نوشته شده توسط : نت ویر

پکیج آموزش زبان انگلیسی روش پازلینگ، توسط دکتر مهدی منوچهرزاده، استادی حرفه‌ای و با تجربه در حوزه آموزش زبان انگلیسی تهیه شده است و موضوعات هر یک از کلاس‌های ویدیویی با تدریس توسط خود دکتر منوچهرزاده ارائه می‌شود. همچنین در روش پازلینگ آموزش شما در مدت زمان 20 روز به راحتی می توانید به زبان انگلیسی مثل زبان مادری صحبت کنید. روش تدریس دوره های پازلینگ با سبکی جدید و جذاب طراحی شده است که با مطالعه درمورد دوره های آن کاملا شگفت زده خواهید شد.‌ هریک از این دوره های آموزشی پازلینگ زبان همراه با تمرین‌ های جذاب و سرگرم کننده به پیشرفت هرچه سریعتر سطح زبان انگلیسی شما کمک می‌کند.

دوره ی پازلینگ چیست؟

روش پازلینگ منوچهرزاده یک سبک جدید در آموزش و یادگیری زبان انگلیسی است. در روش جذاب پازلینگ شما می توانید با یادگیری یک قطعه از پازل هزاران جمله بسازید. همه ما گرامر زبان مادری را به طور ناخودآگاه می دانیم و درست هم استفاده مکنیم مثلا بچه چهارساله به راحتی می تواند جمله  ” مامان می خواستی چی برام بخری؟ ” را به زبان بیاورد. این جمله یک ساختار گرامری پیچیده به نام ” آینده در گذشته ”  دارد که آن بچه هیچوقت بهاین موضوع فکر هم نمی کند. حال ما در روش پازلینگ زبان انگیسی با آموزش قطعات پازل همان گرامرها را به گرامر زبان دیگری تبدیل می کنیم. در ضمن با این روش می توانیم هر زبانی را آموزش دهیم.        

در دوره آموزشی پازلینگ کل مباحث آموزش داده شده در یک جلسه را می توانید مثل زبان مادری خودتان صحبت کنید. در این سبک شما می توانید به مدت 20 جلسه در طول یک دوره به راحتی به زبان انگلیسی صحبت کنی. دوره های پازلینگ شامل محصولاتی است که برای تمامی سنین قابل ارائه است.

سبک آموزش پازلینگ

سبک آموزش پازلینگ اینگونه طراحی شده است که شما در جلسه هشتم یه قطعه از پازل به زبان آموزان نشان داده می شود و با همین یک قطعه از پازل زبان آموز می تواند مبحث حال استمراری را به طور کامل یاد بگیرد و بعد از اتمام جلسه هشتم زبان آموز به راحتی می تواند تمام جملات حال استمراری دنیا را بسازد. در این قطعه از پازل هر جمله ای که در زبان مادری از کلمات ” دارم و داری ” استفاده می شود را در یک جمله استمراری که باید با افعال am، is وare به همراه یک فعل ing دار در زبان انگلیسی بسازید. برای مثال:

“من دارم روزنامه میخونم.”

در این جمله از کلمه “دارم” استفاده شده است، بنابراین این جمله حال استمراری است و باید با افعال am، is و are به همراه یک فعل  ing دار، جمله را بسازیم. پس به مثال زیر توجه کنید.

I am reading a newspaper

“من دارم روزنامه میخونم”

You are washing the dishes

“تو داری ظرف هارو میشوری”

My mother is cooking dinner

“مادرم داره شام رو می پزه”

محصولات آموزش زبان انگلیسی منوچهرزاده

محصولات پازلینگ منوچهرزاده درجهت یادگیری مکالمات، چهار مهارت اصلی دوره آیلتس، دوره PTE و مکالمه در سفر و غیره می باشد. بعد از دوره مکالمات شما به سطحی میرسید که به راحتی صحبت های روزمره تان ر انجام دهید و با تمامی ساختارهای زبان انگلیسی آشنا شوید و در آزمون آیلتس هم می توانید بهترین نمره را کسب کنید.البته این محصولات شامل گارانتی هم هست که با آرامش خاطر بیشتر می توانید تصمیم بگیرید. در ادامه این مقاله به طور مختصر در مورد  چند محصول آموزشی منوچهرزاده صحبت می کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی نامرئی اصلاح وضعیت استخوان‌ها و دندان‌ها با دستگاه‌هایی است که با چشم غیرمسلح قابل‌مشاهده نیستند. در این روش دستگاه‌های ثابت (براکت‌ها) در داخل دندان‌ها قرار می گیرند، در حالی که در روش معمولی خارج از آن قرار می‌گیرند. با این درمان شما همان نتایج را دریافت می‌کنید، اما با هزینه بیشتر و مدت زمان طولانی‌تر اما خب در حین درمان از لحاظ ظاهری مشکلی نخواهید داشت چون دستگاه‌ها دیده نخواهند شد. در حال حاضر، این نوع از ارتودنسی به روش دیگری نیز انجام می‌شود که از اسپلینت‌های متحرک شفاف برای قرار دادن در قسمت بیرونی دندان استفاده می‌شود که عملا قابل مشاهده نیستند. آنها به صورت متناسب با فک و دندان شما و با مواد پلاستیکی مقاوم (پلی کربنات) ساخته می‌شوند. همچنین مدت زمان درمان، مشابه روش معمولی است.

در ادامه مطلب، خواهیم دید که چه افرادی باید برای انجام یک درمان ارتودنسی زیبایی نامرئی بدون بریس های سنتی اقدام کنند، اما ابتدا باید بدانیم که این روش درمانی دقیقا چیست و تعریفی جامع از آن ارائه دهیم.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، ارتودنسی نامرئی شامل تمام روش‌های درمانی است که هدف اصلی آن‌ها حفظ اعتماد به نفس بیمار و معذب نبودن او در جمع است. ایده‌ای که باعث شد این نوع ارتودنسی زیبایی طرفداران زیادی داشته باشد این است که جایگزین بهتری برای دستگاه‌های فلزی سنتی شده است تا بیمار احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد.

این ارتودنسی، به ویژه برای بزرگسالان، به یک راه‌حل ارجح تبدیل شده است؛ به خصوص کسانی که شاغل هستند، دانشگاه می‌روند یا به هر نحوی در انظار عمومی ظاهر می‌شوند و ترجیح می‌دهند دلایل ارتودنسی کردن دندان‌های خود را توضیح ندهند.

ارتودنسی نامرئی چه کاربردی دارد و چگونه باعث ترازشدن دندان‌ها می‌شود؟

این روش درمانی اساسا برای بهبود محتاطانه سلامت و زیبایی دندان و لبخند بکار گرفته می‌شود. این یک نوع ارتودنسی است که دستگاه‌های مورد استفاده در آن در معرض دید دیگران قرار نمی‌گیرد، زیرا معمولا رنگ مینای دندان یا کاملا شفاف است.

مانند بریس‌های فلزی سنتی، دستگاه‌های ارتودنسی نامرئی بر روی دندان‌ها فشار وارد می‌کنند و باعث می‌شوند که دندان‌ها به‌تدریج به موقعیت درست خود حرکت کنند. شیوه‌ای که این نوع ارتودنسی فشار را اعمال می‌کند با توجه به نوع دستگاه مورد استفاده متفاوت است زیرا همانطور که در ادامه خواهیم دید، در این روش درمانی ممکن است از براکت‌ها یا بایت‌های شفاف استفاده شود.

پیشنهاد مطالعه: درباره انواع ارتودنسی بدانید



:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

یکی از سوالات کلیدی وبلاگ نویسان و نویسندگان وب این است که آیا آپدیت محتوا در سئو اهمیت دارد؟ پاسخ درست این است: بله! به‌روزرسانی محتوا روی سئوی سایت بسیار مؤثر است.

یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب فقط ایجاد محتوای جدید نیست، بلکه به‌روزرسانی مطالبی که قبلا منتشر شده‌اند نیز بسیار مهم است. آپدیت محتوای قدیمی و ادغام آخرین اطلاعات جدیدی که ارزش افزوده‌ای به خواننده ارائه می‌کند به بهبود موقعیت صفحات شما در نتایج جستجو کمک می‌کند.

در این مقاله به شما در رابطه با چگونگی تاثیر آپدیت کردن محتوا روی سئو و روش به‌روزرسانی مطالب سایتتان توضیح خواهیم داد. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش محتوا نویسی 

 

گاهی اوقات، حتی اگر محتوای یک مقاله هنوز به‌روز باشد، در آن برخی از اطلاعات مربوط سوال خواننده وجود ندارد. این صفحات نیز نیاز به آپدیت دارند. اگر کاربر پاسخ سوال خود را پیدا نکند یا اگر به راه‌حل مشکل فقط به صورت سطحی اشاره شده باشد، به سرعت صفحه را ترک می کند؛ که همانطور که دیدیم منجر به افزایش نرخ پرش می‌شود.

بنابراین اگر وب‌سایت شما محتوایی دارد که مشکلی را به طور کامل توضیح نمی‌دهد، زمان بگذارید و آن را آپدیت کنید چرا که کاملا ارزشش را دارد! به عنوان مثال، می‌توانید پاراگرافی اضافه کنید که روی یک کلمه کلیدی جدید مرتبط با موضوع تمرکز دارد و حجم جستجوی آن زیاد است.

مقالاتی که زمان زیادی از انتشار آن‌ها گذشته است

اکثر کاربران به تاریخ انتشار مقالات توجه می‌کنند. اگر تاریخ انتشار مقاله شما که در SERP نشان داده شده است چند سال پیش باشد، کاربران به احتمال زیاد صفحه جدیدی را باز می‌کنند، حتی اگر رتبه آن در SERP پایین تر باشد. بنابراین، اگر قصد آپدیت محتوا را دارید، حتما آن را با مشخص کردن تاریخ به‌روزرسانی به کاربران خود نشان دهید.

مقاله مرتبطمحتوای همیشه سبز چیست؟

.”

 

صفحات دارای لینک‌های داخلی یا خارجی

لینک درست و سالم، یکی از عناصر کلیدی یک استراتژی خوب سئوی خارجی برای افزایش اعتبار دامنه شما است. اطمینان حاصل کنید که پیوندهای شما همیشه جاری هستند و به صفحاتی که وجود ندارند پیوند داده نمی‌شوند (خطای 404).

 بیشتر بدانید: لینک سازی داخلی چیست؟

 



:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

احتمالا شما با تایپ کردن عبارت‌هایی مثل سئو چیست؟ ، همه چیز در مورد SEO” و یا سئوی وبسایت یعنی چه؟ به این صفحه یا مقاله دسترسی پیدا کرده‌اید. در واقع همین سرچ کردن در موتورهای جستجو یا جستجو در گوگل، باعث می‌شود که شما جواب بسیاری از سوالات روزمره خود را پیدا کنید. فرآیندی که دسترسی شما را به این پاسخ‌ها را فراهم می‌کند، یک روش برای بهینه‌سازی داده‌ها است که در ادامه روند کاری آن را بررسی می‌کنیم.

برای سئو چقدر باید هزینه کنیم؟ سئو جزو خدمات گران قیمت محسوب می‌شود؟

هزینه‌ی سئو به عوامل مختلفی بستگی دارد. شاید لازم باشد یک متخصص سئو استخدام کنید و این فرد تمام بخش‌های کار را مدیریت کند. شاید هم خودتان بتوانید بخش‌های زیادی از فرآیند سئو را انجام دهید. البته که انجام تمام مراحل سئو توسط خود صاحب کسب و کار، خیلی زمان‌بر خواهد بود و خب قبل از اجرا باید آموزش هم ببینید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه سئو توصیه می‌کنیم مقاله  همه چیز در مورد قیمت SEO” را مطالعه کنید.

فرآیند بهینه‌سازی صفحات وبسایت

زمانی که یک سایت وارد این لیست می‌شود، به طور خودکار وارد الگوریتمی می‌شود که مطابقت محتوا با سرچ کاربر را نهایی می‌کند. فاکتورهایی که در این الگوریتم کار رتبه‌بندی صفحات را انجام می‌دهند عبارتند از:
• سئوی خارجی ( Off-page SEO) : این معیار را خود گوگل کنترل می‌کند و بیشتر بر اساس بک لینک‌ها به صفحه‌ی وب اعتبار می‌بخشد. راجع به بک لینک‌ها و سئو خارجی خیلی مفصل و کامل در مطالب بعدی وبلاگ امین محتوا توضیح خواهیم داد. اگر میخواهید کامل راجب سئو خارجی بدانید روی این لینک کلیک کنید.
• سئوی داخلی (On-page SEO) : این فاکتور در درجه اول بر اساس چگالی کلمات کلیدی ، خوانایی و لینک‌سازی داخلی محتوای شما عمل می‌کند. در واقع موتورهای جستجو باید بتوانند مطابق الگوریتم مشخصی محتوای شما را در صفحه خودتان پیدا کنند و کاربرها از این طریق متوجه می‌شوند که مطلب ارائه شده ارزش بالایی دارد. در نتیجه همین اقدام ترافیک سایت نیز بالا می‌رود. سئوی داخلی مطالب کلیدی و مهمی دارد که می‌توانید از طریق وبلاگ سایت ما به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.



:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

گرامر انگلیسی نقش مهمی در استفاده از زبان انگلیسی و یادگیری زبان دارد و به بیانی ساده گرامر، نحوه مطالعه استفاده از کلمات در ساخت جملات است.

گرامر انگلیسی چیست و چند نوع گرامر وجود دارد؟

در نگاه کلی، تنها دو نوع دستور زبان یا گرامر انگلیسی وجود دارد. توصیفی (descriptive) و کاربردی (prescriptive). هر دوی این گرامرها، متمرکز بر قوانین مشخصی هستند اما روش آنها با هم فرق می‌کند.هنوز هم بسیاری از ما قادر به بیان بایدها و نبایدهای زبان مادری خود نیستیم و عموما معلمان، اساتید و زبان شناسان می‌توانند به طور تخصصی گرامر توصیفی را بکار ببرند. اما آنچه که ما در مکالمه های روزمره خود از آن استفاده می‌کنیم همان گرامر کاربردی است.

آموزش گرامر زبان انگلیسینکاتی دارد که رعایت آن کمک بسزایی به تقویت گرامر انگلیسی میکند.

به نحوه صحبت کردن دیگران و نحوه جمله سازی آنها زیادی گوش دهید؛ اینکار از جمله تقویت گرامر انگلیسی فواید دیگری از جمله توسعه دامنه لغات، اصطلاحات و بهبود مهارت لیسنینگ نیز می‌شود. دیدن فیلم‌های سینمایی و سریال های خارجی این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

نوشتن را هر روز تکرار کنید؛ فراموش نکنید که هر قاعده و مطلب جدیدی که می‌آموزید، با نوشتن بهتر در ذهنتان تثبیت می‌شود. این نوشتن به معنای بکار گیری عملی قواعد گرامی یادگرفته شده بر روی کاغذ می‌باشد.

اصطلاحات انگلیسی را یادداشت کنید؛ در روش پازلینگ زبان انگلیسی به خوبی این اصطلاحات را میتوانید یاد بگیرید. اصطلاحات انگلیسی را یادداشت کنید و در جملات خود به کرار استفاده کنید. چرا که اصطلاحات انگلیسی یا همان Idioms ها عباراتی هستند که به طور کامل از اصول و ساختار گرامر انگلیسی پیروی نمی‌کنند

برای تقویت گرامر انگلیسی مجله و روزنامه انگلیسی بخوانید

مجلات و روزنامه های انگلیسی را می‌توانید در اینترنت دانلود کنید و مطالعه کنید. اینکار به یادگیری گرامر انگلیسی شما بسیار کمک خواهد کرد. چرا که روزنامه ها منبع خوبی برای یادگیری ساختارهای انگلیسی هستند.

بشنوید و تکرار کنید؛ یادگیری نکات گرامری در لیسنینگ! اگر می‌خواهید مهارت لیسنینگ خود را تقویت کنید سعی کنید تمام جملاتی که می‌شنوید را بلافاصله تکرار کنید.این کار کمک بسیاری به تقویت  listeningمیکند.

 



:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سئو درواقع یک روش برای بهینه ‌سازی سایت‌ هاست که با سئو می‌توان رتبه‌بالا و کاربران زیادی در موتورهای جستجوی گوگل کسب کرد. متخصص‌ سئو درواقع کسی است که سئوکار است و یک سئوکار حتما باید طرزکار ،نحوه‌رتبه‎دهی و انواع پارامترها را بلد باشد. کسی که متخصص سئواست بهینه‌سازی سایت را انجام می‌دهد و تمام تکنیک‌های لازم برای ایجاد ترافیک و رساندن یک سایت درصفحه اول موتورجستجو را انجام دهد. سئوکاربودن یک شغل پرطرفدار و بسیارمدرن است که جنسیتی ندارد و هم آقایان هم بانوان علاقه‌مند می‌توانند در این شغل مشغول به‌کار باشند.

برای سئوکاربودن تحصیلات لازم این‌است که مهم‌نیست کارشناسی چه رشته‌ای داشته باشید زیرا در دانشگاه رشته‌ی مورد تحصیل برای سئو وجود دارد به همین دلیل برای استخدام‌شدن شرکت‌ها به تحصیلات اهمیتی نمی‌دهند.

کسی که بخواهد سئوکار باشد باید مهارت‌های ذکرشده را داشته‌باشد:

 

●آشنایی با ترندهای سئو و الگوریتم‌های گوگل

●توانایی ساخت لینک

●تسلط به موتورهای جستجو

●توانایی تسخیص کلمات‌کلیدی

●آشنایی با تولیدمحتوا

 

از وظایف مهم یک سئوکار به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

●یک سئوکار باید بتواند جایگاه سایت را در موتورهای جستجو بهبود بخشد

●اصلاح تایتل‌ها

●اصلاح تگ‌های هدینگ

●آنالیزکاربران سایت

●بهینه ‌سازی سایت

●آماده‌کردن گزارشکار از وضعیت سایت

●پیداکردن کلمات کلیدی

●بررسی رقیب‌ها

●غنی‌کردن محتوای سایت

●استفاده از لینک ‌سازی خارجی و لینک سازی داخلی

●تقویت محتواهای قدیمی

 

یک متخصص سئو باید تسلط کافی برروی زبان فارسی و نکات‌نگارشی داشته باشد اگرچه در زمینه زبان‌انگلیسی هم می‌توان سئوکاربود که کسانی که تمایل به سئوکاربودن در این زمینه را داشته باشند هم باید تسلط کافی کسب نمایند.

برای اینکه یک سئوکار حرفه‌ای بود ابتدا باید آموزش‌های لازم با روش‌هایی ازجمله :

 

●مطالعه و تحقیق در سایت‌های معتبر

●شرکت در کلاس‌های آموزش سئو

●شرکت در وبینارهای مربوط به سئو

●کارآموزی و کار در شرکت‌های دیجیتال مارکتنیگ

●فعالیت فریلنسی

●یادگیری عملی سئو

●اخذمدرک و گواهینامه معتبر

 



:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

امروزه طراحی وب وسایت طرفداران زیادی دارد و بیشتر افراد درحال یادگیری آن هستند چراکه آینده‌ای عالی دارد. در این میان هم بسیاری از کسب‌وکارها به فکر ایجاد سایت برای فروش بیشتر محصولات خود هستند.اگرچه این‌کار نیازمند آموزش‌های عالی است اما شرکت‌هایی وجود دارد که با پرداخت‎‌‌هزینه بهترین سایت را برای آن‌ها طراحی می‌کنند.

از مهم‌ترین عوامل اینکه یک سایت چگونه به درجه‌ای عالی می‎رسد این است که بهینه‌سازی یا سئو شود.

خدمات سئو درواقع از راهکارهایی است که باعث بهینه‌سازی سایت می‌شود و سایت را در رتبه‌های بالای موتورجستجو قرار می‌دهد. انجام بهینه‌سازی یا سئو نیازمند تکنیک‌هایی است ازجمله:

●پایبندبودن به الگوریتم‌های جدید گوگل

بک ‌لینک گذاری

●بروزرسانی محتواها

●انتخاب هاست

●سازگاری با گوشی‌های موبایل

 

علاوه بر این تکنیک‌ها نبایدهایی هم وجود دارد که باید از انجام‌دادن آن‌ها پرهیز کرد چون در غیراین صورت سایت در موتورجستجو دچار جریمه و افت‌کلی و حتی حذف آن می‌شود.

برای یادگیری سئو راهکارهای زیادی وجود دارد اینکه از طریق شبکه‌های اجتماعی آن را رایگان یادگرفت و یا در آموزشگاه‌ها و شرکت‌هایی با تیم‌قوی پروسه یادگیری را انجام داد که در نظر داشته‌باشید آموزش نیازمند وقت زیادی است و نباید عجله داشته‌باشید.

موارد مورد آموزش برای یادگیری سئو شامل موارد زیر است:

 

تولیدمحتوای خاص:

برای یادگیری سئو حتما باید محتوای درست و ایده‌آلی تولید کرد که این محتوا با موضوع اصلی ارتباط مستقیم داشته‌باشد.

 

بک‌لینک گذاری:

در سئو برای ایجاد ترافیک بیشتر باید تبلیغ انجام داد و بک‌لینک گذاری از این تبلیغات است.

 

تحلیل سرعت وب‌سایت:

بررسی سرعت سایت در سئو بسیار مهم است و مواردی که باعث کاهش سرعت آن شود رفع می‌شود.

 

اشتراک‌گذاری فضای‌مجازی:

برای تعداد بازدید بیشتر ازسوی مخاطبان حتما باید مطالب وب‌سایت را در یکی از شبکه‌های اجتماعی که تعداد کاربران زیادی دارد به اشتراک گذاشت که بازدید وب‌سایت بالا برود و در رتبه‌های بالای موتورجستجو قرارگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

 سئو خارجی و تکنیک‌های برتر Off-page SEO در سال 2023

 

سئو خارجی یکی از فاکتورهای مهم برای بیشتر دیده شدن وب‌سایت شما است. یعنی عملا بدون لینک‌سازی خارجی و Off-page SEO نمی‌توانیم برای کسب امتیاز رتبه برتری گوگل با دیگران رقابت کنیم. اگر لینک‌سازی را در حد استاندارد و عالی انجام دهید، قطعا ترافیک باکیفیت زیادی را از گوگل و دیگر موتورهای جستجو بدست می‌آورید.

دسته‌بندی اصلی سئو

اساسا سئو به سه بخش، داخلی، خارجی و تکنیکال تقسیم می‌شود. سئوی داخلی وب‌سایت شما را برای موتورهای جستجو کاربر پسند می‌کند. اما سئو خارجی موقعیت وب‌سایت شما را در SERP بهبود می‌بخشد.
تقریبا 90 درصد وبلاگ‌نویسان روی سئو داخلی تمرکز دارند و Off-page SEO را نادیده می‌گیرند. همین موضوع باعث شده تا تعداد زیادی از ادمین‌های سایت به دنبال راهی برای افزایش ترافیک موتور جستجو باشند. اگر شما هم هزینه و زمان زیادی را برای اثبات ارزش واقعی صفحه خود به گوگل کرده‌اید و نتیجه نگرفتید، بهتر است فعالیت‌های خودتان روی بهینه‌سازی خارجی را بازبینی کنید. ما در این بخش در مورد تکنیک‌ها و روش‌های به کارگیری سئو خارجی صحبت می‌کنیم.

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی مجموعه‌ای از عملکردهای حساب شده و خارج از صفحه است که باعث می‌شوند موقعیت وب‌سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) بهبود پیدا کند. این بخش از SEO ارزش صفحه شما را از نظر اعتبار و تائید وب‌سایت‌های دیگر به گوگل نشان می‌دهد.

” لینک‌ها و تعاملات، ارزهای جدید فضای وب هستند.”

عوامل تاثیرگذار در سئو خارجی

اکثر مردم تصور می‌کنند که SEO خارجی فقط بحث لینک‌سازی خارجی است. اما در دنیای امروز و با تغییر الگوریتم‌های گوگل، این نوع از سئو ترکیبی از عوامل مختلف است. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • متریک‌های سوشال مدیا ( لایک‌های فیس بوک، پین‌های پینترست، تعاملات توئیتر و …)
  • تعاملات کاربران (نظرات)
  • سوشال بوک مارکینگ

تکنیک‌های حیاتی برای داشتن SEO خارجی

 

بک لینک‌های معتبر دریافت کنید

همه بخش‌های SEO خارجی وابسته به بک‌لینک‌ها است. بدون بک‌لینک، قرار گرفتن در صفحه اول سرچ گوگل غیرممکن است. 99 درصد سایت‌هایی که در صفحه‌ی اول سرچ گوگل نمایش داده می‌شوند، حداقل یک بک‌لینک دارند.
بک‌لینک‌ها به دو گروه dofollow و nofollow تقسیم می‌شوند. خواننده‌ی وب هیچ‌وقت تفاوت بین این دو را متوجه نمی‌شود. تنها تفاوت آن‌ها در کد منبع است. یک برچسب خاص در کد منبع وجود دارد که تعیین می‌کند گوگل و سایر موتورهای جستجو چطور بک‌لینک را مشاهده می‌کنند.
• بک‌لینک‌های dofollow تمام ارزش یک لینک را از منبع به مقصد مننقل میکند و رایج‌ترین و با ارزش‌ترین نوع بک‌لینک هستند. اگر شما بتوانید از سایت های معتبر بک لینک dofollow دریافت کنید اعتبار زیادی به سایت خود منتقل میکنید.
• بک‌لینک‌های nofollow یک نوع دیگر هستند که بصورت غیر مستقیم تاثیر گذار خواهد بود و اعتباری رو انتقال نمیدهد. در واقع این بک‌لینک‌ها به گوگل می‌گویند که (( لینک‌های این صفحه را دنبال نکنید)) یا (( این لینک خاص را دنبال نکنید)). گوگل در اغلب موارد آن‌ها را نادیده می‌گیرد.
ما باید برای طبیعی بودن لینک سازی خارجی از هر دو لینک های nofollow و dofollow داشته باشیم تا نتیجه موثرتری را برای سایت خودمان رقم بزنیم.

بک‌لینک‌ها مهم‌ترین عامل رشد صفحه شما در سئو خارجی هستند و به آن اعتبار می‌بخشند. اگر وب‌سایت شما حداقل یک بک‌لینک داشته باشد، گوگل نسبت به آن اعتماد بیشتری کسب می‌کند. این اعتماد باعث می‌شود، زمانی که به دنبال یک محتوای جدید می‌گردد، صفحات جدید شما را ایندکس کند و در دسترس کاربران قرار دهد. وقتی افراد در مورد یک موضوع مشابه سرچ می‌کنند نیز گوگل از الگوریتم خود استفاده و رتبه‌ی سایت شما را مشخص می‌کند.
اصطلاحا به این فاکتورها و الگوریتم‌ها، فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل Google ranking factors in SEO می‌گوییم. بعدا به طور مفصل در مورد این فاکتورها توضیح خواهیم داد.


مقاله مرتبط : سئو چیست 


 



:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

انواع کلمات کلیدی در سئو

صحبت‌های زیادی در مورد کلمات کلیدی SEO وجود دارد. اما سوال اصلی اینجا است که چطور باید بفهمیم چه نوع Keyword‌هایی را باید انتخاب کنیم؟ از چه کلماتی برای بهره‌وری حداکثری سئو خود استفاده کنیم؟

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که برای هدف قرار دادن مخاطبان در هر مرحله از فرآیند باید از کلمه‌های  کلیدی مختلفی استفاده کنید. به این ترتیب شما به طیف وسیع‌تری از افراد دسترسی خواهید داشت و شانس بیشتری برای جذب مشتری دریافت می‌کنید. فقط کافی است بدانید چند نوع کلمه کلیدی وجود دارد و هرکدام در چه بخشی از محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرند. ما در این بخش خیلی خلاصه در مورد هر کلمه کلیدی صحبت خواهیم کرد.

 

  1. Short-tail keyword

همانطور که از نام آن پیدا است، کلمه کلیدی Short-tail، عبارت کوتاهی است که از حداکثر 3 کلمه تشکیل می‌شود. گاهی به این کلمات، کلمات head هم گفته می‌شود.

کلمات Short-tail حجم زیادی از آمار سرچ را دارند و به همان اندازه هم رقابتی هستند.

کاربران در سرچ‌های اولیه خود از کلمات کلیدی کوتاه استفاده می‌کنند. به همین دلیل هم هست که تعیین هدف دقیق برای موتورهای جستجو با کمک این نوع کلمات بسیار دشوارتر است.

به عنوان مثال شما در مورد “هندوانه” سرچ می‌کنید. موتور جستجو همزمان هم به دنبال مطالبی در مورد ویتامین‌ها و خواص سلامتی می‌گردد، هم ارزش غذایی و هم دستور تهیه نوشیدنی‌هایی که با این میوه تهیه می‌شوند.

” کلمات کلیدی Short-tail در تطبیق هدف جستجو به خوبی عمل نمی‌کنند.”


پینشهاد مطالعه:آموزش صفر تا صد سئو  


  1. Long-tail keyword

کلمات کلیدی Long-tail  حداقل از 3 کلمه تشکیل می‌شوند و معمولا خیلی خاص‌تر از کلمات Short-tail هستند.

کمتر از Short-tailها در آمار جستجو جای دارند. اما نگران نباشید. این عبارا بسیار کمتر هم رقابتی هستند و ضعف آماری از این طریق جبران می‌شود.

مهمترین ویژگی این کلمات این است که می‌توانید با کمک آن‌ها به راحتی و با دقت بیشتری هدف جستجو را مشخص کنید. مثلا عبارت ” انواع ویتامین‌های موجود در هندوانه” را در گوگل سرچ کنید. گوگل صفحاتی را به شما نمایش می‌دهد که دقیقا در مورد این عبارت توضیح داده‌اند.

“کاربرانی که از کلمات کلیدی Long-tail استفاده می‌کنند، هدف واضحی دارند و می‌توانند مشتری قطعی محصول یا خدمات شما باشند.”

  1. Short-term fresh keyword

وقتی می‌خواهید از کلمات کلیدی Short-term fresh استفاده کنیدف باید روی موضوعی تمرکز کنید که اخیرا تبلیغ شده است. مثلا عبارت ” فیلم قهرمان” را سرچ کنید. زمانی که به عنوان محتوا نویس در مورد این عبارت بنویسید، می‌توانید یک فیلم جدیدتر با موضوعی نزدیک به قهرمان را معرفی کنید.

حجم سرچ کاربران در زمان انتشار یک فیلم به اوج خودش می‌رسد اما بعد از مدتی این
آمار به شدت کاهش می‌یابد.

“از این نوع کلمات در تولید محتواهایی که به آخرین اخبار روز مربوط هستند استفاده کنید.”

  1. Long-term evergreen keyword

کلمات کلیدی Long-term evergreen ، به کلماتی گفته می‌شود که همیشه با موضوع شما مرتبط هستند.

آمار جستجوی این کلمات ممکن است گهگاهی نوسان داشته باشد، اما تغییرات شدید و شوکآوری در نتیجه ایجاد نمی‌شود.

مطمئن باشید که تا چند سال کاربران زیادی از طریق این کلمات به محتوا و صفحه شما دسترسی پیدا می‌کنند.

Evergreenها را باید از بین عبارات و کلماتی انتخاب کنید که عمر طولانی در ذهن مخاطب داشته باشند.

با گذشت زمان بازدیدهای محتواهایی که این نوع کلمه کلیدی را در خود گنجانده‌اند، افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

” از کلمات کلیدی Long-term evergreen بیشتر در محتواهای آموزشی استفاده می‌شود.”

تولید مطالب آموزشی و انتشار آن‌ها اعتبار شما را افزایش می‌دهد. پس قطعا جایگاه بالاتری هم در SERP کسب می‌کنید و کاربران وفادار بیشتری به جمع مخاطبان شما می‌پیوندند.

  1. Product defining keyword

این نوع کلمه کلیدی، مناسب توضیحات محصول است.

Product defining فقط یک کلمه ساده نیست، بلکه یک ابزار مهم برای تحقیق و برنامه‌ریزی کلمات کلیدی LSI است.

کسانی که کلمه کلیدی تعریف کننده محصول را سرچ می‌کنند، به دنبال یک محتوا و محصول خاص هستند. پس شما می‌توانید دقیقا همان منبعی باشید که آن‌ها نیاز دارند.

کسانی که یک محصول خاص را سرچ می‌کنند، فقط یک قدم تا انجام مرحله‌ی پرداخت فاصله دارند. پس بدون معطلی جزئیات مورد نیاز آن‌ها درباره محصول را در اختیارشان قرار دهید.

  1. Customer defining keyword

یک کارکتر خیالی  برای مشتری خود بسازید و از دید او به محتوا و موضوع نگاه کنید.

آمار مخاطبان خود را داشته باشید: بیشتر زن هستند یا مرد؟ چه رده سنی دارند؟ اهل کجا هستند؟ چه شغلی دارند؟

هر چقدر جزئیات شما در مورد مشتری بیشتر باشد، می‌توانید راحت‌تر به هدف خود برسید.

مخاطب هدف خود ر خیلی واضح خطاب کنید و روی نقطه ضعف آن‌ها تمرکز داشته باشید. در این صورت کلمه کلیدی را انتخاب کنید و تفاوت نتیجه را ببینید.

  1. Goo-targeting keyword

با استفاده از این نوع کلمه کلیدی شما می‌توانید مخاطب‌های محله، شهر، استان یا حتی کشور خاصی را هدف قرار دهید.

بیزنس‌های محلی باید به طور ویژه‌ای از این مدل کلمه کلیدی استفاده کنند تا مشتریان جذب خدمات یا محصولات آن‌ها شوند.

مثلا آدرس محل کار خودتان علی رغم اینکه در بخش دیگری از وب‌سایت قرار داده‌اید، در محتوا نیز درج کنید. این کار تفاوت بسیار زیادی را ایجاد می‌کند.

کلمات کلیدی جغرافیایی در بخش سئو محلی بسیار کاربرد دارد. سئو محلی هم بحث گسترده‌ای دارد که بعدا در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

  1. LSI keyword

LSI مخفف عبارت Latent Semantic Indexing است. کلمات کلیدی LSI کلمات موضوعی هستند که ارتباط نزدیکی هم با کلمه کلیدی اصلی شما دارند.

مثلا کلید واژه اصلی شما سیب‌زمینی است. کلمات LSI آن می‌تواند سیب‌زمینی شیرین، کوکو سیب‌زمینی، ارزش غذایی سیب‌زمینی و غیره باشد.

قبل از انتخاب کلمه LSI باید در مورد کلمه کلیدی اصلی تصمیم نهایی را گرفته باشید.

این نوع عبارات و کلمات به شما کمک می‌کنند محتوای گسترده‌ای را به بخش‌های کوچکتر و دقیق‌تر تقسیم کنید.

محتوایی که شامل کلمات LSI باشد، برای مخاطبانی که از کلمات متفاوتی برای سرچ یک موضوع استفاده کرده‌اند نمایش داده می‌شود.

بیشتر بدانید: دانلود رایگان دوره سئو



:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

چطور کلمات کلیدی را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب کلمات کلیدی هدفمند و موثر بهتر است از چک لیست زیر کمک بگیرید.

  1. اولین چیزی که بررسی می‌کنید میزان تقاضا برای keyword مد نظر شما است. اصطلاحا به این میزان تقاضا Search demand گفته می‌شود. این میزان بر اساس حجم جستجوهای ماهانه این کلمه است. برای سنجیدن حجم جستجو هم از یک Search volume کمک می‌گیریم. پیدا کردن حجم جستجو با کمک یکی از ابزارهای کیورد ریسرچ امکان پذیر است. ابزارهای مفید این کار عبارتند از:
  • Google Search Console
  • Ahrefs Keyword explorer
  • Semrush

البته توجه داشته باشید که آمارها برای همه کیوردها هم به خوبی کار نمی‌کند. مثلا شما اگر بخواهید مایل به کیلومتر را تبدیل کنید و عبارت  “Km to Mile” را سرچ کنید، با ماشین حساب خود گوگل مواجه می‌شوید. مسلما کاربران ترجیح می‌دهند که از خود این ماشین حساب استفاده کنند. آمار کلیک عبارت Km to Mile خیلی هم بالا خواهد بود. اما در واقع برای صفحات دیگر هیچ بازدهی نخواهد داشت. پس نباید صرفا روی فاکتور میزان تقاضا تمرکز کنید و باید فاکتورهای دیگری را هم در نظر بگیرید.

برای مطالعه بیشتر: دوره تخصصی سئو

 

  1. پتانسیل ترافیک موضوعات را بررسی کنید. پتانسیل ترافیک موضوعات، کل ترافیک سرچی را نشان می‌دهد که keyword انتخابی شما پتانسیل بهینه‌‌سازی برای چند کلمه‌ی دیگر را دارد. هر چه پتانسیل بهینه‌سازی برای کلمات بیشتری داشته باشد، شانس دریافت ترافیک ارگانیک و قرارگیری در رتبه‌های بالای گوگل هم دارد.

در واقع همین ویژگی است که باعث می‌شود پتانسیل ترافیک خیلی بیشتر و مطمئن‌تر از حجم جستجو است. برای تعیین این پتانسیل باید ببینید رتبه‌های برتر گوگل برای کیورد انتخابی شما چه میزان ترافیک دریافت می‌کنند.

البته این فاکتور هم به تنهایی قابل استناد نیست. مثلا ممکن است حجم جستجوی یک عبارت کلیدی 150 سرچ در ماه باشد اما پتانسیل ترافیک آن کمتر از 100 باشد. همین مسئله باعث می‌شود تصمیم‌گیری برای استفاده از این عبارت در دیجیتال مارکتینگ دشوار شود. پس برای هدفمندتر شدن فرآیند بهتر است یک فاکتور دیگر را هم لحاظ کنیم.

  1. پتانسیل بیزنسی عبارت یا موضوع مورد نظر را ارزیابی کنید. پتانسیل تجاری کلمات کلیدی نشان‌دهنده ارزش یک کلمه یا عبارت برای کسب و کار شما است. این ارزش کاملا به جایگاه و مدل کسب و کار شما محدود می‌شود. بنابراین یک راه ساده برای انجام ارزیابی این پتانسیل، امتیازدهی 1 الی 3 به کلمات کلیدی است که در فرآیند کیورد ریسرچ آن‌ها را بدست آورده‌اید. هر چه عدد بالاتر باشد، موضوع برای بیزنس شما اهمیت بیشتری دارد.

انواع کلمات کلیدی در سئو

صحبت‌های زیادی در مورد کلمات کلیدی SEO وجود دارد. اما سوال اصلی اینجا است که چطور باید بفهمیم چه نوع Keyword‌هایی را باید انتخاب کنیم؟ از چه کلماتی برای بهره‌وری حداکثری سئو خود استفاده کنیم؟

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که برای هدف قرار دادن مخاطبان در هر مرحله از فرآیند باید از کلمه‌های  کلیدی مختلفی استفاده کنید. به این ترتیب شما به طیف وسیع‌تری از افراد دسترسی خواهید داشت و شانس بیشتری برای جذب مشتری دریافت می‌کنید. فقط کافی است بدانید چند نوع کلمه کلیدی وجود دارد و هرکدام در چه بخشی از محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرند. ما در این بخش خیلی خلاصه در مورد هر کلمه کلیدی صحبت خواهیم کرد.

 

  1. Short-tail keyword

همانطور که از نام آن پیدا است، کلمه کلیدی Short-tail، عبارت کوتاهی است که از حداکثر 3 کلمه تشکیل می‌شود. گاهی به این کلمات، کلمات head هم گفته می‌شود.

کلمات Short-tail حجم زیادی از آمار سرچ را دارند و به همان اندازه هم رقابتی هستند.

کاربران در سرچ‌های اولیه خود از کلمات کلیدی کوتاه استفاده می‌کنند. به همین دلیل هم هست که تعیین هدف دقیق برای موتورهای جستجو با کمک این نوع کلمات بسیار دشوارتر است.

به عنوان مثال شما در مورد “هندوانه” سرچ می‌کنید. موتور جستجو همزمان هم به دنبال مطالبی در مورد ویتامین‌ها و خواص سلامتی می‌گردد، هم ارزش غذایی و هم دستور تهیه نوشیدنی‌هایی که با این میوه تهیه می‌شوند.

” کلمات کلیدی Short-tail در تطبیق هدف جستجو به خوبی عمل نمی‌کنند.”


پینشهاد مطالعه: آموزش سئو داخلی

 



:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1402 | نظرات ()