجود آمدن لکه میتواند ناشی از خوردن قهوه،چایی یا مصرف سیگار باشد.البته تغییر رنگ یا وجود لک میتواند ارثی یا به دلیل کهولت سن باشد.

درمان بلیچینگ می تواند زمانی آغاز شود که دندانپزشک قالب سفارشی مختص دندان های فرد را ساخته باشد و مطمئن شود که مقدار ماده ی سفید کننده ای که قرار است استفاده کند،صحیح است.

ونیر

لایه بسیار نازکی از مواد است که ترک و شکستگی های دندان را برطرف میکند و روی سطح دندان قرار داده می شود.ونیر ها از جنس رزین کامپوزیت و پرسلین است.

رزین ماده ای مایعی مانند است که میتواند به جامدی سخت تبدیل شود.رزین به دلیل رنگ دندان بودن و پیوند قوی با دندان بسیار در دندانپزشکی پرکاربرد است و با اشعه مخصوص محکم می شود.

انجام ونیر کامپوزیت طی یک جلسه قابل انجام است.اما ونیر لمینت یا سرامیکی طی چندین جلسه میتوان به اتمام رساند.

روکش و بریج

روکش و لمینت دندان یا بریج ها فضای خالی بین دندان ها را پر میکنند و فقط جنبه ی زیبایی ندارند.بریج ها روشی به صرفه هستند و  میتوان ظاهر دندان ها را بدون ایمپلنت دندان یا ارتودنسی زیبایی بخشید.

بیشتربخوانید... قیمت لمینت دندان در تهران

باندینگ

باندینگ ماده ای رنگ دندان است که برای تغییر دادن رنگ دادن یا پر کردن فضای خالی دندان ها استفاده می شود و تا سالها دوام دارد.

باندینگ ها نسبت به بقیه ی راه های درمان های زیبایی مستعد لکه شدن دندان ها یا شکسته شدن هستند.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

1) یکی از اصلی ترین تفاوت ها، وجود تغییر رنگ در کامپوزیت ونیرها می باشد که در مقابل، پرسلن ونیرها ثبات رنگ بیشتری دارند.

البته با مراقبت و توجه مناسب و پالیش و پرداخت مجدد هر 6 ماه می توان تا حد بسیار زیادی تغییر رنگ کامپوزیت ها را کنترل نمود.

بیشتربخوانید... ترمیم و زیبایی دندان

پرسلن ها نیاز به پایش و پرداخت مجدد ندارند.

2) مقاومت ونیرکامپوزیت ها نسبت به پرسلن ونیرها کمتر بوده و شکننده تر هستند. البته شکستگی در کامپوزیت ها قابل ترمیم می باشد و هزینه کمتری دارد ولی هرگونه شکستگی در پرسلن ها غیر قابل ترمیم و بایستی تعویض شود و هزینه بیشتری دارد.

3) لامینت های سرامیکی بسیار نازکتر و ظریفتر از انواع ونیرکامپوزیت ها هستند و به همان میزان شفاف تر و طبیعی تر جلوه می کنند. که این خصوصیت ناشی از ماهیت ذاتی سرامیکها است.

4) ضریب انبساط حرارتی (تغییرات ابعادی در اثر حرارت) در کامپوزیتها به مراتب بیشتر از پرسلن می باشد. که این امر سببA_ ایجاد تغییر رنگ در لبه ترمیم: که در پرسلن ونیر کمتر از کامپوزیت ونیر می باشد چرا که ضریب انبساط حرارتی پرسلن ها به مینای دندان نزدیکتر است.B_ التهاب لثه ای:

ایجاد فضاهای بسیار کوچک میکرونی در لبه ترمیم های کامپوزیتی با مینای دندان سبب تجمع میکروبها و ایجاد التهاب لثه ای در مجاورت ونیرکامپوزیت ها می‌شود. التهاب لثه ها درمجاورت پرسلن ونیر (لامینت) بسیار کمتر می باشد، به عبارتی سازگاری با فتی در پرسلن ونیرها بسیار بیشتر است.

5) ونیرکامپوزیت ها بصورت یک جلسه ای انجام می شود و هزینه کمتری دارند، اما پرسلن ونیرها (لامینت دندان سرامیکی) طی یک دوره 2 تا 3 هفته ای و با حداقل 2 تا 3 جلسه مراجعه به مطب ساخته و تحویل بیمار می گردد و هزینه بالاتری نیز دارد چون بخشی از کار خارج از مطب و در لابراتور دندانی انجام می شود.

6- کامپوزیت و نیرها معمولا برای اصلاحات سریع و جزئی و بستن فضاهای محدودو تعداد کم مناسب ترند.

پرسلن ونیر(لمینت دندان سرامیکی ) برای اصلاحات اساسی و با ماندگاری طولانی تر وایجاد تغییررنگ بیشتردر دندانها مناسب ترند.

منبع: https://www.dandooneman.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

آیا در جراحی بینی از غضروف مصنوعی یا پروتز استفاده میشود؟ در مواقعی که تیغه وسط بینى ( سپتوم ) غضروف كافى براى تقویت نوك بینى در اختیار جراح بینی قرار نمى دهد، بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى ( پروتز ) براى تقویت نوك بینى استفاده مى كنند.
برخی پزشکان برای ترمیم بینی از پروتزهای مصنوعی استفاده می کنند. دکتر شمس بیشتر از غضروف های طبیعی که از خود فرد گرفته شده، استفاده می کند. غضروف های مصنوعی خوبی هم در بازار وجود دارد که عوارض چندانی از آنها گزارش نشده، اما در دراز مدت تکلیف مشخصی ندارند. زیرا مثلا اگر فردی 20 ساله از غضروف مصنوعی برای جراحی بینی استفاده کند، مشخص نیست که 50 سال آینده آیا برایش مشکلی به وجود می آید یا خیر.

بیشتر بخوانید... عمل بینی طبیعی

امروزه براى جلوگيرى از افت نوك بينى بعد از جراحى از تقويت غضروفى نوك بينى بهره مى گيريم .
براى اين منظور غضروف از تيغه وسط (داخل بينى) برداشته مى شود و به غضروف هاى نوك بينى پيوند زده مى شود تا نوك بينى محكم تر شود . بعد از پايان جراحى و در حين ترميم نيروهايى از پوست به اسكلت بيني وارد مى شود كه بسيار قوي و پر قدرت هستند و اگر نوك بينى به اندازه كافى قوى نباشد در مقابل آن ها سر خم خواهد كرد و افت مى كند . به عبارت ديگر نوك بينى پايين مى آيد و به لب بالا نزديك مى شود .

بیشتربخوانید... هزینه عمل بینی در سال 1400
هر قدر پوست بينى ضخيم تر باشد احتمال افت نوك بينى بعد از عمل بيشتر است .
گاهى تيغه وسط بينى (سپتوم) غضروف كافى براى تقويت نوك بينى در اختيار جراح قرار نمى دهد . در اين صورت بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى (پروتز) براى تقويت نوك بينى استفاده مى كنند .
غضروف هاى مصنوعى بسيار قوى و ماندگار هستند و استحكام كافى براى نوك بينى ايجاد مى كنند .
با تمام مزايايى كه غضروف هاى مصنوعى دارند معايب بالقوه خطرناكى هم دارند كه عفونت و بيرون زدن از پوست جز آن ها است. به دليل معايب مورد اشاره من از پروتز در بيني هيچگاه استفاده نمي كنم و عطاى آن را به لقايش بخشيده ام.

مشاهده کنید... عکس قبل و بعد عمل بینی

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

داشتن دندان های مرتب و سفید ، باعث جذابیت و اعتماد بنفس بیشتر می شود . افراد زیادی هستند که به خاطر جنس دندان و یا نداشتن بهداشت مناسب ، ازظاهر دندان های خود رنج می برند . سفید کردن دندان ها می تواند یکی از مواردی باشد که به چهره ، زیبایی بیشتری می دهد . با کلینیک دندانپزشکی ایده آل همراه باشید تا در این بخش با سفید کردن دندان ها به روش بلیچینگ دندان  و ماندگاری آن بیشتر آشنا شوید .

بلیچینگ دندان

بلیچینگ به عمل سفید کردن دندان اطلاق می شود . دندان ها به دلایل مختلف از جمله گذشت زمان و یا مواد غذایی دارای رنگدانه ، دچار تغییر رنگ می شوند . گذر زمان باعث می شود مینای دندان نازک تر شود و درخشندگی خود را از دست دهد همچنین به مرور ، لکه هایی روی دندان ها ظاهر می شود که ظاهر آن را تغییر می دهد . بلیچینگ دندان می تواند در این موارد بسیار تاثیر گذار باشد و نتیجه رضایت مندی را برای بیماران به همراه داشته باشد .بلیچینگ در صورت مراقبت های لازم، ماندگاری قابل توجهی خواهد داشت .

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان

زیبایی دندان با بلیچینگ دندان

این روش درمانی هیچگونه آمادگی از قبل لازم ندارد و دندان ها بدون آسیب دیدن سفید می شوند . در بلیچینگ به دندان ها آسیب نمی رسد و لازم نیست مانند درمان های ونیر یا روکش ، دندان تراشیده شود . ژل های بلیچینگ بعد از تمیز و مرتب کردن روی دندان قرار می گیرند .

بلیچینگ در دو روش انجام می شود . در دندان زنده یعنی دندان هایی که عصب زنده دارند و در دندان های مرده که عصب کشی شده اند و عصب دندان از بین رفته است .

عوارض بلیچینگ دندان

درمان بلیچینگ جزو روش هایی است که عوارض جانبی ایجاد نمی کند . مدتی بعد از بلیچینگ فرد احساس سوزش در ناحیه لثه ها دارد که طبیعی بوده و برطرف می شود . به زنان باردار توصیه می شود بعد از زایمان ، سفید کردن دندان را انجام دهند زیرا هنوز تاثیرات این روش روی جنین مشخص نشده است و چون این درمان یک عمل زیبایی محسوب می شود می توانند آن را بدون نگرانی به بعد از زایمان موکول کنند .

بیشتربخوانید... لمینت دندان

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سرعت ارتودنسی یکی از نقطه ضعف های ارتودنسی است. آهسته بودن یکی از معایب درمان ارتودنسی است. درواقع یکی از دلایل اصلی عدم علاقه به ارتودنسی این است که «ارتودنسی ماه ها و گاه سال ها طول می کشد» و این در دنیای امروز که دنیای سرعت است اصلا جذاب نیست!

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک چیست؟

افزایش سرعت ارتودنسی با ویبراتور ممکن است؟

چرا سرعت ارتودنسی کم است؟

اصولا در طبیعت اغلب اتفاقات خوب آرام رخ می دهند! سرعت در طبیعت معمولا با تخریب و ویرانی همراه است! جنین ۹ ماه طول می کشد تا به دنیا بیاید. کودک چندین سال طول می کشد تا بزرگ شود. درخت سال ها طول می کشد تا به میوه برسد و ….

برای حرکت دندان، نیاز به فعالیت همزمان ساخت وساز در کنار تخریب است.

اصلا اگر سرعت بیش از حد زیاد شود، فقط تخریب رخ می دهد و تشکیلی نخواهیم داشت و این یعنی نابودی استخوان و حتی دندان!

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان

آیا همیشه ارتودنسی طولانی است؟

نه! گاهی بعضی مشکلات را می توان در زمانی کوتاه درمان کرد! گاه حتی کمتر از دو ماه. ارتودنسی سریع در مواردی کاملا ممکن است!

چه زمانی سرعت ارتودنسی کمتر است؟

به خصوص وقتی برای ارتودنسی کشیدن دندان لازم باشد، طول درمان افزایش می یابد زیرا زمانی که باید صرف بسته شدن فضا شود نیز به دذمان اضافه می شود. به عبارتی درست است که طی بسته شدن فضا و با هدایت دندان ها هست که مشکل بیمار حل می شود ولی این زمان به درمان اصافه می شود.

چطور می توان سرعت ارتودنسی را افزایش داد؟

اما تکنیک های زیادی وجود دارند که تلاش کرده اند سرعت درمان را افزایش دهند و طول درمان را کاهش دهند. بعضی از تکنیک ها مانند سیستم دیمون در مواردی موفق بوده اند بدون کاهش کیفیت درمان، زمان را اندکی کاهش دهند.

اما اغلب تلاش ها یا بی راهه بوده اند (مانند انجام کامپوزیت ونیر نامناسب به عنوان ارتودنسی سریع!) و یا به بهای کاهش کیفیت درمان از زمان کم کرده اند!

تکنیک هایی هم هستند که تلاش دارند به کمک ارتودنسی بیایند تا سرعت حرکت دندان ها افرایش یابد و طول درمان کاهش یابد.
یکی از قدیمی ترین روش ها، ایجاد ارتعاش بوده است. ایجاد ارتعاش میتواند با جویدن آدامس هم انجام شود بدون اینکه هزینه ارتودنسی اضافی پرداخت شده باشد.
اما فرم حرفه ای این تکنیک استفاده از دستگاه های ویبراتور حرفه ای است که با قیمتی حتی بالا در حدود ۱۰۰۰ دلار در بازار وجود دارند و مخصوص ارتودنسی هستند.

منبع: http://www.bestdentists.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()