علت مهم بوی بد دهان در صبح چیست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

همیشه تعجب می کنید که چرا دوباره بوی بد دهان پس از یک شب خوابیدن تکرار می شود؟ 

آیا این بو آشناست؟ شما صبح از خواب بیدار می شوید و به سرعت دهان خود را با دست خود می پوشانید تا شریک زندگی شما این بوی بد را استشمام نکند. تنفس صبحگاهی، (هالیتوزیس) هرچیزی که شما آن را می نامید، می تواند ناخوشایند باشد و احتمالا این چیزی نیست که شما بخواهید به شریک زندگی خود در یک روز خوب بگویید. با کلینیک دندانپزشکی تاج همراه باشید.

سالی جار کرم، یک متخصص پریودنتال در منطقه واشنگتن دی سی، و یک مشاور در انجمن دندانپزشکی آمریکا می گوید: “هر کس به نوعی بوی بد دهان در صبح دارد.” در اینجا دلیل ساده است چون :

 هنگامی که شما در خواب هستید، دهان خشک میشود. هنگامی که دهان شما خشک می شود، باکتری های تولید کننده بو تولید می شوند. دکتر کرم توضیح می دهد: “وقتی خوابیدید، جریان طبیعی عضله شما کاهش می یابد. “به همین دلیل بوی بد دهان خود در صبح بدتر باشد.”

علت دیگر بوی بد دهان در صبح

  • بعضی از داروها می توانند دهان شما را خشک کنند و بوی بد دهان شما را بدتر کند. به همین دلیل است که افراد مسن، که اغلب در بسیاری از داروها هستند،بوی بد دهان آنها در صبح بیشتر است.
  • افراد سیگاری، سیگار کشیدن نه تنها باعث می شود که بزاق شما – دهان خور را به صورت طبیعی شستشو دهید – خشک می شود، بلکه می تواند دمای دهان شما را بالا ببرد، و این باعث می شود که دچار بیماری شود که باعث بوی بد دهان در صبح می شود. این را به فهرست دلایل خود برای ترک سیگار اضافه کنید.
  • آلرژی نیز می تواند منجر به بوی بد دهان شود. مخاطی که در پشت گلویتان قرار می گیرد، منبع غذایی برای باکتری است. اگر بزاق شما آلوده شود، می تواند باکتری های ایجاد کننده بوی بد دهان شمار را افزایش دهد. 

نحوه درمان بوی بد دهان

مسواک زدن. باکتری هایی که بوی بد را بوجود می آورند بین دندان ها و زبان شما جمع میشوند، لذا تمرین خوب بهداشت دهان و دندان به منظور بهبود بوی دهان شما انجام می شود.

هنگامی که شما مسواک را برداشته اید، حداقل دو دقیقه طول بکشد، و نه 35 یا 40 ثانیه که بسیاری از مردم این کار را انجام می دهند.

پس از مسواک، به طور مستقیم به رختخواب بروید! کرام می گوید: “چیزی را نه بخورید نه بیاشامید، بنابراین غذا را در دهان خود نخواهید دید.”

همچنین، هنگامی که به دندان های خود برسید، زبان خود را نیز تمیز کنید. مخزن مورد علاقه دیگری که برای باکتری های بوجود آمده است، پشت زبان شماست. قبل از اینکه به رختخواب بروید متجه خواهید شد که نفس شما صبح تازه تر است.

از خدمات کلینیک تاج به لمینت دندان ، ایمپلنت دندان ، ونیر دندان و... میتوان اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: