نوشته شده توسط : نت ویر

1.باندینگ دندان

اگر دندانی شکسته یا لب پر شده دارید باید حتما به یک دندانپزشکی زیبایی مراجعه کنید. دندان هایی که در بخش عقب دهان شکسته یا لپ پر میشوند برای زیبایی لبخند شما مشکلی ایجاد نمیکنند. اما دندان های ردیف جلو، معمولا اگر بشکنند یا لب پر شوند، لبخند شما هم ناقص و زشت خواهد شد. دندانپزشکی زیبایی به شما کمک میکند تا با مواد کامپوزیتی همرنگ مینای دندان، بخش ترک برداشته، شکسته شده یا لب پر شده را ترمیم کنید

2.سفید کردن دندان یا بلیچینگ

بسیاری از افراد به درستی مسواک می زنند و نخ می زنند. اما همیشه این امکان وجود دارد که حتی با وجود مراقبت از دندان ها، شاهد تغییر رنگ دندان ها باشیم. بیشتر اوقات به دلیل نوشیدن چای، قهوه یا نوشیدنی های مضر الکلی، دندان ها زرد رنگ میشوند و با مسواک نیز نمیتوان این رنگ زرد را از بین برد

در دندانپزشکی زیبایی، ما با چیزی به نام بلیچینگ یا شستشوی حرفه ای دندان ها به منظور سفید کردن آن ها سروکار داریم. اگر شما هم دندان های زرد رنگی دارید میخواهید صاحب لبخندی سفید شوید، باید به یک کلینیک دندانپزشکی زیبایی خوب مراجعه کنید تا با بلیچینگ به چیزی که میخواهید برسید.

3.ونیرهای دندانی

همه نمیتوانند دندان های خود را سفید کنند به عبارتی همه کاندید بلیچینگ دندان نیستند. برخی افراد دندان های حساسی دارند که به راحتی به مواد بلیچینگ و سفید کننده دندان واکنش نشان میدهند. در واقع این مواد میتوانند باعث پوسیدگی دندان ، فرسایش و خلاصه آسیب جدی به مینای دندان و خود دندان شوند.

4ایمپلنت دندانی

زمانی که دندانی میکشید و یا به هر دلیلی آن دندان از دهان خارج میشود، جای خالی آن میتواند برایتان مشکل ایجاد کند. جای خالی دندان علاوه بر اینکه زیبایی لبخند شما را به خطر می اندازد، میتواند باعث بروز مشکلات زیر نیز شود:

· کج شدن و حرکت دندان ها به سمت جای خالی و نیاز به درمان ارتودنسی

· مشکل در ادای برخی کلمات و جملا، مخصوصا اگر دندان های جلویی شما کشیده شده باشند

· مشکل در جویدن غذا و یا بلع آن

· مشکل در صحبت کردن کلی

· دشواری در شستشوی دندان ها

· تشکیل پلاک و تارتار در جای خالی

اگر برای دندان از دست رفته خود یک جایگزین خوب پیدا نکنید قطعا بعد ها با این مشکلات و مشکلات جدید دیگری روبرو خواهید شد. برای پیشگیری از بروز این مشکلات شما باید یک جایگزین مناسب برای دندان خود پیدا کنید. در دندانپزشکی زیبایی ما میتوانیم انواع جایگزین دندان مانند ایمپلنت دندان را به جای دندان از دست رفته قرار دهیم.

5.کانتورینگ لثه

تنظیم کردن خط لثه (بالا یا پایین بردن آن) یکی از مهمترین اهداف دندانپزشکی زیبایی است که ما به آن کانتورینگ لثه هم میگوییم. کانتورینگ لثه به جهت درمان و اصلاح لبخند لثه ای انجام داده میشود.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 867
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

تمام درمان های ارتودنسی میتوانند در هر سنی انجام شوند و مشکلات ناصاف بودن دندان ها و فک را برطرف کنند. از میان همه دستگاه های ارتودنسی،ارتودنسی ثابت با بریس مورد توجه تر است و میتواند مشکلات خفیف تا جدید دندان ها و فک ها را برطرف کند. اما برای بسیاری از افراد جای سوال است که آیا میتوان با وجود داشتن ایمپلنت یا ایمپلنت های دندانی درمان ارتودنسی انجام داد و دندان های کج شده را صاف کرد؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی این موضوع بپردازیم.

ایمپلنت دندان چیست؟

از بین رفتن، کشیدن یا افتادن دندان یکی از اتفاق های نسبتا متداول است که بیشتر در سنین بالا رخ میدهد. دندان میتوان بنا به هر دلیلی بی افتد برای مثال میتواند آسیب دیده و مستقیما در دهان شکسته شود و یا به دلیل از بین رفتن بافت زنده مجبور به کشیدن آن باشیم. جای خالی این دندان ها بعد از کشیده شدن باید پر شود تا از بروز آسیب به دندان ها و یا کج شدن آن ها جلوگیری شود. برای این منظور روش های مختلفی جهت جایگزینی دندان وجود دارد. یکی از این روش ها ایمپلنت دندان است.

حرکت طبیعی دندان ها و به خطر افتادن ایمپلنت

بعد از اینکه ایمپلنت در جای خود کاشته شد نباید آن را تحریک و وادار به حرکت کرد. اما متأسفانه همیشه نمیتوان از حرکت و جابجایی هرچند جزئی دندان های طبیعی پیشگیری کرد. زیرا دندان های واقعی با تحریک کج و جابجا میشوند. دندانها می توانند به دلایل زیادی تغییر موقیعت دهند و با افزایش سن، آن ها به صورت طبیعی تمایل دارند  تا به سمت جلوی فک ها و دهان حرکت کنند. در بسیاری از افراد که به مرور زمان با مشکل کج شدن و حرکت دندان ها مواجه میشوند ارتودنسی دندان یک راه حل پیشگیرانه و حتی درمانی است.

ارتودنسی بعد از کاشت ایمپلنت دندان

نکته جالب درباره ایمپلنت این است که بعد از کاشته شدن آن در استخوان فک، این ایمپلنت دیگر قابل جابجایی و حرکت نیست زیرا اگر چنین شود ممکن است ایمپلنت شکست بخورد. اما اینکه آیا با ایمپلنت هم میتوان ارتودنسی کرد یا خیر به موقعیت فیکس شدن ایمپلنت در فک بستگی دارد.

درمان ارتودنسی پیش از کاشت ایمپلنت

در حالی که می توانیم دندانها را در اطراف ایمپلنت ها جابجا کرده و صاف کنیم، معمولاً بهتر است ابتدا درمان ارتودنسی انجام شود. یعنی اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده اید و همزمان دندان های شما ناصاف هستند، اول بهتر است پیش بهترین متخصص ارتودنسی شهر خود بروید تا او طی یک دوره درمانی مفید دندان های شما را صاف کند. و بعد به یک متخصص ایمپلنت خوب مراجعه کنید آنگاه ایمپلنت بکارید.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 937
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

قطعا همه ما بصورت دوره ای و سالی دست کم یک بار باید به دندانپزشک مراجعه کنیم تا او وضعیت دندان های ما را ارزیابی کند. با این حال گاهی اوقات فرآیندهای دندانپزشکی چیزی فراتر از معاینات و ارزیابی های ساده، سفید کردن دندان ها وزیبا کردن لبخند ها است. گاهی اوقات به دلیل مشکلاتی مثل تصادفات و تروماهای مشابه ممکن است سلامتی کلی دندان ها به خطر بی افتد و نیازمند مداخله تخصصی توسط دندانپزشکان باشد.

اندودنتیست: متخصص کانال ریشه

در داخل دندان های ما معابر کوچکی مانند غار به نام کانال وجود دارد که حاوی بافت زنده و حساسی به نام پالپ، رگ های خونی و عروق عصبی هستند. متخصصان آندودنتیست یا (Endodontists) در تشخیص و درمان مسائل درون دندان ها مخصوصا بافت نرم پالپ تخصص دارند.

ارتودنتیست: متخصص تراز کردن دندان ها

ارتودنسی دندان  یا (Orthodontics) تخصصی از دندانپزشکی است که به اصلاح ناهماهنگی بین دندان ها و فک می پردازد. اگر فک شما به درستی تراز نباشد، و تناسب طبیعی بین فک، دهان و دندان های شما برقرار نباشد، احتمالا شما به یک متخصص ارتودنسی ارجاع داده خواهید شد.

دندانپزشک اطفال: متخصص دندانپزشکی بچه ها

دندانپزشکان اطفال یا (Pediatric Dentist) درست مانندن متخصصان اطفال که به شرایط و مشکلات بهداشتی و سلامتی کودکان میپردازند، مسئول ارائه خدمات دندانپزشکی به اطفال، کودکان و نوجوانان هستند. دندانپزشک اطفال متخصصی است آشنایی کامل با مسائل و مشکلات کودکان دارند و با طوری آموزش دیده اند که نیازهای این قشر از جامعه را شناسایی کرده و به بهترین شکل ممکن پاسخگوی نیازهای دهان و دندان آن ها باشند

پروستودنتیست: متخصص ترمیم و زیبایی دندان

متخصص پروستودنتیست یا (Prosthodontists) دندانپزشکی است که بر ترمیم و جایگزینی دندان های از دست رفته یا آسیب دیده تمرکز دارد. متخصص ترمیم و زیبایی دندان از هر چیزی که به زیبایی لبخند، کاربردی و طبیعی به نظر رسید دندان های جایگزین و تریم شده شما تاثیر میگذارد درک منحصر به فردی دارد. برخی از رایجترین کارهای یک متخصص پروستودنتیست عبارتند از:

  • گذاشتن روکش پرسلن دندان
  • ترمیم و یا جایگزینی تاج دندان
  • کاشت ایمپلنت دندان
  • پل و بریج ثابت
  • پروتز دندان

چنانچه به هر کدام از موارد بالا نیاز داشته باشید، دندانپزشک عمومی شما را به یکی از متخصصان ترمیم و زیبایی دندان راهنمایی کرده و ارجاع می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های دندانپزشکی می توانید به سایت کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی ایده آل مراجعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1069
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

دندان درد اغلب زمانی رخ می دهد که عصب دندان تحریک شده باشد.

اما دلایل متعدد دیگری ممکن است وجود داشته باشد تا در یک فرد تجربه دندان درد بوجود آید.

عفونت دندان

عفونت به طور معمول زمانی رخ می دهد که پوسیدگی دندان در مراحل اولیه شکل گیری درمان نشده و گسترش این پوسیدگی تا اعماق دندان رسیده شده باشد.

پوسیدگی های دندان هرچقدر عمیق تر باشند به عصب نزدیکتر می شوند و احتمال اینکه عصب را به خطر بیندازند بیشتر است.

شایع ترین علل دندان درد شامل:

·         پوسیدگی های عمیق

·         حساسیت دندان به مایعات و غذاهای داغ یا سرد

·         حساسیت دندان به گرمی و سردی هوا

·         نیروهای وارده به دندان از طرف ارتودنسی

·         دندان عقل نهفته

·         بارداری

·         ورم لثه

·         بیماری پریودنتال

·         تحلیل لثه و قرار گرفتن ریشه دندان در فضای خالی بوجود آمده

·         شکستگی دندان

·         پر کردگی ناقص و یا آسیب دیدن  یا شکستگی روکش

·         گیرغذایی

·         حفره خشک

درمان دندان درد

درمان دندان درد بستگی فراوانی  به علت دقیق بوجود آورنده ی آن دارد و می تواند شامل درمان های زیر باشد:

·         زهکشی از چرک

·         درمان کانال ریشه

·         پر کردن جای پوسیدگی

پیشگیری از دندان درد

از آنجا که بیشتر مواقع دندان درد ناشی از بیماری های مربوط به پلاک ، مانند پوسیدگی دندان و بیماری های لثه است .

بنابراین می توان با اجتناب از عوامل پوسیدگی زا و رعایت بهداشت دهان و دندان از دندان درد جلوگیری کرد.

برای جلوگیری از صدمات دندانی نیز می توان از نگهدارنده های متحرک و محافظ دهان و دندان در  ورزش استفاده کرد.

این نگهدارنده ها اغلب برای افرادی که از ارتودنسی متحرک استفاده می کنند ساخته می شود

آبسه های دندانی

علت آبسه های دندانی عفونت دهان ، فک ، صورت یا گلو است که به عنوان یک عفونت دندان ظاهر می شود.

علت اصلی آبسه ممکن است از یک پوسیدگی عمیق دندان یا بیماری لثه ( پریودنتال ) و دندان آسیب دیده و ترک خورده باشد.

در برخی از مواقع حتی دیده شده است که آبسه در اثر کشیدن دندان و انجام ایمپلنت دندان بوجود آمده است

دندان درد در ارتودنسی

متخصص ارتودنسی شما می گوید که :

متاسفانه شما در بخشی از درمان ارتودنسی خود باید مقدار مشخصی از درد را احساس کنید.

1-  دستگاه ارتودنسی شما در حال حرکت دادن دندان هایتان درد ایجاد کرده باشد.

2 – از قبل شما مشکلات دندانی داشته اید و این مشکلات هنگام درمان ارتودنسی شدید تر شده اند.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ایمپلنت های دندانی  چندین دهه است که به عنوان یک جایگزین دائمی و طبیعی برای دندان‌های از دست رفته یا کشیده شده استفاده می‌شوند. از ایمپلنت‌ها در کنار بریج‌ دندان  نیز استفاده می‌شود. بسیاری از کسانی که دندان های خود را از دست می‌دهند میخواهند برای جایگزینی دندان های از دست رفته خود از ایمپلنت ها استفاده کنند. برای همین برایشان جای سوال است که ایمپلنت دندان چیست و دقیقا چگونه قرار است مانند یک دندان واقعی برایشان عمل کنند.

3 بخش اصلی هر ایمپلنت دندانی

فیکسچر (Fixture)

مهمترین قسمت یک ایمپلنت

فیکسچر از مهمترین بخش ها و اجزای ایمپلنت دندان است. این قطعه به صورت پیچ است و در استخوان فک کاشته میشود.

نحوه کاشت این قطعه

بعد از اینکه  جراح دهان و دندان یک سوارخ کوچک را درون استخوان فکر شما ایجاد کرد فیکسچر که یک پیچ کوچک و محکم است را درون استخوان قرار میدهد. این قطعه در نقش ریشه یا پایه ایمپلنت شما عمل می کند و در واقع همان کاری را انجام میدهد که ریشه دندان های واقعی شما انجام میدهند. با این تفاوت که این ریشه زنده نیست

اباتمنت یا (Abutment)

از آنجا که خود فیکسچر به عنوان پایه ایمپلنت کاملاً زیر خط لثه و در ارتباط با استخوان فک قرار دارد، باید یک رابط بین فیکسچر و تاج ایمپلنت وجود داشته باشد تا یک واحد کامل ایمپلنت شبیه دندان واقعی داشته باشیم. ما به این اتصال دهنده یا رابط، اباتمنت میگوییم. اباتمنت نیز از اصلی ترین اجزای ایمپلنت دندان است. اباتمنت ها در واقع پیچ های کوتاه و محکمی هستند که دقیقا بالاتر از خط لثه قرار میگیرند و از جنس فلز یا موادی که همرنگ دندان هستند ساخته میشوند.

پروتز (Prosthesis)

پروتز بخشی از ایمپلنت دندان است که دقیقاً همانند یک دندان واقعی به نظر می رسد و عملکردی مشابه با تاج دندان شما دارد. این بخش ازایمپلنت را می توان از مواد مختلفی ساخت. به عبارت دیگر پروتزهای ایمپلنت، میتوانند جنس های مختلفی داشته باشند..

میخواهید عمل ایمپلنت دندان انجام دهید اما نمیدانید از کجا شروع کنید؟

 

اگر یک یا تعدادی از دندان های خود را از دست داده اید و میخواهید با بهترین روش ممکن جایگزینی برای این دندان ها پیدا کنید قطعا باید درباه ایمپلنت ها به طور جدی فکر کنید. تمام اجزای ایمپلنت دندان بعد از اینکه در داخل دهان شما کاشته شدند دقیقا مثل دندان واقعی عمل میکنند و با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایر رقبا مثل بریج دندانی یا پروتز دندان و … بهترین جایگزین دندان های طبیعی هستند. اگر خواستید درباره کاشت دندان با کمک این قطعات مشاوره دریافت کنید و یا به دنبال یک مرکز دندانپزشکی فوق تخصصی برای کاشت دندان میگردید میتوانید روی ایده آل کلینیک برترین کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی  تهران حساب ویژه باز کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 956
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

نویسنده سرپرست دکتر کت د کرمر، از مرکز ژنتیک میکروبی و گیاهی در KU Leven، توضیح می دهد که مخزن در ایمپلنت را می توان با از بین بردن پیچ پوشش پر کرد. او می افزاید:

“ایمپلنت از مواد کامپوزیت متخلخل ساخته شده است، به طوری که مواد دارویی به تدریج از مخزن به خارج از ایمپلنت پخش می شود، که در تماس مستقیم با سلول های استخوان است. در نتیجه، باکتری دیگر قادر به ایجاد یک زیستی بیوفیلم نیست. “

به طور کلی، باکتری ها دارای دو شکل زندگی هستند. در یک حالت پلانکتونی، آنها به صورت سلولهای تک مستقل وجود دارند و از سوی دیگر، آنها در یک توده محصور شده لجن به نام یک بیوفیلم جمع میشوند.

بیوفیلم ها به شدت خشن و سخت برای درمان هستند، و هنگامی که آنها مزمن می شوند، آنها به شدت در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند.

عفونت های دهان اغلب به عنوان دلیل اصلی شکستگی ایمپلنت های دندانی ذکر شده اند. به عنوان مثال، با ایجاد یک پوشش ضد میکروبی برای ایمپلنت، این تحقیقات به دنبال راه هایی برای محافظت در برابر عفونت است.

ایمپلنت از بیوفیلم ها جلوگیری و آن ها را از بین می برد

محققان در مقاله خود اظهار داشتند که توسعه دهنده های ایمپلنت به طور فزاینده ای از مواد با سطوح خشن استفاده می کنند، زیرا آنها سطح تماس را افزایش می دهند، بنابراین بهبود لنگرگاه با استخوان ها و ادغام به استخوان. با این وجود، سطح بالاتری از خطر توسعه بیوفیلم را افزایش می دهد.

ایمپلنت جدید ترکیبی از یک “مانع نفوذ” مبتنی بر سیلیکون است که به ساختار تیتانیوم متخلخل متصل شده است.

محققان ایمپلنت را به آزمایش های آزمایشگاهی مختلف منتقل کردند و طی آن مخزن را با کلرهگزیدین، یک ضد میکروبی قوی که معمولا به عنوان شستشو دهان یا دهانشویه استفاده می شود، پر کرد.

آزمایشات نشان دادند که ایمپلنت پر شده با کلرهگزیدین استرپتوکوک موتاها را متوقف کرد – یک باکتری معمولی که به دندان ها حمله می کند – از تشکیل بیوفیلم ها جلوگیری می کند. این همچنین بیوفیلم هایی را که قبل از بارگیری مخزن بر روی ایمپلنت رشد می کردند ، حذف کرد.

طراحی ایمپلنت مناسب با درمان شخصی

نویسندگان در یک بحث با بررسی کنندگان که همراه با مقاله مطالعه هستند، اشاره می کنند که کار آنها “اثبات اصل” بر اساس آزمایش انجام شده در آزمایشگاه است. اکنون باید تحقیقات بیشتری انجام شود تا نشان دهد که ایمپلنت در بیماران موثر است.

این نیاز به مسائل متعددی دارد، از جمله این که آیا مواد جدید مورد نیاز مکانیکی ایمپلنت دندان را برآورده می کنند یا خیر، آیا خطر پروتئین و کلسفیکنیک شدن حفره ها وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های دندانپزشکی میتوانید به سایت کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی ایده آل مراجعه کنید. 



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 823
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

آیا شما در حال بررسی پروتزهای دندانی هستید، یا در مورد آن با بقیه بحث و گفت و گو کرده اید؟؟، ممکن است سوالاتی در مورد آنها داشته باشید. آنچه در ادامه به ذهنتان می آید، اطلاعاتی درباره پروتزهای واقعی است، چه نوع مراقبت هایی که نیاز دارند، و چگونه پروتز ها می توانند سلامت دهان شما را بهبود ببخشند. امیدواریم که به شما در این مقاله ( انواع پروتز دندان و اطلاعاتی در مورد آن ) کمک کنیم تا پاسخ های خود را در مورد تمام پرونده های دندانپزشکی خود پیدا کنید

در گذشته، دندانهای مصنوعی از ظروف چینی یا پلاستیک ساخته شده اند، اما پروتزهای مدرن تر به طور کلی از رزین سخت ساخته می شوند. مواد مورد استفاده برای ساخت دندان های مصنوعی بسیار شکننده تر از دندان های شخصی یک فرد است.

ساختار حمایت از پروتز دندان  مصنوعی که در جای خود قرار دارند و شبیه دندان های طبیعی است، اغلب از یک مواد مشابه دندان طبیعی استفاده می شود یا یک ماده پلیمری قابل انعطاف تر که به راحتی بر روی دندان های طبیعی قرار می گیرد

انواع پروتز دندان

1.پروتزهای جزئی

هنگامی که دندان طبیعی اطراف به اندازه کافی قوی برای حمایت از ساختارهایی مانند پل های دندانی یا زمانی که بیش از یک یا دو دندان از دست رفته است، به جای روش های دیگر جایگزینی دندان، پروتزهای جزئی استفاده می شود.

2.پروتزهای کامل

دندان مصنوعی کامل، جایگزین تمام دندان های طبیعی می شود. شما می توانید آنها را برای خط بالا یا پایین دندان خود نصب کنید و توسط مکش و یا از یک چسب دهانی استفاده کنید. درست مانند پروتزهای جزئی، آنها به راحتی قابل جابجایی هستند.

3.پروتزهای فوری و overdentures

انواع دیگری از پروتزهای کامل و جزئی وجود دارد که از پروتزهای دایمی سنتی نوعی از پروتزهای فوری استفاده می شود. این پروتزهای دندانی قبل از اینکه دندان های جایگزین شده با پروتزها برداشته شوند ایجاد می شوند و بلافاصله پس از برداشتن دندان در طول روند بهبودی، که می تواند تا شش ماه طول بکشد، استفاده می شود

پروتزهای که با ایمپلنت حمایت شده

به این معنی است که این پروتزها توسط ایمپلنت  دندان متصل می شوند. ایمپلنت دندانی یک ثابت دائمی است که به استخوان متصل می شود و می تواند برای جایگزینی هر تعداد دندان استفاده شود. آنها از خود ایمپلنت، پیچ فلزی (معمولا تیتانیوم) و یک تاج دندان سفارشی تشکیل شده که دقیقا همانند یک دندان طبیعی است.

پروتزهای ایمپلنت نیز باید مانند دندان مصنوعی سنتی مراقبت و درمان شوند.

 

برای کسب اطلاعات بشتر درمورد دانستنی های ایمپلنت دندان میتوانید به سایت کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی ایده آل مراجعه کنید. 



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 924
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بوی بد دهان در مقاطعی از زندگی برای هر شخصی اتفاق می‌افتد و افراد زیادی را آزار می‌دهد. در اصطلاح پزشکی به بوی بد دهان هالیتوز یا (halitosis) یا فتوراوریس (fetor oris)نیز گفته می‌شود. هالیتوز می‌تواند از دهان، دندان ها یا نتیجه یک بیماری و مشکل اساسی باشد. این بوی بد می‌تواند یک مشکل موقتی یا حتی یک بیماری مزمن باشد. طبق آمار انجمن دندانپزشکی آمریکا، حداقل 50 درصد از بزرگسالان در طول عمر خود دچار هالیتوز می‌شوند.

چه عواملی باعث ایجاد بوی بد دهان می‌شوند؟ بوی بد دهان از چیست؟

بهداشت ضعیف دهان و دندان

به طور معمول باکتری‌ها ذرات مواد غذایی که در دندان یا دهان شما به دام افتاده است را تجزیه می‌کنند. ترکیبی از باکتری‌ها و ذرات ریز مواد غذایی در دهان شما، بوی نامطبوع و زننده‌ای ایجاد می‌کند. مسواک زدن و کشیدن نخ دندان به طور مرتب، غذای به دام افتاده در لابلای دندان ها را قبل از فعالیت باکتری ها وپوسیدگی دندان از بین میبرد.

نقش بهداشت ضعیف دهان و دندان در بد بو شدن دهان

بهداشت ضعیف دهان و دندان مخصوصا در کسانی که تحت درمان ارتودنسی  دندان  قرار دارند میتواند به شدت بوی دهان را تحت تاثیر قرار دهد. زیرا با وجود دستگاه های ارتودنسی ثابت سخت میتواند دندان ها را تمیز کرد. در خصوص ایمپلنت دندان، بریج و سایر دستگاه های دندانپزشکی نیز این امر صادق است. اگر تحت ارتودنسی هستید و یا ایمپلنت و بریج دندان و خلاصه هر روش جایگزین دندانی دارید حتما بیشتر از پیش به بهداشت دهان و دندان خود رسیدگی کنید.

یک علت بوی بد دهان مصرف غذاها و نوشیدنی های قوی است

مصرف برخی غذاها می‌تواند باعث بد بو شدن دهان انسان شود. برخی از این خوراکی ها که می توانند بوی بدی در دهان و نفس ایجاد کنند سیر، پیاز و یا قهوه هستند. برای مثال اگر شما سیر یا پیاز بخورید، معده شما هنگام هضم این غذاها روغن های موجود در ساختار آن ها را جذب میکند و روانه جریان خون میکند.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن علاوه بر اینکه بوی لباس شما را بد میکند بلکه در بد بو شدن دهان شما تاثیر به سزای خواهد گذاشت. دود سیگار باعث خشک شدن فضای داخلی دهان و راه های هوایی شما میشود. خشکی نیز مستقیما باعث بروز بوی نامطبوع خواهد شد.

بوی بد دهان چگونه درمان می‌شود؟

اگر بوی بد نفس به دلیل ایجاد پلاک باشد، تمیز کردن دندان ها ممکن است مشکل را حل کند. در صورت ابتلا به بیماری پریودنتال، تمیز کردن عمیق دندان ممکن است در دستور کار قرار بگیرد. درمان مشکلات پزشکی اساسی مانند عفونت سینوس ها یا بیماری کلیوی نیز می‌تواند به بهبود بوی بد نفس کمک کند. در صورت که خشکی دهان باعث ایجاد بو و مشکل هالیتوز شود، دندانپزشک ممکن است توصیه کند آب زیادی بنوشید و یا از داروها و  موادی که ترشح بزاق را افزایش میدهند استفاده کنید



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 985
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

مزایای ارتودنسی دیمون چیست؟

ارتودنسی دیمون نوعی فناوری جدید در علم دندانپزشکی بوده که جایگزین بریس های سنتی شده و می تواند پیچیده ترین مشکلات ارتودنسی را نیز حل کند.

خودتنظیم

یکی از مزایای ارتودنسی دیمون این است که  دارای نوعی سیستم خود تنظیم است. خود تنظیم به معنای آن است که به جای متصل کردن سیم های ارتودنسی (آرچ وایر) به وسیله ی کش های ارتودنسی به براکت ها، خود براکت ها دارای اجزا خاصی هستند که به دور سیم ها بسته شده و آنها را نگه می دارند.

پنهان و غیر قابل تشخیص

حتی اگر به جای انتخاب بریس های سرامیکی دیمون که دارای براکت های سرامیکی است، بریس های فلزی آن را انتخاب کنید، باز هم کمتر از بریس های سنتی فلزی قابل مشاهده خواهند بود. البته در صورت انتخاب بریس های سرامیکی دیمون، تشخیص اینکه تحت درمان ارتودنسی دندان هستید، برای اطرافیانتان بسیار دشوار خواهد شد.

راحتی

نبود کش های ارتودنسی که موجب ایجاد اصطکاک و فشار می شوند، می تواند تجربه ی صاف شدن دندان ها را بسیار آسان تر کند

بهبود سلامت دهان و دندان

در بریس های سنتی، کش های ارتودنسی محل مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری ها و ماده پلاک می باشند. این کش ها همچنین ممکن است به مرور زمان تغییر رنگ دهند. بهداشت دندان های ارتودنسی شده با وجود بریس های خودتنظیم آسان تر و کم دردسر تر خواهد بود.

۲۴ ساعته بودن

بریس های دیمون جزء ارتودنسی ثابت به حساب می آیند، از این رو برخلاف بریس های متحرک که باید برای غذاخوردن و نظافت از دهان خارج شوند، ۲۴ ساعت شبانه روز روی دندان ها قرار داشته و تاثیر بیشتری در صاف کردن دندان ها دارند. بیمار در ارتودنسی متحرک مدام باید نگران گم شدن یا شکستن بریس های خود باشد، اما در ارتودنسی دیمون این نگرانی را نخواهد داشت.

آیا ارتودنسی دیمون برای من مناسب هستند؟

با اینکه بریس های دیمون می توانند پیچیده ترین مشکلات ارتودنسی را نیز حل کنند، اما بنا به تصمیم دندانپزشک ممکن است بریس های دیگر مانند ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی لینگوال (پشت دندانی) برایتان مناسب تر باشد.

 

بهترین راه برای اطمینان از این موضوع  که آیا بریس های دیمون گزینه ی مناسبی برایتان می باشد یا خیر، گرفتن وقت مشاوره از یک متخصص ارتودنسی مجرب است. وی پس از معاینه دندان ها و شنیدن توقعات بیمار می تواند بهترین گزینه درمانی را به او معرفی کند.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1090
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

مزایای ارتودنسی دیمون چیست؟

ارتودنسی دیمون نوعی فناوری جدید در علم دندانپزشکی بوده که جایگزین بریس های سنتی شده و می تواند پیچیده ترین مشکلات ارتودنسی را نیز حل کند.

خودتنظیم

یکی از مزایای ارتودنسی دیمون این است که  دارای نوعی سیستم خود تنظیم است. خود تنظیم به معنای آن است که به جای متصل کردن سیم های ارتودنسی (آرچ وایر) به وسیله ی کش های ارتودنسی به براکت ها، خود براکت ها دارای اجزا خاصی هستند که به دور سیم ها بسته شده و آنها را نگه می دارند.

پنهان و غیر قابل تشخیص

حتی اگر به جای انتخاب بریس های سرامیکی دیمون که دارای براکت های سرامیکی است، بریس های فلزی آن را انتخاب کنید، باز هم کمتر از بریس های سنتی فلزی قابل مشاهده خواهند بود. البته در صورت انتخاب بریس های سرامیکی دیمون، تشخیص اینکه تحت درمان ارتودنسی دندان هستید، برای اطرافیانتان بسیار دشوار خواهد شد.

راحتی

نبود کش های ارتودنسی که موجب ایجاد اصطکاک و فشار می شوند، می تواند تجربه ی صاف شدن دندان ها را بسیار آسان تر کند

بهبود سلامت دهان و دندان

در بریس های سنتی، کش های ارتودنسی محل مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری ها و ماده پلاک می باشند. این کش ها همچنین ممکن است به مرور زمان تغییر رنگ دهند. بهداشت دندان های ارتودنسی شده با وجود بریس های خودتنظیم آسان تر و کم دردسر تر خواهد بود.

۲۴ ساعته بودن

بریس های دیمون جزء ارتودنسی ثابت به حساب می آیند، از این رو برخلاف بریس های متحرک که باید برای غذاخوردن و نظافت از دهان خارج شوند، ۲۴ ساعت شبانه روز روی دندان ها قرار داشته و تاثیر بیشتری در صاف کردن دندان ها دارند. بیمار در ارتودنسی متحرک مدام باید نگران گم شدن یا شکستن بریس های خود باشد، اما در ارتودنسی دیمون این نگرانی را نخواهد داشت.

آیا ارتودنسی دیمون برای من مناسب هستند؟

با اینکه بریس های دیمون می توانند پیچیده ترین مشکلات ارتودنسی را نیز حل کنند، اما بنا به تصمیم دندانپزشک ممکن است بریس های دیگر مانند ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی لینگوال (پشت دندانی) برایتان مناسب تر باشد.

 

بهترین راه برای اطمینان از این موضوع  که آیا بریس های دیمون گزینه ی مناسبی برایتان می باشد یا خیر، گرفتن وقت مشاوره از یک متخصص ارتودنسی مجرب است. وی پس از معاینه دندان ها و شنیدن توقعات بیمار می تواند بهترین گزینه درمانی را به او معرفی کند.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 955
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ایمپلنت‌ دندان یکی از بهترین روش‌های جایگزین دندان طبیعی هستند که این روزها طرفداران بسیار زیادی دارند. کسانی که از این وسایل کاشتنی استفاده میکنند رضایت زیادی از زندگی بعد از عمل جراحی ایمپلنت دارند و به گفته خودشان زندگی شان تغییرات مثبت زیادی داشته.

ایمپلنت قدرت جویدن و غذا خوردن را بهبود می‌بخشد

حتما خوب میدانید که دندان از دست رفته چه مشکلاتی برای شما به وجود می آورد. شاید یکی از بزرگترین مشکلات کسانی که دندان هایشان را از دست داده اند از بین رفتن قدرت جویدن باشد. برای همین چنین اشخاصی معمولا هر غذایی را نمی توانند بخورند چون قدرت جویدن ندارند. چنین اشخاصی معمولا برای جبران کمبودهای غذایی خود باید مکمل بخورند. اما کاشت دندان با ایمپلنت به این اشخاص کمک میکند که از این به بعد مثل یک شخص سالم و دندان‌دار هر چیزی را که دلش خواست بخورد .

در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان ، جویدن با ایمپلنت دندان بسیار طبیعی است. این در حالی اس که جویدن غذا با برخی از بریج ها دشوار است. (باپروتز دندان جویدن دقیقا مانند این است که شما دندان ندارید!!!)

وقتی حرف میزنید یا لبخند میزنید ایمپلنت اعمتاد به نفستان را بالا میبرد!

اغلب کسانی که دندان های خود را از دست داده اند یا آن ها را کشیده اند هنگامی که صحبت میکنند یا زمانی که لبخند میزنند معمولا اعتماد بنفس کمی دارند. برخی ها بخاطر نبود دندان، کلا لبخند نمیزنند یا خیلی کم صحبت کنند. (بدون هیچ شوخی). دلیلش هم این است که زمانی که دندان در دهان نباشد صحبت کردن واقعا سخت است و ممکن است تلفظ و ادای کلمات راحت نباشد. حتی ممکن است که ادای کلمات به صورت ناخواسته اشتباه باشد.  و اصلا یکی از مزایا وفواید ایمپلنت دندان بهبود گفتار و افزایش اعتماد به نفس است.

برخلاف دندان طبیعی، ایمپلنت تا قیام قیامت با شما است

یکی از مزایای ایمپلنت دندان مانداری و دوام بالای آن است. شاید اگر ایمپلنت های امروزی هزاران سال یا حتی چندصد سال پیش مورد استفاده قرار میگرفتند همه به آن معجزه خدا میگفتند. زیرا دندان های طبیعی میتوانند به راحتی در دوره پیری بریزند ولی این ایمپلنتها به طرز عجیبی تا آخرین ثانیه عمر نیز میتوانند در جای خود و در بهترین حالت حفظ شوند.

به حفظ سلامتی دهان و دندان شما کمک بسیار بسیار زیادی میکند

به عنوان یک شی خارجی و کاشتنی، یکی از مزایای ایمپلنت دندان کمک به حفظ سلامتی دهان واست. ایمپلنت ها به صورت یکپارچه در لثه ها و دندان شما کاشته میشوند و تداخلی با سلامتی دهان و دندان شما ندارند. زیرا دقیقا مشابه دندان هستند و مشابه آن عمل میکنند. کاشت ایمپلنت با دندان در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان (مثل بریج دندانی) هیچ آسیبی به لثه ها و یا سایر دندان ها نمیزند.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1034
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

آیا فرزند شما دندان های ناصاف و به هم ریخته ای دارد؟ آآیا تا این لحظه برای درمان ارتودنسی کودکان یا کودک خود اقدام نکرده اید؟ آیا خودتان هم در کنار فرزندتان با مشکل عدم تراز و ناصاف بودن دندان ها مواجه هستید؟ و بلاخره آیا تا به حال شده به این فکر کنید که خودتان و کودک دلبندتان با هم پیش یک متخصص ارتودنسی بروید و با هم تحت درمان قرار بگیرد؟ تا به حال به مزایای درمان ارتودنسی کودکان و والدین همزمان با هم در یک کلینیک فوق تخصصی ددندانپزشکی فکر کرده‌اید؟

مزایای ارتودنسی کودکان و والدین همزمان با هم

1بچه ها از اینکه می‌بینند با پدر یا مادرشان همزمان ارتودنسی می شوند خوشحال میشوند

اگر شما و فرزندتان با هم برای درمان ارتودنسی به یک کلینیک ارتودنسی مراجعه کنید بیشتر با هم وقت می‌گذرانید. برای مثال، با هم به دیدن متخصص ارتودنسی می روید و تمام جلسات ویزیت‌تان با هم خواهید بود (این یعنی صرفه جویی در وقت و زمان). وقتی برای اولین بار، با هم به مطب ارتودنسی می روید و با هم معاینه می شوید، کودک دیگر احساس تنهایی نخواهد کرد. او می‌بیند که شما به عنوان مادر یا پدر در کنارش هستید و دقیقا همان درمانی که قرار است برای خودش صورت بگیرد برای شما هم انجام می شود. این به کودک دلگرمی میدهد.

2کارهای یکسان، مدیریت بهتر و خاطرات مشترک بیشمار

با انجام همزمان ارتودنسی دندان کودکان و ارتودنسی والدین قرار است کلی اتفاقات شیرین را با هم تجربه کنید. علاوه بر اینکه کودک از اینکه با شما در یک گروه درمانی است خوشحال است و به شما افتخار می‌کند، اکنون شما هم بیشتر کودک خود را درک می‌کنید و تمام بهانه ها یا ناراحتی های او را طی درمان از اعماق وجود درک میکنید.

3شما از متخصص ارتودنسی یاد میگیرید و به کودک خودتان هم یاد میدهید

تا زمانی که خودتان درمان ارتدودنسی را با تمام وجود تجربه نکنید هر چقدر هم ما متخصصان به شما یاد بدهیم چگونه درمان فرزندتان را مدیریت کنید 100 درصد اینکار را درست انجام نخواهید داد. ما پدران و مادرانی داشتیم که به اشتباه نحوه مسواک زدن یا تمیز کردن بریس های دندان را به فرزند خود آموزش داده اند و کودک بیچاره طی درمان با پوسیدگی دندان  روبرو شده.

4از تخفیف گروهی و خانوادگی بهره‌مند خواهید شد (بهترین مزیت)

یکی از بهترین و مهمترین مزایای ارتودنسی کودکان و والدین با هم، بهره‌مندی از تخفیفات خانوادگی است. متخصصان ارتودنسی معمولا برای خانواده هایی که علاوه بر ارتودنسی کودکان، سیر اعضای خانواده خود را تشویق به انجام درمان میکنند تخفیف در نظر میگیرند



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 997
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

علیرغم پیشرفت های زیاد در دندانپزشکی مدرن، ادمونتیزم جزئی یا کامل (از بین رفتن دندان ها) همچنان یک مشکل عمده سلامت عمومی است. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، ادمونتیزم به عنوان یک آسیب فیزیکی تعریف شده است (به دلیل اینکه بخش های مهم بدن از بین رفته اند)، معلولیت (به این دلیل که افراد در انجام حداقل دو کار اساسی زندگی – صحبت کردن و خوردن) و یک اختلال (به دلیل برای جبران این کمبودها لازم است تغییرات قابل توجهی صورت گیرد). این اختلال دارای ویژگی های یک بیماری مزمن است – آن را تغییر نمی دهد یا کاهش می یابد، غیر قابل درمان است و نیاز به استراتژی های مدیریتی خاص برای غلبه بر اثرات مخرب آن است.

برای بیش از یک قرن، پروتزهای کامل استاندارد مراقبت از ادمونتیزم بوده و تمرکز آن روی جایگزینی بافتهای از دست رفته (دندان، استخوان و بافت لثه) بوده است، گرچه لزوما عملکردی ندارد. مطالعات نشان می دهد که اکثر مردم نسبت به دندان مصنوعی فوقانی (ماگزیلاری) نسبت به اندام پایین (مندیبولار) بیشتر راضی هستند. و حداقل نیمی از افراد پایین تر از ایمپلنت دندان راضی نخواهند بود.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های ایمپلنت دندان میتوانید به سایت کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی ایده آل مراجعه کنید.

استفاده از چسب های دندان مصنوعی

بسیاری از مردم تصمیم می گیرند خودشان با استفاده از چسب های دندانی یا کرم ها به این مشکل پاسخ دهند. نه تنها هزینه های هنگفتی در دراز مدت برای این رویکرد وجود دارد، بلکه ممکن است سالم نباشد. برخی اطلاعات اولیه درمورد ایمنی استفاده بیش از حد از چسب های دندانی به دلیل مصرف روی (یکی از عناصر اصلی در اکثر چسب ها) و ارتباط احتمالی آن با اختلالات عصبی است. اگرچه این احتمال وجود دارد، اما تا حدودی نامشخص است و تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع ضروری است. اگر به مقادیر بیش از حد چسب برای تثبیت پروتزهای خود نیاز دارید، لطفا دندانپزشک خود را ببینید و گزینه های خود را فقط برای حفظ ایمنی مورد بحث قرار دهید.

علاوه بر این، در مقایسه با بیماران با و بدون دندان، نشان داده شده است که مردم بیچاره معمولا مشکل جویدن غذاهای سخت را با بافت دارند و حتی ممکن است با خوردن سبزیجات یا پروتئین، رژیم غذایی خود را با شیوه های ناسالم تغییر دهند، در عوض خوردن غذاهای با محتوای چربی بالا ساده تر است. از لحاظ آماری، افراد بیچاره در مقایسه با افرادی که دارای دندانهای طبیعی هستند، در معرض کمبود تغذیه هستند.

افسردگی می تواند کیفیت کلی زندگی بیمار را تحت تاثیر قرار دهد. ارزیابی کیفیت زندگی پیچیده است – ویژگی های آن عبارتند از کافی عملکردی و روانشناختی، رضایت از زندگی و عزت نفس. بیماران دچار پروستات با پروتز دندان، به خصوص کسانی که با درمان مناسب تطابق دارند، می توانند عواقب روانی و اجتماعی زیادی را تجربه کنند



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1051
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ده ها سال است که از انواع بریس ارتودنسی برای اصلاح مشکلات بایت، صاف کردن دندان ها و حرکت آنها به جایگاه اصلی شان استفاده می شود. بریس های ارتودنسی با وجود مزایای بسیار زیادی که دارند؛ می توانند عوارض و خطراتی را نیز در پی داشته باشند

دندان درد و آزردگی

با شروع درمان ارتودنسی دندان و قرارگرفتن بریس ها روی دندان، ممکن است بیمار تا زمان عادت کردن به بریس ها دچار دندان درد و ناراحتی شود. میزان این درد در همه ی افراد یکسان نیست و به آستانه ی تحمل و نوع بریس استفاده شده

زخم و خراش

در ابتدای درمان ارتودنسی زخم یا خراشیده شدن جزئی جداره ی دهان، خصوصا در ارتودنسی ثابت، کاملا طبیعی بوده و پس از چند روز و با عادت کردن دهان به شکل بریس ها از بین خواهد رفت.دهان فرد بستگی دارد.

تحلیل ریشه

تحلیل ریشه به معنای کوتاه شدن ریشه در طول درمان ارتودنسی است. در برخی موارد تحلیل ریشه شامل از بین رفتن نوک ریشه است و مشکل جدی ایجاد نخواهد کرد. درحالی که برخی بیماران (به ندرت) بیش از نیمی از ریشه دندان خود را از دست می دهند که می تواند بر سلامت بیمار و ثبات دندان اثرگذار باشد.

پوسیدگی دندان یا بیماری لثه

طی درمان ارتودنسی، تمیز نگه داشتن قسمت هایی از دندان و لثه که در نزدیکی یا زیر سیم های ارتودنسی و براکت ها قرار دارند، بسیار دشوار خواهد بود. تمیز نشدن این قسمت ها موجب باقی ماندن ذرات غذایی و تجمع ماده پلاک می شود که احتمال پوسیدگی دندان و بیماری لثه (پریودنتیت) را افزایش می دهد.

واکنش آلرژیک

به ندرت ممکن است بیماران ارتودنسی به مواد لاستیکی درون کش ها یا الاستر های ارتودنسی و یا فلز به کار رفته در بریس ها حساسیت داشته باشند. اما در صورتی که بیمار به نیکل یا مواد لاستیکی آلرژی داشته باشد، باید قبل از شروع ارتودنسی به متخصص ارتودنسی خود اطلاع دهد.

انکیلوز (ANKYLOSIS)

انکیلوز یکی دیگر از عوارض جدی و نادر ارتودنسی است که به معنای جوش خوردن ریشه ی دندان به استخوان فک می باشد. اگر دندانی قبل از شروع ارتودنسی به استخوان جوش خورده باشد، بریس های ارتودنسی نمی توانند آن دندان را حرکت دهند. از لحاظ ظاهری به نظر می رسد که دندان انکیلوز شده، کوتاه تر از سایر دندان ها بوده و یا درون لثه گیر کرده است

سابقه ضربه یا آسیب به یک دندان و ایمپلنت دوباره آن توسط دندانپزشک، می تواند احتمال انکیلوز را افزایش داده و همچنین تشخیص آن را دشوار تر می کند.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1005
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی چیست و فواید ارتودنسی دندان کدامند؟

ارتودنسی در واقع یک تخصص دندانپزشکی است که به تشخیص و معالجه ناهنجاری‌ها و عدم هماهنگی دندان ها و همچنین موقعیت فک های فوقانی و تحتانی می‌پردازد. دندان ها در حالت نرمال و از نظر زیبایی شناختی باید با هم همتراز و هماهنگ باشند. علاوه بر هماهنگی دندان ها با یکدیگر، به طور طبیعی باید هماهنگی خاصی بین دندان ها و ساختار فک های بالا و پایین وجود داشته باشد. وجود هرگونه ناهماهنگی در دندان ها و یا فک ها میتواند باعث بروز مشکلاتی شود که هم استانداردهای زیبایی شناختی صورت را از بین میبرد؛ و هم در عملکرد انسان تاثیر می‌گذارد.

متخصص ارتودنسی و دندانپزشک عمومی چه تفاوتی با هم دارند؟

هرچند که هر دوی این افراد دندانپزشک هستند و مشترکات بسیار زیادی با هم دارند، اما تفاوت های بزرگی نیز بین آن ها وجود دارد. از بسیاری جهات متخصص ارتودنسی یک سر و گردن از دندانپزشک عمومی بالاتر می‌ایستد. زیرا برای چند سال آموزش های اضافی را دریافت کرده و به یک متخصص تبدیل شده است.

متخصصان ارتودنسی هر چند که می‌توانند کارهای معمول یک دندانپزشک عمومی مانند تمیز کردن دندان ها، پرکردن آن ها، دندان درد و موارد معمولی دیگر را انجام دهند، اما تنها به انجام کارهای تخصصی می‌پردازند.

فواید ارتودنسی دندان : درمان ارتودنسی به چه کسانی کمک می‌کند؟

متاسفانه اغلب مردم فکر می‌کنند که ارتودنسی و درمان های آن تنها برای کودکان و مخصوصا نوجوانان است. البته این افراد حق دارند که چنین تصوری داشته باشند، زیرا به طور معمول بیشتر کسانی که بریس ارتودنسی دارند و یا به متخصصان ارتودنتیست مراجعه میکنند معمولا نوجوانان هستند.

متاسفانه بیشتر مردم آنچنان که باید درک درستی از دندانپزشکی و تخصص های آن ندارند و بهتر بگوییم آن ها کمتر به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت میدهند. برآوردهای مختلف نشان میدهند مردم از در هر سنی که باشند برای ارزیابی باید به متخصصین دندانپزشکی مراجعه کنند.

مشاوره ارتودنسی

اکثر افرادی که به دنبال مشاوره ارتودنسی هستند به توصیه دندانپزشک اصلی خود این کار را انجام می دهند. با این وجود، اگر مشکلی در رابطه با عدم هماهنگی و تراز دندان های خود دارید میتوانید مستقیما به یک متخصص ارتودنتیست مراجعه کنید تا به شما مشاوره درمانی ارائه دهد. و به موقع از فواید ارتودنسی بهره مند شوید.

بیشتر متخصصان خوبی که یک کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی  به شما مشاوره میدهند. پیش از هرچیزی آن ها دندان های شما را معاینه میکنند و درباره گزینه های درمانی موجود با شما صحبت می‌کنند.

 

مزایای و فواید ارتودنسی چیست؟

مزایا و فواید درمان ارتودنسی متنوع است و از بیماری تا بیمار دیگر متفاوت است. برخی از رایج ترین فواید ارتودنسی عبارتند است:

·         بهبود ظاهر صورت

·         ملموس تر شدن جذابیت لبخند

·         بهبود و ارتقاء سلامت دهان و دندان

·         افزایش اعتماد به نفس

 

·         همکاری طولانی مدت با دندانپزشک عمومی شما



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1010
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر دندان‌تان را از دست داده اید، عمل جراحی کاشت ایمپلنت توسط می‌تواند به شما کمک کند تا علاوه بر اینکه صاحب یک لبخند جذاب شوید، بتوانید دوباره رو به خوردن غذاهایی که عاشقش هستید، اما بدون دندان نمی‌توانید آن ها را بخورید، بیاورید. اما تا مدتی پس از عمل جراحی و طی دوره نقاهت ایمپلنت ، غذا خوردن با ایمپلنت مهم است و شما باید مطابق یک برنامه غذایی عمل کنید. یعنی مثل هر عمل دیگری باید تا مدتی، برخی غذاها را حتما بخورید و از خوردن برخی دیگر اجتناب کنید. و همه این ها اهمیت تغذیه بعد از ایمپلنت دندان را میرساند.

غذاهایی که خوردن آن ها در دوره نقاهت عمل جراحی ایمپلنت بیخطر و مفید است

بعد از عمل ایمپلنت چه چیزهایی باید بخوریم و از خوردن چه چیزهایی باید اجتناب کنیم؟ به طور خلاصه بعد از عمل باید پیرو رژیم غذایی بعد از ایمپلنت دندان باشید و به خوردن غذاهای نرم که  خیلی تند، خیلی گرم یا خیلی سرد نیستند رو بیاورند. تمام غذاهایی که برای هر سه وعده صبحانه، نهار و شام انتخاب می‌کنید باید بسیار ساده، نرم و نیازمند حداقل جویدن باشند. در ادامه ما تعدادی از مواد غذایی و نوشیدنی هایی که می‌توانید بعد از عمل کاشت دندان با ایمپلنت آن ها را بدون محدودیت بخورید لیست کرده ایم:

تغذیه بعد از کاشت ایمپلنت :

·         رژیم مایع و آبکی

میوه ها و سبزیجات

·         میوه های نرم مانند موز، انبه، هلو و گلابی (از خوردن میوه هایی مانند تمشک و توت فرنگی و … که دانه های ریز زیادی دارند خودداری کنید)

·         پوره سیب

·         سبزیجات بخار پز شده

گوشت و سایر منابع پروتئینی

·         ماهی آب پز

·         خورش مرغ یا مرغ کباب شده نرم

·         انواع سوپ با تکه های ریز ریز شده گوشت، مرغ یا گوشت های دیگر

·         توفو

نان ها، ماکارونی یا برنج

·         تمام نان های نرم و غیر شیرین

·         وافل

·         پنکیک

·         مافین (شبیه کیک یزدی)

·         اسپاگتی

·         غلات پخته شده و تصفیه شده

موارد ممنوعه در تغذیه بعد از ایمپلنت دندان : از مصرف این غذاها اجتناب کنید!

مانند هر عمل جراحی که در ناحیه دهان انجام میشود، تا زمان بهبودی کامل دهان و جای زخم ها، باید از خوردن غذاهای سفت و  سخت خودداری کنید.  نه تنها 1 تا 2 هفته بعد از عمل دهان شما هنوز حساس است، بلکه باید تا پایان روند جوش خوردن ایمپلنت دندان برخی مواد غذایی را نخورید تا نتیجه عمل با شکست مواجه نشود. بعد از اینکه پایه ایمپلنت کاملا جوش خورد و سرجای خودش محکم شد، می توانید برخی از غذاهای ممنوعه را مصرف کنید اما همچنان باید برای مراقبت از ایمپلنت ها برخی از آن ها را نخورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های ایمپلنت دندان میتوانید به سایت کلینیک فوق تخصص دندانپزشکی ایده آل مراجعه کنید. 



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1062
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سردرد شما  ممکن است مربوط به مشکلات فک تان باشد؟ اما از کجا می توان فهمید؟

بسیاری از مردم در اثر انسداد ناقص ممکن است دندان های خود را از دست بدهند ، اما هرگز به دنبال پیدا کردن نشانه ای نیستند.

مشکلات فک و سردرد

اگر شما مستعد ابتلا به سردرد مزمن هستید ممکن است دچار مشکلات فک شده باشید.

بهتر است در ابتدا معاینه شوید تا بررسی های لازم درباره چگونگی تنش در عضلات فک و ارتباط بین چرخاندن دندان هایتان و سردرد انجام شود.

امروزه سردرد در میان مردم بسیار رایج شده است و می تواند به دلایل بسیاری ایجاد شود.

اغلب این بیماران معتقدند که دارای سردرد میگرنی هستند.

اما در واقع آنها فقط سردرد های شدید عضلانی دارند.

تعادل و تنظیم دندان ها با کمک درمان ارتودنسی

ممکن است لازم باشد بی نظمی دندان هایتان را  به وسیله ارتودنسی دندان اصلاح کنید تا مشکل شما حل شود.

تغییر جهت و موقعیت دامنه هایی که دندان های شما را هدایت می کنند اغلب می توانند به جابجایی فک ها کمک کنند.

در صورتی که شما نیاز به امداد فوری داشته باشید متخصص ارتودنسی شما برایتان دستگاه ارتودنسی نامرئی یا متحرک را تجویز می کند. در غیر این صورت ارتودنسی ثابت را توصیه می کند.

آیا مشکلات فک و سردرد ناحیه گردن را نیز دربر می گیرد؟

برای جواب دادن به این سوال آزمایش ساده ای را در نظر گرفته ایم.

اگر به سمت کف نگاه کنید و باز هم به دندان هایتان ضربه بزنید این بار عضلات گردن در واقع موقعیت سر را تعیین می کنند.

اگر موقعیت سر توسط تنش در عضلات تغییر کند شما سردرد را اغلب در پایان روز یا پس از بیداری احساس خواهید کرد.

اغلب سردردهای صبحگاهی به این دلیل است که فرد دندان های خود را در طول شب به همدیگر می ساید.

آیا سایش شبانه دندان علامت هایی از خود باقی می گذارد؟

در صورتی که تیزی دندان هایتان صاف شده باشد ، به خصوص تیزی دندان های نیش اگر هموار شده باشد شما دچار دندان قروچه یا سایش شبانه دندان هستید.

صاف و پهن شدن لبه دندان ها بدان معنی است که ساختار دندان های شما در حال تغییر است و این می تواند یک عامل برای ایجاد سردرد باشد.

تعویض دندان ها

مفصل فک پایین نیاز به حمایت از هر دو طرف فک را دارد.

عمل جویدن فقط زمانی به خوبی صورت می گیرد که همه دندان های شما در موقعیت صحیح قرار بگیرند.

ممکن است شما نیاز به پر کردن جای خالی دندان های از دست رفته به وسیله دندان مصنوعی یا پل و ایمپلنت دندان داشته باشید.(برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های ایمپلنت میتوانید به سایت کلینیک فوق تخصصی ایدهآل مراجعه کنید.)

 

 



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1039
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

خط لثه جایی است که باکتری ها در آنجا اجتماع می کنند از طرفی آنجا جایی است که الیاف مسواک به سختی می توانند در آن منطقه نفوذ کنند.

بیماری لثه یک مشکل دندانپزشکی معمولی است که هر ساله ملیون ها بیمار بزرگسال را تحت تاثیر قرار می دهد.

اگر دندان ها به علت بیماری پریودنتال خارج از محل خود قرار گیرند می توان آنها را به وسیله درمان ارتودنسی  اصلاح کرد.

آسیب ناشی از بیماری پریودنتال

بیماری پریودنتال با ایجاد پلاک و باکتری در امتداد و زیر خط لثه ایجاد می شود.

از آنجایی که پلاک در دندان ها  و خط لثه تجمع می یابد.

بنابراین برای تغذیه خود اقدام به جذب باکتری ها می کند.

باکتری ها هم به نوبه خود فعالیت های مخربی دارند که به وسیله آن اسید ها را منتشر می کنند تا در مینای دندان و بافت لثه نفوذ کنند.

یک پریودنتیست و یک  متخصص ارتودنسی به کمک شما می آیند.

پریودنتیست لثه شما را درمان می کند تا بتوانید دندان های خود را حفظ کنید.

اجتماع پلاک های خط لثه را با دقت بردارید

پلاک های ناشی از خط دندان باید با دقت برداشته شود.

در غیر این صورت سپرده های باقی مانده از مواد غذایی و باکتری ها یی که در دهان ما یافت می شوند می توانند به پوسیدگی دندان و به خصوص التهاب لثه منجر شوند.

بنابراین رعایت بهداشت دهان و دندان در اینجا از اهمیت خاصی برخوردار است

پیشگیری از بیماری های لثه و مراقبت از دهان و دندان

برای جلوگیری از حرکت دزدکی و بدون هشدار بیماری پریودنتال ممکن است انجمن بهداشت دهان از شما بخواهد با انجام آزمایشات منظم دندانپزشکی و آزمایش های پریودنتال یک روش خوب مراقبت از دهان و دندان را برای خود دنبال کنید.

پیشگیری از بیماری لثه به وسیله مراقبت از دندان ها با رعایت موارد زیر:

·         حداقل دو بار در روز با یک خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید

·         مسواک فرسوده خود را جایگزین کنید

·         یک بار در روز از نخ دندان برای تمیز کردن بین دندان ها و تاج یا ایمپلنت کمک بگیرید.(برای اطلاع بیشتر از دانستنی های ایمپلنت می توانید به سایت کلینیک فوق تخصصس ایده آل مراجعه کنید.)

·         از دهان شویه های ضد میکربی استفاده کنید

·         از سیگار کشیدن اجتناب کنید تا بدن شما سالم بماند

آیا بیماری لثه بهبود پیدا می کند

به وسیله پیگیری و درمان اغلب بیماری های لثه بهبود پیدا می کنند.

خبر خوب اینکه بافت صمغی قرمز یا تورم دوباره به حالت اول بر می گردد.

اگر بافت لثه صورتی شود خونریزی هم کاهش می یابد یا به کلی از بین می رود.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1037
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

دندان‌ها به دلایل متعددی مانند پوسیدگی دندان ، آسیب دیدگی و یا تخریب بافت‌های مجاور ممکن است بیفتند و یا شکل ظاهری نامناسبی پیدا کنند. امروزه روش‌های مختلفی برای جایگزین کردن دندان آسیب دیده و یا جای خالی آن وجود دارد که استفاده از پروتز‌های دندانی یکی از این روش‌ها است. پروتز در واقع به معنای جایگزینی است یعنی قرار دادن یک شی به  جای عضوی از بدن که آسیب دیده و یا تحلیل رفته است. پروتز دندان یکی از روش‌های دندانپزشکی زیبایی است که در واقع همان دندان‌های مصنوعی یا روکش‌هایی است که جایگزین دندان از دست رفته می‌شود.

انواع پروتزها

پروتزهای دندانی که جایگزین دندان از دست رفته می‌شوند در سه نوع مختلف وجود دارند.

·         پروتز ثابت

·         پروتز متحرک

·         پروتز ایمپلنت

پروتز ثابت دندان

یکی از انواع مختلف پروتزها، پروتز دندان ثابت است که با نام عمومی روکش دندان بین افراد شناخته شده است. پروتز دندانی ثابت همانند دندان درون دهان قرار می‌گیرد و بعد از قرار گیری خیلی متوجه تفاوت آن با دندان طبیعی خود نمی‌شوید. این پروتزها ثابت هستند و بیمار نمی‌تواند آن را از دهان خود خارج کند

بریج دندان

یکی دیگر از روش‌های پروتز دندانی ثابت که در دندانپزشکی زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد بریج دندان است. بریج دندان با عنوان پروتز دندان ثابت بین مردم مرسوم است. این روش زمانی استفاده می‌شود که فرد یک یا تعداد بیشتری از دندان‌های خود را از دست داده باشد و هنوز یک دندان در جلو و یک دندان در عقب دندان از دست رفته وجود دارد

پروتز دندان متحرک

گاهی به دلایل متعدد نمیتوان برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته از پروتزهای دندانی ثابت استفاده کرد که در این صورت این افراد از پروتز دندان متحرک استفاده می‌کنند ،پروتز دندان متحرک همانطور که از نام آنها پیداست قابلیت جا به جایی و تحرک داشته و به راحتی در داخل دهان گذاشته و برداشته می‌شوند

پروتز دندانی ایمپلنت

با پیدایش ایمپلنت‌ دندان روش جدیدی برای درمان دندان‌های از دست رفته و بازگردانی زیبایی به چهره، به وجود آمده است. ایمپلنت دندان یکی دیگر از پروتزهای دندان است که یک پایه برای دندان طبیعی است و از جنس تیتانیوم ساخته شده است. این پایه تیتانیومی درون استخوان فک قرار می‌گیرد و کاملا بی خطر بوده و به خوبی با بدن سازگار می‌شود(برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های ایمپلنت دندان می توانید به سایت کلینیک فوق تخصصی ایده آل مراجعه کنید.)



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

یکی از عوارض جانبی سیگار کشیدن که توجه زیادی را به خود جلب نمی کند هزینه ای است که برای به دست آوردن سلامت دوباره دندان ها به شما تحمیل می شود.

تنباکو از بسیاری جهات به دندان های شما آسیب می رساند.

سیگار توانایی دهان را برای مقابله با عفونت محدود می کند.

سیگار کشیدن می تواند شما را در مقابل حمله باکتری ها بی دفاع کند.

هنگامی که دهان شما قادر به مبارزه نیستند پلاک و باکتری ها غوطه ور می شوند.

این امر منجر به مشکلات مختلفی مانند زرد شدن دندان می شود.

درهنگام جویدن و زمانی که شما تنباکو را در دهان خود برای مدت طولانی نگه می دارید شما در معرض پوسیدگی دندان بیشتری قرار می گیرید.

مرتب کردن دندان های جلویی

اگر شما دندان های نامرتبی داشته باشید و بخواهید آنها را تمیز کنید این کار را با دشواری انجام می دهید.

سختی این کار زمانی که شما سیگار می کشید دو چندان می شود.

خوشبختانه این مشکل را می توان به وسیله ارتودنسی دندان برطرف کرد.

تاثیر سیگار بر دندان هایم تا چه اندازه است؟

یک مطالعه نشان داده که سیگاری های زن هر ۱۰ سال یک بار تقریبا ۱.۵ دندان خود را از دست می دهند.

طبق این آمارسیگاری های مرد نیز ناچارند تقریبا ۲.۹ دندان خود را از دست بدهند.

تاثیر سیگار بر لثه ها چیست؟

توتون و تنباکو در هر شکل از جمله سیگار یا سایر اشکال آن می تواند تارتار را در دهان شما افزایش دهد.

از این رو جریان بزاق را که باعث می شود تا باکتری های مضر پاک شود ، کاهش پیدا می کند.

وقتی سیگار می کشید ممکن است مشکلی در لثه ها بوجود بیاید مانند:

رطوبت و قرمزی

سست شدن دندان ها

درد هنگام جویدن

نفس نفس زدن

آسیب به خط لثه

اینها علائم بیماری پریودنتال است و باید بلافاصله توسط متخصص دندانپزشکی بررسی شود.

ایمپلنت های دندانه ای برای سیگاری ها

اگر سیگار می کشید و قصد دارید برای جایگزینی دندان از دست رفته خود از ایمپلنت دندان استفاده کنید ، ما ایمپلنت های دندانه ای را به شما توصیه می کنیم.(برای آگاهی های بیشتر ازدانستنی های ایمپلنت بهتر است به سایت های دندانپزشکی مراجعه کنید.)

 

ایمپلنت های دندانه ای احتمال موفقیت بیشتری دارند.

زیرا از دست دادن استخوان ممکن است در فک سیگاری ها وجود داشته باشد.

ونیرها

ونیرها پوشش های چینی هستند که به دندان های شما متصل می شوند تا لبخند زیبا را به شما باز گردانند.

مگر شما نمی خواستید بدانید که چگونه می توانیم زیبا بخندیم؟

ونیر ها می توانند دندان های شما را زیبا جلوه دهند.

سفید کردن دندان

می خواهید رنگ دندان هایتان را بهبود ببخشید اما از روکش دندان استفاده نکنید.

انتخاب درستی کرده اید.

سفید شدن دندان ها ممکن است پاسخ درستی به لکه های ایجاد شده در اثر سیگار کشیدن باشد.

اگر هنوز سیگار می کشید حداقل نکات زیر را رعایت کنید

از دهانشویه کلرهگزیدین استفاده کنید:

بهتر است از یک فرمول قوی برای از بین بردن باکتری ها استفاده کنید.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که دهانشویه را به مدت ۶۰ ثانیه در دهان خود نگاه داشته اید.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1094
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بریج دندان چیست؟

بریج دندانی یک روش دندانپزشکی برای پر کردن جای خالی دندان هایی است که از دست رفته یا کشیده شده اند. یک پل شامل یک یا چند عدد دندان مصنوعی ساده است که به راحتی در کنار سایر دندان ها قرار گرفته و مانع از به وجود آمدن مشکلاتی مثل خراب شدن طرح لبخند، مشکل در تکلم، کج شدن سایر دندان ها و .. می‌شود.

مواد سازنده بریج دندان : بریج‌ها از چه جنسی هستند؟

پل ها را از مواد مختلفی می سازند. اما رایج است که آن ها را از طلا یا آلیاژهای دیگری مثل پرسلن یا ترکیبی از این دو بسازند.

انواع بریج دندان

چهار نوع پل دندانی اصلی وجود دارد:

·         سنتی

·         معلق یا کانتی لِوِر

·         مریلند

·         پشتیبانی شده با ایمپلنت

پل دندانی ساده و مرسوم

به این پل ها اصطلاحا تردیشنال بریج میگویند و از قدیم الایام به عنوان یک روش جایگزین دندان از دست رفته در نظر گرفته میشده و همچنان نیز کاربرد دارد. این پل شامل تعدادی دندان مصنوعی است که باید به دندان های طبیعی مجاور متصل شود.

پل دندانی کانتی لور

به این پل، بریج معلق هم گفته می شود. کانتی لور معمولا برای پر کردن جای خالی تنها یک دندان کاربرد دارد. برای اینکه چنین پلی را نصب کنیم باید 1 دندان طبیعی در یک طرف (چپ یا راست) جای خالی دندان وجود داشته باشد

بریج دندانی مریلند

این پل ها هم مشابه با پل های ساده و سنتی نصب میشوند. یعنی برای اینکه آن ها را نصب کنیم نیاز به دو دندان طبیعی مجاور داریم یعنی طرف چپ و راست دندانی که از دست رفته باید دندان طبیعی وجود داشته باشد.

بریج پشتیبانی شده با ایمپلنت

همانطور که از نام این بریج ها پیدا است، برای استفاده از آن ها باید از ایمپلنت کمک بگیریم. بیمار برای اینکه واجد شرایط این گونه پل ها باشد باید بیشتر از یک دندان خود را از دست داده باشد. ما در این روش مطلقا کاری به دندان های اطراف نداریم و مینای آن ها را تراش نمیدهیم زیرا ایمپلنت ها میتوانند به خوبی از پل حمایت کنند.)دانستنی های ایمپلنت دندان)

هزینه بریج دندانی چقدر است؟

عوامل زیادی وجود دارند که میتوانند روی قیمت بریج دندان تاثیر بگذارند که به صورت خلاصه موارد زیر مهم ترین فاکتورها هستند:

·         تعداد دندان هایی که از دست داده اید یا کشیده اید (به عبارتی تعداد جای خالی دندان ها)

·         نوع مواد بکار رفته برای ساخت بریج ها مانند رزین کامپوزیت، زیرکونیا یا آلیاژ فلزی پوشیده شده از رزین

·         میزان پیجیدگی در قرار دادن بریج ها

·         درممان و ترمیم های مورد نیاز حین فرآیند پل گذاری

·         و فاکتورهای مرتبط با مطب دندانپزشکی و متخصص دندانپزشکی شما



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1075
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بریج دندان چیست؟

بریج دندانی یک روش دندانپزشکی برای پر کردن جای خالی دندان هایی است که از دست رفته یا کشیده شده اند. یک پل شامل یک یا چند عدد دندان مصنوعی ساده است که به راحتی در کنار سایر دندان ها قرار گرفته و مانع از به وجود آمدن مشکلاتی مثل خراب شدن طرح لبخند، مشکل در تکلم، کج شدن سایر دندان ها و .. می‌شود.

مواد سازنده بریج دندان : بریج‌ها از چه جنسی هستند؟

پل ها را از مواد مختلفی می سازند. اما رایج است که آن ها را از طلا یا آلیاژهای دیگری مثل پرسلن یا ترکیبی از این دو بسازند.

انواع بریج دندان

چهار نوع پل دندانی اصلی وجود دارد:

·         سنتی

·         معلق یا کانتی لِوِر

·         مریلند

·         پشتیبانی شده با ایمپلنت

پل دندانی ساده و مرسوم

به این پل ها اصطلاحا تردیشنال بریج میگویند و از قدیم الایام به عنوان یک روش جایگزین دندان از دست رفته در نظر گرفته میشده و همچنان نیز کاربرد دارد. این پل شامل تعدادی دندان مصنوعی است که باید به دندان های طبیعی مجاور متصل شود.

پل دندانی کانتی لور

به این پل، بریج معلق هم گفته می شود. کانتی لور معمولا برای پر کردن جای خالی تنها یک دندان کاربرد دارد. برای اینکه چنین پلی را نصب کنیم باید 1 دندان طبیعی در یک طرف (چپ یا راست) جای خالی دندان وجود داشته باشد

بریج دندانی مریلند

این پل ها هم مشابه با پل های ساده و سنتی نصب میشوند. یعنی برای اینکه آن ها را نصب کنیم نیاز به دو دندان طبیعی مجاور داریم یعنی طرف چپ و راست دندانی که از دست رفته باید دندان طبیعی وجود داشته باشد.

بریج پشتیبانی شده با ایمپلنت

همانطور که از نام این بریج ها پیدا است، برای استفاده از آن ها باید از ایمپلنت کمک بگیریم. بیمار برای اینکه واجد شرایط این گونه پل ها باشد باید بیشتر از یک دندان خود را از دست داده باشد. ما در این روش مطلقا کاری به دندان های اطراف نداریم و مینای آن ها را تراش نمیدهیم زیرا ایمپلنت ها میتوانند به خوبی از پل حمایت کنند.)دانستنی های ایمپلنت دندان)

هزینه بریج دندانی چقدر است؟

عوامل زیادی وجود دارند که میتوانند روی قیمت بریج دندان تاثیر بگذارند که به صورت خلاصه موارد زیر مهم ترین فاکتورها هستند:

·         تعداد دندان هایی که از دست داده اید یا کشیده اید (به عبارتی تعداد جای خالی دندان ها)

·         نوع مواد بکار رفته برای ساخت بریج ها مانند رزین کامپوزیت، زیرکونیا یا آلیاژ فلزی پوشیده شده از رزین

·         میزان پیجیدگی در قرار دادن بریج ها

·         درممان و ترمیم های مورد نیاز حین فرآیند پل گذاری

·         و فاکتورهای مرتبط با مطب دندانپزشکی و متخصص دندانپزشکی شما



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1066
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

دیابت شیرین در دهه پنجم زندگی به دلیل افزایش وزن و کاهش سطح فعالیت بدن ­­ در اوج بروز خود دیده می شود.

دیاب تظاهرات دهانی در دیابت شیرین

حدود نیمی از بیماران دیابتی هنوز از بیماری خود مطلع نشده اند.

این در حالی است که با یک معاینه ساده از دندان ممکن است بتوان اولین نشانه از بیماری دیابت را به اطلاع آنان رسانید .

در نتیجه یک دندانپزشک و یک متخصص ارتودنسی باید یک دانش پایه از دیابت شیرین داشته باشد.

همچنین از علائم تظاهرات دهانی مانند اختلال در بهبود زخم ها و  علائم عفونت و نشانه های این بیماری را داشته باشد ت شیرین در سراسر جهان هر ساله در حال رشد و رسیدن به یک اپیدمی است .

عفونت های فرصت طلب در کمین ورود به دهان دیابتی ها

بیماران دیابت شیرین دارای  عوامل کاهنده قند خون و خشکی دهان هستند.

آنها ممکن است به عفونت های فرصت طلب دهانی شانس ورود بدهند .

تظاهرات دهانی مرتبط با دیابت شیرین در بسیاری از موارد محدود به بیماران  کنترل نشده هستند .

هنگامی که یک واکنش کاهنده قند خون در مطب دندانپزشکی از سوی بیمار رخ می دهد دندانپزشک باید علائم را به سرعت تشخیص داده و یک راه درمان مناسب پیدا کند.

ملاحظات ارتودنسی

کنترل پزشکی خوب بیماران دیابتی کلید هر درمان ارتودنسی است .

ارتودنتیست ها باید از درمان ارتودنسی در بیماران دیابتی کنترل نشده  اجتناب کنند.

در مورد بیماران مبتلا به دیابت شیرین  هیچ ترجیح درمانی نسبت به ارتودنسی ثابت یا ارتودنسی متحرک وجود ندارد .

این مهم است که بهداشت دهان و دندان به ویژه هنگامی که ازدستگاه ارتودنسی ثابت استفاده می شود باید به خوبی رعایت شود .

درمان ارتودنسی در بیماران دیابتی چگونه باید انجام شود؟

از آنجا که بیماران دیابتی تحت درمان ارتودنسی به عنوان بیماران پریودنتال در نظر گرفته می شوند.

ملاحظات درمان براساس بیمارانی باید تنظیم شود که لثه های بیماری دارند. .

اگر کنترل پلاک در بیماران دیابتی دشوار است و برای رسیدن به تمیزی دندان باید کمتر از برس بین دندانی و مسواک استفاده کرد.

بهتر است پس از هر بار استفاده ازمسواک از یک دهانشویه ضد عفونی کننده مانند کلرهگزیدین که کنترل کننده پلاک شیمیایی است به عنوان کمکی  در نظر گرفته شود  .

برای به حداقل رساندن تاثیر خنثی کننده  خمیر دندان بر روی مولکول کلرهگزیدین باید حداقل یک فاصله زمانی 30 دقیقه بین مسواک زدن و شستشو با کلرهگزیدین وجود داشته باشد .

دیابت خطر ابتلا به بیماری های لثه را افزایش می دهد

تحقیقات نشان داده اند که افراد مبتلا به دیابت بیشتر احتمال ابتلا به بیماری پریودنتال هستند .

بیماری پریودنتال یک مشکل بهداشتی جدی است که اگر به درستی مدیریت نشود می تواند به از دست دادن دندان منجر شود

 

 



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 973
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ایمپلنت دندان تک دندان اغلب برای افرادی که آسیب هایی را تجربه کرده اند یا افرادی که فوریت دندان در ناحیه قدامی دهانشان ندارند یا دندان خلفی را از شکستگی پیشرفته دندان یا یک کانال ناموفق کانال ریشه ای است.(دانستنی های ایمپلنت)

ایمپلنت دندان تک دندان ممکن است بیش از یک پل ثابت است که به دو یا چند دندان متصل است. پل ثابت توسط دندان های دیگر پشتیبانی می شود و نیاز به دندانپزشک برای کاهش دندان های نرمال سالم برای حمایت از پل سیمان است. در این حالت، استخوان ممکن است شروع به تسکین و در نتیجه، بدتر شود.

فرآیند جراحی

در اولین قرار ملاقات جراحی، متخصص ایمپلنت ، منطقه ای را برای ایمپلنت خود با بی حسی موضعی می کند. بافت لثه برش داده می شود و سپس به عقب برگردانده می شود. متخصص دندان استخوان را در معرض قرار می دهد و استخوان را برای ایمپلنت متوقف می کند. هنگامی که سوراخ در استخوان استخراج می شود، لنگر ایمپلنت دندان به این قسمت وارد می شود. سپس بافت لثه دوباره به محل تزریق می شود و منطقه بر روی لنگر ایمپلنت قرار می گیرد.

ایمپلنت هایی که در فک پایین قرار می گیرند 3-6 ماه طول می کشد تا بهبود یابد و در قوس بالا 4-6 ماه طول می کشد زیرا استخوان قوس بالای آن کمتر از قوس پایین است.

فرآیند جراحی – مرحله 2

متخصص ایمپلنت ناحیه ایمپلنت را ساقط می کند و سپس بافت لثه را باز می کند تا لنگر ایمپلنت را باز کند. پایه به لنگر ایمپلنت متصل می شود. سپس بافت لثه در اطراف ایمپلنت، با انتهای لنگر از طریق بافت لثه، بازتاب می شود. کلاه شفا دادن به اجازه دادن به بافت لثه می انجامد. پس از 2 تا 4 هفته، کلاه شفاش برداشته می شود و سپس آستانه کشف می شود.

روند جراحی – مرحله 3

دندانپزشک باید بیمار را مجبور به انجام 1-2 بار برای ساخت تاج و تخت کند. تاج روی آستانه قرار می گیرد. دندانپزشک اطمینان می دهد که تاج صحیح برای بیمار مناسب است.

مراقبت از ایمپلنت

 

بهداشت دهان و دندان در مورد نحوه مراقبت از ایمپلنت بحث و بررسی می کند تا بافت سالم را حفظ کند. مهم است که از بیوفیلم پلاک در اطراف ایمپلنت، حداقل یکبار در روز و با حداقل دو بار در روز بشویید. دندانپزشک خود را به عنوان توصیه برای یک قرار ملاقات برای تمیز کردن حرفه ای مراجعه کنید. اطمینان حاصل کنید که دندانپزشک یا متخصص دندانپزشک شما می داند اگر چیزی با ایمپلنت شما راحت نیست.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 988
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در این مقاله به بررسی تفاوت های بریس ارتودنسی و اینویزیلاین می پردازیم. اگر کنجکاوید که این دو چه شباهت و تفاوتی با هم دارند و هر کدام در چه مواقعی بکار می روند حتما این مقاله را بخوانید.

بریس ارتودنسی و اینویزیلاین چه شباهتی با هم دارند؟

شاید در شکل و خصوصیات ظاهری هیچ شباهتی بین این دو دستگاه ارتودنسی نباشد اما، این دو نوع دستگاه از بسیاری جهات مشابه هستند. برخی از تشابهات این دو عبارتند از:

·         پر واضح است که هر دو برای اصطاح مشکلات عدم تراز دندان ها مورد استفاده قرار میگیرند.

·         طی فرایند درمان، هر دو نیازمند تمیز شدن و شستشوی دقیق هستند تا از پوسیدگی دندان ها حین درمان جلوگیری شود. زیرا با وجود این دستگاه ها احتمال سایش، پوسیدگی و تغییر رنگ دندان ها وجود دارد. و حتما باید بهداشت دهان و دندان بیشتر از هر موقع دیگر حفظ شود.

·         هر دو دستگاه توانایی درمان و اصطلاح مشکلاتی مثل کج بودن دندان ها، اوربایت و آندربایت را دارند.

·         طول درمان به صورت میانگین در هر دو دستگاه حدود 16 ماه است.

بریس ارتودنسی

فواید

·         درمان و اصلاح مشکلات جدی و شدید عدم تراز دندان ها با این دستگاه ها موثرتر است.

·         فواصل بین دندانی را سریعتر میبندند و دندان های کج را موثرتر اصلاح میکنند

·         در این ارتودنسی از سیم هایی با تکنولوژی های جدید و براکت های همرنگ دندان نیز استفاده میشود.

·         میتوان در کنار آن ها از کش ها و الاستیک های رنگارنگ استفاده کرد

چالش ها

·         کشیدن نخ دندان و مسواک زدن با آن ها نیاز به تلاش و صرف زمان بیشتری دارد

·         هر غذایی نمیتوانید با این بریس ها بخورید

·         حین انجام برخی ورزش ها به مشکل بر میخورید و باید از محافظ دندان استفاده کنید

فواید ارتودنسی اینویزیلاین

·         دستگاه هایی نامرئی هستند و به سختی میتوان آن ها را دید مگر در فواصل نزدیک

·         به راحتی میتوان آن ها را روی دندان قرار داد و یا آن ها را برداشت

·         استفاده از آن ها راحت تر است

·         قیمت کمتری نسبت به براکت ارتودنسی دارند

چالش ها

·         اگر با آن ها غذا بخورید یا چیزی بنوشید لکه دار میشوند.

·         اگر غذا بخورید یا نوشیدنی های شیرین بخورید و بدون مسواک زدن اینویزیلاین ها را روی دندان قرار دهید احتمال ایجاد حفره روی دندان ها بیشتر میشود.

·         تقریبا هر یک یا 2 هفته باید آن ها را تعویض کرد.

خلاصه و مفید

هم ارتودنسی اینویزیلاین و هم بریس ها به منظور درمان مشکلات ارتودنسی مورد استفاده قرار میگیرند. بریس ها نوعی ارتودنسی ثابت هستند و اینویزیلاین ها هم ارتودنسی متحرک و شفاف در نظر گرفته میشوند. با اینکه تعدادی شباهت با هم دارند ولی تفاوت های آن ها زیاد است. اگر مشکل ناصافی دندان های شما شدید است باید از بریس برای اصلاح آن ها استفاده کنید. اما اگر مشکل دندان های شما جزئی است میتوانید از ارتودنسی نامرئی با اینویزیلاین جهت درمان استفاده کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1041
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

یکی از عمده ترین معضلات در حوزه بهداشت دهان و دندان امکان ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی است. سوالی که امروزه با گسترش درمان بی دندانی ذهن بسیاری از بیماران دیابتی را به خود مشغول کرده است این است که آیا امکان انجام ایمپلنت دندان برایبیماران دیابتی وجود دارد یا خیر؟ امروز می خواهیم در ایم مقاله به بررسی این موضوع بپردازیم.

نکات لازم در ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی

1کنترل قند خون بیماران دیابتی

کنترل و تحت نظر داشتن قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نقش فراوانی در موفقیت جراحی ایمپپلنت دارد. بنابراین توصیه می شود در طول درمان و حتی بعد از آن قند خون بیماران دیابتی کنترل گردد تا یک درمان مناسب برای فرد به همراه داشته باشد.

در مدت زمانی که ایمپلنت در استخوان قرار گرفته و ما منتظر پیوند فک استخوان با ایمپلنت هستیم نیز می بایست قندخون بیمار همچنان در فاز کنترل باشد تا احتمال تاخیر در ترمیم و عفونت به حداقل برسد.

2توجه به پوسیدگی و عفونت های فعال لثه

بیمارانی که دارای پوسیدگی و عفونت های فعال لثه هستند باید از ایمپلنت دندان اجتناب کنند. چرا که در این صورت نه تنها این درمان موفقیت آمیز نخواهد بود بلکه فرد دچار عفونت و التهاب لثه باشد ممکن است عوارض دیگری را به دنبال داشته باشد.

3رعایت اصول بهداشتی در طول مدت درمان و پس از آن و استفاده از آنتی بیوتیک ها

در جراحی ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی حتما باید آنتی بیوتیک تراپی انجام گیرد. علاوه بر مصرف آنتی بیوتیک ها در ناحیه جراحی شده باید از دهان شویه هایی مثل کلر هگزیدین و ژل موضعی کلرهگزیدین و یا سرم های شستشو به طور مرتب استفاده شود.

4مشاوره با دندانپزشک

چنانچه مایل به کاشت دندان هستید و هنوز نمی دانید این جراحی برای شما که دارای بیماری دیابت هستید مناسب است یا خیر بهتر است به منخصص ایمپلنتمراجعه کرده و با او مشورت کنید. متخصص ایمپلنت شما قادر به ارزیابی شرایط خاص و منحصر به فرد سلامت شماست



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1069
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

یکی از کاربردهای ارتودنسی دندان ، درمان اورجت می‌باشد. مشکل اورجت که به عنوان پیش آمدگی دندان‌های فک بالا نیز شناخته می‌شود، در عمل باعث می‌شود دندان‌های فک پایین در دهان عقب‌تر از دندان‌های فک بالا باشند. این شرایط می‌تواند مشکلاتی را در ارتباط با قرارگیری مناسب دندان‌ها بر روی یکدیگر و نیز فرآیند جویدن غذا ایجاد کرده و در صورت ادامه یافتن، درد دندان یا فک را برای فرد به همراه داشته باشد.

دلایل پیش آمدگی دندان‌های فک بالا

پیش آمدگی شدید دندان‌های فک بالا می‌تواند مشکلات متعدد برای فرد ایجاد کند. دلایل ایجاد این شرایط در افراد مختلف به شرح زیر می‌باشند:

·         مشکلات فک

·         مشکلات مربوط به انحراف دندان‌ها

·         مشکلات مربوط به طول تاج دندان

·         عادت‌های بد

·         ازدحام دندان‌ها

درمان پیش آمدگی دندان‌ها روی فک بالا

درمان ارتودنسی

در بعضی بیماران پیش آمدگی شدید دندان‌های فک بالا به خاطر مشکلات فک یا از دست دادن دندان‌ها نیست، بلکه در واقع قرارگیری نامناسب دندان‌های عقب دهان و موقعیت نامناسب آنها باعث ایجاد این مشکل شده است. برای این افراد، درمان ارتودنسی به تنهایی می‌تواند یک انتخاب ایده آل برای حل مشکل ایجاد شده باشد.عوامل زیادی در تعیین هزینه ارتودنسی فک بالا نقش دارند. عواملی مانند شدت جلو بودن دندان‌ها، میزان تجربه و مهارت متخصص ارتودنسی شما، نوع درمان، مدت زمان درمان و پوشش بیمه‌ی درمانی در هزینه‌ی درمان موثر هستند.

ارتودنسی به همراه جایگزینی دندان‌ها

پیش آمدگی شدید دندان‌ها گاهی اوقات به خاطر مشکلات اسکلتی در نتیجه رشد نامناسب آرواره یا کوتاه بودن طول تاج دندان به دلیل از دست دادن بعضی دندان‌ها همچون دندان آسیاب کوچک دوم در دهان ایجاد می‌شود. در این روش به جای کشیدن دندان‌ها و جمع کردن ناحیه جلوی آرواره، از درمان ارتودنسی برای باز کردن فضای مناسب در دهان برای جایگزینی دندان‌های از بین رفته استفاده می‌گردد. به این ترتیب طول تاج دندان‌ها افزایش یافته و با از بین رفتن پیش آمدگی بیش از حد دندان‌ها روی فک بالا، دندان‌های فرد در موقعیت مناسب قرار می‌گیرند. امروزه می‌توان برای جایگزینی دندان‌های از بین رفته روی فک از روش‌های کاشت ایمپلنت برای بیماران استفاده کرد.(دانستنی های ایمپلنت)

جراحی ارتودنسی

 

این روش برای افرادی مناسب است که با مشکلات خاص در ارتباط با رشد آرواره و فک مواجه باشند. به این ترتیب برای درمان این افراد از عمل جراحی به منظور رفع مشکل پیش آمدگی دندان‌ها بر روی فک بالا استفاده می‌گردد. به این منظور لازم است وضعیت استخوان فک و آرواره بیمار اصلاح شده و با توجه به شرایط دندان‌ها، نحوه قرارگیری آنها بر روی هم تنظیم گردد. برای بسیاری از بیمارانی که مشکلات فک آنها باعث ایجاد پیش آمدگی دندان‌های فک بالا شده است، این روش می‌تواند بهترین روش درمان بوده و مناسب ترین نتایج را از نظر ظاهری به همراه داشته باشد



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1085
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

به محض این که تصمیم بگیرید لبخند خود را زیباتر و جذاب‌تر کنید، پس از یک جستجوی کوتاه روش‌های مختلفی را پیدا خواهید کرد. دندانپزشکی زیبایی با انجام درمان‌هایی چون ارتودنسی  دندان ،سفید کردن دندان، جایگزینی دندان غائب با ایمپلنت یا کاشت دندان و زیباسازی دندان‌ها از طریق باندینگ و فرم‌دهی به دندان‌ها(دانستنی های ایمپلنت)، لبخندی درخشان‌تر و زیباتر را خلق می‌کند.

ونیر

 

ونیر یکی از درمان‌های دندانپزشکی زیبایی است که هدف اصلی آن زیباتر کردن لبخند است. دندانپزشک دندان‌های کج و نامرتب را با روکش‌های پرسلینی می‌پوشاند تا ظرف فقط چند جلسه لبخندی ایده‌آل و بی‌نقص خلق شود.

ونیر شکل، اندازه و رنگ دندان‌ها را تغییر می‌دهد تا نتیجه‌ای چشمگیر به دست آید. اما یکی از نقاط ضعف ونیر این است که دندانپزشک برای چسباندن ونیر باید مقداری از دندان طبیعی را تراش بدهد تا ونیر به خوبی روی دندان بنشیند و برآمدگی غیرطبیعی نداشته باشد.

ارتودنسی برای بسیاری از بیماران یک درمان دندانپزشکی زیبایی است، اما مزایای ارتودنسی بسیار فراتر از یک درمان زیبایی صرف است. تمیز کردن و مسواک زدن دندان‌های کج و نامرتب آسان نیست، اما پس از ارتودنسی و ردیف کردن دندان‌ها دسترسی به آنها راحت‌تر می‌شود و بهتر می‌توان تمام سطوح دندان‌ها را تمیز کرد. به علاوه انحراف و کجی شدید دندان‌ها، به ویژه جلو بودن دندان‌ها احتمال آسیب دیدن آنها را در اثر وارد شدن ضربه افزایش می‌دهد. همچنین ارتودنسی به رفع مشکل نامرتبی دندان‌ها، بهبود بایت و عملکرد دندان‌ها و بهتر روی هم قرار گرفتن دندان‌ها و فک‌ها کمک می‌کند.

چنانچه نگران سیم‌کشی شدن دندان‌ها و دیده شدن سیم و براکت‌ها روی دندان‌ها هستید، خبر خوشی برایتان داریم. امروزه روش‌های جدیدی برای ارتودنسی دندان‌ها وجود دارد که توجه دیگران را جلب نمی‌کند و از آن جمله می‌توان به ارتودنسی نامرئی (اینویزیلاین) و بریس لینگوال اشاره کرد.

سفید کردن دندان‌ها

هدف بسیاری از بیماران از انجام دندانپزشکی زیبایی مرتب کردن و سفید کردن دندان‌ها است. ونیر شکل و رنگ دندان‌ها را همزمان تغییر می‌دهد. چنانچه درمان ارتودنسی را انتخاب کرده باشید، می‌توانید دندان‌ها را در پایان درمان سفید نیز بکنید.

متخصصین دندان‌ها را به دو روش سفید می‌کنند. دندانپزشک برای سفید کردن دندان‌ها در کلینیک، ژل سفید کننده را روی دندان‌ها می‌زند. برخی دندانپزشکان از نور LED برای سریع‌تر سفید شدن دندان‌ها استفاده می‌کنند.

باندینگ و تراش دادن دندان‌ها

 

اگر دندان‌هایتان کوچک یا بدشکل است، ونیر تنها راه رسیدن به لبخندی رویایی نیست. با بهره‌گیری از تکنیک باندینگ و شکل‌دهی می‌توانید دندان‌ها را پس از ارتودنسی زیبا و خوش‌فرم کنید. دندانپزشک نقص‌های جزئی را با استفاده از کامپوزیت همرنگ دندان برطرف می‌کند تا لبخندی زیبا و طبیعی خلق شود.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1094
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

تجهیزات ارتودنسی دندان که معمولاً به عنوان بریس شناخته می‌شوند، در واقع براکت‌های کوچکی هستند که با استفاده از سیم‌های کوچک انعطاف پذیر روی دندان قرار می‌گیرند. این سیم‌های کوچک نیروی کمی روی دندان‌ها وارد می‌کنند؛ سیم‌ها با توجه به ماهیت طبیعی خود تمایل به صاف شدن دارند و در نتیجه دندان‌ها با آن‌ها حرکت می‌کنند. هنگامی که یک نیروی کم روی دندان فشار وارد می‌کند، در قسمت تنش یا محلی که کشیده می‌شود، استخوان جدید، رباط و سیمان تشکیل می‌شوند. در قسمت فشار، سلول‌ها استخوان و رباط را برداشته و اجازه می‌دهند که دندان حرکت کند. انکوریج در اصطلاح ارتودنسی می‌تواند به عنوان مقاومت در برابر حرکت دندان تعریف شود، درست مانند یک لنگر که برای ایستادن قایق از حرکت از آن استفاده می‌شود.

 

مینی اسکرو یا مینی ایمپلنت

 

دستگاه انکوریج موقت شامل مینی اسکرو یا مینی ایمپلنت‌هایی (تکیه گاه) هستند که به طور موقت در استخوان فک قرار می‌گیرند تا به عنوان واحدهای انکوریج غیر متحرک برای تسهیل حرکت دندان استفاده شوند و پس از آن می‌توانند برداشته شوند. مینی ایمپلنت‌ها یا تکیه گاه‌های موقت کاملاً کوچک هستند و می‌توان آن‌ها را با استفاده از بیهوشی موضعی ساده (نقاط بی حسی در ناحیه تحت درمان) قرار داد و به این ترتیب ناراحتی و درد بسیار کمتری ایجاد کرد. برخلاف ایمپلنت‌ دندان که با استفاده از اتصال به خود استخوان نصب می‌گردند، مینی ایمپلنت‌ها یا مینی اسکرو با استفاده از یک قفل مکانیکی یا اتصال با استخوان‌های اطراف نگه داشته می‌شوند. مینی ایمپلنت‌ها به طور خود بخود ثابت می‌شوند و با استفاده از یک درایور کوچک در محل خود قرار می‌گیرند. دستگاه‌های انکوریج موقت دارای اتصال بسیار نزدیک اسکرو با استخوان هستند که برای ثابت ماندن آن‌ها این امر بسیار ضروری است. دستگاه‌های انکوریج موقت هزینه کمتری دارند و استفاده از آن‌ها راحت‌تر از ایمپلنت‌های دندانی معمول است، نصب آن‌ها زمان بر نیست و برداشتن آن‌ها ساده است. این دستگاه‌ها اساساً می‌توانند برای اصلاح موقعیت‌های اسکلتی (فک) و مشکلات مربوط به موقعیت دندان (دندان) مورد استفاده قرار بگیرند. متخصصین ارتودنسی که از دستگاه‌های انکوریج موقت استفاده می‌کنند، درک دقیقی از مکانی که این دستگاه‌ها باید قرار داده شوند، دارند. همچنین متخصصین جراح دهان، متخصص ایمپلنت و بعضی از دندانپزشکان عمومی که دورهٔ آموزشی ویژه‌ای را در خصوص درمان جراحی گذرانده‌اند عموماً دارای مهارت و تجربه و راحت‌تر در قرار دادن و کار گذاشتن دستگاه‌های انکوریج موقت دارند. به طور کلی، قرار دادن دستگاه باید با همکاری بین متخصص ارتودنسی و جراح برای ایجاد موقعیت و قرار دادن صحیح انجام گردد. استفاده از مینی ایمپلنت‌هایی مانند دستگاه‌های انکوریج موقت یک تکنولوژی در حال توسعه است. دستگاه‌های انکوریج موقت در حال تبدیل شدن به بخشی ضروری از درمان ارتودنسی هستند زیرا موجب ایجاد حرکات دقیق با موقعیت مناسب و قابل پیش بینی دندان با استفاده از واحدهای انکور غیر متحرک می‌شوند. 



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1006
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین یک محصول ارتودنسی است که به صورت موثر تعدادی از مشکلات مختلف ارتودنسی دندان را اصلاح می کند.

اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی چیست؟

در روش ارتودنسی نامرئی از یک سری قالب های پلاستیکی شفاف استفاده می شود.

در این روش از نیروی ثابتی برای حرکت دادن دندان ها به صورت موثر استفاده شده است.

این ارتودنسی متحرک بوده و هر دو هفته یکبار تعویض می شود.

پلاک های اینویزیلاین شباهت زیادی به محافظ های سنتی دهان دارند که از یک پلاستیک شفاف، سبک و نازک ساخته می شود.

پلاک های اینویزیلاین در تمام طول شبانه روز بجز هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن باید استفاده شود.

در مدتی که شما پلاک های متحرک را می پوشید، دندان های شما به تدریج حرکت داده می شوند .

این حرکت تا زمانی که نتایج مورد نظر بدست آید ادامه خواهد یافت.

مزایای استفاده از اینویزیلاین

این ارتودنسی مزایای بسیاری دارد.

ارتودنسی نامرئی می تواند به اصلاح تعدادی از مشکلات کوچک ارتودنسی کمک کند.

از جمله :

·         دندان های روی هم افتاده

·         دندان های با فاصله کم

·         کراس بایت خفیف

·         اور بایت خفیف

آیا ارتودنسی نامرئی برای من مناسب است ؟

اینویزیلاین برای خیلی از افراد مناسب می باشد اما همه ی مشکلات ارتودنسی را هم نمی تواند درمان کند.

شما باید توسط یک متخصص ارتودنسی ارزیابی شوید تا مشخص شود آیا کاندید خوبی برای اینویزیلاین هستید یا خیر.

ارتودنسی نامرئی برای کودکان مناسب نیست.

بهتر است والدین قبل از اینکه بلوغ استخوانی فرزندشان به حد نهایی خود برسد او را نزد یک متخصص ارتودنسی کودکان ببرند.

معایب ارتودنسی نامرئی

با اینکه ارتودنسی نامرئی مزایای خوبی دارد اما با این حال بدون مشکل هم نیست.

برخی از مشکلات ارتودنسی نامرئی عبارت است از :

با توجه به این که متحرک است نیاز به همکاری بیمار دارد.

بسیاری از مشکلات دندانی شدید و اسکلتال ( استخوانی) با این روش قابل حل نیست

هزینه ارتودنسی نامرئی از مدل های دیگر ارتودنسی خیلی بیشتر  است

احتمال گم شدن پلاک وجود دارد

این ارتودنسی فقط برای بزرگسالان استفاده می شود

 



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1083
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اگرچه شکست ایمپلنت دندان بسیار نادر است، اما در برخی مواقع حتی اگر متخصص ایمپلنت کارکشته باشد و همه مراحل را با احتیاط انجام داده باشد، باز هم ممکن است بدنِ برخی افراد ایمپلنت کاشته شده را پس بزند.

 

علایم شکست ایمپلنت دندان چیست؟

شکست خوردن فرآیند ایمپلنت گذاری میتواند دو دلیل عمده و اصلی داشته باشد. یکی پری ایمپلنتیت و دیگری عدم انجام فرآیند استئواینتگریشن .

 

یکی از نشانه پس زدن ایمپلنت پری ایمپلنتیت است!

پری ایمپلنتیت زمانی اتفاق می افتد که شما به عنوان کسی که ایمپلنت کاشته اید به درستی از دندان های خود مراقبت نکرده باشید یا به عبارتی بهداشت دهان و دندان شما ضعیف باشد. برای مثال اگر مسواک نزنید ممکن است به بیماری لثه گرفتار شوید که خود همین بیماری میتواند به بافت استخوانی آسیب بزند. اگر این مشکلات به موقع تشخیص داده نشوند پری ایمپلنت میتواند باعث لق شدن یا شل شدن ایمپلنت شود.

 

استئواینتگریشن

وقتی ما ایمپلنت را به استخوان فک متصل میکنیم یا اصطلاحا میکاریم، انتظار داریم که به مرور زمان بافت استخوانی اطراف ایمپلنت را پر کند و در واقع ایمپلنت به استخوان فک جوش بخورد. به این فرآیند استئواینتگریشن  گفته میشود. اگر فک نتواند ایپمپلنت را احاطه کند و آن را به خود متصل کند، ایمپلنت شل شده و عملا شکست میخورد.

مراحل اولیه و تاخیری شکست ایمپلنت دندان

در دو مرحله ممکن است ایمپلنت شکست بخورد و بدن آن را پس بزند. مرحله اول طی 3 تا 4 ماه بعد از عمل ممکن است اتفاق بی افتد. برخی از علل و عواملی که باعث پس زدن ایمپلنت در مراحل اولیه میشوند عبارتند از:

·         خونرسانی ضعیف به اطراف ایمپلنت

·         عفونت های موجود در دهان

·         جابجایی یا تعویض ایمپلنت هنگام بهبودی

·         ضعف سلامتی عمومی بیمار

ایمپلنت ناموفق دندان به صورت تاخیری هم از 1 تا 10 سال بعد از فرآیند ایمپلنت گذاری دندان اتفاق می افتد و میتواند ناشی از موارد زیر باشد:

سایر عوامل تاثیرگذار بر روی شکست ایمپلنت دندان 

در حالی که پری ایمپلنتیت و عدم موفقیت استئواینتگریشن دو عامل اصلی در عدم موفقیت ایمپلنت هستند، دلایل و علل زیر نیز می توانند در این شکست دخالت داشته باشند:

 

·         دیابت

·         بیماری لثه

·         کوچک بودن فک یا ناکافی بودن توده استخوانی

·         بهداشت ضعیف دهان و دندان

·         مکان نادرست کاشت ایمپلنت دندان

·         مصرف برخی داروها

·         جاگذری ضعیف ایمپلنت

·         برخی بیماری ها از جمله سرطان

·         سیگار کشیدن

·         دندان قروچه

درمان شکست ایمپلنت دندان

روش درمان ایمپلنت ناموفق دندان به علت اصلی بروز آن بستگی دارد. به عنوان مثال:

اگر دلیل ناموفق بودن ایمپلنت پری ایمپنتیت است، میتوانید با تمیز کردن و شستشوی ایمپلنت آن را درمان کنید

اگر دلیلی شکست بیماری بافت های دهان است با ارتقاء بهداشت دهان و دندان میتوان آن را برطرف کرد.

 

و اگر مشکل پیش آمده به خاطر وارد شدن ضربه یا استرس فیزیکی به توده استخوانی فک باشد، اولین گام برداشتن بافت های ملتهب اطراف ایمپلنت دندان است و سپس عمل پیوند استخوان. 



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 979
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

درد در روزهای اول ارتودنسی از چیست ؟

ارتودنسی درمانی است که در آن، با اعمال نیرو و کشش به روی دندان ها آنها را وادار به حرکت می کنند.

متخصص ارتودنسی شما با آگاهی کامل از میزان این کششها و محاسبه نیروی وارده با روش های خاص و مدرن اقدام به انجام این کار می کند.

نیروی شدیدی که در اثر این کشش به بافت های محافظ دندان وارد می شود در سه الی چهار روز اولیه محسوس است و ممکن است باعث کمی ناراحتی شود.

استفاده از آدامس، موم و دهانشویه به جای مسکن

احساس کشش و درد در همه افراد یکسان نیست.

بعضی ها ممکن است حتی نیازی به خوردن مسکن هم در خود احساس نکنند.

تقریبا تمام افرادی که از دستگاه ارتودنسی ثابت استفاده میکنند در روزهای ابتدایی درمان کمی با مشکل روبرو می شوند.

بعضی افراد جویدن آدامس های بدون قند و خوردن خوراکی های با قوام متوسط را به استفاده از مسکن ها ترجیح می دهند.

از طرفی جویدن آدامس بدون قند سبب خون رسانی بیشتر به ریشه و بافت های در بر گیرنده دندان شده و باعث کاهش درد می شود.

پس به بهانه دردناک بودن دندان ها نباید از عمل جویدن اجتناب کرد.

چون این درد ها حتی بدون خوردن هیچ مسکنی پس  از یک هفته از بین می رود..

علت درد و ناراحتی در معاینات پس از نصب دستگاه ارتودنسی

پس از نصب براکتها سیمهایی که در فواصل مابین براکت ها هستند در هر جلسه معاینه ممکن است کمی کشیده تر شوند، نیروی وارده برآنها ممکن است باعث ایجاد درد در دندانهای شما بشود.

قلاب های روی اتصالات و نوک سیم اصلی یا فرعی می تواند سطح داخلی گونه و لبها را کمی آزرده، زخمی و یا دردناک کند .

آیا جدا کننده ها هم باعث ایجاد درد می شوند؟

جدا کننده ها هم در روزهای ابتدایی درمان ممکن است باعث دردناک شدن محیط دهان و دندان های شما شوند.

جدا کننده ها الاستیکهای حلقوی شکل آبی رنگی می باشند که در مابین دندان ها جا گذاری شده اند.

تا دندان ها را که در خط لثه به هم بسیار نزدیک هستند از هم کمی جدا نگه دارند .

علاوه بر این باعث قرار گرفتن راحت تر بند های ارتودنسی روی دندان ها می شوند.

آیا کندن اتصالات ارتودنسی درد دارد؟

متخصص ارتودنسی شما با مهارت کامل براکت های ارتودنسی را یکی یکی از دندان های شما جدا می کند .

بسیاری از افراد هستند که می گویند ما در هنگام کندن براکت ها دردی احساس نکردیم، اما چون احساس درد و حساسیت در افراد مختلف متفاوت است، ممکن است که شما در هنگام کندن اتصالات درد مختصری هم تجربه کنید .

به خاطر دردناک بودن دندان ها مسواک زدن را حذف نکنید

در روزهای اولیه درمان ارتودنسی ثابت یا ارتودنسی متحرک ممکن است شما کمی احساس درد کنید و تمایلی به مسواک زدن نداشته باشید .

متخصص ارتودنسی شما حتما به شما خاطر نشان خواهد کرد که:

اگر در هفته اول ارتودنسی به خاطر عادت نکردن به این جسم خارجی در دهان تان مسواک زدن را حذف کنید.

یا بهداشت دهان و دندان تان را دست کم بگیرد ممکن است این کار منجر به التهاب یا ورم لثه شما بشود .

عفونت و بیماری های لثه  و به دنبال آن دندان درد می تواند درد دندان های شما را هنگام ارتودنسی بسیار بیشتر کند.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 972
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

چه فاکتورهایی در تعیین بهترین زمان کاشت ایمپلنت دندان موثر هستند؟

هر پروسه ای در دندانپزشکی نیازمند برخی شرایط خاص است و اینگونه نیست که هر زمان شما بخواهید ایمپلنت بکارید در یک چشم به هم زدن صاحب ایمپلنت شوید. اولین قدم برای داشتن ایمپلنت، بررسی موارد زیر توسط جراح دهان و دندان یا یا متخصص ایمپلنت است:

شیوه کشیده شدن دندان

·         ویژگی های جای خالی دندان

·         بررسی استحکام استخوان فک در جایی که میخواهیم ایمپلنتی بکاریم (سنجش تراکم استخوان)

·         و سلامتی عمومی شما

دقیقا چه مدت بعد از کشیده شدن دندان باید ایمپلنت کاشت؟

درست از لحظه ای که دندان کشیده شود میتوان ایمپلنت دندانی کاشت. حتی اگر چند ماه و یا بیش از یک سال هم گذشته باشد باز هم میتوان این عمل را انجام داد. اما انجام عمل در هر زمانی کمی متفاوت است و شرایط خاص خودش را می‌طلبد. در ادامه با 4 زمان اصلی کاشت آشنا میشوید . با مطالعه این بخش میتوانید متوجه شوید که بهترین زمان کاشت ایمپلنت دندان چه وقتی است.

در اولین فرصت ممکن: ایمپلنت فوری

اگر همه چیز عالی باشد و مشکلی متوجه استخوان فک، لثه و دندان های مجاور نباشد. دقیقا بعد از اینکه دندان کشیده شد میتوان ایمپلنت فوری را به استخوان فک پیچ کرد. اگر جراح ترجیح دهد بعد از کشیدن دندان ایمپلنت نکارد و 2 ماه بعد از آن اینکار را انجام دهد، هنوز هم به ایمپلنت کاشته شده، ایمپلنت فوری گفته میشود.

بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت دندان : ایمپلنت‌استاندارد

اگر به هر دلیلی نتوان تا 2 ماه بعد از کشیده شدن دندان ایمپلنت گذاری کرد، جراح می‌تواند 2 تا 4 ماه بعد، اینکار را برای بیمار انجام دهد. در این بازه زمانی استخوان فک، لثه و سلامتی دهان و دندان تا حد زیادی بهبود پیدا کرده و به نظر میرسد که بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت دندان همین بازه باشد. متخصصان ایمپلنت معتقدند که در بازه زمانی 2 تا 4 ماه بعد از کشیده شدن دندان، فرآیند بهبود بافت استخوان فک و پذیرش ایمپلنت با سرعت و کیفیت بیشتری صورت میگیرد. بنابراین ایمپلنت در بهترین زمان ممکن و بهتر به استخوان فک جوش خورده و مستحکم میشود.

دیر اما سر حوصله: ایمپلنت تاخیری

اگر تا 4 ماه ایمپلنت در فک پیچ شود میتوانید انتظار داشته باشید که نتایج خوبی در انتظارتان باشد. اما بعد از 4 ماه حفره استخوانی تقریبا پر میشود و استخوان بهبود کامل پیدا میکند و این یعنی برای ایمپلنت کردن باید استخوان فک را دریل کنید. حتی در این صورت هم میتوان اقدام به کاشتن پیچ کرد اما شاید درد و عوارض بعد از عمل بیشتری تجربه کنید.

 

با اینکه خیلی گذشته، اما باز هم دیر نشده : ایمپلنت با تأخیر بسیار زیاد

حتی بعد از گذشت 1 سال از زمان کشیده شدن دندان ها همچنان میتوان با موفقیت اقدام به کاشت ایمپلنت دندان کرد. اما همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، برای اینکه جراح مطمئن شود که شما کاندید مناسب عمل هستید یا خیر، باید شما را ارزیابی کند. او اینکار را با گرفتن اشعه ایکس انجام میدهد و قبل از هرچیزی باید تراکم استخوانتان را بسنجد.

حرف آخر

پاسخ به این سوال که بهترین زمان کاشت ایمپلنت دندان چه وقتی است واقعا دشوار است زیرا عمل کاشت را در هر زمانی میشود انجام داد. اما به طور کلی 2 تا 4 ماه بعد از کشیدن دندان بهترین موقعیت و زمان برای کاشت است. زیرا استخوان راحت تر ایمپلنت را میپذیرد و نتایج نیز بهتر است. با این تفاسیر اگر چند سال از کشیدن دندانهایتان میگذرد باز هم نگران نباشید زیرا امکان ایمپلنت گذاری برای شما هنوز وجود دارد.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 918
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

دندان کج را می توان به وسیله درمان ارتودنسی صاف کرد.

معایب دیگر دندان ها را هم به وسیله این درمان می توان به طور کامل برطرف کرد.

الف) مقایسه بین زمان  و انتخاب نوع درمان

درمان ارتودنسی برای صاف کردن دندان کج این نمونه به زمانی بین یک تا دو سال برای تکمیل درمان نیاز دارد.

این مدت طولانی برای درمان ارتودنسی به عنوان یک نقطه ضعف نسبت به درمان های دیگر به حساب می آید.

از طرفی براکت های ارتودنسی ممکن است مورد پذیرش برخی از بیماران واقع نشود.

در حالی که انتخاب روکش و یا ونیر ها که به طور معمول درعرض چند هفته ساخته می شوند

این عمل یک رویکرد با رضایت فوری است.

در مورد درمان ارتودنسی امروزه بیماران حق انتخاب بیشتری دارند.

آنها می توانند از انواع مختلفی از تکنیک های ارتودنسی و گزینه های درمانی بیشتری استفاده ببرند.

از جمله اصلاح فرم و موقعیت دندان ها به وسیله ارتودنسی نامرئی که در دسترس هستند.

راه حل هایی برای درمان دندان کج

برنامه درمانی ایده آل

شاید هر دندانپزشکی که این تصویر را ببیند بگوید که بهترین روش برای صاف کردن این دندان ها استفاده از یکی از انواع ارتودنسی است.

انجام دادن درمان ارتودنسی برای این شخص به معنی از بین بردن همه مشکلات دندانی او است.

دو تراشه ای هم که در دندان های جلو او وجود دارد پس از پایان درمان می توان ترمیم کرد.

در روش دیگر برای درمان این فرد می توان استفاده از روکش دندان یا ونیر را پیشنهاد داد.

لمینت یک روش شبیه سازی و جایگزینی است که به این وسیله آن دندان ها صاف نشان داده می شوند.

الف) درمان دندان های بالایی

به وسیله روکش دندان می توان عرض دندان های جلویی را با هم  یکسان کرد.

در نتیجه باعث ایجاد هم ترازی ظاهری می شود.

همچنین برای ایجاد تغییرات و از بین بردن تراشه و پریدگی  لبه ی دندان ها می توان با مته آنها را پیرایش کرد.

ب ) درمان دندان پایینی

برای ایجاد یک نظم و صاف کردن دندان و گرفتن نتیجه مطلوب حداقل شش دندان در پایین نیاز به درمان دارند.

 

نسبت هزینه و نتیجه بدست آمده  در ارتباط با انجام این کار سوال برانگیز به نظر می رسد.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1070
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر منظور ما را از قالبگیری در ایمپلنت نفهمیدید منظورمان انتقال موقعیت ایمپلنت به صورت صحیح از دهان به لابراتوار است تا متخصصان ما در آن جا به دقیق ترین روش ممکن پروتز نهایی بیمار را بسازند.

انواع قالبگیری در ایمپلنت

این قالب گیری ها در مراکز مختلف به روش های متفاوتی انجام میشوند که ما در اینجا فقط تعدادی از مهم ترین آن ها را خدمت شما معرفی میکنیم.

 

قالبگیری در ایمپلنت

 

همان طور که شما نیز میدانید قالبگیری روش های مختلفی دارد اما در کشور عزیز ما ایران معمولا روش قالبگیری با تری بسته که اصطلاحا closed tray technique نیز گفته میشود یکی از متداول ترین روش های قالبگیری در ایمپلنت می باشد که در برخی موارد نیز به آن روش transfer technique نیز گفته میشود.

 

البته شما فقط زمانی میتوانید از این روش قالبگیری در ایمپلنت استفاده کنید که تعداد واحد های ایمپلنت شما کم باشد در صورت زیاد بودن تعداد باید از روش دیگری که در همین مقاله گفته میشود استفاده کنید.

 

اما شاید بخواهید بدانید که این روش چگونه کار میکند در این روش از باتری های پیش ساخته فلزی یا پلاستیکی معمولا استفاده می کنند.

 

معمولا در این روش از impression post هایی استفاده میشود که ارتفاع کوتاهی دارند و توسط پیچ کوتاهی روی دندان های شما میتوانند قرار بگیرند.همچنین در آن ها از آندرکات های کمی بر روی سطحشان استفاده میشود تا هنگام خروج از دهان سبب پارگی یا دفرمه شدن دهان و قالب بکار رفته نشود.

 

همچنین دسته ای از این لوازم وجود دارند که دارای cap هایی هستند که روی آنها قرار میگیرند شاید بپرسید که طرز کار این ها چگونه است و ما به شما میگوییم که این cap ها در هنگام قالبگیری و پس از قرار گرفتن ماده قالبگیری این ماده ها درون قالب باقی می مانند و به با دقت و به درستی قرار گرفتن impression post ها تا حد زیادی کمک می کنند

 

بهتر است این نکته را هم بدانید که موادی که برای این نوع قالبگیری استفاده میشود پلی اترها و سیلیکون های افزایشی هستند. سیلیکون ها دارای خواص بی نظیری هستند که کار قالبگیری را برای ما بسیار آسان میکنند و قالبگیری با آنها ترجیحاً به صورت یک مرحله ای انجام می گیرد.

 

 

همچنین پس از اینکه کار قالبگیری تمام شد impression post ها در دهان بیمار (روی ایمپلنت) باقی می ماند و بعد از گذشت چند روز این وظیفه متخصص ایمپلنت  است که باید آن ها را باز کرده و با کمک آنالوگ مناسب در قالب جا بیندازد.

نتیجه گیری:

 

امروزه افراد زیادی دچار مشکلات بهداشت دهان و دندان هستند که در نهایت مجبور میشوند تا از ایمپلنت دندان برای حفظ زیبایی دندان های خود استفاده کنند. این آسیب رسیدن به دندان ها می تواند ناشی از خوردن بعضی از غذاها، نوشیدن نوشیدنی ها، کمبود ویتامین های اساسی، عفونت های دهان و دندان و  یا مشکلات روزمره بهداشت دهان و دندان باشد. با این حال، هنگامی که یک فرد قادر به جلوگیری از این عمل نیست، مراجعه به یک دکتر یا دندانپزشک کار عاقلانه ای خواهد بود. آن ها می توانند علت اصلی را تعیین کنند و با روش هایی مانند ایمپلنت و تنظیم یک رژیم غذایی مناسب زیبایی از دست رفته دندان های شما را برگردانند.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

 .1اﺳﺘﺨﺮهای ﻣﻮج‌فشان

این مراکز معمولا پیچیده تر از استخرهای عادی هستند. مراکز موج فشان (Wave Pool) دارای شکل و ظاهر خاصی هستند. دراین استخر ها  تجهیزات استخر به صورت مصنوعی امواجی ایجاد کرده و به گردش در میاورند.

2 استخرهای شیرجه‌زنی

شیرجه یکی از زیرشاخه های شنا است و ورزشی بسیار مهیج و پرطرفدار است. ورزشکاران این رشته از تخته شیرجه های با ارتفاعی متغییر بین ۱ تا ۱۰ متر به داخل آب شیرجه زده و مهارت های خودر را به نمایش میگذارند. از آنجایی که معماری فضای داخلی استخر تاثیر زیادی بر روی نحوه شیرجه زدن این ورزشکاران دارد، برای ساخت استخر شیرجه زنی طراحی خاصی مورد نیاز است

 

در مقایسه با استخرهای شیرجه زنی، اﺳﺘﺨﺮﻫﺎىی عمومی مشروط بر اینکه بر اساس ضوابط اجرا و نگهداری شوند، تنها مجاز هستند که تخته های پرشی را در ارتفاع ۳ متری نصب کنند. درحالی که استخر شیرجه (Diving Pool) میتواند تا ارتفاع ۱۰ متر هم تخته شیرجه و پرش نصب کند.

3اﺳﺘﺨﺮ چندمنظوره

در برخی مواقع به دلیل کمبود فضا و یا نبود استخرهای تخصصی و متنوع، به ناچار یک مجموعه را برای چندین هدف احداث میکنند. برای مثال میتوان استخرهای مسابقه ای را به گونه ای توسعه داد که بتوان سایر ورزش های آبی را در کنار شنا تحت پوشش قرار دهند. به این استخرها (Multipurpose Pool) نیز گفته می‌شود

 

 4. اﺳﺘﺨﺮهایی که کفی ﻣﺘﺤﺮک دارند

این استخرها موسوم به (Movable Bottom Pool) هستند و هرچند که چند منظوره اند اما معمولا جهت رفاه حال معلولان ساخته میشوند. کف آن ها با کمک یک سیستم هیدرولیکی میتواند بالا و پایین برود.

۵اﺳﺘﺨﺮهای دارای سرسره

 

این استخرها معمولا وسیع هستند و در مساحت بالا احداث میشوند. در این مراکز دست کم چنیدن سرسره ساده و غیرساده با انواع شیبها وجود دارد. سیستم گردش و تصفیه آب و نحوه تزریق مواد شیمیایی این نوع استخرها معمولا پیچیده تر است. با توجه به اینکه بیشتر جنبه تفریحی دارند نحوه ساخت و قوانین اجرا و نگهداری از این مراکز (White Water Slide) شبیه نگهداری استخر های تفریحی است.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی لینگوال یا زبانی (Lingual) نوعی درمان ارتودنسی است که در آن دندان ها هم‌تراز شده و صورتی زیباتر را برای شما ترسیم می‌کنند. اجزای بریس لینگوال مشابه بریس های مرسوم و فلزی است. با این تفاوت که به سطح پشت دندان های شما متصل می‌شوند. ارتودنسی لینگوال به خاطر اینکه در دید نیست می‌تواند نوعی ارتودنسی‌نامرئی تلقی شود.

 

برای اینکه درباره این درمان‌ ارتودنسی اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، حتما این مقاله را با دقت بخوانید.

 

ارتودنسی لینگوال به درد چه کسانی می‌خورد؟

می‌خواهند از بریس‌های معمولی که در سطح جلویی دندان ها نصب می‌شوند استفاده کنند، از این روش ارتودنسی استفاده می‌کنند.

اما این روش درمانی برای همه مناسب نیست. برای مثال، بیمارانی که اوربایت بسیار شدیدی دارند، ممکن است با نصب براکت ها، بیشتر دچار مشکل شوند.

در اولین ملاقات، متخصص ارتودنسی شما، دندان های‌تان را معاینه می کند و بهترین گزینه درمان را برای مشکل شما در نظر میگیرد.

معایب و مزایای استفاده از این درمان‌ارتودنسی

مزایای ارتودنسی لینگوال

تقریبا نامرئی هستند.

به طور موثری اغلب مشکلات مال اکلوژن و بایت را اصلاح می‌کنند.

این متد درمانی برای افزایش راحتی شما و به حداکثر رساندن کارآیی، به صورت کاملا سفارشی تولید می‌شوند.

معایب ارتودنسی لینگوال

بریس‌های زبانی ممکن است گرانتر از انواع دیگر بریس باشد.

در ابتدای نصب شدن می‌توانند ناراحتی قابل توجهی ایجاد کنند.

به‌صورت موقتی باعث مشکل در ادای برخی حروف می‌شوند.

طول مدت درمان در آن‌ها در مقایسه با شیوه های مرسوم تر طولانی‌تر است.

خلاصه

در صورت نیاز به بریس و اگر دوست ندارید که کسی آن را ببیند، استفاده از ارتودنسی لینگوال و زبانی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

از آنجا که این بریس ها به قسمت‌های عقب دندان‌های شما متصل می‌شوند، به اندازه بریس های معمولی و مرسوم قابل مشاهده نیستند.

بسته به تعرفه های منطقه شما و نیازهای خاص دندانپزشکی‌تان، بریس های زبانی ممکن است بیش از بریس های معمولی برای شما هزینه در بر داشته باشد، و زمان درمان شما نیز ممکن است کمی طولانی‌تر باشد.

با توجه به اینکه ارتودنسی لینگوال در تماس مستقیم با زبان قرار دارد، باید انتظار داشته باشید که برای چند هفته پس از نصب بریس ها درد جزئی تجربه کنید. و یا احساس ناخوشایندی داشته باشید.

 

بهترین راه برای اطمینان از اینکه آیا این بریس ها برای شما مناسب هستند یا خیر، مراجعه به متخصص ارتودنسی است. بنابراین اگر قصد دارید از این درمان ارتودنسی برای تراز کردن دندان های خود استفاده کنید حتما به یک متخصص حرفه ای ارتودنتیست مراجعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

درمان با ایمپلنت دندان در دو مرحله انجام می گردد در مرحله اول قرار دادن ایمپلنت و در مرحله ی دوم بارگذاری اباتمنت و تاج می باشد. مر حله دوم پس از چند هفته یا چند ماه از قرار دادن ایمپلنت دندانی انجام شود.

مراحل قرار دادن ایمپلنت:

1) قرار دادن ایمپلنت در استخوان

2) اتصال اباتمنت به ایمپلنت دندانی

3) قرار دادن تاج دندان (روکش  دندان)

مراقبتهای پس از جراحی

بعد از عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان، ممکن است خونریزی، تورم، کبودی و یا عفونت رخ دهد. لطفا به توصیه های زیر با دقت توجه فرمایید

 

استراحت: بیمار باید بعد از عمل جراحی ایمپلنت استراحت کرده و فعالیت بدنی خود را محدود کند. از انجام تمرینات ورزشی شدید تا ۴۸ ساعت پس از جراحی ایمپلنت دندانی بپرهیزد.

تورم: تورم ممکن است بعد از عمل جراحی ایمپلنت دندانی رخ دهد، این یک اتفاق عادی پس از جراحی ایمپلنت دندانی است. ورم در ناحیه ی عمل، بعد از یک یا دو روز برجسته تر می شود اما پس از ۴۸ ساعت، کاهش خواهد یافت. تورم را می توان با اعمال سرمای متناوب در ۲۴ ساعت اول و شستشو با آب نمک رقیق پس از گذشت ۲۴ ساعت از جراحی، کاهش داد. برای ۲۴ساعت اول پس از عمل جراحی برای کاهش تورم یک کیسه یخ را بر روی صورت خود در محل عمل قرار دهید بطور متناوب ۱۰ دقیقه یخ را بر روی صورت خود نگهدارید و ۱۰ دقیقه آنرا بردارید.

دارو: داروهای مسکن برای کاهش درد به طور منظم به مدت ۲ روز باید مصرف شوند. اگر آنتی بیوتیک برای شما تجویز شده است، بر طبق دستور تا انتها آنتی بیوتیکها را مصرف کنید.

 

غذا خوردن: بعد از جراحی ایمپلنت بیمار باید از خوردن هر نوع ماده ی غذایی تا زمانی که اثر بی حسی موضعی از بین نرفته است، اجتناب کند. حداقل تا ۳ ساعت پس از عمل از خوردن غذاهای سفت و شستشوی دهان با مایعات گرم اجتناب کنید، حتی المقدور دهان بسته بماند. بعد از برطرف شدن بی حسی از مواد غذایی سرد مانند بستنی استفاده نماید اما در طول ۲۴ ساعت اول بعد از عمل جراحی، بیمار باید از نوشیدن مایعات و مواد غذاییگرم اجتناب کند. پس از گذشت چند ساعت از جراحی از غذاهای نرم اما سرد مانند ماست، پوره ی سیب زمینی و سوپ استفاده کند اما سعی نماید با طرفی غذا را بجود که جراحی نشده است این رژیم را حداقل بمدت 48 ساعت ادامه دهد.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 903
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ظاهر لبخند و دندان ها تاثیر به سزایی در روحیه و اعتماد به نفس فرد و نحوه برخورد دیگران با وی دارد.

اصلاح لبخند لثه ای به کمک لیفت لثه

لبخند لثه ای به این معناست که لثه ها بیش از حد معمول روی دندان ها را پوشانده اند. این حالت موجب کوچک به نظر رسیدن دندان ها و کودکانه شدن لبخند می شود. خوشبختانه برای اصلاح لبخند لثه ای می توان از کانتورینگ یا لیفت لثه کمک گرفت تا قسمت بیشتری از تاج دندان نمایان شده و دندان ها بلند تر به نظر برسند.

باندینگ یا ونیر کامپوزیت

در صورتی که مشکلاتی از قبیل شکستگی، لب پر یا لکه دار شدن و فاصله دار بودن دندان ها شما را رنج می دهد، باندینگ می تواند راه حل مناسبی برایتان باشد.

دندانپزشکان همچنین از باندینگ برای پر کردن پوسیدگی های دندان یا حفاظت از ریشه آن استفاده می کنند.

معمولا دندانپزشک می تواند باندینگ را طی یک جلسه انجام دهد که شامل قرار گرفتن مستقیم مواد رنگ دندانی یا رزین کامپوزیت (که همان ونیر کامپوزیت نام دارد) روی سطح دندان های مورد نظر می باشد.

لمینت دندان

لمینت دندان، لایه ی نازک سفارشی است که از جنس سرامیک بوده و روی سطح جلویی دندان قرار گرفته تا رنگ و شکل آنها را تغییر دهد. عمر لمینت ها بسیار بیشتر از ونیر کامپوزیت ها بوده و ظاهری لوکس تر و زیباتر از آنها دارند. به طور کلی لمینت می تواند مشکلاتی از قبیل

·         فاصله دار بودن دندان ها

·         شکستگی یا فرسایش دندان ها

·         لکه دار شدن همیشگی دندان ها

·         شکل ناموزون و نامتقارن دندان ها

·         کج بودن جزئی دندان ها

را حل کند.

روکش دندان

روکش دندان می تواند با اصلاح و استحکام بخشیدن به دندان های آسیب دیده یا تغییر رنگ داده، موجب بهبود لبخند فرد شود. روکش ها روی ساختار دندان نصب می شوند تا به بازگردانی عملکرد و ظاهر طبیعی دندان ها کمک کنند.

روکش ها ممکن است از سرامیک رنگ دندان، آلیاژ های فلز و یا فلز با پوششی از سرامیک ساخته شده باشند.

. ارتودنسی

امروزه افراد از تمام سنین می توانند برای صاف کردن دندان هایشان از ارتودنسی استفاده کنند. بریس های ارتودنسی نه تنها ظاهر دندان های کج و شلوغ را بهبود می بخشد، بلکه می توانند مشکلات بایت، موقعیت فک ها و اختلالات مفاصل فک را اصلاح کنند

برای نصب ارتودنسی ثابت، متخصص ارتودنسی ابتدا براکت هایی که ممکن است از جنس فلزی، سرامیکی یا پلاستیک باشند را روی دندان ها می چسباند. سپس سیم های ارتودنسی (آرچ وایر) را از درون هر یک عبور می دهد که موجب حرکت دندان ها می شود. متخصص ارتودنسی می تواند با توجه به نیاز هر بیمار از انواع ارتودنسی مانند ارتودنسی ثابت، لینگوال (پشت دندانی)، ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی متحرک برای درمان استفاده کند.

 

ایمپلنت دندان

 

با وجود اینکه هزینه ایمپلنت دندان زیاد است اما بهترین جایگزین برای دندان از دست رفته می باشد. ایمپلنت ها بهترین گزینه در میان دندان مصنوعی، بریج و غیره می باشند. ایمپلنت با جراحی به فک متصل می شود و مانند دندان طبیعی انسان عمل می کند. روند نصب ایمپلنت چند جلسه به طول می انجامد و عمر بسیار طولانی دارد. رنگ ایمپلنت بسیار دیر از بین خواهد رفت.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 992
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

دندان‌ها گاهی به صورت طبیعی یا بر اثر از دست دان دندان و دندان غایب فاصله‌دار می‌شوند. به فاصله دار بودن دندان‌ها در علم دندانپزشکی دیاستم می‌گویند. فاصله بین دندانی بیشتر بین دو دندان جلویی در بالا ایجاد شده که نتیجه نامتناسب بودن اندازه فک و دندان‌ها است. البته ناگفته نماند که این فاصله بین دندانی علاوه بر دو دندان جلویی بالا می‌تواند بین هر دو دندان دیگر نیز بروز کند.

دلایل ایجاد فاصله بین دندانی یا دیاستم

فرنوم بین دندان‌ها: فرنوم یک بافت ضخیم و گوشتی است که لب و لثه را به هم وصل می‌کند. اگر این بافت بسیار بزرگ باشد می‌تواند باعث ایجاد فاصله بین خط میانی دندان‌ها شود.

فشار زبان: بعضی افراد در هنگام بلع به جای فشار زبان به سقف دهان به دندان‌های جلویی فشار وارد می‌کنند. در مواردی هم در حالت عادی افراد عادت به فشار دادن زبان به دندان‌های جلویی دارند این فشار به مرور زمان باعث ایجاد فاصله بین دندان‌ها می‌شود.

بیماری‌های لثه: بیماری‌های لثه باعث ایجاد مشکلاتی در دندان‌ها و حتی افتادن آنها منجر می‌شوند. که این فضای خالی از افتادن دندان با گذشت زمان فاصله بین دندانی را ایجاد می‌کند.

درمان فاصله بین دندان‌ها

درمان با ارتودنسی: پرکاربردترن و شایعترین روش برای درمان فاصله بین دندان‌ها استفاده از درمان ارتودنسی است. هدف از این روش ایجاد فشار بر روی دندان‌ها برای نزدیک‌تر شدن آنها به یکدیگر و از بین بردن فاصله بین دندانی است. این روش زمان‌بر بوده و ممکن است بیمار ماه‌ها تحت درمان باشد و دندان‌ها بالا و پایین سیم‌کشی می‌شوند. البته روش‌های درمانی دیگری نیز هستند که زمان کوتاهی را برای درمان دارند.

ونیر کامپوزیت و لمینیت سرامیکی و یا روکش دندان‌ها: این روش‌ها زمانی استفاده می‌شوند که مشکلات مربوط به لثه ابتدا برطرف می‌شوند و بعد از این روش‌ها برای بستن فاصله بین دندانی استفاده می‌کنند. ونیر‌ها پوسته‌ها و لایه‌ها نازکی هستند که روی دندان قرار می‌گیرند. ونیر‌ها باعث می‌شوند اندازه، شکل و رنگ و ظاهر دندان‌ها بهتر و زیبا به نظر برسند. ونیرها و لمینیت و روکش‌ها به طور سفارشی در لابراتوارها از سرامیک و یا رزین کامپوزیت تهیه می‌شوند.

 

ایمپلنت دندان: ایمپلنت دندان یا کاشت دندان در صورت نبود دندان یا دندان‌های، جایگزین کرده یا شرایط را برای قرار دادن دندان مصنوعی آماده می‌کند. ایمپلنت میله‌ای تیتانیومی است که در استخوان فک قرار می‌گیرد و مانند ریشه دندان عمل می‌کند

 

 

فرنوکتومی: همانطور که گفته شد بافت عضلانی فرنوم فاصله بین دندانی ایجاد می‌کند. برای درمان این مشکل گاهی از فرنوکتومی یا همان جراحی فرنوم لب استفاده می‌شود. این روش در صورتی انجام می‌شود که ارتودنسی موثر نبوده باشد. البته اگر فرنوم باعث درد گرفتن لثه‌ها و لب بالا در کودکان شود، فرنکتومی لب انجام می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1044
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()