نوشته شده توسط : نت ویر

استفاده از ارتودنسی کوتاه مدت باعث شده عده ای افراد به این باور برسند که این ارتودنسی می‌تواند جایگزین ارتودنس های قدیمی شود. در عوض تحمل براکت ها برای چندین ماه یا سال در دهان می تواند از طریق ارتودنسی سریع ظرف مدت کوتاهی به نتیجه مشابه دست پیدا کند. در این ارتودنسی مدت استفاده از ونیر کامپوزیت دندان، روکش دندان، لمینت دندان برای برداشتن فاصله بین دندان ها، اصلاح و ترمیم دندان ها، همپوشانی دندان ها و نظم دهی به دندان ها استفاده می شود تا شما بتوانید لبخندی زیبا داشته است. 

شیوه انجام ارتودنسی کوتاه مدت

ارتودنسی کوتاه مدت جایگزین بدون درد روش های قدیمی ارتودنسی است که دندان های زیبا و صاف و مرتب را تنها پس از چند جلسه تحویل شما می دهد. چند درمان ارتودنسی وجود دارد که از آن ها به عنوان ارتودنسی کوتاه مدت یاد می‌شود. این روش ها عبارتند از: لمینت، درمان روکش دندان، کامپوزیت دندان در ارتودنسی کوتاه مدت و روکش دندان

تا دندان ها صاف مقاوم تر و درخشان تر به نظر آید. زمینه دندان پر کاربرد ترین شیوه  این ارتودنسی است. روکش لمینت دندان برش های نازک از جنس چینی است که شبیه دندان های طبیعی ساخته می‌شود. متخصص به صورت ماهرانه و زیبا روی دندان نصب می‌شود و تخصص ارتودنسی ونیرو را به تناسب شکل دندان می سازد و رنگ آن را هم رنگ دندان یا روشن تر از بقیه دندان ها می کند. ونیر به دندان‌ها چسبیده می شود و لبخندی با دندان های ردیف و مرتب ایجاد و خلق می‌کند. ونیروهای چینی مشکلات جزئی دندان را به شرح زیر اصلاح می‌کند:

  • ترک خوردگی
  • پریدگی دندان
  • کج بودن دندان
  • تغییر ظاهر دندان
  • نامنظمی دندان

مزایای ارتودنسی کوتاه مدت

  • ارتودنسی ثابت نسبت به سایر مدل های ارتودنسی، پروسه دوره درمانی آن ها کوتاه ‌تر است.
  • یک روش مفید و موثر برای جوانسازی و زیبایی لبخند به حساب می آید.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان

معایب ارتودنسی کوتاه مدت

ارتودنسی کوتاه مدت عموما یک هفته پس از قرار دادن براکت توسط متخصص ارتودنسی لثه، جراحی کوچک در دهان فرد انجام می‌شود. این عمل جراحی سرپایی از طریق بی حس کردن دندان به منظور اصلاح و تغییر لثه ها است. حرکت دندان را به سمت موقعیت، مطلوب و بهتر تسهیل می شود. درد ناشی از عمل جراحی و معمولا به اندازه عمل جرم گیری و پاکسازی دندان است. به دلیل حرکت سریع دندان ها بیمار احساس خارش در لثه دارد.

منبع: https://www.dandooneman.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

عملکرد پرده‌ی هوشمند به کمک نیروی برق کار می‌کند. در قسمت بالایی پرده با قرار دادن چند موتور کوچک می‌توان باز و بسته کردن پرده را کنترل کرد. موتورها توان کمی مصرف می‌کنند. دستورات از طریق رابط کاربری به واحد کنترلی ارسال می‌شود. واحد کنترلی با فرستادن سیگنال‌هایی جهت حرک موتور را مشخص می‌کند. با توجه به ساختار پرده (عمودی یا افقی) نوع حرکت موتور متفاوت است. در ادامه با هوشمند سازی ساختمان اویو همراه باشید.

امکانات و مزایای پرده هوشمند 

١. راحتی و آسایش: سریع حرکت دادن پرده به چرخ‌های کوچک قسمت متحرک آسیب بزند. اگر این کار چند بار تکرار شود حتی ممکن است که پرده از ریخت بیافتد و شما مجبور به تعویض پرده شوید. بسیار خوشایند خواهد بود که بتوان از راه دور حرکت پرده‌ها را کنترل کرد.

بیشتربخوانید... ترموستات هوشمند

٢. قابلیت برنامه ریزی: یکی از امکانات بسیار عالی پرده‌ی هوشمند برنامه پذیری آن است.

٣. افزایش امنیت خانه: پرده یکی از وسایلی است که از بیرون خانه قابل مشاهده است. اگر شما قصد سفر داشتید می‌توانید با تنظیم زمان باز و بسته شدن پرده هوشمند تا حدی امنیت منزلتان را افزیش دهدید. این کار باعث می‌شود از بیرون خانه به نظر برسد که کسی داخل هست و پرده‌ها را می‌کشد.

۴. هماهنگی با سایر لوازم: با هوشمند کردن سایر وسایل مانند سیستم گرمایشی، سیستم روشنایی و … حتما پرده‌های منزل را نیز هوشمند کنید. هارمونی و هماهنگی ایجاد شده در منزل باعث افزایش احساس آرامش می‌شود.

۵. صرفه جویی در مصرف انرژی: در زمانی که نور خورشید وجود دارد با باز شدن پرده‌ها از نور خورشید برای روشنایی منزل می‌توان استفاده کرد. با همین کار ساده در مصرف انرژی تا حد زیادی صرفه جویی می‌شود.

۶. بالا رفتن ارزش ریالی خانه: قطعا با هوشمند سازی وسایل و منزل ارزش مالی خانه بالاتر می‌رود.

انواع پرده هوشمند

پرده‌های موجود در بازار دو دسته هستند. پرده‌هایی که حرکت آنها به صورت افقی است. بخش دوم نیز پرده‌هایی که حرکت آنها به صورت عمودی است. به اصطلاح بالا و پایین می‌روند. تفاوت زیادی در ساختار و عملکرد پرده‌ها وجود ندارد. تمامی آنها از قسمت‌های یکسانی تشکیل شده‌اند. تنها تفاوت آنها جهت حرکتی پرده است.

بیشتربخوانید... ریموت کنترل

 



:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسیکاموفلاژ به معنای ایجاد جبران دندانی برای مغایرت اساسی اسکلت است.

طبقه بندی استتار ارتودنسی

  1. 1.     استتار کلاس II

استتار کلاس II می تواند سه شکل داشته باشد:

  • ·       جمع شدن دندان های برآمدگی فک بالا

این امر معمولا با استخراج پرمولرهای اول فک بالا و حرکت دادن دندان های قدامی به عقب به فضای خالی آنها حاصل می شود. محافظت از لنگرگاه، در بستن فضا، بدون اجازه جلو آمدن دندان های خلفی فک بالا بسیار مهم است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی

  • ·       جابه جایی دندان های هر دو قوس باعث حرکت دندان های بالا به عقب و دندان های پایین به جلو می شود

با وسایل ثابت، این توسط الاستیک های کلاس II انجام می شود. پاسخ معمول به الاستیک های کلاس II، یا معادل آنها، جمع شدن متوسط ​​قوس فوقانی، جابه جایی عمده رو به جلو قوس پایین، کشیدگی دندان های ثنایای فوقانی و دندان های مولر پایین و چرخش صفحه اکلوزال به سمت پایین از جلو / بالا در عقب است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک

  • ·       جابه جایی مجدد چانه یا بینی

جابه جایی چانه یا بینی ژنیوپلاستی و جراحی زیبایی بینی را می توان نوعی کاموفلاژ دانست؛ زیرا هیچ یک از روش های جراحی روابط زمینه ای فک را تغییر نمی دهد. یکی از راه های بهبود تعادل بین دندان های ثنایای پایین و چانه حرکت دادن چانه به جلو است. 

  1. 2.     استتار کلاس III

استتار کلاس III دشوارتر از نمونه کلاس II آن است؛ نه به دلیل اینکه حرکت دندان دشوارتر است، بلکه به دست آوردن زیبایی قابل قبول دشوارتر است. مسئله این است که بیشتر بیماران کلاس III قبلا جبران دندان دارند که در طی رشد ایجاد شده اند. به طور معمول، دندان های ثنایای فوقانی حداقل تا حدی فرورفته و برآمدگی نسبت به فک بالا دارند؛ در حالی که دندان های ثنایای پایین نسبت به چانه قائم و برعکس هستند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت دندان

  1. 3.     استتار عدم تقارن

هنگامی که عدم تقارن صورت وجود دارد، حتی اگر عدم تقارن تا حد زیادی در فک پایین باشد، بینی احتمالا در همان جهت چانه متمایل می شود و جبران دندان معمولا خطوط میانی دندان را از خطوط میانی اسکلتی به هم نزدیک می کند. با درمان استتار، اصلاح کامل خطوط میانی دندان ممکن نیست.

 بیشتربخوانید... قیمت ارتودنسی

  1. 4.     استتار اپن بایت اسکلتی

تعدادی از تکنیک های توصیه شده برای درمان ارتودنسی بیمار با اپن بایت اسکلتی وجود دارد. بیشتر این روش ها برای نفوذ دندان های خلفی یا حداقل جلوگیری از فوران دندان یا اکستروژن در تلاش برای کاهش یا کنترل قدامی قدامی صورت طراحی شده اند. 

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بلیچینگ یا سفید کردن دندان در واقع یک نوع درمان زیبایی به حساب می آید. بلیچینگ دندان ها روشی است که باعث از بین رفتن بد رنگی ها و رنگ دانه هایی که به مرور زمان باعث تغییر رنگ دندان ها شده است، می شود و حتی بعضی اوقات برخی از بد رنگی ها ژنتیکی است که با بلیچینگ برطرف می‌شود و دندان ها سفید و زیباتر می‌شود.

در بلیچینگ دندان یا همان سفید کردن دندان ها به دقت بالایی نیاز دارد برای همین دندانپزشک باید تبحر خاص و کافی را داشته تا بتواند طرح لبخند زیبا را برای فرد فراهم بسازد.

تا برای بیمار مشکلی بوجود نیاد. ممکن است برای بیمار جای نگرانی بوجود بیاید که در روش بلچینگ برای مینای دندان مشکلی ایجاد شود ولی اینگونه نیس صدمه کمتری به نسبت لمینت یا کامپوزیت دندان دارد.

بلچینگ چگونه دندان را سفید می‌کند؟

سفید کردن رنگ دندان ها با روش های شیمیایی یا به صورت محلول است که به صورت حذف رنگ دانه های داخل دندان و همچنین بر اساس انجام کار در داخل مطب یا منزل طبقه بندی می‌شود.

قبل از انجام بلچینگ:

قبل از بلچینگ باید دندان های پوسیده ترمیم شوند در ضمن این را هم باید بدانیم که بلیچینگ روی پرکردگی ها و روکش ها و لمینت ها و نواحی زرد ریشه ناشی از تحلیل تاثیری ندارد و قبل از بلیچ انجام جرم گیری در صورت وجود جرم و بروساژ تاثیر بهتری دارد.

انواع بلیچینگ

  • بلیچینگ در خانه

دندانپزشک ابتدا از دندان های فک بالا و پایین قالب گیری می‌کند  و در جلسه بعد یک جفت تری شفاف به بیمار تحویل می‌دهد در هر تری فضاهایی وجود دارد که ماده بلیچینگ بر روی آن قرار می‌گیرد.

اول باید دندان ها را کاملا مسواک زده و با نخ دندان، دندان ها را تمیز کرده  و یک قطره از ژلی که پزشک داده را روی حفره هایی که بر روی تری قرار دارد می‌گذاریم و بعد تری را بر روی دندان  قرار می‌دهیم و اگر اضافات از ژل بلیچینگ بیرون زده بود با مسواک خشک پاک می‌کنیم.

بیشتربخوانید... ونیر دندان

  • بلیچینگ درمطب

در روش سفید کردن دندان در مطب اول پزشک از ماده محافظت شده استفاده می‎‌کند به طور  کلی تمام شیارهایی که به دور دندان قرار دارد گرفته می‌شود. بعد اشعه لایت گرفته می‌شود تا ماده محافظه شده سفت شود سپس مواد سفید کننده با غلظت بالا روی دندان ها گذاشته می‌شود.

منبع: https://www.tajdentalclinic.com/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر به خاطر مشکلات بینایی خود عینک می‌زنید و همزمان تمایل دارید که عمل زیبایی بینی نیز انجام دهید، حتما این مقاله را بخوانید.

مشاهده کنید... عکس عمل بینی

عمل لیزیک چیست؟

لیزیک همانطور که از اسمش نیز می‌توان متوجه شد، نوعی جراحی با کمک لیزر پزشکی است که در آن مشکلاتی مانند دوربینی، آستگماتیسم و نزدیک بینی اصلاح و برطرف می‌شوند. پس از انجام عمل لیزیک بینایی بلافاصله بهبود یافته و نیازی به استفاده از عینک یا لنز طبی نیست.

چرا کسانی که عمل بینی انجام می‌دهند بهتر است لیزیک انجام دهند؟

تعداد افرادی که عمل بینی انجام می‌دهند و همزمان از عینک استفاده می کنند زیاد است. یکی از مشکلاتی که این افراد ممکن است بعد از عمل بینی تجربه کنند، منع استفاده از عینک به شکل عادی (همانند  قبل از عمل) است. افراد عینکی باید بعد از عمل از قرار دادن مستقیم عینک روی بینی اجتناب کنند. زیرا وزن عینک می تواند باعث به هم خوردن موقعیت استخوان ها و فرم بینی شود. این افراد باید به فکر استفاده از جایگزین عینک بعد از عمل بینی باشند. یکی از جایگزین ها عمل لیزیک چشم است. اما این سوال پیش می آید که عمل لیزیک قبل از عمل بینی باشد یا قبل از آن؟

بیشتر بخوانید... پولیپ بینی

کدام را اول انجام دهیم؟

متخصصان توصیه می‌کنند که عمل لیزیک چشم قبل از عمل جراحی بینی انجام دهید. زیرا دوره نقاهت عمل لیزیک کوتاه است و می‌توان بعد از آن با خیال راحت به استقبال عمل بینی رفت. اما از آنجا که عمل بینی دوره نقاهت نسبتا طولانی تری دارد. و نتایج عمل طی یک دوره زمانی طولانی حاصل میشود، بهتر است  که قبل از آن لیزیک انجام داد. با این حال لیزیک را می تواند بعد از جراحی زیبایی بینی انجام داد. و چیزی که مهم است سپری شدن کامل دوره نقاهت عمل بینی است.

بیشتربخوانید...هزینه عمل بینی در سال 1400

فاصله بین این دو عمل چقدر باشد؟

متخصصان و جراحان چشم معتقدند که به فاصله  2 تا 3 ماه بعد از عمل لیزیک شخص نباید ورزش کند و یا به چشم دست بزند. چون ممکن است باعث حرکت قرنیه و عدسی شود.  و نتیجه عمل تحت تاثیر قرار بگیرد. لذا بهتر است فاصله بین عمل لیزیک و عمل بینی 2 تا 3 ماه باشد. یعنی اگر قبل از عمل بینی لیزیک انجام می دهید 2 یا 3 ماه صبر کنید. و آنگاه زیر تیغ جراحی رینوپلاستی بروید.

منبع: https://www.drshahinshams.com/



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در جراحی بینی نیز همانند سایر جراحی ها، نیاز است تا جراح پیش از هر اقدامی از سلامت شما مطمئن شود، و به همین دلیل برای معاینات بیشتر یک سری آزمایش های قبل از عمل بینی و معاینات بیشتر را تجویز می کند که که ساده ترین آنها آزمایش کم خونی یا همان هموگلوبین است.

هموگلوبین نوعی پروتئین اکسیژن مورد نیاز ارگان ها را تامین می کند و دی اکسید کربن را به شش ها باز می گرداند.

بیشتربخوانید... عمل بینی گوشتی

چه آزمایش هایی باید قبل از عمل بینی انجام شود؟

ابتدا این تست ها و آزمایش ها را به صورت موردی ذکر می کنیم و سپس به شرح کامل جزئیات هر یک خواهیم پرداخت.

  1. آزمایش خون

مهمترین فاکتوری که پزشک در این آزمایش به دانستن آن احتیاج دارد، سطح هموگلوبین خون شماست. هموگلوبین یا Hb یک پروتئین فلزی که وظیفه جابجایی اکسیژن را در خون بر عهده دارد و در واقع اکسیژن را از ریه گرفته و به قسمت های دیگر بدن انتقال می دهد. 

  1. آزمایش بارداری

    اگر خانم متوجه نباشد که باردار است و اقدام به جراحی بینی کند، برای خود او و فرزندش بسیار خطرناک خواهد بود.

  1. آزمایش ادرار

  این آزمایش بسیاری از بیماری ها عفونی را برای پزشک مشخص خواهد کرد.

  1. نوار قلبی یا الکتروکاردیوگرافی

قلب مهمترین نقش را در گردش خون و بقای فرد ایفا می کند، پزشک باید علاوه بر مطمئن شدن از کارکرد مناسب قلب قبل از عمل بینی، سوابق اشخاصی که هر نوع بیماری قلبی داشته اند را کاملا بررسی کند. 

  1. عکس رادیولوژی از قفسه سینه

اگر سابقه اعتیاد به سیگار،ذات الریه یا هرمشکل تنفسی دیگری را داشته اید، باید یک رادیولوژی از ریه شما گرفته شود و بعد عمل بینی انجام شود.

  1. تست های سلامت روانی

سوالات متداول آزمایش های قبل از عمل بینی یا رینوپلاستی

آیا انجام همه آزمایش های قبل عمل بینی لازم است؟

این آزمایشات برای شرایط بیمار تجویز می شود و خیلی از آن ها مورد نیاز نیست. این آزمایش ها به پیشینه پزشکی شما بستگی دارد.

بیشتربخوانید... مراقبت های بعد از عمل بینی

انجام آزمایشات تا چه مدت قبل از عمل باید انجام گیرد؟

آزمایشات قبل از عمل بینی را هر چه سریعترانجام دهید چون اگر مشکلی در بدن شما وجود داشته باشد باید هر چه زودتر رفع شود.

بهترین زمان برای انجام آزمایش خون قبل از جراحی چه زمانی است؟

سه یا چهار هفته قبل از عمل بینی آزمایش خون خود را انجام دهید.

منبع: دانستنی های عمل بینی



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

شاید خیلی دوست دارید ورزش کنید، اما نه حال و حوصله‌اش را دارید و نه برنامه‌‌ای خاص و منظم، یا اینکه بدن‌تان آسیب دیده‌ است. با وجود تمام این آسمان ریسمان‌هایی که به هم بافتید، می‌خواهم بگویم که دقیقا باید ازهمین امروز ورزش کردن را شروع کنید!

۱. برای اینکه شادتر زندگی کنید

ورزش قطعا یک راه عالی و مطمئن برای داشتن زندگی شاد است.

۲. برای اینکه یاد بگیرید هدف‌دار شوید و به هدف‌های‌تان برسید

چه تصمیم بگیرید که ۱۰ کیلومتر بدوید، چه مقدار وزنه‌ای که بلند می‌کنید یا مسافت دوچرخه‌سواری‌تان را بیشتر کنید، وقتی برای تناسب اندام‌تان هدف می‌گذارید و به آن هدف‌ها می‌رسید اعتماد‌به‌نفس‌تان چند برابر می‌شود.

۳. برای اینکه خطر بیماری‌های قلبی را کم کنید

بین افرادی که دارو مصرف می‌کنند و کسانی که اهل ورزش مداوم هستند، هیچ فرقی از نظر پیشگیری از بیماری‌های شریانی قلب و دیابت وجود ندارد.

بیشتربخوانید... جراحی لاغری

۴. برای اینکه بهتر بخوابید

اگر به طور مداوم ورزش کنید و ریتم روزانه‌ی ورزش‌تان را تنظیم کنید، در طول روز هوشیاری‌تان بیشتر می‌شود و شب هم راحت‌تر می‌خوابید.

۵. برای اینکه پرانرژی شوید

وقتی حسابی خسته‌اید، احتمالا آخرین کاری که دل‌تان می‌خواهد انجام بدهید ورزش کردن است. اما با توجه به تحقیقات، ورزش دقیقا همان کاری است که باید انجام بدهید!

بیشتربخوانید... بهترین رژیم لاغری دنیا

۶. برای اینکه قدرت و انعطاف‌پذیری‌تان بیشتر شود

تمرین‌های مقاومتی مثل وزنه‌برداری، تمرین‌های قدرتی و حرکات یوگا مخصوصا وقتی پا به سن می‌گذاریم به قدرت و تراکم ماهیچه‌ها کمک می‌کنند.

۷. برای اینکه حافظه‌تان را تقویت کنید

اگر مشکل حواس‌پرتی دارید، باید بدانید که یکی از فواید ورزش کردن کمک به پویایی ذهن‌تان است.

۸. برای اینکه اعتماد ‌به ‌نفس ‌تان بالاتر برود

ورزش کردن به شما کمک می‌کند احساس بهتری به خودتان داشته باشید.

۹. برای اینکه بازده‌ کاری‌تان بالا برود

کسانی که قبل از شروع کار یا حین زمان استراحت و ناهارشان حرکات ورزشی انجام می‌دهند، نسبت به روزهایی که از ورزش فرار می‌کنند استرس کمتری دارند و خلاق‌تر هستند.

بیشتربخوانید... رژیم غذایی کم کالری

۱۰. برای اینکه در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر شوید

ورزش کردن علاوه بر اینکه سیستم دفاعی بدن‌تان را نسبت به سرطان‌ها و مخصوصا سرطان سینه مقاوم می‌کند، از شما در برابر بیماری‌های مختلف محافظت می‌کند.

۱۱. برای اینکه بیشتر عمر کنید

چقدر خوب است که سال‌ها در کنار عزیزان‌مان زندگی کنیم و از همه‌ی لحظات شیرینی که در کنارشان هستیم لذت ببریم. پس بدن‌تان را سالم و شاد نگه دارید! یکی از فواید ورزش کردن عمر طولانی است.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

از آنجایی که روش‌های ترمیم و زیبایی دندان نسبت به سایر خدمات دندانپزشکی گران است، بهتر است قبل از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی از انواع روش‌های زیبایی مطلع شده و مناسب‌ترین آن را انتخاب کنید.

لمینت چیست؟

لمینت که معمولا از جنس سرامیک ساخته می‌شود نوعی پوشش نازک سرامیکی است که به منظور ترمیم و اصلاح زردی و شکستگی دندان استفاده می‌شود. این روکش‌ها در یک بازه 2 الی 3 هفته‌ای تهیه می‌شوند؛ به گونه‌ای که دندان‌های فرد در جلسه اول توسط پزشک بازبینی و قالب‌گیری شده و قالب اولیه به لابراتور ارسال می‌شود. سپس، روکش‌های سرامیکی بسته به سلیقه فرد به رنگ‌های مختلف طراحی می‌شود. زمانی که لمینت‌ها آماده شد، آن‌ها را برای چسباندن به دندان‌ها به کلینیک می‌فرستند.

ونیر کامپوزیتی چیست؟

روکش‌های کامپوزیتی که بیشتر به ونیر معروفند، نیازی به قالب‌گیری در لابراتور نداشته و تمامی مراحل در همان جلسه اول توسط پزشک انجام می‌شود. برخلاف لمینت‌های سرامیکی، جنس ونیرها از مواد ترمیمی و هم‌رنگ دندان بوده و نسبت به لمینت‌ها طبیعی‌تر هستند. این روکش‌ها طی فرایندی خاص، توسط پزشک بر روی دندان‌های بیمار به اصطلاح سمان می‌شود.

لمینت بهتر است یا کامپوزیت

اصلی‌ترین تفاوت لمنیت و کامپوزیت، میزان مقاومت آن‌ها در برابر تغییر رنگ و شکستگی است. روکش‌های کامپوزیتی به طور حتم پس از چند سال رنگ خود را از دست داده و باید مجددا ترمیم دندان شوند. این روکش‌ها در برابر غذاهای پرچرب و نوشیدنی‌های قندی بسیار ضعیف عمل می کند.
از طرفی، لمینت‌های سرامیکی در برابر چنین غذاهایی از مقاومت بالایی برخوردار بوده و طول عمر بیشتری دارند.

مزایا و معایب لمینت دندان

مزایا

  • پنهان کردن ترک‌ها و شکستگی‌های دندان
  • مقاوم در برابر سایش
  • عدم سایش دندان‌های مجاور
  • درخشندگی و شفافیت بالا
  • کیفیت ساخت عالی و طول عمر بالا

معایب

  • نیاز به تراشیدن مینای دندان
  • تغییر رنگ لبه‌های لمینت به مرور زمان
  • تنها یک گزینه زیبایی است و برای درمان دندان‌های شکسته به کار نمی‌رود
  • قیمت لمینت دندان بالا
  • غیرقابل تعمیر؛ به گونه‌ای که برای ترمیم باید روکش جدید سفارش داد

مزایا و معایب کامپوزیت دندان
مزایا

  • عدم تراشیدن مینای دندان
  • عدم نیاز به بیهوشی و بی حسی
  • قابل ترمیم بودن و برطرف شدن هر گونه نقص و تورم در کوتاه‌ترین زمان

معایب

  • مقاومت ضعیف در برابر شکستگی
  • تغییر رنگ ناگهانی پس از چند سال
  • صرفا یک گزینه زیبایی است و برای درمان دندان‌های شکسته کاربرد ندارد
  • ساخته شدن ونیر توسط پزشک که این امر می‌تواند در ظرافت روکش‌ها تاثیر منفی بگذارد

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بسیاری از افرادی که می خواهند از ارتودنسی دندان استفاده کنند، به خاطر ظاهر ارتودنسی، تمایل چندانی برای استفاده کردن از این روش ندارند. در واقع بعضی از افراد به خاطر شرایط شغلی یا موقعیت اجتماعی خاصی که دارند، تمایل دارند که درمان ارتودنسی خود را مخفی کنند. یکی از گزینه های مناسب برای چنین افرادی، پلاک های شفاف ارتودنسی است؛ اما این پلاک های شفاف که همچنین ارتودنسی نامرئی هم نامیده می شوند، برای همه افراد مناسب نیستند. به ویژه اگر دندان ها خیلی نامرتب باشند، این ارتودنسی ها تاثیر زیادی نخواهند داشت.

در این حالت یک روش مناسب برای مخفی کردن ارتودنسی، استفاده از ارتودنسی رنگ سفید است. در واقع با استفاده از کش های به رنگ سفید می توان تا حدی درمان ارتودنسی را مخفی کرد. البته در این حالت متخصص ارتودنسی خوب می تواند به جای اینکه از براکت های فلزی در ساخت ارتودنسی استفاده کند، براکت های سرامیکی و کامپوزیتی که هم رنگ دندان ها هستند را به کار ببرد.

بیشتربخوانید... ارتباط ارتودنسی وعمل بینی

مزایا و فواید ارتودنسی سفید چیست؟

از آنجایی که بیماران مجبور هستند مدت زمان زیادی از ارتودنسی ثابت استفاده کنند؛ در نتیجه ممکن است از ظاهر ارتودنسی های فلزی خسته شوند؛ به علاوه بسیاری از افراد، به ویژه افراد بزرگسال، علاقه ای به مشخص بودن درمان ارتودنسی خود ندارند و نمی خواهند ارتودنسی آنها جلب توجه کند؛ بنابراین به کمک ارتودنسی سفید، تا حد زیادی می توان ارتودنسی را مخفی کرد.

البته باید به این نکته نیز توجه کنید که استفاده از کش های سفید، براکت های سرامیکی یا براکت های کامپوزیتی نمی توانند درمان ارتودنسی را کاملا نامرئی کنند.

معایب و مشکلات ارتودنسی سفید چیست؟

همان طور که می دانید، رنگ های روشن، به ویژه رنگ سفید، همیشه خیلی زود تغییر رنگ می دهند و کدر می شوند. مثلا ممکن است در اثر نوشیدن قهوه، به مرور کش های ارتودنسی سفید به رنگ کدر و قهوه ای در بیایند؛ پس متوجه می شویم که در صورت استفاده کردن از ارتودنسی، بیمار باید بهداشت دهان خود را به خوبی رعایت کند؛ به علاوه در ساخت ارتودنسی سفید از براکت های سرامیکی و کامپوزیتی که هم رنگ دندان ها هستند استفاده می کنند.

اگرچه چنین براکت هایی، زیبایی بیشتری در مقایسه با براکت های فلزی دارند، اما با این حال به شدت شکننده هستند و ممکن است آسیب ببینند و از سطح دندان ها جدا شوند

منبع: http://www.lachine.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

وقتی یک ماشین صفر می خریم انتظار داریم وقتی درست از آن نگهداری کنیم هیچ وقت خراب نشود. حتی اگر یک خودروی دست دوم بخریم، قبل از خرید تمام قسمت های آن را کامل بررسی می کنیم. با این حال حقیقتی که درباره خودروها وجود دارد این است که تمام مشکلاتی که برای آنها پیش می آید قابل تعمیر نیست. شاید همیشه بتوانید مشکلات ساده ای مانند خرابی کولر را برطرف کنید یا خودرویی که باتری خالی کرده است را با استفاده از کابل روشن کنید ولی بعضی از نقص های فنی هستند که ارزش تعمیر کردن ندارند.

بیشتربخوانید... لوازم یدکی کیا

  • مشکلات برقی خودرو

با اینکه ممکن است مشکلات برقی در ابتدا خیلی عادی به نظر برسند، ولی هر چقدر خودروی شما جدیدتر و پیشرفته تر باشد تعمیر مشکلات برقی آن پیچیده تر و پرهزینه تر است.

  • سوختن واشر سرسیلندر

وقتی واشر سرسیلندر خودرویی بسوزد ارزش تعمیر کردن ندارد. این یک قانون ثابت و تغییرناپذیر است. واشر سرسیلندر، بلوک سیلندر و سرسیلندر را از هم جدا می کند و وقتی از بین برود خرج زیادی به شما تحمیل می کند تا جایی که ترجیح می دهید یک خودروی صفر بخرید زیرا وقتی واشر سرسیلندر از بین می رود سیال خنک کننده و روغن موتور با هم ترکیب می شوند و بدترین مخلوط ممکن به وجود می آید یا ممکن است سیال خنک کننده وارد محفظه احتراق شود و بسوزد. در چنین حالتی هنگام رانندگی دود سفید از اگزوز خارج می شود. شاید بعد از خنک شدن خودرو همه چیز عادی به نظر برسد ولی این مشکلات دوباره از نو به وجود می آیند.

بیشتربخوانید...  خودرو کیا، راهنمای تهیه قطعات

  • انحراف شاسی خودرو

اگر خودروی شما تصادف شدیدی داشته باشد احتمال انحراف شاسی وجود دارد. وقتی بخشی از شاسی انحراف پیدا کند در اکثر موارد به ساختار اصلی خودرو نیز آسیب می رساند و احتمال دارد اجزای درونی خودرو نیز صدمه دیده باشند.

بیشتربخوانید... راهنمای خرید واترپمپ

  • گیربکس معیوب

اهمیت گیربکس به اندازه اهمیت موتور است. اگر هر یک از آنها خراب شوند خودروی شما از کار می افتد. تعویض گیربکس کار آسانی نیست و هزینه تعمیر آن نیز بسیار بالاست و بعد از تعمیر هم احتمال دارد مانند قبل درست کار نکند.

  • باتری معیوب یک خودروی هایبرید

اگر باتری یک خودروی هایبرید خراب شده باشد، تنها راه حل عقلانی خرید یک خودروی صفر کیلومتر است.

بیشتربخوانید... خرید قطعات اصلی کیا



:: موضوعات مرتبط: خودرو , ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

دلایل ارتودنسی با کشیدن دندان منطقی است، اما همیشه به این معنی نیست که بهترین روش ممکن است. اگر دندان های بیمار بیش از حد شلوغ باشد، به نظر می رسد با ایجاد فضای داخل دهان و برداشتن دندان ها، بتوان به انجام ارتودنسی کمک کرد. سپس می توان بریس ها را نصب کرد و دندان های باقیمانده را به موقعیتی منتقل کرد که فاصله آن ها طبیعی باشد.

مطالعه کنید... ارتودنسی دندان چگونه انجام میشود؟

ضرورت انجام ارتودنسی با کشیدن دندان

کشیدن دندان قبل از نصب بریس می تواند منجر به کاهش زمان مورد نیاز برای نصب بریس شود. همچنین یک روش درمانی است و از این نظر موثر است که مشکلات شلوغی دندان ها را برطرف کرده و دندان های باقی مانده را دوباره مرتب می کند. اما در برخی موارد، هیچ استدلالی وجود ندارد که استخراج دندان قبل از نصب بریس، اقدام درستی است. اما اگر شلوغی دندان ها بیش از حد زیاد باشد، بخز ایجاد فضا در داخل دهان، گزینه دیگری ندارید.

در مورد دندان های برجسته جلو نیز می تو ان این کار را انجام داد؛ چرا که آن ها برای حرکت در یک ردیف، نیاز به فضای خالی دارند و فقط می تواند از طریق کشیدن دندان ها به عقب در دهان امکان پذیر باشد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی ثابت

ملاحظات بلند مدت کشیدن دندان

  • هر دندان در دهان هدف مشخصی دارد
  • کشیدن دندان ها می تواند پیامدهای طولانی مدت داشته باشد 
  • تاثیر کشیده شدن دندان بر ساختار فک و صورت 
  • ایجاد مشکل برای کودکان در بلند مدت  
  • منجر به خروپف و آپنه در خواب 

اجتناب از کشیدن دندان

امروزه سعی می شود تا جای ممکن از ارتودنسی با کشیدن دندان اجتناب شده و به جای آن تا جای ممکن گزینه های دیگر بررسی شوند. از جمله این گزینه ها می توان به بزرگ شدن پالت اشاره کرد – همان طور که از نامش پیداست، این گزینه باعث ایجاد فضای اضافی در داخل پالت می شود تا دندان ها فضای بیشتری داشته باشند و به این ترتیب، روشی برای مقابله با برداشته شدن دندان ها است. گسترش پالت معمولاً در کودکان استفاده می شود؛ زیرا در کودکان هنوز استخوان کاملاً از بین نرفته است.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

 منبع

 

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی ثابت دو فک با ریتینر به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می شود و نقش مهمی پس از انجام ارتودنسی در محافظت روزانه از دندان ها ایفا می کند. پلاک ها راه حل مناسبی برای حفظ مدل لبخند و مرتب کردن دندان هاست.

این پلاک ها یا نگهدارنده ها پس از طی شدن کامل دوره درمان ارتودنسی مورد استفاده قرار می گیرند که توسط متخصص ارتودنسی ساخته می شوند. این کار معمولا با قالبگیری از دندان هایی که درمان ارتودنسی سریع آن ها کامل شده، انجام می گیرد. این پلاک ها دقیقا می توانند موقعیت و حالتی که توسط براکت ها و ارتودنسی ثابت ایجاده شده است را حفظ  کنند.

بیشتربخوانید... ارتباط ارتودنسی وعمل بینی

انواع ریتینر یا نگهداره

  • ریتینر ثابت

این نوع نگهدارنده ها که شامل یک سیم نازک است، در پشت دندان های جلویی فک بالا یا پایین نصب می شوند.

محل اتصال این پلاک ها دقیقا مشابه محل هایی است که در ارتودنسی ثابت وجود داشت. چون این نوع سیم در سراسر دندان ها قرار گرفته است، برای دسترسی بهتر به فضای بین دندان ها از ابزار مخصوصی که کارایی آن شبیه نخ دندان است استفاده می شود.

مزایا ارتودنسی ثابت دو فک با ریتینر

۱. دوام بالاتر به نسبت سایر ریتینرها

۲. کمک به بسته نگه داشتن فاصله بین دندان ها

۳. کمک به حفط حالت دندان پس از انجام کامل ارتودنسی سریع

۴. مانع جا به جایی دندان هایی می شود که امکان جا به جایی آن ها وجود دارد.

معایب ارتودنسی ثابت دو فک با ریتینر

۱. بیمار باید نکات ویژه تغذیه ای را رعایت کند.

۲. احتمال شکستن آن وجود دارد.

۳. تمیز کردن آن زمانبر است.

  • ریتینر متحرک

همان طور که از نام این پلاک ها پیداست، قابلیت جا به جایی دارند و متحرک هستند. پلاک های متحرک از یک پلتفرم خاص و ویژه برای نگهداری دندان ها در وضعیت ثابت پیروی می کند. این پلاک ها از ترکیب سیم و قلاب از جنس اکریلیک تشکیل شده است.

ترکیب سیم و قلاب به حفظ حالت و فرم صحیح و ارتودنسی شده، کمک بسزایی می کند.

فراموش نکنید که این نوع پلاک هم باید در طول روز استفاده شود و در مواقع ضروری می توان آنها را از دهان خارج کرد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان کودکان

مزایای ریتینر متحرک

۱‌. متحرک و قابل جا به جایی است.

۲.  رعایت ساده تر بهداشت دهان و دندان

معایب ریتینر متحرک

۱. احتمال ایجاد مشکل در تکلم

۲. به مخاطره افتادن نتایج درمان

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی دندان برای چیست؟ ممکن است سوال خیلی از افرادی باشد که به هر نحوی از وضعیت دندان های خود ناراضی هستند و میخواهند کاری روی دندان های خود به منظور زیبایی یا درمان انجام دهند. یکی از مشکلاتی که خیلی از بیماران با آن درگیر هستند، جلو بودن فک بالا است. برای این مشکل می‌توان از درمان ارتودنسی سریع عقب بردن فک بالا استفاده کرد. این روش با استفاده از فشار روی دندان‌ها باعث حرکت فک می‌شود، اسم این ناهنجاری اورجت افزایش یافته است که در بین مردم بسیار رایج است ولی در بین بعضی از افراد شدت این ناهنجاری بسیار بالا است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ژله ای

ناهنجاری‌های فک

اگر می‌خواهید بفهمید که آیا دچار ناهنجاری و انحراف فک هستید کافی است به جلوی آینه بروید و خود را در آینه به دقت بررسی کنید. خط وسط صورت خود مشخص کنید و به بررسی تقارن صورت خود توجه کنید. این مقایسه را از وسط پیشانی که در آن مو رشد کرده شروع کنید سپس ادامه می‌دهد و بین ابرو، زیر بینی تا چانه این کار را ادامه دهید. این گونه هر نوع ناهنجاری را پیدا خواهید کرد، دلایل انحراف و ناهنجارهای فک عبارت اند از:

  • سقوط یا ضربه در ناحیه چانه می‌تواند منجر به رشد بیش از حد بخشی از فک به نام کندیل فک پایین شود. به دلیل تفاوت هورمونی، به ویژه استروژن، این مشکل در در خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود.
  • بعضی از دندان و فشاری که به فک وارد می‌کنند ممکن است باعث رشد بیش از حد یا مانع رشد فک شوند، همچنین این رشد باعث نامتقارن شدن صورت نیز می‌شود.
  • نوع تنفس، با استفاده از پستانک، بطری و مکیدن انگشت و محدودیت حرکت زبانی باعث ناهنجاری فک می‌شود.
  • سندرم‌های جمجمه و صورت مانند میکروزومی همی صورت، نوروفیبروماتوز و... این سندرم کمتر شایع است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک چیست؟

درمان عقب بردن فک بالا در ارتودنسی دندانبرای چیست؟

آسیب همان طور که گفته شد ارتودنسی یکی از روش‌های درمانی است که برای اصلاح فک مورد استفاده قرار می‌گیرد. جلو بودن فک بالا باعث جلو آمدن دندان‌های جلو می‌شود و مشکل نوع مال اکلوژن را ایجاد می‌کند، اصلاح فک از طریق درمان ارتودنسی عقب بردن فک بالا زمانی امکان پذیر است که هنوز تکامل فک بالا و فک پایین به پایان نرسیده باشد. در دوران بزرگسالی، حل این مشکل دشوارتر است، اگرچه روش‌هایی برای بازگرداندن هماهنگی به دندان‌ها و صورت وجود دارد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست؟

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی چیست؟ اگر دندان های شما بهم ریخته و نامرتب هستند، یا فاصله زیادی بین دندان های شما وجود دارد، راه حل مناسب برای اصلاح این مشکلات مراجعه به مطب های دندان پزشکی است، اگر دندان های شما نیاز به ارتودنسی داشته باشند، دندان پزشک شما را به متخصص ارتودنسی ارجاع می دهد.

متخصص ارتودنسی به طور کلی دو مدل درمان برای مرتب کردن دندان های شما دارد؛ اگر حجم بی نظمی دندان ها کم باشند، او درمان ارتودنسی متحرک را پیشنهاد می دهد، ولی اگر میزان بهم ریختگی دندان ها به حدی باشد که ارتودنسی متحرک مشکل آن را حل نکند، ارتودنسی ثابت با استفاده از بریس های ارتودنسی تجویز می شود.

بیشتربخوانید... ارتباط ارتودنسی و عمل بینی

ظاهر بریس های ارتودنسی ثابت

مطالبی که در مورد ظاهر ارتودنسی گفتیم، مربوط به بریس های ارتودنسی ثابت است؛ زیرا الاینرهای ارتودنسی متحرک شفاف هستند و دیده نمی شوند، پس از نظر ظاهری برای بیمار مشکلی ایجاد نمی کنند.

اما بریس های ارتودنسی ثابت؛ شامل براکت های فلزی، سیم های ارتودنسی و کش های مخصوص ارتودنسی، به صورت ثابت روی دندان های بیمار نصب می شوند، و هنگام خندیدن و صحبت کردن بیمار، مشخص و آشکار می شوند، برای رفع این مشکل راه حل هایی وجود دارد؛ مثلا استفاده از الاینرهای شفاف متحرک، استفاده از براکت های سرامیکی و کامپوزیتی هم رنگ دندان ها به همراه کش های سفید رنگ و...

اما یک راه دیگر برای مخفی کردن اجزای ارتودنسی ثابت، قرار دادن آنها در سطح داخلی یا زبانی دندان ها است؛ یعنی به جای اینکه اجزای ارتودنسی ثابت روی سطح بیرونی دندان ها نصب شوند، در سطح داخلی آن چسبانده شوند، به این ترتیب این اجزا از دید بینندگان مخفی می شوند، به این نوع ارتودنسی، ارتودنسی زبانی یا لینگوال می گویند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان سریع

مزیت های استفاده از ارتودنسی زبانی یا لینگوال

اولین مزیت این نوع از ارتودنسی، مزیت ظاهری آن است، بعضی از افراد تمایل ندارند که درمان ارتودنسی آنها مشخص باشد، و دوست دارند بدون اینکه بقیه متوجه شوند ارتودنسی کنند، حتی اگر از براکت های سرامیکی و کامپوزیتی که هم رنگ دندان ها هستند استفاده کنید، باز هم ممکن است ارتودنسی شما دیده شود و کاملا مخفی نباشد؛ اما وقتی که براکت ها و در کل اجزای بریس ثابت ارتودنسی در سطح داخلی دندان ها قرار داده شوند، احتمال دیده شدن آنها بسیار کاهش پیدا می کند.

رعایت بهداشت در ارتودنسی زبانی یا لینگوال راحت تر از ارتودنسی معمولی است.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

انجام عمل‌های جراحی لاغری این روزها، برخلاف تصورات و شایعاتی که درباره آن‌ها وجود دارد، بسیار کم‌خطر و ایمن می‌باشند. به‌علاوه این روزها عمل‌های جراحی لاغری، برخلاف گذشته که با روش‌های بسیار تهاجمی انجام می‌شد، به‌صورت لاپاراسکوپی انجام می‌شوند. روش لاپاراسکوپی، روشی با تهاجم کمتر است و نیاز به برش‌های بزرگ وجود ندارد.

حلقه‌های قابل تنظیم معده

در این روش، یک حلقه در قسمت فوقانی معده قرار می‌دهند و یک کیسه کوچک در بالای حلقه تشکیل می‌شود و قسمت تحتانی معده در زیرحلقه قرار می‌گیرد.

مزایای استفاده از این روش

  • انجام این روش، با استفاده از یک برش کوچک امکان‌پذیر است.
  • این عمل، یک روش قابل بازگشت است و حلقه معده به‌آسانی قابل خارج‌سازی است.
  • قابل تنظیم بودن این حلقه‌ها
  • هزینه‌های کمتری نسبت به سایر روش‌های جراحی لاغری به شما تحمیل می‌کند.
  • در شکل و ظاهر معده شما تغییرات دائمی ایجاد نمی‌کند.
  • در این روش، نیاز کمتری به داروها و مکمل‌های غذایی وجود دارد.
  • در این روش، طی دو سال، 50% کاهش وزن خواهید داشت.

جراحی بای پس معده

این روش نیز، یک روش لاپاراسکوپی و کم تهاجمی است. در این روش، قسمتی از معده و روده شما برداشته‌شده و قسمت باقی‌مانده بخیه زده می‌شود.

مزایای استفاده از این روش جراحی

  • شما پس از انجام این جراحی، بسیار سریع‌تر از قبل احساس سیری می‌کنید.
  • این روش بیشترین کاهش وزن را دارد و طی 18 ماه، 65 تا 80 درصد کاهش وزن خواهید داشت.
  • این روش نیازمند ایجاد برش‌های بزرگ نیست و تحت بیهوشی کامل انجام می‌شود.
  • به علت کوتاه‌تر شدن طول روده، کالری کمتری از غذاهای مصرفی شما جذب خواهد شد.
  • زمان بهبود این جراحی کوتاه‌مدت بوده و پس از 3 روز مرخص می‌شوید.

بیشتربخوانید... عمل ساسی بای پس معده

اسلیو معده

یکی دیگر از روش های  بهترین عمل لاغری جراحی اسلیو معده است،  به این صورت انجام می‌شود که حدود 80 درصد از معده شما برداشته می‌شود. در این روش قسمت‌های باقی‌مانده از معده شما، پس از بخیه زدن به شکل موز درمی‌آید.

مزایای جراحی اسلیو معده

  • در این روش قسمتی از معده که مسئول ساخت هورمون گرسنگی است، برداشته می‌شود.
  • در این روش حدود 50 درصد وزن بدن خود را پس از گذشت شش الی دوازده، ماه از دست خواهید داد.
  • به علت طولانی‌تر بودن زمان از دست دادن وزن در این روش، نسبت به سایر روش‌های جراحی لاغری، احتمال افتادگی پوست پس از لاغری کمتر خواهد بود.
  • این جراحی با روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود.

منبع



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر
  • راهکارهای ساده مراقبت از پوست را در پیش بگیرید

مراقبت از پوست می‌تواند یک عامل مهم در حفظ ظاهر و بهبود سلامتی این بافت ارزشمند باشد. بهتر است که با روش‌های ساده، روزانه یک‌بار به پاکسازی پوست صورت اقدام کنید، با حفظ رطوبت پوست مانع از خشک شدن آن شوید و اگر بیرون می‌روید از کرم‌های ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنید.

جهت آشنایی با جراحی بینی طبیعی کلیک کنید.

  • تغذیه خود را بهبود ببخشید

طی هفته‌های قبل از جراحی بینی خوب غذا بخورید. یک رژیم غذایی متعادل و سالم داشته باشید. زیرا چنین برنامه غذایی می‌تواند به قوی شدن بدن منجر شود و اصولا تغذیه خوب می‌تواند برای داشتن یک عمل مفید باشد.

  • چند هفته (یا برای همیشه) از خیر سیگار کشیدن بگذرید

سیگار کشیدن می‌تواند توانایی بدن در بهبودی زخم‌‍‌ها و بافت‌های دستکاری شده را بسیار مختل کند. حداقل 4 هفته قبل از جراحی بینی باید مصرف سیگار را کنار بگذارید.

  • رو به یک سبک زندگی سالم‌تر بیاورید

در هفته‌های قبل از عمل بینی سعی کنید بیشتر و موثر‌تر به حفظ بهداشت و سطح سلامتی جسمی (و روحی) خود بپردازید. تا آنجا که برایتان مقدور است از عوامل بیماری‌زا یا هرچیزی که ممکن است منجر به بیماری یا کسالت شما شود دوری کنید.

  • برای تمام کارهای پیش، حین و بعد از عمل بینی برنامه‌ریزی کنید
  • آزمایش های قبل از عمل بینی را انجام دهید
  • مصرف این داروها را خیلی زود قطع کنید

درست مانند سیگار لازم است که مصرف برخی از داروها را از چند روز تا چند هفته قبل از عمل کنار بگذارید. این داروها اغلب باعث رقیق شدن خون و افزایش احتمال خونریزی می‌شوند.

بیشتربخوانید... جراحی فک

  • به فکر راحتی و آسایش بیشتر خود باشید

راحت‌ترین مکانی که می‌توانید به آرامی در آن به حالت خوابیده استراحت کرده و آرام بگیرید را پیدا کنید. پیش از عمل تا آنجا که برایان مقدور است استرات کنید و  به فکر دور کردن استرس و پریشانی از خود باشید.

  • یک روز قبل از عمل بینی دوش بگیرید

یک صابون آنتی باکتریال تهیه کنید که فاقد عطر و بو باشد. به جز این یک شامپوی مخصوص موهای خود و همچنین یک مرطوب کننده پوستی معطر تهیه کنید. شب قبل از عمل صورت، تن و بدن خود را بشویید.

بیشتر بخوانید... هزینه عمل بینی

  • از شب قبل از عمل بینی چیزی نخورید

برای انجام عمل جراحی بینی باید ناشتا باشید. برای این منظور بعد از ساعت 12 شب نه چیزی بخورید و نه بیاشامید.

منبع: بهترین جراح بینی در تهران



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

یکی از روش ها، کوچک کردن دندان های جلویی است. اما ملاحظاتی وجود دارد که ممکن است این روش بهترین انتخاب نباشد. تغییر شکل دندان های بزرگ جلویی می تواند بر روی ظاهر دندان های نیش تأثیر بگذارد و در واقع، باعث بدتر نشان دادن آنها و کاهش اعتماد به نفس شود، زیرا این کار می تواند موجب عدم تناسب در دندان ها شود. تراشیدن دندان ها معمولا به تنهایی موثر نیست، زیرا لایه های داخلی دندان در معرض هوا قرار خواهند گرفت و این منجر به حساسیت و افزایش خطر پوسیدگی یا ترک خوردگی دندان ها می شود. از دیگر روش ها، استفاده از روکش دندان، برای تغییر شکل دندان ها است. در این روش از پوششی محکم، جذاب و محافظ بر روی دندان ها استفاده می شود تا حساسیت را کاهش داده و دوام را افزایش دهد.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان

راه های کوچک کردن دندان های بزرگ

بعد از معاینه دندان ها، دندانپزشک زیبایی ممکن است یکی از راه حل های زیر را توصیه کند:

  • پیرایش: دندانپزشک زیبایی می تواند از تراش های الماس و نوارهای الماس برای مرتب سازی دقیق دندان ها استفاده کند و ممکن است لازم باشد که دندانهایتان تراش و یا اصلاح شود.
  • تراز بندی یا میزان کردن: ممکن است دندانپزشک از یک اسپرینگ نگهدارنده ( قطعه ای فلزی و قابل ارتجاع) برای تراز کردن دندان هایتان استفاده کند و یا براکت های نامرئی ارتودنسی شفاف را برای جابجایی مجدد دندان هایتان توصیه کند.
  • لمینت جدید دندان: اگر دندان های جلویی شما آنقدر بزرگ هستند که نیاز است تا دندانپزشک آنها را خیلی مرتب کند، وی پس از تراش و اصلاح دندان ها ممکن است از لمینت دندان برای پوشاندن عاج در معرض هوا (لایه زیرین مینای دندان) استفاده کند.

 صرف نظر از اینکه چه درمانی دریافت می کنید، فقط یک دندانپزشک زیبایی می تواند دندان هایتان را کوچک کند تا به نتایجی بسیار طبیعی دست یابید. در غیر این صورت، ممکن است نتایجی عکس داشته باشیم و حتی زیبایی لبخندتان به شدت کاهش یابد که اصلاح آن بسیار گران خواهد بود.
وقتی با دنداپزشک زیبایی برای داشتن لبخندی زیبا مشورت می کنید، وی صحبت های شما را به دقت گوش خواهد داد تا از اهداف شما برای مراجعه به دندانپزشکی شبانه روزی و داشتن بهترین نتیجه آگاه شود.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

عمل بینی و مزیت هایی که برای افراد به وجود می آورد سبب شده است تا افراد تحقیق های بسیار خوبی قبل از عمل را انجام دهند. یکی از مواردی که باید راجع به آن تحقیقات مناسبی به عمل آورده شود شرایط مورد نیاز برای انجام عمل می باشد.

قبل از انجام جراحی بینی باید سلامت جسمی فرد توسط پزشک تایید شود به گونه ای که فرد بیماری یا اختلال خاصی در حال یا گذشته نداشته باشد، زیرا ممکن است با وجود یک بیماری خاص اختلالی در حین عمل یا بعد از آن ایجاد شود .

یکی دیگر از شرایط عمل جراحی بینی داشتن سلامت روحی کافی می باشد، فردی که دارای وسواس فکری است و تصمیم به جراحی زیبایی بینی می گیرد نمی تواند انتظارات واقع بینانه و منطقی از این جراحی داشته باشد و در نتیجه از جراحی بینی خود رضایت کافی را کسب نمی کند و تصمیم به جراحی مجدد بینی می گیرد در نتیجه داشتن سلامت روحی، از شرایط ضروری برای جراحی زیبایی بینی می باشد .

یکی از عواملی که می تواند در نتیجه جراحی بینی تاثیر گذار باشد نوع پوست بینی است، افرادی که پوست بینی خیلی ضخیم یا خیلی نازک دارند کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی بینی نمی باشند زیرا در پوست خیلی ضخیم، برخی از اقدامات جراح و ظریف کاری ها مشاهده نمی شود .

بیشتر بخوانید … عمل بینی گوشتی

یکی از شرایط لازم برای جراحی زیبایی بینی نکشیدن سیگاراز دو هفته قبل از جراحی می باشد، افرادی که سیگاری هستند در صورتی که تا روز قبل از جراحی از کشیدن سیگار خودداری نکرده باشند انجام این جراحی به صلاح آن ها نمی باشد زیرا ممکن است در حین جراحی و بعد از آن مشکلاتی ایجاد شود بنابرین از دو هفته قبل از جراحی باید از کشیدن سیگار خودداری شود تا شرایط لازم برای جراحی ایجاد شود .

شرایط سنی افراد برای انجام جراحی بینی چگونه باشد؟

کسانی که قصد انجام عمل بینی را دارند باید شرایط سنی خوبی هم داشته باشند. معمولا این شرایط سنی از افراد بالای 18 سال شروع می شود و تا 55 الی 60 سالگی ادامه می یابد. افراد در صورتی که احساس کنند شرایط سنی و همچنین وضعیت روحی روانی و جسمانی مناسبی داشته باشند می توانند عمل بینی را انجام دهند و از مزیت های آن برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید … هزینه عمل بینی

منبع:همه چیز در مورد عمل بینی

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اضافه وزن و چاقی هرچند که تعاریف بسیار نزدیک به هم هستند اما با هم تفاوت هایی دارند. هر دوی آن ها به بالا بودن درصد چربی در بخش های مختلف بدن اشاره دارند اما درصد و میزان هر کدام متفاوت است. برای مثال کسی که چند کیلوگرم بیشتر از وزن طبیعی و نرمال خودش وزن داشته باشد میگویند اضافه وزن دارد. اما اگر همان شخص بیشتر از چند کیلوگرم (مثلا ۱۰ کیلوگرم یا بیشتر) وزن داشته باشد میگویند چاق است.

از کجا بدانم که اضافه وزن دارم یا چاق هستم؟

متداول ترین روش تشخیص چاقی از اضافه وزن کمک گرفتن از مفهوم شاخص توده بدنی یا (BMI) است. BMI روشی سریع و ساده برای کمک به شناسایی افرادی است که اضافه وزن دارند یا چاق هستند. این شاخص بر اساس فاکتورهایی مانند سن، قد، وزن و جنسیت به شما خواهد گفت که آیا شما اضافه وزن دارید یا اینکه چاق شده اید.

اگر نمیدانید که BMI شما چقدر است میتوانید به صفحه محاسبه شاخص توده بدنی مراجعه کنید.

چه عواملی باعث اضافه وزن و چاقی می شود؟

  • داشتن یک رژیم لاغری ضعیف
  • کاهش تحرک و ورزش نکردن
  • داشتن یک سبک زندگی غیرفعال
  • سابقه خانوادگی اضافه وزن یا چاقی
  • احساسات منفی مانند کسالت، غم و اندوه، عصبانیت که ممکن است در عادات غذا خوردن تأثیر بگذارد.

در صورت اضافه وزن یا چاقی چه کاری باید انجام دهم؟

ما باید در مورد برنامه کاهش وزن مناسب خود با پزشک یا متخصص چاقی (باریاتریک) خود صحبت کنید. تحقیقات جدید نشان می دهد که یک برنامه کاهش وزن و لاغری باید سه مؤلفه جهت موفقیت را داشته باشد: رژیم غذایی، ورزش و اصلاح رفتار.

عمل جراحی لاغری چگونه به کاهش وزن شما کمک میکند؟

عمل لاغری در واقع آخرین راه برای خلاص شدن از شر چاقی شما است. در این عمل یک جراح لاغری با کمک انواع تکنیک های جراحی به شما کمک میکند که ظرف مدت ۶ ماه تا ۲ سال به طور کامل از شر چاق خودتان خلاص شوید.

جهت آشنایی با پیکر تراشی کلیک کنید.

 

جراح لاغری در واقع کاری دو استراتژی مهم را برای لاغری در پیش میگیرد. اول اینکه حجم معده را کاهش میدهد تا کمتر غذا بخوریم و زودتر سری شویم، و دوم اینکه میزان جذب مواد غذایی را نیز در برخی روش ها کاهش میدهد. ترکیب عمل لاغری با رژیم غذایی سالم و ورزش سبک میتواند معجزه ایجاد کند.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کامپوزیت دندان با استفاده از مواد شیمیایی به نام رزین ساخته می شود، این ماده در پر کردن دندان نیز کاربرد دارد و هیچ گونه حساسیتی برای بدن انسان ایجاد نمی کند. برای همین پزشکان و دندانپزشکان از این ماده استفاده میکنند تا دندان های بیماران را ترمیم کنند. برای ساختن دندان به صورت کامپوزیت ابتدا باید قالب گیری صورت بگیرد و برای اینکه قالب گیری صورت بگیرد می بایست به دندانپزشک مراجعه کنید. در ادامه با بهترین دندانپزشکی جنت آباد همراه باشید.

دکتر شما می تواند تصمیم بگیرد که شما به مراحل کامپوزیت دندان نیاز دارید یا خیر، در این صورت در جلسه اول برای شما قالب گیری را انجام می دهند. و سپس شروع به درست کردن مواد دندان کامپوزیت می کند.

از کامپوزیت دندان در چه مواردی استفاده می شود؟

از کامپوزیت دندان برای درمان چندین موارد زیبایی دندان استفاده می شود، از جمله این موارد می توان به تغییر رنگ دندان ها، ترمیم دندان های کج، اصلاح خورد شدگی و ترک برداشتن دندان ها و همچنین پر کردن فضای خالی بین دندان ها اشاره کرد.

مراحل قرار دادن کامپوزیت ونیر روی دندان 

ابتدا برای اینکه ببینیم فرد به کامپوزیت احتیاج دارد یا نه می بایست او را مورد معاینه قرار دهیم که این کار با استفاده از پزشک متخصص انجام می گیرد. این مشاوره در یک جلسه انجام می شود و در این جلسه مشخص می شود که آیا فرد دارای التهاب یا بیماری لثه ای است یا خیر. بعد از اینکه مشاوره صورت گرفت در مورد اینکه نوع کامپوزیت چه باشد صحبت خواهند کرد، سپس باید تصمیم بگیرند که رنگ کامپوزیت چه باشد، چرا که اگر رنگ کامپوزیت ها با دندان های اصلی همرنگ نباشد کاملا نمایان می شوند و وجه خوبی نخواهد داشت. به همین دلیل اگر مثلا دندان های فرد سفید باشند از کامپوزیت سفید استفاده می کنند، البته معمولا قبل از انجام این کار تمام دندان ها را سفید می کنند و از کامپوزیت سفید نیز استفاده می کنند.

دندان هایی که قرار است تحت درمان قرار بگیرند از دندان های دیگر جدا می شوند تا به آنها آسیبی وارد نشود. سپس دندان پزشک از اسید استفاده می کند تا کامپوزیت بهتر به سطح دندان بچسبد. سپس دندان پزشک می تواند لایه های کامپوزیت را اضافه کند و این کار را تا جایی که از شکل نهایی راضی باشد ادامه می دهد و بعد از این که کار تمام شد شکل نهایی را صیقل میدهند تا ظاهر دندان یک دست شود.

بیشتر بخوانید... لمینت دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

امروزه بهترین راه برای جایگزین کردن دندان ها ایمپلنت دندان می باشد، چرا که با ایمپلنت می توانید دندان هایی مانند دندان های اصلی خود داشته باشید و تا آخر عمر از آن ها استفاده کنید. در بعضی از شرایط هنگامی که دندان شما می افتد و می خواهید آن را جایگزین کنید به پیوند استخوان در ایمپلنت دندان نیاز خواهید داشت چرا که تراکم استخوانی لازم در استخوان فک شما وجود ندارد و پزشکان با بررسی هایی که انجام می دهند متوجه این موضوع می شوند و برای رفع آن از پیوند استخوان استفاده میکنند.

هنگامی که دندان شما می افتد و از بین می رود، اگر به سرعت جای آن را پر نکنید، استخوان آن تحلیل می رود چرا که دیگر فشاری روی آن ناحیه وجود ندارد و این یک واکنش طبیعی است که بدن از خود نشان می دهد. از دلایل دیگری که ممکن است به خاطر آن ها تراکم استخوانی فک شما پایین باشد موارد زیر است:

  • ژنتیک
  • تصادف
  • بیماری
  • تغذیه

این موارد می توانند باعث شوند که شما به پیوند استخوان نیاز داشته باشید. از همین رو می بایست با دکتر خود مشورت کنید و اگر لازم بود این کار را انجام دهید و بعد از آن اقدام به ایمپلنت کنید.

بیشتر بخوانید... لمینت دندان چیست

دلایل پیوند استخوان در ایمپلنت دندان چیست؟

هنگامی که استخوان فک تحلیل می رود و خاصیت خود را از دست می دهد، نمی تواند یک دندان را روی خود حفظ کند و فشارهایی که به این دندان وارد می شود، باعث آسیب رسیدن به فک شما خواهد شد.

کاشت یک دندان جدید و جایگزین کردن آن با دندان قبلی نیازمند یک استخوان متراکم است تا با استفاده از آن بتواند فشار هایی که به آن وارد می شود را تاب بیاورد. بنابراین کسانی که میخواهند کاشت دندان را انجام دهند اما تراکم استخوان های فک آنها کم است، می بایست از پیوند استخوان در ایمپلنت دندان استفاده کنند.

بیشتربخوانید... ونیر کامپوزیت

چه مقدار زمان برای بهبودی پیوند استخوان نیاز است؟

برای اینکه پیوند استخوان در ایمپلنت دندان انجام شود نیاز است که بیمار استراحت کافی را انجام دهید تا استخوان کاملا جوش بخورد و مقاومت لازم را به دست بیاورد. در این زمینه می بایست گفت که زمان لازم برای بهبودی بین 4 تا 9 ماه می باشد و از آنجایی که در این مدت قرار است استخوان جوش بخورد نیاز است که از موادی که به استخوان آسیب وارد می کنند دوری کنید تا بهبودی روند سریع تری داشته باشد.

منبع:تاج دنتال کلینیک

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ورزشکاران جزء افرادی هستند که سالم زندگی می کنند و معمولا فرم بدنی و چهره آن ها مناسب و زیبا است. در حالت معمولی کمتر پیش میاید که یک ورزشکار بدون هیچ دلیلی و صرفا به خاطر زیبایی عمل بینی انجام دهد. آن ها بیشتر به دنبال آسیب دیدگی بینی اقدام به انجام عمل جراحی می کنند. در کنار ترمیم شکستکی بینی، انحراف تیغه بینی و سایر مشکلات دیگری که ممکن است حین تمرین یا مسابقه برایشان پیش بیاید، شاید ورزشکاری دوست داشته باشد که عمل زیبایی بینی نیز انجام دهد.

مشکلات تنفسی برای ورزشکاران

از آنجا که ورزشکاران مدام در حال فعالیت هستند و نیاز به یک سیستم تنفسی بسیار قوی و کارآمد دارند، چنانچه هر عاملی باعث کاهش تنفس یا اخلال در تنفس شود می تواند روی کیفیت ورزش آنها تاثیر منفی بگذارد. شکستگی، انحرافات، مشکل پولیپ بینی، مشکل سینوس بینی، کوچک بودن بینی، نامقارن بودن آن و سایر مشکلات مشابه می توانند به راحتی باعث افت یک ورزشکار شوند. اما با انجام یک عمل بینی این مشکلات برطرف شده و دوباره ورزشکار را به یک سیستم تنفسسی نرمال برمی گردانند.

شرایط عمل بینی برای ورزشکاران

نکاتی که در ادامه بررسی شده به شما کمک می کند تا به عنوان ورزشکار دوره نقاهت بعد از عمل بینی را بهتر و سریعتر پشت سر بگذارید و آسیبی به بینی عمل شده شما وارد نشود.

  • رژیم غذایی بعد از عمل بینی را رعایت کنید
  • از بلد کردن اجسام سنگین خودداری کنید
  • با دقت و به درستی چسب بینی بزنید
  • از برخورد هرگونه شی به بینی خودداری کنید
  • لباس با یقه مناسب بپوشید
  • سر خود را حین خواب بالا نگاه دارید
  • تا مدتی ورزش انجام ندهید
  • به طور مرتب با جراح خود ملاقات داشته باشید
  • ورم بینی خود را مدیریت کنید

مشاهده کنید... عکس قبل و بعد عمل بینی

چه مدت بعد از عمل بینی ورزش کردن مجاز است؟

هفته اول و دوم

طی این دو هفته که احتمالا چسب بینی و اسپلینت استفاده می کنید و شاید هم تامپون بینی، بهتر است که به جز یک پیاده روی ساده هیچ فعالیت دیگری انجام ندهید.

هفته سوم

طی هفته سوم میتوانند ورزش های نسبتا سبک را آغاز کنند.

هفته های چهارم و پنجم

در این هفته می توانید به راحتی خم شوید و با احتیاط و با نظر متخصص و جراح بینی شنا کنید.

هفته ششم

از این هفته به بعد می توانید دویدن را آغاز کنید. ولی به هیچ عنوان هیچ ورزشی را که با توپ سروکار دارند را انجام ندهید.

منبع: دکتر شاهین شمس



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کلید ها و پریزهای هوشمند به شما این امکان را می‌‏دهند تا با فشار یک دکمه یا با یک برنامه ساده، چراغ‌ها و لوازم الکتریکی خود را کنترل کنید. کلید و پریز هوشمند با برنامه‌ای که در تلفن همراه یا رایانه نصب می‌‏شود، به شما امکان می‌‏دهد تا از راه دور سیستم را کنترل کنید.

پریز هوشمند چگونه کار می‌کند

پریزهای هوشمند را می‌‏توان به پریز دیواری متصل کنید. این دستگاه معمولی خانه شما را به یک خانه هوشمند تبدیل خواهد کرد. این پریزها از طریق بلوتوث یا Wi-Fi به تلفن همراه شما متصل می‏‌شوند. زمانی که خارج از خانه هستید، می‌توانید پریزها را کنترل کنید. با استفاده از این پریزهای هوشمند می‌توانید ماشین لباسشویی، چراغ های اتاق، پنکه های سقفی، دستگاه قهوه ساز و بسیاری از دستگاه های الکتریکی خود را کنترل کنید.

کلید هوشمند چگونه کار می‌کند

کلیدهای هوشمند با استفاده از جعبه‌های دیواری نصب می‌‏شوند. این کلیدها به شما در کنترل روشنایی منزل کمک می‏‌کنند. کلیدهای هوشمند از طریق اینترنت به موبایل متصل می‏‌شوند. با استفاده از اپلیکیشنی که روی موبایل خود نصب کرده اید روشنایی خانه را کنترل کنید. می‌‎توانید از این کلیدها برای کنترل لوازم منزل خود از هر جایی که می‏خواهید استفاده کنید.

اینترنت اشیا

کاربرد کلید و پریز هوشمند

کلید و پریز هوشمند مصرف انرژی را به صورت چشمگیری کاهش می‎دهند. علاوه بر خانه‌های مسکونی در بیمارستان‌ها و هتل‌ها نیز می‌تواند کاربرد داشته باشد. در ادامه به چند نمونه از کاربردهای آن اشاره خواهیم کرد.

بیمارستان های هوشمند: استفاده از کلیدها و پریزهای هوشمند در بیمارستان موجب می‌‏شود تا هزینه‌های ناشی از مصرف انرژی به حداقل برسند. همچنین استفاده از کلید و پریزهای هوشمند باعث بهبود در عملکرد لابراتوارها و سیستم‌های بیمارستان می‌‏شود. با تنظیم برنامه زمانبندی کلید و پریزهای هوشمند، می‌‏توان روشنایی اتاق بیماران و راهروهای بیمارستان را از هر جایی مدیریت کرد.

هتل‌های هوشمند: هتل‌ها به دلیل روشنایی بیش از اندازه مجبور به پرداخت هزینه‌های فراوانی می‌شوند. با نصب پریز و کلید هوشمند، هزینه‌های مصرف انرژی به صورت چشمگیری کاهش می‌‏یابد. به طور مثال مسافران هنگام خارج شدن از اتاق خود فراموش می‏‌کنند لامپ های اتاق را خاموش کنند، کلید هوشمند این امکان را دارد که تشخیص بدهند کسی در اتاق نیست و به صورت خودکار جریان برق را قطع کند.

بیشتربخوانید.... سیستم امنیتی هوشمند

کلید و پریز هوشمند چه قابلیت‌هایی دارند؟

١. کنترل از راه دور

٢. مدیریت مصرف دستگاه‌های متصل

٣. بالا بردن امنیت

بیشتربخوانید... هوشمند سازی دیتاسنتر



:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

امروزه بهترین راه برای جایگزین کردن دندان ها ایمپلنت دندان می باشد، چرا که با ایمپلنت می توانید دندان هایی مانند دندان های اصلی خود داشته باشید و تا آخر عمر از آن ها استفاده کنید. در بعضی از شرایط هنگامی که دندان شما می افتد و می خواهید آن را جایگزین کنید به پیوند استخوان در ایمپلنت دندان نیاز خواهید داشت چرا که تراکم استخوانی لازم در استخوان فک شما وجود ندارد و پزشکان با بررسی هایی که انجام می دهند متوجه این موضوع می شوند و برای رفع آن از پیوند استخوان استفاده میکنند.

هنگامی که دندان شما می افتد و از بین می رود، اگر به سرعت جای آن را پر نکنید، استخوان آن تحلیل می رود چرا که دیگر فشاری روی آن ناحیه وجود ندارد و این یک واکنش طبیعی است که بدن از خود نشان می دهد. از دلایل دیگری که ممکن است به خاطر آن ها تراکم استخوانی فک شما پایین باشد موارد زیر است:

  • ژنتیک
  • تصادف
  • بیماری
  • تغذیه

این موارد می توانند باعث شوند که شما به پیوند استخوان نیاز داشته باشید. از همین رو می بایست با دکتر خود مشورت کنید و اگر لازم بود این کار را انجام دهید و بعد از آن اقدام به ایمپلنت کنید.

بیشتر بخوانید... لمینت دندان چیست

دلایل پیوند استخوان در ایمپلنت دندان چیست؟

هنگامی که استخوان فک تحلیل می رود و خاصیت خود را از دست می دهد، نمی تواند یک دندان را روی خود حفظ کند و فشارهایی که به این دندان وارد می شود، باعث آسیب رسیدن به فک شما خواهد شد.

کاشت یک دندان جدید و جایگزین کردن آن با دندان قبلی نیازمند یک استخوان متراکم است تا با استفاده از آن بتواند فشار هایی که به آن وارد می شود را تاب بیاورد. بنابراین کسانی که میخواهند کاشت دندان را انجام دهند اما تراکم استخوان های فک آنها کم است، می بایست از پیوند استخوان در ایمپلنت دندان استفاده کنند.

بیشتربخوانید... ونیر کامپوزیت

چه مقدار زمان برای بهبودی پیوند استخوان نیاز است؟

برای اینکه پیوند استخوان در ایمپلنت دندان انجام شود نیاز است که بیمار استراحت کافی را انجام دهید تا استخوان کاملا جوش بخورد و مقاومت لازم را به دست بیاورد. در این زمینه می بایست گفت که زمان لازم برای بهبودی بین 4 تا 9 ماه می باشد و از آنجایی که در این مدت قرار است استخوان جوش بخورد نیاز است که از موادی که به استخوان آسیب وارد می کنند دوری کنید تا بهبودی روند سریع تری داشته باشد.

منبع:تاج دنتال کلینیک



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

افرادی که شاخص توده بدنی یا bmi بالایی دارند معمولا نمیتوانند با روش های معمول لاغری  مانند ورزش کردن یا مصرف میوه و سبزیجات وزن کم کنند. این افراد لازم است تا برای لاغری از یک متخصص و جراح لاغری کمک بگیرند و در کنار عمل لاغری رو به یک رژیم غذایی کم کالری سالم و تحرک کافی بیاورند.

۱۱میوه شگفت انگیز که میتوانند به لاغری شما کمک کنند

۱. گریپ فروت

گریپ فروت میوه ای خوشمزه و چیزی مابین پوملو و پرتقال است و معمولاً در بهترین رژیم های لاغری و کاهش وزن به فراوانی یافت میشود.

۲. سیب

سیب ها ازمیوه های کم کالری و دارای فیبر زیادی هستند. این میوه برای کاهش وزن بسیار مفید هستند.

۳. انواع توت ها

انواع بری مانند توت فرنگی، کران‌بری، راسبری و … که ما آن ها را با نام انواع توت ها میشناسیم بسیار مغذی و کم کالری هستند. همچنین توت ها توانایی سیرکنندگی دارند.

۴. میوه های تابستانی

میوه های تابستانی گروهی از میوه های فصلی هستند که دارای نمای خارجی گوشتی و دانه در قسمت داخلی هستند. آنها شامل هلو، آلو، گیلاس، شلیل و زردآلو و … هستند.

میوه‌های تابستانی کالری کمی دارند و غنی از مواد مغذی مانند ویتامین C و A هستند که باعث شده این میوه ها برای افرادی که سعی در کاهش وزن و لاغری دارند بسیار عالی باشد

۵. پشن فروت

برای کاهش وزن و لاغری لازم است تا پشن فرووت به طور کامل مصرف شود.

۶. ریواس

ریواس در واقع یک سبزی است، اما در اروپا و آمریکای شمالی از آن اغلب به چشم یک میوه نگاه میشود.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری

۷. کیوی

کیوی منبع عالی ویتامین C، ویتامین E، فولات و فیبر هستند و فواید سلامتی قابل توجهی دارند.

۸. خربزه

خربزه کالری کمی دارد و از آب بالایی برخوردار است و همین باعث می شود از نظر کمک به لاغری و کاهش وزن بسیار با ارزش باشند.

۹. پرتقال

پرتقال مانند تمام مرکبات دیگر، کالری کمی دارد در حالی که دارای ویتامین C و فیبر زیادی است.

۱۰. موز

برخی از افرادی که قصد لاغر شدن دارند به دلیل داشتن قند و کالری زیاد از مصرف موز خودداری می کنند. در حالی که موزها نسبت به بسیاری از میوه های دیگر کالری بیشتری دارند، اما از نظر مواد مغذی نیز چگال تر هستند.

۱۱. آووکادو 

آووکادو یک میوه چرب و کم کالری است که در آب و هوای گرم رشد می کند.

منبع: http://www.gymju.ir/



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی یکی از روش های نوین پزشکی می باشد که توسط آن مشکلات دهان و دندان برطرف می شود. ارتودنسی ها دارای انواع مختلفی هستند؛ ولی بیشترین نوعی که استفاده می ‌شود و می ‌تواند تقریبا تمام موارد مربوط به مشکلات دندان را حل کند، ارتودنسی نوع سنتی یا ارتودنسی ثابت است، این ارتودنسی از سیم براکت و نوارهای لاستیکی تهیه تشکیل شده است که روی دندان ها قرار می گیرند و ایجاد کشش در دندان ‌ها می کنند و پس از مدتی به مرور کار جابجایی دندان صورت می گیرد و دندان ها به نقطه درست خودشان انتقال پیدا می کنند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک چیست؟

ارتودنسی غرب تهران چگونه است؟

ارتودنسی غرب تهران دارای پزشکان و دندانپزشکان متخصص ارتودنسی بسیار با تجربه و با مهارت می باشد که می توانند با استفاده از لوازم و تجهیزات پیشرفته جدید، دندان های شما را بررسی کنند و مشکل آن را توسط درمان ارتودنسی برطرف کنند.

ارتودنسی عملکردی چیست؟

ارتودنسی عملکردی در کنار اینکه می ‌تواند دندان‌ ها را حرکت دهد و به جای درستشان انتقال دهد، می ‌تواند فک را هم اصلاح کند و ظاهر صورت را بهبود ببخشد و مشکلاتی مانند آپنه خواب و درد صورت را کاهش دهد، با استفاده از ارتودنسی عملکردی شما می توانید چند مشکلتان را حل کنید. یعنی هم مشکل ناهنجاری دندان تان و هم مشکل ناهنجاری فک تان در واقع این ارتودنسی با تمرکز بر نتایج عملکردی برای بیمارانی که چندین دلیل برای انجام ارتودنسی جامع دارند، ایده آل می باشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست؟

آیا ارتودنسی جراحی نیاز دارد؟

معمولا می‌توان گفت که بدون ارتودنسی جراحی، امکان گسترش فک وجود ندارد؛ ولی باید بدانید که در سال های اخیر به لطف تکنیک ‌های ارتودنسی جایگزینی که در ارتودنسی استفاده می شود و برای افزایش مشخصات صورت و اصلاح اوربایت دیگر نیازی به جراحی ندارد و یا نیازی نیست که شما دندانتان را بکشید، با داشتن گزینه های جایگزین در ارتودنسی غرب تهران شما می توانید تا جایی که ممکن است دندان هایتان را بدون جراحی و کشیدن دندان به وسیله ارتودنسی درمان کنید.

مشکلاتی که ناهنجاری دندان ها ایجاد می کنند

  • شکل صورت ناخوشایند
  • لبخند ناخوشایند
  • احتمال ایجاد خر و پف یا آپنه خواب
  • ملتهب شدن مفاصل فک که باعث میگرن و سر درد می شود.
  • بالا رفتن شدت ناهنجاری که با گذشت زمان مشکل در جویدن غذا و بلعیدن آن ایجاد میشود که این مشکل باعث ایجاد بیشتر بیماری های تنفسی مانند آسم، خروپف،عفونت‌گوش، تکرارسرماخوردگی و اضطراب میشود.

 بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی دندان

منبع: http://www.bestdentists.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

چاقی هر ساله شیوع بیشتری پیدا می‌کند. چاقی مفرط و حتی اضافه وزن عارضه‌ هایی هستند که خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی و سایر مشکلات دیگر را افزایش می دهند و می توانند مشکلات زیادی برای کمر، مفاصل و به طور کلی سیستم اسکلتی ما ایجاد کنند. علاوه بر این ها، حالت شدید چاقی می تواند در توانایی باروری و فرزند آوری سالم تأثیر بسزایی داشته باشد.اگر به فکر افزایش شانس باروری خود هستید، حتما باید وزن ایده آلی داشته باشید و به عبارتی در یک محدوده وزنی سالم قرار بگیرید. حتی اگر چاقی مفرط دارید میتوانید با روش هایی از جمله انواع جراحی لاغری برای باردری، سلامتی خود را به دست آورده و به راحتی صاحب فرزند شوید.

کاهش شاخص توده بدنی مساوی با افزایش باروری

بالا بودن شاخص توده بدنی (حتی بیشتر از ۳۵ یا ۴۰) میتواند نه تنها باعث نازایی در خانم ها شود بلکه روی باروری مردان نیز تاثیر میگذارد. اما خبر خوب  این است که حتی با کاهش ۵ درصد از اضافه وزن خود می توان شانس بارداری را به شدت افزایش داد.

کاهش وزن و سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

سندروم تخمدان پلی کیستیک یکی از مشکلات شایع در میان زنان است که باعث ناباوری میشود. زیرا تخمدان ها به جای اینکه مبدا باوری باشند عملا تحت تاثیر انواع کیست های ریز  و درشت کارایی خود را از دست میدهند. اضافه وزن و ابتلاء یا تشدید سندروم تخمدان پلی کیستیک با هم ارتباط مستقمی دارند. افزایش وزن و چاقی میتواند احتمال ابتلاء و همچنین شدت این سندورم را افزایش دهد. و برعکس، کاهش وزن نیز نقش به سزایی در کاهش این بیماری دارد.

به طور کلی عدم تعادل هورمونی باعث PCOS می شود و این عدم تعادل می تواند از بارداری جلوگیری کند. علاوه بر این، بسیاری از زنان مبتلا به PCOS افزایش وزن را تجربه می کنند. با این حال، مشخص شده هنگامی که زنان مبتلا به این سندروم شروع به ورزش و مصرف یک رژیم لاغری سریع می کنند، بسیاری از آنها دوباره شروع به تخمک گذاری و باروری می کنند.

انواع عمل جراحی لاغری برای کاهش وزن و افزایش باروری

  • عمل اسلیو معده
  • عمل جراحی بای پس معده
  • عمل لاغری بای پس روده
  • ساسی بای پس
  • پلیسه معده
  • باندینگ معده

منبع: بهترین جراح لاغری در تهران

 

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

روکش دندان از چندین سال قبل به صورت حرفه‌ای در بسیاری از کلینیک‌های کشور انجام می‌شود. روکش دندان درواقع پوششی از جنس سرامیک، کلاهک فلزی و یا تلفیقی از این دو است. این روکش‌ها در دندان‌های پوسیده و ترک خورده تعبیه می‌شوند و لبخندی زیبا به افراد هدیه می‌بخشند. این روکش‌ها همچنین مقاومت دندان‌های ضعیف‌شده را افزایش داده و آن‌ها را بازیابی می‌کنند.
اما سوالی که ذهن اکثر افراد را در این اوضاع آشفته بازار مشغول کرده، هزینه روکش کردن دندان است. درواقع هزینه روکش به عوامل موثر زیادی بستگی دارد که در این مطلب قصد داریم تا به صورت مفصل به آن‌ها بپردازیم. به طور کلی عوامل زیر بر قیمت روکش‌های دندان تاثیرگذارند:

  • نوع روکش
  • کلینیک
  • میزان خرابی دندان و غیره

بیشتربخوانید... لمینت دندان چیست؟

انواع مختلف روکش دندان

یکی از عواملی که بر قیمت روکش دندان تاثیر می‌گذارد، نوع روکش است. روکش‌های دندان شامل روکش فلزی، روکش سرامیکی، روکش زیرکونیا (Pfm) می‌شوند. هر کدام از این روکش‌ها مزایا و معایب خود را دارند.
روکش فلزی: این روکش‌ها بهترین نوع روکش دندان محسوب شده و هرگز موجب سایش دندان‌های کناری نمی‌شوند. این روکش‌ها بسیار ماندگار بوده و مقاوم هستند. تنها عیب آن‌ها نیز شکل ظاهریشان است که دندان‌ها را به صورت مصنوعی جلوه می‌دهد.
روکش سرامیکی: از مزایای این روکش‌ها می‌توان به طبیعی جلوه دادن دندان اشاره کرد. همچنین این روکش‌ها مناسب افرادی است که به روکش‌های فلزی و Pfm آلرژی دارند. تنها عیب آن نیز ضعیف بودن آن است.
روکش Pfm یا زیرکونیا: طول عمری متوسط و استحکام بالا از مزایای این نوع روکش است. اما معایب آن عبارتند از بیشتر تراش خوردن ضخامت دندان، سایش دندان‌های کناری، نمایان بودن لبه روکش و ترک خوردن دندان که این امر توجه‌ها را از آن کم کرده است.

دندان های جلو با توجه به سطح بزرگ و نمایان بودن در جلوی دهان نیاز به دقت و ظرافت بالاتری برای روکش شدن دارند. کیفیت کار دندانپزشک در روکش کردن دندان های جلو، تاثیر زیادی در طرح لبخند بیمار دارد.

بیشتربخوانید... کامپوزیت دندان

مزایای روکش دندان عبارتند از:

  • حفظ ساختار دندان در برابر پوسیدگی و شکستگی
  • ترمیم دندان
  • مانع پیشرفت ترک دندان
  • بازگرداندن عملکرد جویدن
  • قیمت مناسب

معایب روکش دندان عبارتند از:

  • عفونت دندان در صورت درست تعبیه نشدن روکش‌ها
  •  واکنش‌های آلرژیک
  • پوسیدگی دندان
  • جابجایی روکش و حتی لق شدن آن

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی (تغییر شکل بینی)، به‌منظور بهبود ظاهر بینی صورت می‌پذیرد، به‌نحوی‌که ظاهر بینی هماهنگی بیشتری با دیگر اجزاء صورت به دست آورد و عملکرد آن نیز حفظ یا بهتر از قبل ‌شود. در گذشته، یکی از جنبه‌های منفی عمل جراحی بینی، روند ناراحت‌کننده بهبودی آن بود. به‌ منظور کنترل عوارض جانبی این روش، جراح از یک روش شناخته‌شده‌ای تحت عنوان “پانسمان بینی” استفاده می‌نمود. پانسمان بینی هر چند در ظاهر ناخوشایند بود اما پس از جراحی بینی امری متداول تلقی می‌گردید، خواه جراحی به‌ منظور زیبایی انجام شده باشد و خواه به ‌منظور بهبود عملکرد و رفع انسداد بینی، در این حالت بیمار مجبور بود با پانسمان بینی کنار بیاید تا نتیجه دلخواه به دست آید.

بیشتربخوانید... عمل بینی استخوانی

نقش تامپون ها بعد از جراحی بینی

  • ابتدائاً این که تامپون ها از بروز هرگونه خونریزی جلوگیری می کنند.
  • دومین مزیت این است که به دلیل این که بعد از جراحی بینی ساختار بینی شکل پذیر است و نرم است به راحتی امکان بروز مشکل وجود دارد.
  • از سوی دیگر نیز تامپون ها موجب محکم شدن تیغه بینی می شوند.

بیشتربخوانید... قیمت عمل بینی

آیا برداشتن تامپون بینی درد دارد؟

انجام این کار با استفاده از مواد جدید مورد استفاده در تامپون و تکنیک‌های جراحی مدرن بهبود مشخص پیدا کرده و ناراحتی کمتری برای فرد نسبت به گذشته به همراه دارد. هنگامی که تامپون بینی بزرگ باشد، جراح معمولاً از یک نوع لوله در داخل بینی بیمار استفاده می‌کند تا به این ترتیب تا حدودی عبور هوا از مسیر بینی امکان‌پذیر شود. با وجودی که مسیر ایجاد شده توسط این لوله برای عبور هوا زیاد نیست، با استفاده از این روش هنگام خارج کردن تامپون، فضای اشغال شده توسط لوله امکان وارد کردن داروی بی‌حسی و ضد احتقان را به داخل بینی ایجاد خواهد کرد. به این ترتیب با استفاده از این روش می‌توان ناراحتی و خونریزی ایجاد شده به خاطر خارج کردن تامپون را کاهش داد.
با استفاده از این روش هنگامی که تامپون از بینی خارج می‌شود، بیمار نباید با احساس ناخوشایند یا درد مواجه گردد. علاوه بر این معمولاً به افراد توصیه می‌شود یک ساعت قبل از این مرحله از درمان یک یا دو قرص مسکن مصرف کند. با این وجود عامل کلیدی در خارج کردن بدون درد استفاده از مواد بی‌حسی در ناحیه داخل بینی است. انجام این کار با چکاندن قطره‌های بی‌حسی در داخل حفره‌های بینی انجام شده و مدت زمان لازم برای اثربخشی آن در حدود پنج دقیقه است.

منبع: دانستنی های عمل بینی



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

حتی کسانی که دارای دندان های معمولی هستند برای زیبا تر شدن دندان هایشان از لمینت دندان استفاده میکنند و لبخند زیبا تری را پیدا میکنند. اما این گونه افراد نیز باید تا یک مدت از آن ها مراقبت کنند تا حساسیت دندان ها از بین برود. برای اینکه بتوانید لمینت دندان را انجام دهید می توانید به مراکز دندان پزشکی که در تهران وجود دارند بروید و بعد از معاینه این کار را انجام دهید و اگر دندان های شما شکسته یا کج شده است نگران نباشید چرا که با استفاده از لمینت سرامیکی می توان آن ها را درست کرد.

بیشتربخوانید... کامپوزیت دندان

چرا باید بعد از لمینت دندان ها مراقبت کنیم؟

هنگام انجام انجام عمل لمینت، مینای دندان ها را از بین می برند تا بتوانند لمینت را روی آن قرار دهند و زمانی که لمینت روی دندان ها به جای مینای دندان قرار میگیرد، دندان با گرما و سرمای نوشیدنی ها واکنش نشان می دهد و درد میگیرد. البته این کار در مرور زمان باعث ضعیف شدند دندان ها می شود به طوری که می تواند شما را اذیت کند و بنابر این می بایست مراقبت های لازم بعد از لمینت دندان را انجام دهید تا دندان های شما بتوانند خودشان را با شرایط موجود وقف دهند.

بیشتربخوانید... ترمیم و زیبایی دندان

بعد از مدتی که از لمینت دندان های خود مراقبت کردید می توانید متوجه شوید که دیگر دندان های شما نسبت به تغییرات دما واکنش نشان نمی دهند. از دیگر دلایلی که باید از لمینت مراقبت کنید این است که لمینت دندان ممکن است که خراب شود و باید مراقبت های لازم را انجام دهید تا از خرابی لمینت ها جلو گیری کنید. لمینت های سرامیکی قابل ترمیم نمی باشند و نمی توانید آنها را تر میم کنید و اگر دچار آسیب دیدگی شوند باید آن ها را تعویض کنید. به همین دلیل باید بهداشت را نیز رعایت کنید و از فشار آوردن به لمینت نیز پرهیز کنید چرا که اگر بخواهید لمینت خود را دوباره تعویض کنید باید هزینه اضافی هم پرداخت کنید.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان چیست؟

اگر لمینت دندان دچار آسیب شود چگونه می توان آن را ترمیم کرد؟

اگر لمینت دندان های شما دچار آسیب شوند و نتوانید مراقبت های لازم بعد از لمینت دندان را انجام دهید می بایست لمینت های خود را تعویض کنید. برای تعویض کردن به پزشک خود مراجعه کنید و از او بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد که این کار هزینه لمینت دندان اضافی در بر دارد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

روش های طبیعی بسیاری برای سفید کردن دندان ها وجود دارد.

سفید کردن دندان ها به روش خانگی

کیت های سفید کننده زیادی در خانه وجود دارد، از جمله سفید کننده های رنگی و نوارها. میزان تاثیر این روش‌ها بستگی به مقدار ماده سفید کننده موجود در آن دارد. کیت های خانگی ارزان تر هستند اما به دلیل اسیدی بودن از نظر ایمنی ممکن است مشکلاتی را موجب شوند. بنابراین احتمال این که این کیت ها به دندان شما آسیب برساند زیاد است.

بیشتربخوانید... لمینت دندان

سفید کردن دندان در مطب

سفید کردن دندان ها توسط دندانپزشک، می تواند سریع تر دندان ها را روشن تر کند. محلول سفید کننده معمولاً قوی تر از کیت های خانگی است. همچنین ممکن است از نور، گرما یا ترکیبی از هردو برای سرعت بخشیدن و افزایش روند سفید کردن استفاده شود.
سفید کردن دندان های حرفه ای و کارآمد، محبوب ترین روش زیبایی آرایشی امروزه در جهان است. بر خلاف سیستم های خانگی که دارای ترکیب کننده های سفید کننده با دوز کم هستند، سفید کردن دندان در محل، تحت شرایطی که با دقت کنترل می شود انجام می گیرد و امکان استفاده ایمن، بدون درد از غلظت نسبتاً بالای ژل سفید کننده را فراهم می آورد.

بیشتربخوانید... ونیر دندان

مزایای سفید کردن دندان ها در مطب

  • سریعترین نتیجه را ایجاد می کند.
  • بی خطرترین نوع سفید کننده است.

معایب سفید کردن دندان ها در مطب

  • گران تر از گزینه های جایگزین خانه است.
  • حساسیت دندان یکی از موارد احتمالی می باشد.
  • نتیجه غیرقابل پیش بینی است.

بیشتربخوانید... اصلاح طرح لبخند

روش سفید کردن دندان ها در مطب

در حالی که جزئیات ممکن است متفاوت باشد، روال نسبتاً استانداردی برای سفید کردن دندان ها در مطب ها دنبال می شود که به طور معمول مراحل آن دردناک یا ناراحت کننده نیست.
مراحل سفید کردن دندان ها در مطب به این صورت است که یک جمع کننده گونه در دهان قرار می گیرد و تمام دندان هایی را که هنگام لبخند زدن قابل مشاهده است، در معرض قرار می دهد. ژل سفید کننده حاوی پراکسید هیدروژن روی دندان های ناحیه زیبایی انجام می شود و تقریباً 15 تا 30 دقیقه در آن نگه داشته می شود.
پس از استفاده از ژل نهایی، گیرنده های گونه برداشته می شوند و دهان بیمار شستشو داده می شود.

منبع: دندانپزشکی شبانه روزی جنت آباد

 

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر بینی شما پس از جراحی زیبایی بینی طوری است که در تناسب و هماهنگی کامل با صورت و اجزای آن باشد نتیجه عمل شما طبیعی است و گفته می شود شما عمل بینی طبیعی انجام داده اید.

اما اگر هارمونی صورت شما به واسطه شکل و ظاهر بینی پس از عمل به هم ریخته باشد نتیجه عمل شما طبیعی نیست.

چه چیزی باعث می شود که یک عمل بینی طبیعی داشته باشیم؟

ما بیان کردیم که مفهوم جراحی طبیعی بینی هم به دلیل خواسته های بیمار و هم به دلیل خطوط فیزیکی صورت از بیماری به بیمار دیگر متفاوت است. با وجود این، جراحی بینی طبیعی برای هر شخصی امکان پذیر است.

برای داشتن نتایج طبیعی و زیباتر، ابتدا باید یک جراح بینی خوب انتخاب کنید که بتوانید به او اعتماد کنید زیرا تقریبا همه چیز به جراح بستگی دارد.

چطور یک جراح بینی خوب پیدا کنیم؟

پس از انتخاب درست جراح، کارهایی که باید برای رسیدن به نتایج طبیعی انجام شود توسط جراح شما و با توجه به انتظارات شما تعیین می شود. مواردی که جراح زیبایی شما برای جراحی یک جراحی خوب و طبیعی به آن توجه خواهد کرد عبارتند از:

  • سازگاری کامل بینی با ویژگی های صورت
  • پهن نبودن یا باریک نبودن جلوی بینی
  • تناسب پل بینی با نوک بینی
  • و …

همچنین جراح به فاکتورهای زیر که همگی در داشتن عمل بینی طبیعی تاثیرگذار هستند توجه زیادی خواهد کرد تا در نهایت عمل  بینی طبیعی با ظاهری نرمال و هارمونیک باشد.

تقارن

بینی عضوی است که در قسمت میانی صورت قرار دارد. وقتی صورت 3 قسمت مساوی در نظر گرفته شود، بینی که با دو قسمت دیگر حاصل سازگار و متناسب است ، به بینی طبیعی تبدیل می شود.

نسبت طلایی (اندازه مناسب بینی)

در نظر گرفتن نسبت طلایی یا اندازه مناسب بینی نسبت به اجزای صورت در جراحی زیبایی بینی برای داشتن بینی طبیعی بسیار مهم است. در حقیقت ، مجسمه سازان دوره رنسانس هنگام ایجاد مجسمه های خود از فرمول نسبت طلایی استفاده می کردند. در نقطه ای که امروز به آن رسیده ایم ، نسبت طلایی اهمیت زیادی در جراحی زیبایی بینی پیدا کرده است.

هماهنگی

 از آنجا که بینی یک ساختار 3 بعدی است ، تمام قسمت ها باید با یکدیگر هماهنگ شوند. علاوه بر این، باید متناسب با ویژگی های منحصر به فرد چهره همه افراد باشد.

بیشتربخوانید... هزینه عمل بینی در سال 1400

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بریس های متحرک از یک صفحه پلاستیکی ساخته شده اند که سیم ها از دو طرف آن وصل می شوند، این سیم ها به دندان ها گرفته می شوند تا بریس ها را محکم در موقعیت خود نگه دارند. دستگاه متحرک عملکرد محدودی دارد و بیشتر محدود به جا به جایی دندان یا باز شدن قوس ها است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت چیست؟

عملکرد بریس متحرک ارتودنسی

بریس متحرک باید همیشه استفاده شود، فقط می توانید آن را برای ورزش و تمیز کردن بردارید. در ابتدا ممکن است احساس عجیب و غریبی داشته باشید؛ زیرا مقداری از فضای دهان شما توسط بشقاب پلاستیکی اشغال شده است، اما نگران نباشید، به زودی به آن عادت خواهید کرد. بعد از نصب بریس، دهان شما بیش از حد معمول بزاق تولید می کند؛ زیرا مغز شما وجود بریس ها را به عنوان غذا تفسیر می کند. این شرایط ممکن است 1 تا 2 روز طول بکشد، برای تنظیم و بررسی لوازم خانگی باید مرتبا توسط متخصص ارتودنسی خود وقت بگیرید. اگر هر گونه درد یا تحریک در اطراف زبان، لثه یا گونه خود احساس کردید، پزشک می تواند بریس ها را از نو تنظیم کند. 

درمان لوازم متحرک چه مدت طول می کشد؟

به طور کلی، دوره درمان با بریس های متحرک کمتر از وسایل ثابت است و می توانید درمان ارتودنسی قسطی در تهران داشته باشید. در بعضی موارد، ممکن است از دستگاه ثابت و متحرک به طور مداوم استفاده شود، زمان تخمینی برای درمان شما توسط پزشک در اولین قرار تعیین می شود. پس از برداشتن بریس های ثابت، باید مدتی از نگهدارنده های پلاستیکی شفاف استفاده کنید تا دندان های خود را در موقعیت جدید نگه دارید.

بیشتر بخوانید ... رابطه ارتودنسی وعمل بینی

مزایای دستگاه قابل جا به جایی

  • تمیز کردن وسایل قابل جا به جایی به دلیل قابلیت متحرک بودن و بیرون آوردن آن ها آسان تر است.
  • آن ها قادرند فشار عمودی و افقی بیشتری برای پوشاندن لثه ها ایجاد کنند.
  • میزان كاهش بیش از حد بایت در یك كودك در حال رشد را اصلاح كنند.
  • فشار را بین دندان ها پخش کنند.

معایب دستگاه قابل جا به جایی

  • ممکن است کنار گذاشته شوند.
  • امکان حرکت و کج شدن دندان ها وجود دارد.
  • می تواند در صحبت کردن تأثیر بگذارد.
  • باید توسط یک تکنسین مرتبط ساخته شود.
  • کشش بین فک بالا دشوار است.
  • برای درمان چندین حرکت دندان موثر نیستند.
  • تحمل دستگاه متحرک برای دندان های پایین دشوار است.

منبع: مجله تخصصی ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

حتما تا به حال با افرادی که فک پایین آن ها نسبت به فک بالا جلوتر قرار گرفته است برخورد کرده‌اید. این ناهنجاری اسکلتی یا به دلیل رشد بیش از حد فک پایین صورت می‌گیرد یا دلیل آن رشد کمتر از حد نرمال فک بالا است، در بیشتر موارد دلیل به وجود آمدن چنین مشکلی به عوامل ژنتیکی و وراثتی مربوط است. در ادامه با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج همراه باشید.

جلو بودن فک پایین چه عوارضی دارد؟

اولین عارضه این ناهنجاری مربوط به زیبایی و ظاهر افراد می‌شود، چون رابطه فکی در این افراد نرمال نیست، صورت آن‌ها حالتی غیرعادی و مقعر خواهد داشت که البته درجات این ناهنجاری در افراد مختلف یکسان نیست، علاوه بر مشکلات ظاهری که بیمار به خاطر فک پایین جلو زده دارد، مشکلات زیادی از نظر سلامتی نیز برای او به وجود می‌آید؛ مثلا از آنجایی که دندان‌ها به خوبی روی یکدیگر قرار نمی‌گیرند بیمار نمی‌تواند مواد غذایی را به خوبی بجود، همچنین در حین صحبت کردن هم مشکلاتی خواهد داشت. در بعضی از بیماران درد در ناحیه فک و گردن گزارش شده است. توجه داشته باشید که رابطه نامناسب بین فک ها می‌تواند باعث آسیب رساندن به دندان‌ها یا لثه بیمار شود..

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست

درمان ناهنجاری جلو بودن فک پایین

درمان این مشکل، به عوامل مختلفی مانند سن بیمار یا شدت مشکلات فک و دندان‌های او بستگی دارد. سن بیمار هنگام درمان عامل بسیار مهمی به شمار می‌آید، اگر بیمار کودکی در سن رشد با مشکل رشد بیش از حد فک پایین باشد می‌توان با استفاده از ابزار ارتودنسی خارج دهانی جلوی رشد بیش از حد فک پایین او را گرفت تا به مرور و با رشد فک بالا، فک ها در رابطه صحیحی قرار گیرند. برای افراد بزرگسال که رشد فک‌های آن‌ها متوقف شده است جراحی فک پایین به همراه ارتودنسی دندان‌ها پیشنهاد می‌شود، البته بازهم تأکید می‌کنیم که وضعیت بیمارهای مختلف با یکدیگر یکسان نیست؛ لذا باید ابتدا بیمار توسط متخصص معاینه شود تا دندان پزشک در مورد نحوه درمان او تصمیم بگیرد.

درمان ارتودنسی برای فک پایین جلوزده

در بیمارانی که ناهنجاری فک پایین جلوزده دارند، معمولاً بی نظمی‌هایی در دندان‌های آن‌ها مشاهده می‌شود. توصیه شده است که قبل از انجام جراحی ابتدا به کمک ارتودنسی که معمولاً بین یک تا دوسال زمان لازم دارد، دندان‌های بیمار را مرتب کنند سپس بعد از اینکه رشد فک های او کامل شد، به کمک جراحی قسمتی از فک پایین بیمار برش داده شده و رابطه فکین در حالت ایده آل خود تنظیم گردد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کاشت دندان روشی برای جایگزین کردن ریشۀ دندان طبیعی است. انواع روش های کاشت دندان عبارت اند از: کاشت ایمپلنت، استفاده از بریج، استفاده از دندان مصنوعی، استفاده از بریج رزینی. اولین مرحلۀ کاشت دندان، تعیین برنامۀ زمان بندی برای هر بیمار است.

بیشتربخوانید... لمینت دندان چیست

مزایای کاشت دندان بریج

  • اصلاح ظاهر دندان ها
  • اصلاح در نحوۀ صحبت کردن
  • افزایش اعتماد به نفس
  • جویدن راحت تر غذاها و خوراکی ها
  • بهبود سلامت دهان و دندان

تفاوت کاشت دندان به روش بریج و ایمپلنت

ایمپلنت یک روش کاشت دندان است که نسبت به روش های دیگر مزایای بیشتری دارد. اما این بدان معنا نیست که ایمپلنت بهترین روش کاشت دندان است. از مزایای ایمپلنت می توان به کوتاه شدن دورۀ درمان، درمان با جراحی کمتر، ایجاد هماهنگی مطلوب تر بین بافت لثه و تاج دندان اشاره کرد.
یکی از مزایای ایمپلنت نسبت به روکش، سالم ماندن سایر دندان هاست. برای مثال در بریج دندان، دندان های اطراف به عنوان پایه درنظر گرفته می شوند و دندان های تراشیده شدۀ اطراف، نقش پل را ایفا می کنند اما در ایمپلنت اینطور نیست و آسیبی به سایر دندان ها وارد نمی شود. مزیت دیگر ایمپلنت نسبت به بریج، تحلیل نشدن استخوان فک است؛ زیرا ایمپلنت به شکل پیچ در استخوان فک کاشته می شود و بعد از مدتی به استخوان فک جوش می خورد. یکی دیگر از مزایای ایمپلنت، دوام و ماندگاری بالای آن است. رعایت موارد بهداشتی در ایمپلنت نسبت به سایر روش ها راحت تر است.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان

هزینه کاشت دندان به روش بریج

هزینه کاشت دندان معمولا شایع ترین ایرادیست که بیماران از بریج می گیرند. انواع بریج و تنوع بالای آنها یکی از عوامل سردرگمی مراجعه کنندگان است. درمان بریج گاه توسط یک دندانپزشک و گاه توسط گروهی از متخصصین انجام می شود که قطعاً اگر این روش ِدرمان توسط یک گروه متخصص انجام شود بهترین نتیجه را می دهد، یعنی جراحی توسط متخصص جراحی، روکش توسط بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان و هرقسمت دیگر را متخصص مربوط انجام می دهد، که در این حالت بیشترین کیفیت درمانی حاصل می شود و قطعاً هزینۀ بیشتری را به همراه خواهد داشت.
ارزانی و گرانی کاشت دندان به عواملی مانند منطقۀ دندانپزشک، تعداد بریج ها، روش های مورد نیاز اضافی مانند کشیدن دندان، لیفت سینوس، دستمزد جراح برای کاشت، قیمت پروتز دندان مصنوعی، کشور سازندۀ بریج، کیفیت قطعات، ضمانت قطعات و سایر عوامل بستگی دارد.

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی پنهان جزوی از انواع ارتودنسی میباشد که در میان بزرگسالان طرفداران زیادی دارد. اگر در حال حاضر از سیم دندان استفاده می کنید، قطعا به دنبال دندان هایی مرتب هستید. وجود سیم‌ها و فنر ها در دهان بیمار، بسیار آزار دهنده است؛ اما می تواند به داشتن دندان های صاف و مرتب کمک کند. روش‌های مختلفی برای پنهان کردن بریس های روی دندان وجود دارد که شما می توانید با استفاده از این روش در هنگام درمان ارتودنسی براکت ها را به پشت دندان های خود ببرید. به طوری که حتی اطرافیان نیز از انجام ارتودنسی شما خبردار نشوند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک چیست؟

ویژگی های ارتودنسی پنهان

از ویژگی هایی که سبب می شود افراد به استفاده از ارتودنسی پنهان ترغیب شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم وجود بریس ها بر روی دندان

ارتودنسی پنهان می تواند یکی از بهترین روش ها برای ایجاد لبخند زیبا و چهره جذاب باشد. با استفاده از این روش با گذشت زمان شما خواهید توانست دندان های صاف تر و مرتب تری را داشته باشید، بدون اینکه سیم های ارتودنسی در دهان شما نمایان باشد. این نوع ارتودنسی در سطح داخلی دندان ها قرار می گیرد. در ارتودنسی پنهان بریس ها مانند ارتودنسی معمولی نیستند، بلکه این بریس ها به سطح پشت دندان ها متصل شده و از بیرون قابل ملاحظه نیستند. در حالی که بریس های معمولی در سطح جلویی دندان های بیمار قرار می گیرند و هنگامی که بیمار صحبت می کند به طور کامل بریس ها قابل مشاهده هستند.

بیشتربخوانید ... ارتودنسی همزمان با عمل بینی

  • سرعت بالا درمان

درمان سریع از دیگر ویژگی های ارتودنسی پشت دندان و یا پنهان است که سرعت درمان با ارتودنسی را بالا می برند و برای هر کس که می خواهند ارتودنسی دندان انجام دهند در کمتر از دو ماه دندان ها به موقعیت مناسب خود باز می گردند. سیم های ارتودنسی پنهان یکی از آسان ترین شیوه های ارتودنسی شناخته می شود که به بریس های تعبیه شده اجازه می دهد سیم ها بدون سفت شدن دستی، به صورت خودکار جابه جا شوند. از این رو، در درمان ارتودنسی یک نیروی منظم بر دندان ها وارد می شود که وظیفه منظم کردن دندان ها را به آسانی بر عهده می گیرند و بیمار نیاز به مراجعه مداوم به نزد متخصص ارتودنسی را نخواهد داشت.

منبع: مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر ناهنجاری های فک و دندان تنها در یک فک و در حد خفیف باشد، ارتودنتیست می تواند برای درمان از ارتودنسی تک فک استفاده کند. اما استفاده از این روش برای درمان صرفاً باید توسط ارتودنتیست به بیمار پیشنهاد شود.

ارتودنسی تک فک

ارتودنسی تک فک به این معنا است که ارتودنسی تنها برای یک فک بالا یا پایین مورد استفاده قرار می گیرد و تک فک مقابل فاقد لوازم ارتودنسی خواهد بود.

ارتودنسی به طور معمول برای هر دو فک به کار می رود تا دندان ها در یک فک علاوه بر اینکه با دندان های کناری ارتباط مستقیمی داشته باشند، بتوانند با دندان های فک مقابل نیز ارتباط صحیحی داشته باشند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی سریع دندان

ارتودنسی فک بالا

در صورتی که ارتودنسی فقط برای فک بالا یا پایین انجام شود می تواند موقعیت یک فک را نسبت به دندان های مجاور، در فک دیگر دچار تغییر کند. ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلاتی در مفصل فک و جویدن شود و عملکرد دندان ها را دچار اختلال کند.

اختلال آندربایت و ارتودنسی فک پایین

اگر بیمار دارای اختلال باشد و درمان ارتودنسی صرفاً بر روی فک پایین انجام شده باشد شاید دندان ها صاف به نظر بیایند اما اختلال آندربایت حل نشده است.

اختلال آندربایت و ارتودنسی فک بالا

همچنین در صورتی که بیمار دارای اختلال اوربایت باشد و درمان را صرفاً بر روی فک بالا انجام داده باشد، در این روش نیز ممکن است دندان ها صاف به نظر بیابند؛ اما اختلال اوربایت برطرف نشده است و حتی باعث تشدید قوس فک موردنظر خواهد شد. پس بهتر است بیمار تصمیم گیری برای درمان را به عهده ارتودنتیست بگذارد.

ارتودنسی در بزرگسالی

در سنین بالا به دلیل اینکه همپوشانی دندان ها بیشتر می شود و دندان های جلویی بیشتر به جلو متمایل می شوند، درنتیجه فضایی بین فک بالا و پایین باقی نمی ماند و در اینصورت انجام ارتودنسی یک فک تقریباً غیر ممکن خواهد شد.

تخصص دندانپزشک در ارتودنسی تک فک

ارتودنسی یک فک کار بسیار پیچیده ای است که هر ارتودنسیتی نمی تواند از پس این کار برآید پس بهتر است برای درمان مشکلات فک و دندان خود حتماً نزد یک ارتودنتیست ماهر و باتجربه بروید تا بعد از انجام ارتودنسی دچار مشکل و عارضه جدی ای نشوید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی کودکان

 منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

پاسخ کوتاه “بله” است. چاقی ارثی یا چاقی ژنتیکی واقعیت دارد. در واقع تحقیقات انجام شده در این خصوص نشان می دهد که تفاوت در ژن های شما می تواند منجر به مشکلات وزن (شامل اضافه وزن و چاقی) شود.

بنابراین اگر یکی از والدین شما چاق هستند (شاخص توده بدنی یاBMI برابر با ۳۰ و بالای ۳۰ دارند)، به احتمال زیاد شما نیز چاق خواهید شد. زیر استعداد چاقی در ژن های شما تعریف شده است. اما این بدان معنا نیست که تا آخر عمر چاق می مانید و ژنتیک اجازه لاغر شدن به شما نمی دهد.

شما می توانید با روش های مختلفی (از ورزش و دریافت رژیم لاغری گرفته تا در آخرین مرحله با کمک عمل جراحی لاغری) بلاخره وزن کم کنید و از شر چاقی خلاص شوید.

آیا چیزی به نام ژن چاقی وجود دارد که باعث چاقی ارثی می شود؟

اینکه برخی از افراد استعداد چاقی دارند مربوط به ژن ها می شود. یعنی  ژن ها می توانند باعث تغییراتی در بدن شوند که در نهایت موجبات اضافه وزن و چاقی را فراهم می کنند.

به عنوان مثال در همین زمینه ژنی وجود دارد که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. نام این ژن FTO است. این ژن در حدود در ۴۳٪ مردم وجود دارد.

دانشمندان با انجام تحقیقات گشترده ای دریافتند افرادی که تفاوت خاصی در این ژن دارند، ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از دیگران احتمال چاقی دارند. در واقع تغییرات در این ژن اگر اتفاق بی افتد می توان FTO را ژن چاقی و عامل اصلی چاقی ژنتیکی دانست.

در واقع ایجاد جهش یا تغییراتی در این ژن در برخی افراد می تواند موجب چاقی و اضافه وزن شود. و به نظر می رسد که حتی بروز چنین تفاوت ها و تغییراتی در سطح این ژن طبیعی است.

بیشتر بخوانید ... پیکر تراشی

آیا ژن چاقی به تنهایی می تواند باعث چاق شدن افراد شود؟

چاقی یک بیماری بسیار پیچیده است و عوامل زیادی می توانند در ایجاد آن نقش داشته باشند. این یعنی ژنتیک تنها عامل چاقی نیست و به تنها نمی تواند باعث افزایش وزن زیاد شود. در عوض ژنتیک همراه با عواملی مانند سبک زندگی و رفتار و محیط دست در دست هم باعث چاقی می شوند

منبع:  بهترین جراح لاغری

 



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

تهیه بریس برای رفع مشکل دندان یک تصمیم بزرگ است. اگر براکت های معمولی، فلزی یا سرامیکی را انتخاب کرده باشید، یک تصمیم سرگرم کننده دیگر نیز وجود دارد: چه ارتودنسی ثابترنگی به من می آید؟

بریس های رنگی

بریس های معمولی چندین مولفه دارند. نوار های فلزی محکم، پشت دندان های مولر شما را محاصره کرده و سیم های قوسی را که از دندانی به دندان دیگر منتهی می شوند را لنگر می اندازند. سیم های قوس بالا و پایین با استفاده از نوار های لاستیکی به براکت های جلوی هر دندان متصل می شون و این جا است که همه چیز می تواند رنگارنگ شود.

نوار های لاستیکی که بند های الاستیک نیز نامیده می شوند، به هر رنگی  موجود می باشند.

از آن جا که دندانپزشکان توصیه می کنند که کودکان در حدود 8 تا 14 سالگی ارتودنسی دندان را شروع کنند، بیشترین انتخاب رنگ برای مشتریان کودک است. هنوز هم، برخی از بزرگسالان ممکن است برای یک رویداد خاص یک رنگ عجیب و غریب کوتاه مدت را انتخاب کنند.

چند رنگ موجود است؟

خیلی زیاد. در حقیقت، بسیاری از متخصصان ارتودنسی یک چرخ رنگی به مشتریان ارائه می دهند که طیف کاملی از گزینه های رنگ را نشان می دهد. این ها معمولاً شبیه پالت یک هنرمند هستند.

از آن جایی که شما قرار است این الاستیک ها را تا قرار بعدی خود داشته باشید، اکثر متخصصان ارتودنسی بدشان نمی آید که چند دقیقه برای انتخاب سایه وقت بگذارید.

چند بار می توانم آن ها را تغییر دهم؟

این که ارتودنتیست شما چند بار بریس شما را تنظیم می کند، بسته به سرعت حرکت دندان شما متفاوت خواهد بود، اما برای بیشتر افراد، این تنظیمات هر شش تا هشت هفته یک بار اتفاق می افتد. هر بار که متخصص ارتودنسی شما بند های تان را محکم می کند، فرصتی برای انتخاب نوار های رنگی جدید خواهید داشت.

چگونه از بریس های خود مراقبت کنیم؟

وقتی برای اولین بار از بریس ها در ارتودنسی ثابت رنگی استفاده می کنید، ممکن است تمایل داشته باشید که کمی درباره تمیز نگه داشتن آن ها وسواس داشته باشید. هیچ کس نمی خواهد نگاهی به آینه بیندازد و ذرات غذا را که در شکاف های اطراف براکت آن ها قرار دارد، ببیند.

اما ظاهر شما در واقع کمترین دلیل هوشیاری در مورد مسواک زدن و نخ دندان کشیدن است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر نیازمند عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی هستند اما در انتخاب یک جراح خوب دچار سردرگمی شده اید حتما این مقاله را بخوانید.

داشتن سوابق تحصیلی

جراحانی که می توانند عمل بینی انجام دهند، جراح پلاستیک، گوش و حلق و بینی و جراحی فک و صورت هستند. این جراحان تمام تکنیک های عمل بینی را آموخته اند  وتحصیلات آن ها کاملا مرتبط با این عمل است.

تجربه

تجربه می تواند مهمترین ملاک برای انتخاب بهترین جراح بینی باشد.

به روز بودن دانش و مهارت

تکنیک های جراحی مدام تغییر می کنند و بهبود می‌آبند. بهترین جراحان همواره برای به روز کردن دانش و مهارت خود در انواع سمینارهای علمی شرکت می کنند و دانش خود را در سطح بین الملی به روز نگاه می دارند.

صداقت جراح با بیمار

یک جراح بینی خوب باید بی پروا باشد و با بیمارانش صادق باشد. اگر شما نیازی به عمل بینی ندارید یک جراح خوب زیر باز عمل کردن شما نمی رود.

ارائه خدمات بعد از عمل

از آنجا که مراقبت های بعد از عمل بینی مهم هستند و در اصل نتایج بعد از عمل به دوره نقاهت عمل بینی وابسته است، جراح باید طی این دوره هم هوای شما را داشته باشد.

هم تکنیک های علمی را می داند هم هنر زیبایی شناسی

یک جراح که عمل بینی انجام می دهد هم باید تکنیک های جراحی را به خوبی بلد باشد و هم اینکه بتواند رازهای هماهنگی و زیبایی شناختی صورت را به خوبی درک کند.

از کجا و چطور بهترین جراح بینی شهر خود را(بهترین جراح بینی در تهران) پیدا کنیم؟

  • در اینترنت و شبکه های اجتماعی جستجو کنید
  • از آشنایان کمک بگیرید
  • مجلات آگهی محلی را بخوانید
  • از کسانی که عمل بینی خوب انجام داده اند سوال بپرسید
  • از متخصصان و پزشکان مورد اعتماد خود سوال بپرسید

چطور مطمئن شوم جراحی که پیدا کرده ام بهترین جراح بینی است؟

  • لیست تمام جراحانی که پیدا کرده اید را بنویسید
  • به مطب جراحان سر بزنید
  • تصاویر قبل و بعد از عمل بینی را ببینید
  • همه سوالات خود را از جراح بپرسید
  • با تعدادی از بیماران آن جراح گفتگو کنید


:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1400 | نظرات ()